kuster
04-07-11, 17:41
Był temat jak podłączyc halogeny na OEMowej wiązce
tutaj -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?54807-Jak-pod%B3%B1czyc-halogeny&p=776420#post776420
Jak podłączy nie OEMowe halogeny
tutaj -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?31745-Halogeny-w-5D-inne-ni%BF-seryjne
Ale nie było tematu jak podłączy jakiekolwiek halogeny jak nie mamy OEMowej wiązki a nie chcemy sie za bardzo bawic w jej rzeźbienie...
Ja osobiście zamontowałem OEMowe duże halogeny:
luzem:
http://img694.imageshack.us/img694/3205/zdjciez.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/zdjciez.jpg/)
na autku:
http://img197.imageshack.us/img197/4819/dsc00004jz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/197/dsc00004jz.jpg/)
Tyle że nie miałem żadnej wiązki ani kabinowej ani w komorze silnika...
Aby podłączy takie halogeny potrzebowałem sam wyrzeźbi jakąś wiązkę
Jako że OEMowa była jak dla mnie zbyt skomplikowana... :D Poszedłem na łatwiznę i zmajstrowałem coś takiego:
http://img39.imageshack.us/img39/2227/dsc00043gj.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/dsc00043gj.jpg/)
Wiem wiem... nic Wam to nie mówi ale spokojnie :D już tłumaczę co i jak:
Na samym początku musimy dorwac się do naszego przełącznika najlepiej oryginalny z przyciskiem na p/mgielne przód i tył
Spoglądając na niego od strony wtyczki widzimy ze kable podłączone są tylko w 5 miejscach na 8
posługując się tym schematem i niżej umieszczonym opisem:
http://img202.imageshack.us/img202/8193/schematy.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/schematy.jpg/)
A - masa
F - zasilanie po załączeniu świateł pozycyjnych
D - zasilanie po załączeniu świateł mijania
E - zasilanie tylnych świateł przeciwmgielnych (sygnał do przekaźnika)
G - masa
pozostają nam wejścia:
B - masa
H - zasilanie po załączeniu świateł pozycyjnych
C - zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych
Łączymy ze sobą kable:
A z B
oraz
H z F
efektem takiego połączenia jest przepływający prąd po kabelku wychodzącym z gniazda C :PP (oczywiście jak już ten kabel tam podłączymy :PP)
Jak mamy już to wszystko zrobione pozostaje nam ustalic gdzie będziemy mieli umieszczony główny przekaźnik z bezpiecznikiem i do niego podłączy kabelki ^^
Ja swój umieściłem w komorze silnika razem z całą wiązką kabli
Kabel sygnałowy (C) musiałem przeciągnąc z kabiny do komory silnika (po stronie kierowcy zaraz za przekaźnikami [tak nieco bardziej u góry] znajduje sie taka gumowa bo ja wiem...? uszczelka? do/z której idzie większoś kabli przechodzących do komory silnika tamtędy to targamy)
Mając już przeciągnięty kabel sygnałowy w komorze silnika pozostało mi tylko tak:
pociągnąc kabel zasilający (w moim przypadku jest to ten czerwony kabel widoczny na zdjęciach [ kabel zasilajacy do wzmacniaczy])
idący można powiedziec górą ^^ (nie miałem go na tyle dużo żeby go ładnie ukryc)
pociągnąc wiązkę do halogenów (do tego użyłem resztek kabla z car audio do głośników)
http://img121.imageshack.us/img121/5563/dsc00040nc.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/121/dsc00040nc.jpg/)http://img148.imageshack.us/img148/2608/dsc00039wa.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/148/dsc00039wa.jpg/)
kable przeciągnięte są wzdłuż oryginalnej wiązki kabli (widac na foto nizej)
http://img19.imageshack.us/img19/8977/dsc00041ia.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/19/dsc00041ia.jpg/)
następnie przechodzą pod lewą lampą w dół i tam też się rozdzielają na prawą i lewą stronę
pozostało jeszcze tylko pociągnąc skądś masę do kabla z halogenów i przekaźnika i podłączy to.... do przekaźnika (takie masło maślane...)
przekaźnik musi byc taki zeby przekazywał prąd na halogeny dopiero w momencie jak dostanie sygnał z przełącznika umieszczonego w kabinie
miałem kilka przekaźników ale większośc działała na odwrót.. cały czas podawała prad a dopiero jak sie nacisnęło guzik na przełączniku go odłączał...
Do przekaźnika podłączamy kabelki:
Do złącza (30) podłączamy kabel zasilający idący z akumulatora
Do złącza (87/87a) podłączamy kabelek wychodzący na halogeny (+)
Do złącza (86) podłączamy naszą masę (-)
Do złącza (85) podłączamy nasze sterowanie czyli kabelek (C)
Efekt końcowy:
http://img534.imageshack.us/img534/1708/dsc00038ds.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/dsc00038ds.jpg/)
EDIT:
UWAGA!! Zapomniałbym... Ja dodatkowo umieściłem na kablu zasilającym przed samym przekaźnikiem takie ustrojstwo do którego mozemy podłączy bezpiecznik na wypadek jakby miało nam cos "wybic" lepiej żeby spalił się bezpiecznik niż cała wiązka ^^
Przy okazji WIELKIE podziękowanie dla:
MikeFoto za udzielenie pomocy przy rozkminianiu kabelków :PP
Djadi (nieświadomie) za uproszczony schemat wiązki OEM z którego korzystałem
bedzie dla potomnych :PP -> http://imageshack.us/photo/my-images/215/wizkahalogenw5d.png/
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt ;]
Pozdrawiam
Łukasz
tutaj -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?54807-Jak-pod%B3%B1czyc-halogeny&p=776420#post776420
Jak podłączy nie OEMowe halogeny
tutaj -> http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?31745-Halogeny-w-5D-inne-ni%BF-seryjne
Ale nie było tematu jak podłączy jakiekolwiek halogeny jak nie mamy OEMowej wiązki a nie chcemy sie za bardzo bawic w jej rzeźbienie...
Ja osobiście zamontowałem OEMowe duże halogeny:
luzem:
http://img694.imageshack.us/img694/3205/zdjciez.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/zdjciez.jpg/)
na autku:
http://img197.imageshack.us/img197/4819/dsc00004jz.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/197/dsc00004jz.jpg/)
Tyle że nie miałem żadnej wiązki ani kabinowej ani w komorze silnika...
Aby podłączy takie halogeny potrzebowałem sam wyrzeźbi jakąś wiązkę
Jako że OEMowa była jak dla mnie zbyt skomplikowana... :D Poszedłem na łatwiznę i zmajstrowałem coś takiego:
http://img39.imageshack.us/img39/2227/dsc00043gj.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/dsc00043gj.jpg/)
Wiem wiem... nic Wam to nie mówi ale spokojnie :D już tłumaczę co i jak:
Na samym początku musimy dorwac się do naszego przełącznika najlepiej oryginalny z przyciskiem na p/mgielne przód i tył
Spoglądając na niego od strony wtyczki widzimy ze kable podłączone są tylko w 5 miejscach na 8
posługując się tym schematem i niżej umieszczonym opisem:
http://img202.imageshack.us/img202/8193/schematy.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/schematy.jpg/)
A - masa
F - zasilanie po załączeniu świateł pozycyjnych
D - zasilanie po załączeniu świateł mijania
E - zasilanie tylnych świateł przeciwmgielnych (sygnał do przekaźnika)
G - masa
pozostają nam wejścia:
B - masa
H - zasilanie po załączeniu świateł pozycyjnych
C - zasilanie przednich świateł przeciwmgielnych
Łączymy ze sobą kable:
A z B
oraz
H z F
efektem takiego połączenia jest przepływający prąd po kabelku wychodzącym z gniazda C :PP (oczywiście jak już ten kabel tam podłączymy :PP)
Jak mamy już to wszystko zrobione pozostaje nam ustalic gdzie będziemy mieli umieszczony główny przekaźnik z bezpiecznikiem i do niego podłączy kabelki ^^
Ja swój umieściłem w komorze silnika razem z całą wiązką kabli
Kabel sygnałowy (C) musiałem przeciągnąc z kabiny do komory silnika (po stronie kierowcy zaraz za przekaźnikami [tak nieco bardziej u góry] znajduje sie taka gumowa bo ja wiem...? uszczelka? do/z której idzie większoś kabli przechodzących do komory silnika tamtędy to targamy)
Mając już przeciągnięty kabel sygnałowy w komorze silnika pozostało mi tylko tak:
pociągnąc kabel zasilający (w moim przypadku jest to ten czerwony kabel widoczny na zdjęciach [ kabel zasilajacy do wzmacniaczy])
idący można powiedziec górą ^^ (nie miałem go na tyle dużo żeby go ładnie ukryc)
pociągnąc wiązkę do halogenów (do tego użyłem resztek kabla z car audio do głośników)
http://img121.imageshack.us/img121/5563/dsc00040nc.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/121/dsc00040nc.jpg/)http://img148.imageshack.us/img148/2608/dsc00039wa.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/148/dsc00039wa.jpg/)
kable przeciągnięte są wzdłuż oryginalnej wiązki kabli (widac na foto nizej)
http://img19.imageshack.us/img19/8977/dsc00041ia.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/19/dsc00041ia.jpg/)
następnie przechodzą pod lewą lampą w dół i tam też się rozdzielają na prawą i lewą stronę
pozostało jeszcze tylko pociągnąc skądś masę do kabla z halogenów i przekaźnika i podłączy to.... do przekaźnika (takie masło maślane...)
przekaźnik musi byc taki zeby przekazywał prąd na halogeny dopiero w momencie jak dostanie sygnał z przełącznika umieszczonego w kabinie
miałem kilka przekaźników ale większośc działała na odwrót.. cały czas podawała prad a dopiero jak sie nacisnęło guzik na przełączniku go odłączał...
Do przekaźnika podłączamy kabelki:
Do złącza (30) podłączamy kabel zasilający idący z akumulatora
Do złącza (87/87a) podłączamy kabelek wychodzący na halogeny (+)
Do złącza (86) podłączamy naszą masę (-)
Do złącza (85) podłączamy nasze sterowanie czyli kabelek (C)
Efekt końcowy:
http://img534.imageshack.us/img534/1708/dsc00038ds.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/534/dsc00038ds.jpg/)
EDIT:
UWAGA!! Zapomniałbym... Ja dodatkowo umieściłem na kablu zasilającym przed samym przekaźnikiem takie ustrojstwo do którego mozemy podłączy bezpiecznik na wypadek jakby miało nam cos "wybic" lepiej żeby spalił się bezpiecznik niż cała wiązka ^^
Przy okazji WIELKIE podziękowanie dla:
MikeFoto za udzielenie pomocy przy rozkminianiu kabelków :PP
Djadi (nieświadomie) za uproszczony schemat wiązki OEM z którego korzystałem
bedzie dla potomnych :PP -> http://imageshack.us/photo/my-images/215/wizkahalogenw5d.png/
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt ;]
Pozdrawiam
Łukasz