Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak poprawnie odczytac kody błędów w Civic 95r 5D 1.6LS D16y3 SHHMB17



Maniak87
05-07-11, 22:19
Witam.W trakcie jazdy zapala sie kontrolka check engine.Po wyłączeniu i włączeniu auta kontrolka gaśnie ale po jakims czasie znow sie zapala.Zauwazylem tez ze na luzie spadaja obroty silnika.Postanowilem więc wykonac samodiagnostyke.Mam problem z odczytaniem kodów błedu.Nie za bardzo wiem na które kontrolki zwaracać uwagę i jak je interpretować.Mam oczywiscie tabele kodów błędów ale miga kontrolka check engine, abs a na koncu srs.Po zwarciu złącza samodiagnostyki i odpaleniu zapłonu zapalają sie wszystkie kontrolki po czym gasnie check engine oraz ABS.No i po tym zaczynaja migać kontrolki w tej kolejności:
1xCheck 3xABS, 1xCheck 1xABS (prawie jednoczesnie) potem dluzsza przerwa i znow 1xCheck 2xABS, 1xCheck 1xABS, 1xCheck 2xABS 1xCheck 1xABS 1xCheck 1x Check
potem cały czas miga SRS i co 5 mrugniec SRS 1x zapala sie Check i tak wkółko.Wszystkie blyski trwaja ok.1 sekundy.Może ktos wie jak to odczytac.Dziekuje za pomoc

Dextero
05-07-11, 22:35
Zrób nagranie video to ci powiemy. Bo z tego co napisałeś to nic odczytać się nie da.
Błędy odczytuje się osobno dla każdej ikonki. Długie zaświecenie to są dziesiątki, a krótkie to jedności. Przerwa jest pauzą i po niej wyświetlany jest kolejny błąd albo jak nie ma kolejnego to ten sam i tak w kółko.
Zrób jeszcze raz check i pojedynczo ikonki obserwuj i spisuj wartości. A najlepiej tak jak pisałem - nagraj filmik i wstaw.
Masz na pewno błąd silnika, błąd ABS (być może uwalony czujnik) i błąd poduszek (możliwe, że była przerwa zasilania sterownika poduszek).
Pierwszym błędem się martw i to bardzo. Zwykle jest kosztowny. Drugim mniej, być może ktoś po wymianie czujnika nie zrobił resetu ABS, albo musisz czujnik wymienić. Trzecim najmniej się przejmuj. Zwykle reset poduszek załatwia sprawę.

Maniak87
05-07-11, 23:23
Oto link do filmiku samodignostyka

http://www.youtube.com/watch?v=H-guDyvjOvE

Dextero
06-07-11, 00:15
Dziwne masz zegary. W miejscu gdzie masz ikonkę poduszek normalnie jest ikonka "kluczyka" immobiliseru. A ikonka poduszek powinna być obok ABS. Twoje kody ciężko odczytać. Silnik niby wystukuje kod 1, czyli sonda lambda, ale poduszki i ABS nie wiem jak to odczytać. Albo coś źle robisz, albo masz uszkodzone urządzenie sterujące. Dam ci wycinek z mojego notatnika skopiowany kiedyś z jakiejś strony:

"W niektórych modelach w pobliżu złącza samodiagnostyki znajduje się 3-stykowa złącze "obsługowe". Styków złącza "obsługowego" nie wolno zwierać w celu odczytu kodów usterek.

9. Kody są wyświetlane przez lampkę ostrzegawczą samodiagnostyki znajdującą się w tablicy wskaźników. 2-cyfrowe kody usterek są emitowane w formie błysków lampki ostrzegawczej w następujący sposób:

a) dwie cyfry są reprezentowane przez dwie serie błysków;

b) pierwsza seria błysków oznacza dziesiątki, a druga seria jednostki;

c) błyski w serii oznaczającej dziesiątki trwają 2 sekundy i są rozdzielone krótkimi pauzami; błyski w serii oznaczającej jednostki trwają 1 sekundę i są rozdzielone krótkimi pauzami;

d) kolejne kody przedzielone są krótką pauzą;

e) kod "12" to jeden 2-sekundowy błysk, następująca po nim krótka pauza i dwa 1-sekundowe błyski rozdzielone krótkimi pauzami.

10. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać ż tabeli kodów umieszczonej na końcu rozdziału.

11. Jeżeli liczba błysków nie ma odpowiednika w numerze kodu, to prawdopodobnie uszkodzone jest urządzenie sterujące. Przed wymianą urządzenia sterującego sprawdzić masy i napięcia zasilające urządzenia.

12. Po wyemitowaniu pierwszego kodu nastąpi krótka przerwa w błyskach, po czym lampka ostrzegawcza wyemituje następny kod.

13. Po wyemitowaniu wszystkich kodów nastąpi krótka przerwa w błyskach, po czym lampka ostrzegawcza powtórzy już wyemitowane kody.

14. Wyłączyć zapłon i usunąć mostek, aby zakończyć odczyt kodów."

Maniak87
06-07-11, 09:58
Tak przypuszczałem ze sonda lambda jest uszkodzona.Tylko jak stwierdzic ktora jest uszkodzona, bo slyszalem ze sa 2 szt.A w jaki sposób kasuje sie błedy?Czy po wymianie uszkodzonej czesci blad kasuje sie automatycznie?

Dextero
06-07-11, 21:57
W D16Y3 jest jedna sonda 4 żyłowa (ASO twierdzi, że dwu - nie słuchaj ich). Najpierw zrób porządek z tą choinką u ciebie na desce. Kasowanie błędów SRS robiłem u siebie, nie jest trudne. Kasowanie ABS robiłem u kolegi w 3-drzwiowej hance. Po skasowaniu ABS i SRS zrób reset kompa, później diagnostykę i zobacz czy dalej będzie błąd sondy.

Zacznijmy od diagnostyki ABSu:

1: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. (Niebieski wtyk 2 pinowy)
2: Włączyć zapłon (nie dotykać pedału hamulca).
3. Kody błędów są wyświetlane na lampce ABS na tablicy przyrządów.


Kasowanie:

1: Wyłączyć zapłon.
2: Połączyć ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego.

3: Wcisnąć pedał hamulca.
4: W czasie wciśnięcia pedału hamulca włączyć zapłon. Po ok. 2 sekundach lampka wyłącza się.
5: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał hamulca. Po ok. 4 sekundach lampka ponownie zapala się.
6: Gdy lampka jświeci się: Uruchomić ponownie pedał hamulca i przytrzymać wciśnięty. Po ok. 4 sekundach lampka wyłącza się.
7: Gdy lampka jest zgaszona: Zwolnić pedał.
8: Po 4 sekundach lampka miga dwukrotnie wskazując tym, że kody błędów zostały skasowane.



Kod błędu - Możliwa(e) przyczyna(y)
11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
12, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Błąd sygnału
13, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
14, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Błąd sygnału
15, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
16, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Błąd sygnału
17, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Obwód elektryczny odłączony / zwarty
18, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Błąd sygnału
21, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe Przerwa elektryczna
22, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe Przerwa elektryczna
23, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe Przerwa elektryczna
24, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe Przerwa elektryczna
31, Zawór magnetyczny, wlot, przód prawy
32, Zawór magnetyczny, wylot, przód prawy
33, Zawór magnetyczny, wlot, przód lewy
34, Zawór magnetyczny, wylot, przód lewy
35, Zawór magnetyczny, wlot, tył prawy
36, Zawór magnetyczny, wylot, tył prawy
37, Zawór magnetyczny, wlot, tył lewy
38, Zawór magnetyczny, wylot, tył lewy
41, Zawór magnetyczny, przód prawy
42, Zawór magnetyczny, przód lewy
43, Zawór magnetyczny, tył prawy
44, Zawór magnetyczny, tył lewy
51, Pompa hydrauliczna Błąd obwodu elektrycznego, Bezpieczniki, Przekaźnik, Druty / element łączący
52, Pompa hydrauliczna Nie uaktywniony
53, Pompa hydrauliczna Uaktywniony
54, Przekaźnik ABS Nie uaktywniony
61, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
62, Zasilanie napięciowe Napięcie za wysokie/ niskie
71, Nierównomierny rozmiar kół
81, Sterownik ABS Błąd/błąd sterownika (ECU)


Kasowanie błędów SRS:

w okolicach bezpieczników w kabinie jest taka żółta wtyczka po prawej stronie od bezpieczników która jest wpięta w puste gniazdo, trzeba ja wyciągnąć i zewrzeć kabelkiem te dwa piny.
Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.
Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........
Jeżeli z SRS jest wszystko w porządku, błędy już się nie wyświetlą.

Maniak87
21-07-11, 22:11
Jak się okazało w tym silniku jest sonda jednożyłowa.Kupiłem nową jakiś zamiennik - uniwersalna za 70zł.Tylko nie wiem jak skasowac bląd sondy.W trakcie jazdy juz nie włącza sie check engine - obroty juz nie skaczą ale przy samodignostyce cały czas komputer pamięta ten błąd.Błąd ABS zniknął sam w momencie kiedy wymieniałem akumulator na nowy więc wystarczyło pewnie odłączyć akumulator.A co do SRS to bląd nie chce sie skasowac wg wskazówek ale kiedyś lampka SRS świeciła mi sie cały czas wiec skasowałem ten bląd wg tego przepisu więc może miganie SRS przy samodignostyce to nic poważnego

hulda
17-06-13, 23:00
Koledzy, potrzebuję pilnej pomocy, mechanik wymienił rozrząd po czym lekko szarpało silnikiem i odpiął sondę lambda na odpalonym silniku przez co zapalił się check engine. Po sprawdzeniu błędów wyszło 5 dłuższych mignięć i po 3sekundowej przerwie 7 szybkich i tak w kółko. Dziś wyczyściłem przepustnicę i zrobiłem restet bezpiecznikiem Back-up wszystko OK ale obroty na biegu jałowych wahają się 1000-1500rpm i nadal się świeci check engine. Sprawdzone błędy i wyszło takie coś
http://w36.wrzuta.pl/film/3md90kHTwLR/blad_d15z3_civic
Obstawiam że to błąd czujnika położenia przepustnicy ale wolę się upewnić. Co radzicie z tym zrobić?
Silnik D15Z3

kris00011
17-06-13, 23:13
Obstawiam że to błąd czujnika położenia przepustnicy ale wolę się upewnić

Dobrze obstawiasz - błąd 7 to błąd czujnika położenia przepustnicy. Najpierw sprawdź czy nie wypięła Ci się kostka z TPS'a, jeżeli nie to posprawdzaj napięcie na tps'ie, prawidłowe wartości znajdziesz w manualu :)

mirasek
17-06-13, 23:22
na początku jest błąd 5 i potem 7, i znowu 7 a powinno się powtarzać, więc to dziwne... jakie kolory kabli masz przy TPS i MAP ?? może wtyczki są zamienione? zmierz jakie wartości napięcia podaje TPS na środkowym przewodzie od zamkniętej przepustnicy do w pełni otwartej, napięcie powinno płynnie rosnąć od ~0,5V do ~4,5V

ps. masz obrotomierz (albo całe zegary) z innej wersji silnikowej

hulda
17-06-13, 23:40
To w takim razie już nie mam co mierzyć tylko rozglądać się za nową przepustnicą ponieważ gniazdo od TPS'a jest pęknięte przez co jeden pin nie styka się.
P.S. Całe zegary były wymieniane ze względu na wysypanie się starych.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.