PDA

Zobacz pełną wersję : Odpowietrzenie wysprzęglika D14A3



Danio
05-07-11, 09:06
Witam,

ostatnio zapowietrzyłem wysprzęglik w swoim Civicu. Nie dopilnowałem płynu i spadł dużo poniżej minimum, zaczęły się problemy z działaniem pedału sprzęgła oraz samego sprzęgła. Jedynka nie chciała wchodzić, sprzęgło bardzo nisko łapało, sam pedał miękki do pewnego momentu. Trzeba było pompować ileś razy żeby w miarę dało się jechać, dolałem płynu do poziomu min/max, no i jest nieco lepiej ale wiem, że wysprzęglik dalej zapowietrzony. Oglądałem wysprzęglik - brak odpowietrznika, w manualu zupełnie inny wysprzęglik - z odpowietrznikiem... Co robić? Może identyczny temat był poruszany ale ja nic nie znalazłem, było coś na forum Rovera ale napisane chaotycznie, coś o wykręcaniu wysprzęglika i ręcznym zaciąganiu płynu... - nic konkretnego... z góry dzięki za pomoc

pozdrawiam,
Daniel

Napisałem bzdurę, wysprzęglik znajduje się przy skrzyni i posiada pewnie odpowietrznik, pomyliłem z pompką...

zakit
05-07-11, 10:22
na pewno wysprzeglik posiada odpowietrznik, i znajduje sie wlasnie przy skrzyni, odpowietrza sie tak samo jak hamulce.

Yotomeczek86
05-07-11, 10:37
A jak jeszcze byś nie wiedział jak to się robi, możesz ściągnąć sobie z forum Sam Naprawiam - tam jest opisane krok po kroku jak to zrobić

Danio
05-07-11, 11:12
Jest tak jak piszecie. Odpowietrzyłem wysprzęglik, teraz super ciągnie, gra, świszczy i mruczy :) Chyba nie pojedziecie po mnie jak spytam w tym temacie co dolać do zbiorniczka od płynu wspomagania? Silnik już znacie, auto to EJ9, o ile pamiętam (dawno sprawdzałem) płyn jest żółty, sprzedawca w motoryzacyjnym powiedział mi, że płyn kiedyś był czerwony ale zrobił się żółty i że lać pierwszy lepszy czerwony... no ale jakoś mu nie ufam... w manualu jest zalecany Honda PSF-V no ale jest drogi a serwis Hondy to podróż ok. 50km, czytałem, że leją Mobil ATF Dextron III. Co mam dolać żeby nie zniszczyć pompy wspomagania?

Yotomeczek86
05-07-11, 11:35
Drogi?? Kup Hondy i będzie dobrze.... np tu : http://jarusnet.pl/2011/06/25/psf-s-oryginalny-olej-do-ukl-wspomagania/

bednar_ek35
05-07-11, 16:37
Lepiej zainwestuj w płyn oem bo pózniej możesz żałować,kiedyś napełniłem układ wspomagania jakimś czerwonym gów.... ze stacji orlenu i pompa zaczeła wyć jak szalona.Po wymianie na oem jest git.

spychu
05-07-11, 19:33
Drogi?? Kup Hondy i będzie dobrze.... np tu : http://jarusnet.pl/2011/06/25/psf-s-oryginalny-olej-do-ukl-wspomagania/
A skąd wiesz jaki płyn ma wlany, że mówisz mu aby dolał PSFa ?

Ja bym wymienił całość, bo to żadne koszta i bzdurą również jest, że tylko PSF a na innych wyje pompa itp.
Ja u siebie mam wlanego Mobila ATF 220 i jest wszystko w jak najlepszym porządku, pompa nie wyje, wspomaganie chodzi idealnie, koszta żadne bo kosztuje ponad 3 razy mniej za litr niż PSF.

TougeRicer
05-07-11, 19:48
Lepiej zainwestuj w płyn oem bo pózniej możesz żałować,kiedyś napełniłem układ wspomagania jakimś czerwonym gów.... ze stacji orlenu i pompa zaczeła wyć jak szalona.Po wymianie na oem jest git.
A żebyś wiedział ;D wymieniłem płyn na orlenowski i teraz pompa mi caly czas hałasuje że aż wstyd. z czasem się zrobi, ale już na oem :)

Yotomeczek86
05-07-11, 21:05
A skąd wiesz jaki płyn ma wlany, że mówisz mu aby dolał PSFa ?

Ja bym wymienił całość, bo to żadne koszta i bzdurą również jest, że tylko PSF a na innych wyje pompa itp.
Ja u siebie mam wlanego Mobila ATF 220 i jest wszystko w jak najlepszym porządku, pompa nie wyje, wspomaganie chodzi idealnie, koszta żadne bo kosztuje ponad 3 razy mniej za litr niż PSF.


Zapomniałem dodać żeby całkowicie nowym zalał...

Danio
05-07-11, 22:43
Dobra chłopaki, krótka piłka. Wymieniam cały płyn na nowy, bez dolewania ale na PSF Honda czy tak jak spychu wspomniał Mobil ATF 220 (dextron III może być, czym się różnią)? Trochę dla mnie jest podejrzane, że musi być koniecznie PSF Honda, w manualu Honda nawet zaleca smar Honda, ciekawe czy wg. producenta konieczne są również dywaniki marki Honda...

Yotomeczek86
06-07-11, 10:38
No to kup dextron III... przecież to twój wybór co kupisz. Najwyżej pompę sobie nową będziesz musiał kupić jak będzie wyć ;)

spychu
06-07-11, 12:05
Dobra chłopaki, krótka piłka. Wymieniam cały płyn na nowy, bez dolewania ale na PSF Honda czy tak jak spychu wspomniał Mobil ATF 220 (dextron III może być, czym się różnią)? Trochę dla mnie jest podejrzane, że musi być koniecznie PSF Honda, w manualu Honda nawet zaleca smar Honda, ciekawe czy wg. producenta konieczne są również dywaniki marki Honda...
Jeszcze raz Ci napiszę.

Zalecają PSF bo serwis musi na czymś zarabiać.

PSF 70zł za litr, Mobil, który u mnie śmiga od jakiś 50 tyś km (i właśnie po takim przebiegu go wymieniam) 20zł za litr.