Zobacz pełną wersję : Padła stacyjka!!?? Ratunku!!!
Przyjeżdżam do pracy rano, gasze samochód.(Honda Civic 1,4i 96 r 3D).... po pracy wkładam kluczyk do stacyjki chce przekręcić, nie da się! Ruszam kierownicą lewo prawo, góra dół :-) kombinuje na wszystkie możliwe sposoby a kluczyka nie da się przekręcić! jak by nie był od tego samochodu! Napsikałem do środka WD, próbowałem drugim kluczem i nic!!!! Co jest grane? Padła stacyjka? Ktoś miał tak przypadek? Co teraz? Gdzie dłubnąć, w co walnąć!!?? Ratunku! ....hm... teraz sobie przypomniałem że czasami stacyjka się przycinała, ale wydaje mi się to normalne....chociaż...hm..?
WD jest mocno przecenione
uzylbym jakiegos smaru do zamków badz oliwki i powoli próbował
a w razie potrzeby psikal tez na mechanizm blokady (zablokowana kiera????)
no i kluczykiem z wyczuciem ale ruszajac na boki kierą....
...kierownicy jeszcze nie zablokowałem...
...kierownicy jeszcze nie zablokowałem...
czyli problem w samej stacyjce an nie w mechanizmie blokady kierownicy...
...właściwie to jestem prawie pewien że to w stacyjce... Poczytalem tu jeszcze w archiwalnych postach, nasmarowalem stacyjke pożądnie, ale bez rezultatow...Może ją smalcem posmarować i dać psu do zjedzenia :-( Pomocy!!!!
kamson_zag
02-07-07, 17:06
Witam, mam dokładnie taki sam problem tylko u mnie po jakichś 10 minutach prób udaje sie w końcu raz przekręcić, niestety sytuacja sie powtarza przy ponownym włożeniu kluczyka. Czy jest możliwość po prostu wymienienia wkładu bądź jakikolwiek inny. Jestem z Łodzi byłem u jednego gościa przy pojezierskiej co zajmuje sie głównie japońcami i powiedział mi,że trzeba wymienić stacyjkę na nowo co równa sie kwocie 500 zł :(
Błagam pomóżcie !
Honda Civic coupe 1,5 16v 1993
skolopendra
02-07-07, 17:10
są punkty gdzie zanosi sie zamek i naprawiają go
działa jak nowy
kamson_zag
02-07-07, 17:54
A jakieś szczegóły odnośnie tych punktów, bo chyba byłem w takim jednym punkcie na Curie Skłodowskiej gdzie gość sie zajmuje naprawą zamków od samochodów i powiedział mi nie wiele niższą stawkę bo 350 zł. Generalnie po prostu nie stać mnie na chwile obecną na taki wydatek a jestem pewien,że da sie to zrobić taniej....
proponyje jescze jedna probe, a mianowicie zdarza sie ze to nie stacyjka a sam klucz sie wyrobil, jezeli masz drugi klucz to sprawdz jak on bedzie dzialal
proponyje jescze jedna probe, a mianowicie zdarza sie ze to nie stacyjka a sam klucz sie wyrobil, jezeli masz drugi klucz to sprawdz jak on bedzie dzialal
Dokładnie.U mnie wyrobiony klucz nie chce otwierać tylnej klapy,no i w związku z tym używam pozostałych... :afro:
kamson_zag
02-07-07, 19:09
Na pewno to nie jest klucz bo używałem już zapasowego i sytuacja jest taka sama :/ Już mam odciski na palcach od przekręcania ... :(
ale nie jset powiedziane ze u kolegi szewczykkw problem nie tkwi w kluczu
Jestem z Łodzi byłem u jednego gościa przy pojezierskiej co zajmuje sie głównie japońcami i powiedział mi,że trzeba wymienić stacyjkę na nowo co równa sie kwocie 500 zł :(
Błagam p
hehe ja kupiłem stacyjke ostatnio za 30 zł na forum :p komplena , z wyłacznikiem zapłonu:)
:aloha: a ja, kiedy mi się zatnie kluczyk w stacyjce, to proszę pasażera, aby przekręcił delikatnie: zawsze jak dotąd pomaga.... natychmiastowo..... :speszony: zacząłem używać starego kluczyka, i chyba to zacinanie się nie zdarza... ale nie sprawdziłem (bo się nie zacięło) tak do końca... Civ 6 gen. :d
I odgrzewam kotleta, dziś - nagle - ten sam problem co u szewczykm.
Te same objawy, nie da się klucza przekręcić. Zapasowym kluczykiem tez nic sie nie da zrobic - więc najprawdopodobniej stacyjka. Przyczyna nie jest wygięty klucz ani blokada kierownicy. Pare razy udało się odpalić, po znalezieniu pozycji "na czuja" ale tak nie może być. Myślimy nad wymiana stacyjki, jednak inny klucz do drzwi, inny do stacyjki - kicha. Gdzie może leżec przyczyna? Jakaś zapadka w zamku? Help.
EDIT: Podczas stosowania próby opisywanej przez Lcfr`a i ppm`a gdzieś w archiwalnym podobnym temacie - polegającej na nasmarowaniu stacyjki (wkładu) olejem (nie WD40!) ustaliłem prawdopodobną przyczynę.
Otórz :
Z biegiem lat "igła" kluczyka poprzez wciskanie kluczyka wyrobiła milimetrowe wgłębienie w ściance do której dotyka kluczyk [2] , przez co klucz nie trafia prawidłowo na zapadki i stąd problemy z przekręceniem. Po włożeniu kluczyka do stacyjki i dosłownym delitatnym wyciągnięciem o maks milimetr nie ma problemu z odpaleniem [3]
http://img230.imageshack.us/img230/6772/fotonv4.th.jpg (http://img230.imageshack.us/my.php?image=fotonv4.jpg)
Oczywiście, to przypuszczenia.
majdan dobrze prawi. miałem ten sam problem - nie mogłem odpalić auta. myślałem że cała stacyjka padła ale pojechałem do majstra i mi dorobił nowy kluczyk który był o 2mm dłuższy od starego :) odpalił za pierwszym razem z nowym kluczykiem i leciutko się przekręcił. stary kluczyk miałem tak wyślizgany i wytarty że po odpaleniu auta mogłem go wyjąć :)
KluH, a nie masz problemu z resztą zamków przez to?
Pewnie bardzo szybo da się "odbić" ta ściankę na swoje miejsce,
ale pozostaje do ogarnięcia kwestia rozebrania zamka.
miałem największy problem ze stacyjką, po prostu musiałem spędzić kilka minut na poruszaniu kluczykiem żeby odpalić. z otwieraniem drzwi było różnie. Jak dorobiłem nowy kluczyk problem jak ręką odjął.
zastanawiało mnie tylko jak gość 'z pamięci' dorobił 2-3mm kluczyka :) jak znajde stary kluczyk to zrobię fotę
EDIT:
obiecane zdjęcie
http://img158.imageshack.us/img158/5623/dsc01232hv6.th.jpg (http://img158.imageshack.us/my.php?image=dsc01232hv6.jpg)
na wierzchu kluczyk stary, pod spodem nowy. Różnica spora :aloha:
skolopendra
10-05-08, 19:24
zastanawiało mnie tylko jak gość 'z pamięci' dorobił 2-3mm kluczyka
po prostu fachowiec :) ..mnie jak dorabiali zrobili tak samo. i tak powinno być :aloha:
KluH, gdzie i za ile tak ładnie dorabiają?
sprawa jest prosta wystarczy podjechac do punktu i niech gosciu dorobi klucz z naddatkiem,a co do psikania wd-40 i tych podobnych to nie radze bo one wyplukaja orginalne smarowanie i zamek poleci raz dwa,juz lepiej odmrazaczem do zamkow lub specjalnym smarem w spreyu
majdan mi tak ładnie gość dorobił na jelonkach. Jak lecisz trasą na poznań od strony warszawy, mijasz ciepłownię wola, potem po prawo statoila i salon lexxusa, i za statoilem masz pierwsze światła i tam skręcasz w prawo w ulicę Tkaczy i za chwilę od razu w lewo w ulicę Legionową. potem cały czas prosto i dojedziesz do ulicy lustrzanej.
tu masz dokładniej na mapie
http://www.zumi.pl/namapie.html?qt=&loc=warszawa%2C+Lustrzana+16&Submit=Szukaj&cId=&sId=&x=49&y=12
gość chyba na prawdę wie co robi :) zrobił mi to od ręki, trwało to ok 30min i kosztowało ok 100zł nie pamiętam dokładnie.
u mnie zaczyna się podobny problem. coraz częściej muszę gmerać kluczykiem żeby załapał, ale zastanawiam się nad innym rozwiązaniem. jakiś gustowny włącznik zapłonu w zaślepce od elektrycznych lusterek i przycisk astabilny do włączenia rozrusznika. są patenty od hondy s2000 bodajże, ale strasznie drogie. myślę, że w dobrym sklepie elektrycznym znajdzie się coś sporo tańszego. oczywiście powstaje problem tego typu, że ktoś niepowołany, kto wsiądzie do auta odpali je bez kluczyka ale i na to są patenty...
auta nie odpali bo bez kluczyka w stacyjce nie bedzie "zaplonu", twoja stacyje wystarczy rozebrac i nadlutowac styki, bedzie dzialac jak nowa, u mnie smiga juz kilka miesiecy
no i u mnie podobny problem, też nie mogę przekrecic kluczyka, a jak by tego było mało to w czasie jazdy potrafi mi wszystko zgasnąć ale jak porusze kluczykiem lekko w prawo znowu działa, wyobrażacie sobie takie coś przy 180 km/h, ja tak miałem, czy to tez kluczyk czy to juz stacyjka ? :/
stacyjka, rozbierz i bedziesz wiedzial co robic
mam ten sam problem , a jesli chodzi o wyrobione kluczyki, to kolezanka pokazywala mi klucyk od 4 ena kiedys, chodzi bez problemu ale byl tak wytarty ze wygladal jak szpkulec, nie moglem uwierzyc ze to jeszcze dziala!
Ktoś wie gdzie w Gliwicach oprócz ASO poradzą sobie z tym problemem?
Zmusiłem zapasowy do współpracy po 5ciu minutach szarpania sie ze stacyjką. Za to stary kluczyk raz jest ok, raz nie.
auta nie odpali bo bez kluczyka w stacyjce nie bedzie "zaplonu", twoja stacyje wystarczy rozebrac i nadlutowac styki, bedzie dzialac jak nowa, u mnie smiga juz kilka miesiecy
Wydaje mi się, że nie jest to kwestia nadlutowania styków, tylko wyrobionego mechanizmu stacyjki. Jak mój ojciec sprowadził to auto od Helmuta z dojczlandu to ten wstawił jakis kosmiczny wihajster, który był jednoczenie zabezpieczeniem przed kradzieżą. Wywaliłem to bo sam miałem problem z odpaleniem auta i wstawiłem najzwyklejszy przełącznik dwufazowy za 3zł ze sklepu elektronicznego.
Przed chwilą nagrałem filmik jak to wygląda. Honda trochę wolno mi kręci bo 12 godzin stałą na mrozie przy -20.
http://www.youtube.com/watch?v=mx1LZc3oBpM&feature=youtu.be
Koledze w maździe 323C też pojawił się identyczny problem. Podłapał ode mnie ten przełącznik, i pojechał do elektryka. Całość wyniosła go 23zł (3zł przełącznik)
stary kluczyk miałem tak wyślizgany i wytarty że po odpaleniu auta mogłem go wyjąć
Tak można też robić w accordach, jazzach, crv, hrv, maździe 626 i 323C. Nie jest to chyba kwestia wyślizgania, po prostu, stare japońce chyba tak mają. W oplu omedze, citroenie berlingo, renault clio mimo że klucz jest starty to nie da się go wyjąć przy odpalonym silniku.
A nie lepiej kupić na allegro wkład stacyjki za 20zł i wymienić? Ja miałem to samo co Wy. Nie jestem mechanikiem a wymiana zajęła mi 10minut....
a w takiej sytuacji nie masz czasem drugiego kluczyka?
Właśnie znalazłem
http://moto.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&category=3&string=wk%C5%82ad+stacyjki+civic
Ale za 20zł nie widzę, najtańszy do Vgena 55zł
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.