Zobacz pełną wersję : Nie pali na ciepłym !!
Jak w temacie, zimny silniczek, pali na dotyk
Jak się nagrzeje pojawia się problem i nie pali. Można chechłać i chechłać aż padnie akumulator, albo może zapali, jak troche odstoi i zaskoczy.
W czym problem ? D16Y7
Czujnik położenia wału korbowego ?
Przekaźnik pompy paliwa. Na 99%. Jak nie słyszysz takiego cyknięcia po przekręceniu zapłonu to przekaźnik. Jest koło twojej lewej nogi, tam gdzie bezpieczniki. Można go wypiąć, ściągnąć osłonę i przelutować styki albo ogrzać opalarką aby "zimne luty" zlikwidować. Można kupić na złomie, chyba w każdym Civicu jest taki sam.
Radku 6 genie przekaźnik jest po przeciwnej stronie niż w EG. Co prawda ja nie musiałem go lutować ale zwróciłem na niego uwagę jak u kumpla montowaliśmy dodatkowe wskaźniki i schowek był zdjęty
Czujnik położenia wału korbowego ?
Japończycy nie wpadli na to aby założyć ten czujnik i chwała im za to
Zainteresowałem się tym przekaźnikiem i co wyszło.
Jeśli to on:
http://img28.imageshack.us/img28/7086/290620113591600x1200.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/28/290620113591600x1200.jpg/)
To tak wygląda wewnątrz...
http://img96.imageshack.us/img96/676/290620113631600x1200.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/290620113631600x1200.jpg/)
http://moto.allegro.pl/przekaznik-pompy-paliwa-honda-civic-92-01-i1654815437.html o pompy wygląda tak jak ten na aukcji
Zatem od czego jest ten ? :)
EDIT
gdzie mam szukać tego przekaźnika ? Bo nie mogę go zlokalizować ani przy bezpiecznikach ani przy kompie...
Napisał Shad
Czujnik położenia wału korbowego ?
Japończycy nie wpadli na to aby założyć ten czujnik i chwała im za to
Wpadli, wpadli. Jest w aparacie zapłonowym a od 7 gen w bloku :)
Przekaźnik pompy paliwa. Na 99%. Jak nie słyszysz takiego cyknięcia po przekręceniu zapłonu to przekaźnik. Jest koło twojej lewej nogi, tam gdzie bezpieczniki. Można go wypiąć, ściągnąć osłonę i przelutować styki albo ogrzać opalarką aby "zimne luty" zlikwidować. Można kupić na złomie, chyba w każdym Civicu jest taki sam.
Znalazłem go w końcu. Był nad kompem, za schowkiem.
I teraz co? Wziąć po prostu opalarkę i "posuszyć" trochę luty ?
No ja tak PlayStation 3 ostatnio reanimowałem i działa to taki prosty głupi przekaźnik tez powinien. Najlepiej to lutownicą daj na czubkach lutów po kapeczce cyny. Lepiej niż opalarką chyba ale trudniej.
Przelutowałem luty i nadal to samo...
Wpadli, wpadli. Jest w aparacie zapłonowym
ale umęcze z nich :)
rzelutowałem luty i nadal to samo...
sprawdź czy masz iskrę w czasie gdy nie odpala
Yotomeczek86
29-06-11, 23:11
No ja tak PlayStation 3 ostatnio reanimowałem i działa to taki prosty głupi przekaźnik tez powinien. Najlepiej to lutownicą daj na czubkach lutów po kapeczce cyny. Lepiej niż opalarką chyba ale trudniej.
To widzę że kolega jest bardzo "inteligentny" jak tak robi - daje max 1 tydzień i znowu padnie... a potem naprawiam takie ścierwa bo ktoś sie opalarką bawi.... Do czoła sobie człowieku tą opalarkę przyłóż i pierw ustaw full moc... To może w twoim mózgu się jakimś cudem luty odtworzą... :(
Do PS3, i innych konsol, laptopów, się używa takieej taniej opalarki.. only 8,5k zł (niestety musiałem ją kupić :( a przecież taką za 50zł sie da :()
http://plugit.pl/sklep/stacja-naprawcza-achi-irpro-dark-infrared-p-354.html
do tego sita BGA, kolejny 1tys zł + kulki za 150zł + topnik za 60zł....
Przepraszam, ale mnie poniosło... bo jak czytam takie coś to mi się nóż w kieszeni otwiera... Potem przychodzi taki z płaczem do serwisu że nie działa... No nie działa jak usmażona płyta jest... i ma pretensje że sie nie udało lub nie uda naprawić...
ŻADNYMI OPALARKAMI LUDZIE !! Taka naprawa to druciarstwo, nie dość że brak kontroli temperatury to jeszcze zimnych lutów w ten sposób się nie usuwa, baa tworzą się. Skład cyny co grzanie diametralnie się zmienia, wytapia się topnik który jest spoiwem pomagającym cynie lutować się do elementów (tak po krótce). Prawidłowa naprawa lutów polega na odessaniu odsysaczem (nawet takim za 12zł - ooo takim http://allegro.pl/odsysacz-do-cyny-od-25-professional-wroclaw-i1674408581.html) cyny, po czym nakłada się lutownicą nową cynę z kalafonią (sporą ilością).
TAAAK PRACUJE W SERWISIE KONSOL I INNEGO SPRZĘTU ELEKTRONICZNEGO... więc mam w tym doświadczenie...
Podobny problem miał mój kolega. Opisze może to co zrobił, może Ci się to przyda. Auto też nie paliło na ciepłym silniku, na zimnym odpalał, a jak się nagrzał to gasł, dławiło go, nie chciał odpalać. Również prze lutował przekaźnik pompy paliwa, ale nic to nie dało, pompę było słychać, paliwo podawał, błędów po samodiagnostyce żadnych nie pokazywał, sprawdził świece, sprawdził aparat zapłonowy, i inne rzeczy. Dalej nic, okazało się że to był czujnik temperatury silnika, położony przy głowicy. On był uszkodzony, wymienił i ból ustał, co prawda to był silnik D14a3/a4 bodajże, nie pamiętam do końca, ale zmienił czujnik temperatury silnika i ból ustał, więc może spróbuj to zrobić. Opisuje tylko jego doświadczenie jakie miał, a problem był taki sam jak tu.
P.S zacytuje jego słowa "on odpowiada za ssanie, tzn czuje ze zimny silnik i podaje wieksza dawke paliwa, z nim sa problemy tylko wtedy, jak silnik nie pali na zimnym, dławi sie itp, to oznacza ze on nie podaje sygnalu ze silnik simny, tylko ze cieply i malo paliwa, a tu k**wa kuras maly po***ny robil tak, ze jak się nagrzało to czasem głupiał i pokazywał jakby był zimny silnik na rozgrzanym i go zalewało"
Może Ci to w czymś pomoże, a może nie, nie mam pojęcia, ale warto sprawdzić.
Dzięki za wskazówkę, rzucę okiem na ten czujnik, jeśli go znajdę :)
Robiłem samodiagnostykę i wywaliło mi błąd nr 6 - coś z czujnikiem płynu chłodniczego.
Może mieć to jakiś wpływ na całość ?
Check się świeci.
Do czoła sobie człowieku tą opalarkę przyłóż i pierw ustaw full moc... To może w twoim mózgu się jakimś cudem luty odtworzą...
Mój PS3, moje pieniądze. Wiem że to drut i że tydzień działa bo 3 razy to robiłem zanim posłałem na reballing. Znałem konsekwencje i byłem świadomy skuteczności tej metody ale musiałem mieć PS3 na parę dni żywe.
A w temacie to skoro PS3 zaskoczyło to ten przekaźnik myślę można śmiało opalarką ratować jak coś. No i w przekaźniku to są duże luty a nie takie szpilkowe jak w PS3.
Czujnik płynu chłodniczego to jest w bloku lub w głowicy po lewej stronie z wtyczką na 2 kabelki chyba. Wykręca się to i wkręca inny (pożycz na próbę od kogoś). Tylko przy wykręcaniu szybko przystaw drugi żeby nie uciekał płyn chłodniczy. Jak ten czujnik siadł to ssanie się może nie włączać. Masz to "cyknięcie" po przekręceniu stacyjni? Ten dźwięk załączanie się pompy paliwa? Bo jak nie to przekaźnik jeszcze pożycz od kogoś na próbę. Może pompa siadła paliwa. Siedzenie tylne się odkręca i jest do niej dostęp. Chyba w 5 i 6 gen jest taka sama więc tez można to podmienić na próbę.
Problem po weekendzie wygląda następująco:
honda została podpięta pod urządzenie, które pokazywało temperaturę silnika.
I teraz objaw - po podłączeniu wywaliło temp. -23 stopnie oO. Nie palił. Chwilę potem temperatura przeskoczyła na ok. 90 i zaskoczyło. I dopóki temperatura oscylowała w tych okolicach to palił mimo, że był ciepły.
Więc liczę, że to ten czujnik temperatury silnika. Jutro będę ogarniał temat dalej zapewne.
mam bardzo poodbne obajwy :mad: informuj czy pomoglo
Orientuje się ktoś tak na szybko czy podejdzie ten czujnik temp. silnika i aparat zapłonowy do D16Y7 od D16Z2 ?
kwiatekkJDM
04-07-11, 15:42
mialem tak jak piszesz i przekaznik pompy paliwa wymienilem i teraz jest bez problemu :D
Mam problem z odpalaniem ciepłego..Kręcę, kręcę i nic, albo odpalam i od razu mam +/- 0,5 tyś obr. zatrzęsie budą, tak jakby nie załapał na wszystkie cylindry..teraz, to mam tak prawie każde odpalanie ciepłego, a wcześniej było raz na kilkanaście odpaleń tak. Czasem uda się normalnie zapalić, czyli od razu skoczy na 1,5 tyś i wszystko ok, schodzi do tych 0,5 tyś rpm. Zimny pali na dotyk, zawsze. Cyknięcie słychać za schowkiem, czyli rozumiem pompa ok, cyka równo ze zgaszeniem kontrolek. Co może być przyczyną ? luty ? Przekaźnik, w którym są te luty, to ten za schowkiem, który cyka ? Bardzo proszę o pomoc :)) EK3 d15z6
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.