Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Proste podłączenie halogenów Civic 5D bez OEM wiązki



kuster
04-07-11, 17:41
Był temat jak podłączyc halogeny na OEMowej wiązce
tutaj -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?54807-Jak-pod%B3%B1czyc-halogeny&p=776420#post776420

Jak podłączy nie OEMowe halogeny
tutaj -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?31745-Halogeny-w-5D-inne-ni%BF-seryjne

Ale nie było tematu jak podłączy jakiekolwiek halogeny jak nie mamy OEMowej wiązki a nie chcemy sie za bardzo bawic w jej rzeźbienie...

Ja osobiście zamontowałem OEMowe duże halogeny:
luzem:
http://img694.imageshack.us/img694/3205/zdjciez.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/zdjciez.jpg/)
na autku:
http://img197.imageshack.us/img197/4819/dsc00004jz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/197/dsc00004jz.jpg/)

Tyle że nie miałem żadnej wiązki ani kabinowej ani w komorze silnika...

Aby podłączy takie halogeny potrzebowałem sam wyrzeźbi jakąś wiązkę
Jako że OEMowa była jak dla mnie zbyt skomplikowana... :D Poszedłem na łatwiznę i zmajstrowałem coś takiego:
http://img39.imageshack.us/img39/2227/dsc00043gj.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/dsc00043gj.jpg/)

Wiem wiem... nic Wam to nie mówi ale spokojnie :D już tłumaczę co i jak:

Na samym początku musimy dorwac się do naszego przełącznika najlepiej oryginalny z przyciskiem na p/mgielne przód i tył
Spoglądając na niego od strony wtyczki widzimy ze kable podłączone są tylko w 5 miejscach na 8
posługując się tym schematem i niżej umieszczonym opisem:
http://img202.imageshack.us/img202/8193/schematy.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/schematy.jpg/)

A - masa
F - zasilanie po załączeniu świateł pozycyjnych
D - zasilanie po załączeniu świateł mijania
E - zasilanie tylnych świateł przeciwmgielnych (sygnał do przekaźnika)
G - masa

pozostają nam wejścia:
B - masa
H - zasilanie po załączeniu świateł pozycyjnych
C - zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych

Łączymy ze sobą kable:
A z B
oraz
H z F

efektem takiego połączenia jest przepływający prąd po kabelku wychodzącym z gniazda C :PP (oczywiście jak już ten kabel tam podłączymy :PP)

Jak mamy już to wszystko zrobione pozostaje nam ustalic gdzie będziemy mieli umieszczony główny przekaźnik z bezpiecznikiem i do niego podłączy kabelki ^^

Ja swój umieściłem w komorze silnika razem z całą wiązką kabli
Kabel sygnałowy (C) musiałem przeciągnąc z kabiny do komory silnika (po stronie kierowcy zaraz za przekaźnikami [tak nieco bardziej u góry] znajduje sie taka gumowa bo ja wiem...? uszczelka? do/z której idzie większoś kabli przechodzących do komory silnika tamtędy to targamy)

Mając już przeciągnięty kabel sygnałowy w komorze silnika pozostało mi tylko tak:
pociągnąc kabel zasilający (w moim przypadku jest to ten czerwony kabel widoczny na zdjęciach [ kabel zasilajacy do wzmacniaczy])
idący można powiedziec górą ^^ (nie miałem go na tyle dużo żeby go ładnie ukryc)

pociągnąc wiązkę do halogenów (do tego użyłem resztek kabla z car audio do głośników)
http://img121.imageshack.us/img121/5563/dsc00040nc.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/121/dsc00040nc.jpg/)http://img148.imageshack.us/img148/2608/dsc00039wa.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/148/dsc00039wa.jpg/)
kable przeciągnięte są wzdłuż oryginalnej wiązki kabli (widac na foto nizej)
http://img19.imageshack.us/img19/8977/dsc00041ia.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/19/dsc00041ia.jpg/)
następnie przechodzą pod lewą lampą w dół i tam też się rozdzielają na prawą i lewą stronę

pozostało jeszcze tylko pociągnąc skądś masę do kabla z halogenów i przekaźnika i podłączy to.... do przekaźnika (takie masło maślane...)

przekaźnik musi byc taki zeby przekazywał prąd na halogeny dopiero w momencie jak dostanie sygnał z przełącznika umieszczonego w kabinie
miałem kilka przekaźników ale większośc działała na odwrót.. cały czas podawała prad a dopiero jak sie nacisnęło guzik na przełączniku go odłączał...

Do przekaźnika podłączamy kabelki:
Do złącza (30) podłączamy kabel zasilający idący z akumulatora
Do złącza (87/87a) podłączamy kabelek wychodzący na halogeny (+)
Do złącza (86) podłączamy naszą masę (-)
Do złącza (85) podłączamy nasze sterowanie czyli kabelek (C)

Efekt końcowy:
http://img534.imageshack.us/img534/1708/dsc00038ds.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/dsc00038ds.jpg/)

EDIT:
UWAGA!! Zapomniałbym... Ja dodatkowo umieściłem na kablu zasilającym przed samym przekaźnikiem takie ustrojstwo do którego mozemy podłączy bezpiecznik na wypadek jakby miało nam cos "wybic" lepiej żeby spalił się bezpiecznik niż cała wiązka ^^

Przy okazji WIELKIE podziękowanie dla:
MikeFoto za udzielenie pomocy przy rozkminianiu kabelków :PP
Djadi (nieświadomie) za uproszczony schemat wiązki OEM z którego korzystałem
bedzie dla potomnych :PP -> http://imageshack.us/photo/my-images/215/wizkahalogenw5d.png/

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt ;]

Pozdrawiam
Łukasz

mickee
04-07-11, 20:59
Cały montaż super fajnie tylko nie bardzo wiem po co mordować się z przeciąganiem "kabla sygnałowego" z kabiny pod maskę skoro każdy już go ma. Wystarczy wpiąć się z jednej i drugiej strony i odpada nam "przebijanie" się przez gródź.

kuster
04-07-11, 21:57
Cały montaż super fajnie tylko nie bardzo wiem po co mordować się z przeciąganiem "kabla sygnałowego" z kabiny pod maskę skoro każdy już go ma. Wystarczy wpiąć się z jednej i drugiej strony i odpada nam "przebijanie" się przez gródź.

ja tam swojego nie znalazłem...
a że miałem stary kabel z syreny alarmu to go wykorzystałem

ale jak mowisz że takowy jest to bardzo nam ułatwia on montaż całej reszty wiązki

Pozdro ;]

mickee
05-07-11, 07:24
Ze znalezieniem jest ciężko. Ja szukałem w dwóch podejściach dwa dni. Trzeba zanurkować pod kierownicę z latarką i dobrze pomacać wiązkę. Kabel jest w niej ukryty czasem w środku. Ale jak już go mamy to odpada nam sporo gimnastyki z przeciąganiem. Swoje halogeny podłączałem mając zamiast obiecanej wiązki tylko oryginalne wtyczki (przycisk i przekaźnik oryginał). Nie powiem zabawa jest żeby wykombinować co i jak. Ale potem jest z górki.

maciooZD
14-03-15, 10:50
odkopię temat bo mam wątpliwości i proszę aby ktoś kto się na tym zna ewentualnie je albo potwierdził albo rozwiał....

znalazłem schemat z którego wynika że kabel z masą jest podpięty pod pin 85 a kabel z wyprowadzeniem pod przycisk pod pin 86
natomiast w poście 1 Kuster podpiął to odwrotnie.
Jakie jest prawidłowe podłączenie?

http://i61.tinypic.com/j08l8p.jpg

lookaty
15-03-15, 13:24
odkopię temat bo mam wątpliwości i proszę aby ktoś kto się na tym zna ewentualnie je albo potwierdził albo rozwiał....

znalazłem schemat z którego wynika że kabel z masą jest podpięty pod pin 85 a kabel z wyprowadzeniem pod przycisk pod pin 86
natomiast w poście 1 Kuster podpiął to odwrotnie.
Jakie jest prawidłowe podłączenie?

http://i61.tinypic.com/j08l8p.jpg
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?208060-D14Z4-MB2-Zrywna-Hanka-od-lookaty-go-%29&p=2401373&viewfull=1#post2401373

Zrób tak jak napisałem, prosto, tanio i pewnie.

dragon_mk1
15-03-15, 18:22
Uniwersalne wiązki halogenów są po ok 30-40 zł z włącznikiem, przekaźnikiem itd więc chyba nie ma sensu się bawić i tworzyć wszystko od podstaw

Bartko
16-03-15, 08:48
Jakie jest prawidłowe podłączenie?Oba są prawidłowo. Biegunowość nie ma znaczenia dla cewki przekaźnika.
(wyjątek stanowią cewki przekaźników z układem gaszeniowym przepięcia, ale tam jest zaznaczone)

maciooZD
16-03-15, 12:12
dziękuje za pomoc

ten schemat który tu wkleiłem działa w 100% więc ktoś kto będzie montował może śmiało korzystać