Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d16z6, a d16y2



elCzachorro
04-07-11, 19:20
Witam wszystkich. W mojej Hani padł motor d16y2. Czy do osprzętu od tego motoru będzie pasował słupek d16z6? Z tego co czytałem to opinie są podzielone, choć podobno jest to wykonalne. Kupno całego d16z6 jest dość kosztowne, a jestem studentem:) Chciałbym więc wykorzystać to co zostało mi po zajechanym d16y2:) Z góry dzięki za odpowiedzi

billiejoe
04-07-11, 20:18
Powinno pasować, kupuj sam słupek, jeśli coś to zmiany będą tylko kosmetyczne...ale może ktoś przerabiał temat to więcej powie...

Yotomeczek86
04-07-11, 22:01
Y2,Y3,Y8 różnią się wałem korbowym, pompą oleju - troszkę inny kolektor dolotowy. Ale ogólnie zmiany to takie że jest OBD2 a Z6 OBD1. Osprzęt pasuję p&p z Z6 :)

81saren
04-07-11, 22:52
Y2 i Y8 Vtec (126 koni) , Y3 non Vtec ( 110 koni ) / Y2 i Y3 OBD1 , Y8 OBD2 oile dobrze pamietam , gdzies na forum jest opisana specyfikacja.
Wszysto bedzie pasowac bez stresu , wiec kupuj sam slupek , tylko z auta jezdzacego zebys niekupil silnika do remontu.

Cegła
05-07-11, 01:37
będzie pasować. W ogóle "padł motor" tzn ?

PS. nie pamiętam który ale jeden ma VTEC'a na jednym kablu, a drugi na dwóch, na pewno na forum było to opisywane.

elCzachorro
07-07-11, 18:33
będzie pasować. W ogóle "padł motor" tzn ?

PS. nie pamiętam który ale jeden ma VTEC'a na jednym kablu, a drugi na dwóch, na pewno na forum było to opisywane.

Mechanik jeszcze nawet nie otworzył mojego silnika. Strasznie mi klekotał, jakiś metaliczny dźwięk. Niby poziom oleju miał ok, nie chciał się przed awarią wkręcać na wyższe obroty (od obrotów załączenia VTEC-a zaczynały wydobywać się jakieś straszne dźwięki) Przy hamowaniu zaczynała świecić kontrolka oleju. Mechanik twierdzi, że ciężko będzie coś z tym zrobić chociaż nawet nie zajrzał do środka. Pewnie najwygodniej byłoby mu wstawić identyczny motor...

Badboy96
07-07-11, 23:30
polecał bym na początek podjechać do innego mechanika, bo czasami lepiej jest wyremontować swój silnik niż kupić inny który po montażu okaże się ze jest do remontu

Cegła
08-07-11, 01:02
klekotanie to może być nawet panewka... polecam dokładnie sprawdzić obecny silnik przed rozpoczęciem poszukiwań zamiennika :)

elCzachorro
08-07-11, 17:02
A co myślicie o świecącej przy hamowaniu kontrolce oleju? Czy to nie oznacza, że silnik był już konkretnie zajechany?

Badboy96
08-07-11, 22:39
może być to zwarcie, może być brak oleju i przy hamowaniu ci czujnik wariuje

elCzachorro
08-07-11, 23:56
To znaczy względem bagnetu poziom był ok. Tyle, że przy wysokich obrotach (mniej więcej wtedy gdy załączał się VTEC) silnik kopcił. No i zdarzało mu się zgasnąć przy wrzuceniu luzu...

elCzachorro
09-07-11, 13:02
a i zapomniałem dodać, że silnik dość mocno kopcił na wysokich obrotach

a jednak nie zapomniałem dodać... tak to jest jak się pisze na czapie:)