Zobacz pełną wersję : Wymiana KLOCKÓW -- na co zwrocic uwage????
Witam chce wymienic samemu klocki w D15B7, bede to robil pierwszy raz.
Na co zwrocic uwage, zeby nie zniszczy tarcz, klockow i nie zapowietrzyc ukladu.
nie zapowietrzyc to sie raczej nie da bo jak bedziesz cofal cylinderki to sie zapowietrzy, poprostu tak czy siak to musisz odpowietrzyc
zwroc uwage w jakim stanie jest tarcza czy nie ma rowków zaglebokich i czy nie jest zacienka.
bede to robil pierwszy raz.
temat banalny w sumie... ale moze nie dla tego co robi pierwszy raz...
wiec masz:
http://img339.imageshack.us/img339/5222/h1sr1.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=h1sr1.jpg)http://img339.imageshack.us/img339/637/h2rx4.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=h2rx4.jpg)
http://img339.imageshack.us/img339/363/h3fq8.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=h3fq8.jpg)http://img49.imageshack.us/img49/3993/h4ru9.th.jpg (http://img49.imageshack.us/my.php?image=h4ru9.jpg)
http://img339.imageshack.us/img339/3769/h5sx4.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=h5sx4.jpg)http://img339.imageshack.us/img339/5565/h6gv1.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=h6gv1.jpg)
nie zapowietrzyc to sie raczej nie da bo jak bedziesz cofal cylinderki to sie zapowietrzy, poprostu tak czy siak to musisz odpowietrzyc
zwroc uwage w jakim stanie jest tarcza czy nie ma rowków zaglebokich i czy nie jest zacienka.
...że co? Napisz coś więcej proszę bo nie mogę sobie wyobrazić jak się zapowietrza układ hamulcowy od cofania cylinderków.
LemonR
jak bedziesz cofal cylinderki to sie zapowietrzy, poprostu tak czy siak to musisz odpowietrzyc
bzdura
ja dziś przechodziłem ten proces i wielki klucz cylinderki ściśnięte założone nowe klocki i śmigam dalej a hamulce igła :)
wiec jestem tego samego zdania co przedmówca !!
ejjj to dlaczego ja sobie zapowietrzylem sory ze wprowadzilem w blad i gadam bzdety
bo u mnie sie tak chyba zapowietzylo i bralo nie równo
nie zapowietrzyłeś tylko sie przypiekły i nieodbijały jak powinny
po wymianie klockow musza sie one ulozyc i dotrzec przez to pedal jest "gabczasty" i sprawia wrazenie zapowietrzonego...
[ Dodano: Wto 27 Mar, 2007 ]
po wymianie klockow musza sie one ulozyc i dotrzec przez to pedal jest "gabczasty" i sprawia wrazenie zapowietrzonego...
dokladnie tak jak koledzy mówia, nie da sie zapowietrzyć układu przy wymianie klocków, jak będziesz już śmigał na nowych klockach to uważaj zebyś ich nie spalił, czyli nie ciśnij na pedał hamulca podczas jazdy zeby sie szybciej dotarły do tarczy, po prostu przez pare dni wolniej jeździj i sie same dotrą i bedzie ok
Witam chce wymienic samemu klocki w D15B7, bede to robil pierwszy raz.
Na co zwrocic uwage, zeby nie zniszczy tarcz, klockow i nie zapowietrzyc ukladu.
Chyba wszystko zostało powiedziane oprócz tego że jak będziesz wciskał cylinderki to może ci wypłynąć troche płynu hamulcowego. Wytrzyj dokładnie i się nie przejmuj bo w co drugiej hondzie tak jest i to nie jest problem.
Bzdurą kompletną jest twierdzenie ze zapowietrzysz układ wymieniając klocki - no chyba ze po wyjęciu klocków naciśniesz hamulec to faktycznie narobisz sobie kłopotów.
Jak tarcza jest mocno nierówna albo ma ranty to wypadałoby ją przetoczyć ale nie koniecznie.
Jeśli zacisk hamulcowy jest taki jak w D13B2 to wymiana klocków powinna Ci zająć ok.20 minut. Zdejmujesz koło, odkręcasz dolną śrubę mocującą zacisk. Górną śrubę pozostawiasz przykręconą. Po tej operacji zacisk przekręcasz do góry (nie ściągasz go). Wyrzucasz stare klocki, montujesz nowe (zawsze komplet - nie sugeruj się tym,że z jednej strony klocki będą mniej zużyte). Jeśli nie masz zapieczonych zacisków, tzn. jesli odbijają normalnie to w zasadzie koniec operacji. Jeśli zaciski źle odbijają i grzeją Ci się tarcze (możesz to poznać po jaśniejszym kolorze zewnętrznej części tarczy w stosunku do części wew.), będziesz musiał zdemontować cylinderki i zaopatrzeć się w reparaturkę cylinderka (koszt ok. 30 pln.). Następnie wyczyścić cylinderek,założyć nowe gumki, dolać odrobinę płynu (nieznaczna ilośc napewno Ci wycieknie przy demontażu cylinderków) i odpowietrzyć układ.
więc mam pytanie dla dokładnego zrozumienia tematu...w zasadzie opis mojej pracy. wymieniałem kloski hamulcowe w ej9 z 96 hb. po wymianie z jednej jak i drugiej strony wyjeżdzam na próbe oczywiście po woli i rany pedał hamulca jak ciasto mięciutkie że to robiłem ze szwagrem to stwierdziłem w pańce że się zapowietrzyły ale teraz czytam że jest inaczej....jakie rady ? z góry dziekuje
więc mam pytanie dla dokładnego zrozumienia tematu...w zasadzie opis mojej pracy. wymieniałem kloski hamulcowe w ej9 z 96 hb. po wymianie z jednej jak i drugiej strony wyjeżdzam na próbe oczywiście po woli i rany pedał hamulca jak ciasto mięciutkie że to robiłem ze szwagrem to stwierdziłem w pańce że się zapowietrzyły ale teraz czytam że jest inaczej....jakie rady ? z góry dziekuje
a kiedy wymieniales? u mnie teztak bylo,musisz uwazac az z czasem sie wyrobia i bedzie prawidlowo
a kiedy wymieniales? u mnie teztak bylo,musisz uwazac az z czasem sie wyrobia i bedzie prawidlowo
wymieniałem wczoraj i nie wiem czy moge jeździć wiadomo ostroznie i dopatrywać się efektów czy iśc do mechanika
wymieniałem wczoraj i nie wiem czy moge jeździć wiadomo ostroznie i dopatrywać się efektów czy iśc do mechanika
a jak wyjąc sam cylinderek/tłoczek ? :aloha:
a jak wyjąc sam cylinderek/tłoczek ? :aloha:
a jak wyjąc sam cylinderek/tłoczek ? :aloha:
ZDisiaj wlasnie to przerabialem :) , zdejmujesz zacisk, bie odkrecasz przewodu, przydala bys ie 2 osoba ktora nacisnie pedal hamulca tylko delikatnie i najlepiej reka, cylinderek zacznie sie wysuwac jak wyjdzie ponad polowa to wtedy sciskasz przewod, zeby ci plyn nie sp*** caly, odkrecasz go od zacisku, i tloczek powinien juz gladko wyjsc, a jesli nie to odkrecasz odpowietrznik, i przez jego otwor mozesz wlozyc cos czym mozesz wypchnac tloczek od srodka z pomoca mloteczka, ten precik nie moze byc zakonczony szpicem :) potem mujesz wszustko woda z mydlem, z zacisku musisz wyjac o-ring tego gumowego kondoma ktory wychodzi na zewnatrz chyba nie da sie zdjac :/ suszysz wszystko, potem zaopatrz sie w cos takiego http://www.allegro.pl/item356581278_pasta_do_tloczkow_i_cylinderkow_hamu lcowych.html zapobiega zapiekaniu sie tloczkow, smarujesz wewnatrz zacisku i sam tloczek i wkladasz go do srodka :) i chyba po sprawie :)
a jak wyjąc sam cylinderek/tłoczek ? :aloha:
ZDisiaj wlasnie to przerabialem :) , zdejmujesz zacisk, bie odkrecasz przewodu, przydala bys ie 2 osoba ktora nacisnie pedal hamulca tylko delikatnie i najlepiej reka, cylinderek zacznie sie wysuwac jak wyjdzie ponad polowa to wtedy sciskasz przewod, zeby ci plyn nie sp*** caly, odkrecasz go od zacisku, i tloczek powinien juz gladko wyjsc, a jesli nie to odkrecasz odpowietrznik, i przez jego otwor mozesz wlozyc cos czym mozesz wypchnac tloczek od srodka z pomoca mloteczka, ten precik nie moze byc zakonczony szpicem :) potem mujesz wszustko woda z mydlem, z zacisku musisz wyjac o-ring tego gumowego kondoma ktory wychodzi na zewnatrz chyba nie da sie zdjac :/ suszysz wszystko, potem zaopatrz sie w cos takiego http://www.allegro.pl/item356581278_pasta_do_tloczkow_i_cylinderkow_hamu lcowych.html zapobiega zapiekaniu sie tloczkow, smarujesz wewnatrz zacisku i sam tloczek i wkladasz go do srodka :) i chyba po sprawie :)
już wiem gdzie popełniłem błąd z wymianą klocków, otóż przy ich wymianie nalezy diaksem zeszlifować rant jaki się tworzy :) pozdro
już wiem gdzie popełniłem błąd z wymianą klocków, otóż przy ich wymianie nalezy diaksem zeszlifować rant jaki się tworzy :) pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.