PDA

Zobacz pełną wersję : Wysoka temperatura silnika HC D16Y3



Maniak87
30-06-11, 00:20
Witam.Mam problem ze swoja HC.Wiem ze problem byl poruszany na forum wielokrotnie ale wyczerpały mi się już pomysły.Otóż grzeje mi się silnik.Po przejechaniu ok.20-40km wskazówka temp.silnika zaczyna falować aż dochochodzi do 3/4.Są chwile kiedy dochodzi do czerwonej kreski.Po otwarciu klapy silnika widać ze wywala płyn chłodniczy.Wentylator załącza się.
Oto lista wymienionych w przeciągu roku części ( już rok walczę z ta przypadłoscia)
1. Termostat (2 razy)
2. Czujnik temperatury
3. Czujnik załączania sie wentylatora
4. Uszczelka pod głowicą (glowica została splanowana)razem z pompą wody (przy okazji wymieniono rozrząd z napinaczem,olej i filtr oleju)
Układ został odpowietrzony.Zauważyłem że po przejechaniu kiludziesięciu km auto się ponownie zapowietrza (moim zdaniem chyba nie powinno).Auto ma przejechane ok.280 tys
W nienajlepszym stanie jest sama chłodnica ale to chyba nie ona powoduje zapowietrzanie się układu.Słyszałem że to może być wina EGR który może być pęknięty.Może to wina korka chłonicy.Proszę o jakiekolwiek wskazówki i porady.W końcu musi być jakiś sposób naprawy.Z góry dziekuję

MisieK1989
30-06-11, 09:08
zmień korek chłodnicy na początek i zrób płukanie układu chłodzenia, a przede wszystkim chłodnicy...

sztandi
30-06-11, 11:49
masz założoną inst lpg?
u mnie zapowietrzał się układ bo opaski na przewodach płynu chłodniczego prowadzących do parownika się co jakiś czas luzowały

johny-b
30-06-11, 14:14
Czy można w jakiś sposób sprawdzić czy na danym przewodzie "zaciąga" się powietrze do układu chłodzenia?

Maniak87
30-06-11, 19:51
Dzieki za podpowiedzi.Jutro posprawdzam to co napisaliscie.Nie mam u siebie instalacji LPG.Myślałem o wymianie chłodnicy na nową bo jest niedrożna ale to chyba nie ma nic wspolnego z zapowietrzaniem sie układu

Dextero
30-06-11, 20:41
Skąd wiesz, że jest niedrożna? Jeżeli masz niedrożną to nie ma obiegu układ chłodzenia i ciśnienie może wywalać płyn.
Co myślicie o odkamienianiu układu chłodzenia po przez wsypanie kwasku cytrynowego i późniejsze przepłukanie układu?

wojti
01-07-11, 08:59
Czy można w jakiś sposób sprawdzić czy na danym przewodzie "zaciąga" się powietrze do układu chłodzenia?

wzrokowo?? tam masz ciśneinie a nie podciśneinie więc na pewno by na zewnątrz wywalało płyn, ja ostatnio miałem jazde z temperaturą i niestety u mnie to była upg. Zdąrzyłem to złożyć w środe i narazie jest dobrze ale po pierwszym tysiącu będę mógł to stwierdzić na 99%

Maniak87
21-07-11, 22:24
Witam.Wymieniłem chłodnicę razem z korkem chłodnicy na nowe i jest spora poprawa.Przez pierwsze dwa dni jazdy z nowa chlodnica i zrobieniu ok.300km w trasie nie było zadnych problemów - wskazowka temp niezmiennie na 1/3 skali.Dzis przy jezdzie na krotkich odcinkach i przy sporym upale temperatura znów zaczeła skakac w zakresie 1/3 do 3/4 ale nie dochodziła do czerwonego pola.Mój mechanik zaproponował mi aby przewiercic termostat jak temperatura bedzie dalej skakać.Nie wiem co o tym myslec.Moze ktoś ma jeszcze jakis pomysł.Chyba ze tak juz musi być

jasiek09
21-07-11, 22:30
Mój mechanik zaproponował mi aby przewiercic termostat jak temperatura bedzie dalej skakać
Kiepski pomysł, silnik będzie pracował cały czas na dużym obiegu.A wentylator się włącza i zbija temp jak dojdzie na 3/4 ?

Raffy
21-07-11, 22:37
moze kup te wszystkie czesci tylko poprostu z troszke wyzszej polki :P dawnej jak pracowalem na warsztacie koles mial problem z termostatet to samo co u Ciebie auto sie przegrzewalo :P i termostat zmienil 3 albo 4 razy w ciagu miesiaca :D az wkoncu kupil jakis lepszy i tyle go potem widzialem :D hehe niestety ale teraz czesci zamiennych niebrakuje ale tez wiekszosc z nich do niczego sie nienadaje :P

Dextero
21-07-11, 23:28
A ja bym zmienił mechanika. Przewiercenie termostatu nic nie poprawi. Jak mamy ciepłe dni, po nagrzaniu silnika, termostat jest cały czas otwarty. Może ten twój mechanik ma dwie lewe ręce.
Upewnij się pierw, że uszczelka pod głowicą została prawidłowo wymieniona i że jest szczelna. Jeżeli jest dobrze i chłodnica też wymieniona to pozostaje ci termostat i czujnik załączenia wentylatora. Wymienił bym też w całości płyn chłodniczy (aby spuścić całkowicie płyn, musisz też odkręcić kluczem 19 nakrętkę na bloku silnika za sondą lambda - spuszcza się płyn z bloku) i wlał jakiegoś środka do czyszczenia takich układów, aby mieć pewność, że instalacja jest drożna. Jeżeli miałeś nieszczelną uszczelkę pod głowicą, układ może być zabrudzony. Zwróć uwagę, czy jak wskazówka poleci powyżej niż 1/3 skali, czy pracuje wentylator chłodnicy.

Jak zbić temperaturę, w razie przegrzewania:
- starać się nie stać w korku, tylko jechać
- ogrzewanie na max ciepło i nadmuch na 4
- dodanie gazu (podwyższenie obrotów silnika) przyspieszy obieg cieczy chłodzącej
- można zmostkować wtyczkę czujnika załączania wentylatora. Wtedy wentylator chłodzi cały czas