Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Niskie obroty



Limbo
25-03-07, 04:19
Witam!

Jakby nie było już użyłem opcji "szukaj" ale mimo to chciałes się upewnić żeby niczego nie zepsuć!
Od jakiegoś tygodnia moja Hania zaraz po odpaleniu (obojętnie czy silnik jest zimny czy nie) ma jedynie około 700 obrotów (czasami poderwie się na okolo 900) i lekko sobie drga w ten sposób że jak ruszam z miejsca to trochę nią szarpie.

Wyczytałem że reset (przez ściągnięcie ujemnego z akumulatora na około 2 minuty) a następnie nauka (odpalenie, poczekanie na wolnych obrotach do momentu aż wentylator się włączy a potem wyłączy, zgaszenie silnika, potem zapalenie silnika i jazda np po mieście około 25 minut) powinno rozwiązać problem?????
Ps. Po jakim czasie od momentu wyłączenia silnika (po tym jak wyntylator juz sie wylaczy) można odpalic ponownie i jechac na dalszą nauke na miasto??
Chyba nie muszę regulować obrotów tą śruba na przepustnicy?? Wystarczy reset i nauka czy jak?? Zżera mnie już ciekawość:(

Proszę o pilną pomoc bo chciałbym sięz rana od razu za to zabrać by problem miec z głowy :speszony:

[ Dodano: Nie 25 Mar, 2007 ]
PS jeszcze chciałem dodać że mam Hondę Civic Vgen 1.5 90km i zawsze obroty wynosily 1500 bo ssanie się włączało i po jakiejś chwili spadało na 1000 i wszystko było ok a ten problem mam od nie dawna czyli od około tygodnia.

[ Dodano: Nie 25 Mar, 2007 ]
Do wykonania resetu trzeba wyciagnac tylko bezpiecznik, czy tylko wystarczy zdjac kleme ujemną, a może obydwie rzeczy wykonać??Co będzie lepsze?? Jeśli jednak bezpiecznik to wiem że 7.5 ale gdzie on sie znajduje??To ją te bezpieczniki w okolicy "pod kierownicą". Troche dużo tych pytań zadaje ale prosze o wyrozumiałośc bo serio chce sie pozbyc problemu z tymi obrotami a nie wiem do końca co i jak. POMOCY :(

hosi
25-03-07, 10:18
Do wykonania resetu trzeba wyciagnac tylko bezpiecznik, czy tylko wystarczy zdjac kleme ujemną, a może obydwie rzeczy wykonać??Co będzie lepsze?? Jeśli jednak bezpiecznik to wiem że 7.5 ale gdzie on sie znajduje??To ją te bezpieczniki w okolicy "pod kierownicą"
Bezpiecznik masz pod maska po lewej stronie. Powinien byc opisany jako "back up".

Limbo
25-03-07, 10:35
Dzięki!
Myślisz że to powinno rozwiązać problem???

[ Dodano: Nie 25 Mar, 2007 ]
Bo właśnie idę zrobic reseta i jakby co to czekam na jakiesinne propozycje rozwiazania problemu albo na wasze zdanie na ten temat.

Furious
25-03-07, 11:19
To nie kwestia nauki komputera (nawiasem mowiac to ta nauka jest praktycznie nie potrzebna), nie masz ssania czyli silniczek krokowy w ogole Ci sie nie otwiera, sprawdz to.

Limbo
25-03-07, 11:56
Ok bede pamietać.
Dzisiaj przyjrzałem się dokładniej problemowi niskich obrotów jak to dokładnie przebiega a mianowicie: jak sięzapali to ssanie się normalnie włacza tak jak to powinno byci wskakuje na około 1500 obrotów ale potem jak ssanie się wyłącza to obroty spadaja na około 600-750 obrotów i nierówno chodzi. Raz nawet mi przygasł. No to podniosłem maskę i zdjąłem osłonę z kolektora wydechowego i zauważyłem że na przejściu z kolektora wydechowego do wydechu, tuz przed tym kolankiem, tam gdzie jest uszczelka to czasami lekko dymek leci. Przyłozyłem rękę i zwiększyłem obroty to mi dmuchało tak jakby spod tej uszczelki.
Jak myślicie, uszczelka się przepaliła?? Czy przepalona uszczelka może być w ogóle przyczyną tego że tak nierówno chodzi?? Wymiana na nową może rozwiązać problem??

Furious
25-03-07, 13:53
Nie, wymien uszczelke kol. wydechowego, a wolne obroty wyreguluj srubka do regulacji na przepustnicy.

skolopendra
25-03-07, 14:08
wymien uszczelke kol
to na pewno uszczelka tam niema prawa nic Ci dmuchac :aloha:
wolne obroty wyreguluj srubka do regulacji na przepustnicy.

Limbo
25-03-07, 23:39
Dzięki za pomoc!
Dzisiaj już wydaje się być wszystko w porządku choć nic specjalnie tam nie majstrowałem,jedynie uzupełniłem płyn w chłodnicy, a przy tej uszczelce dmucha minimalnie ale mimo wszystko w najbliższym czasie wymienię takową uszczelkę;)
Dzieki

eMJey84
26-03-07, 20:54
Hejka Limbdo! Chchiałes sie zapytac czy robiłes wkoncu reset tegi komputera i dlatego juz nie masz problemu? Bo ja mam ten sam problem, silniczek krowowy wyczysciłem, pojechałem na regulacje gazu( bo mam gaz) i mi powiedzieli ze musze sie podpiac pod komupeter. I teraz nie wiem co z tym fantem zrobic, czy poporstu nie sprobowac zrobic tego reseta.Bo boje sie ze po resecie cos sie rozleguluje i nie bedzie jezdzic tak jak teraz (a jezdzi dobrze na gazie) tylko ze nie trzyma wolych obrotów i skacze.
POzdrawiam i z głowy dziekuje za odpowiedz.

Limbo
27-03-07, 11:56
W sumie nic takiego nie zrobiłem.
W chłodnicy prawie zero płynu miałem przez moją nieuwagę. Jak uzupełniłem ten płyn i wszystko weszło w obieg to samo sie wyregulowało i wróciło do normy. Może faktycznie będzie lepiej jak zrobisz tak jak Ci radzą czyli sie podepniesz pod komputer :/ Powodzenia

LemonR
27-03-07, 14:05
Hejka Limbdo! Chchiałes sie zapytac czy robiłes wkoncu reset tegi komputera i dlatego juz nie masz problemu? Bo ja mam ten sam problem, silniczek krowowy wyczysciłem, pojechałem na regulacje gazu( bo mam gaz) i mi powiedzieli ze musze sie podpiac pod komupeter. I teraz nie wiem co z tym fantem zrobic, czy poporstu nie sprobowac zrobic tego reseta.Bo boje sie ze po resecie cos sie rozleguluje i nie bedzie jezdzic tak jak teraz (a jezdzi dobrze na gazie) tylko ze nie trzyma wolych obrotów i skacze.
POzdrawiam i z głowy dziekuje za odpowiedz.

Jeżeli na gazie nie trzyma wolnych obrotów to pokręć śrubką od jałowego w parowniku tylko nie wykonuj od razu dużych obrotów. Jałowe na gazie trzeba regulować dwa razy w roku kiedy robi się cieplej lub zimniej. W zależności od temperatury zasysanego powietrza proporcje gazu muszą być inne a tam nie ma krokowego. A gaz ci regulowali na słuch. Bo często tak robią. A najlepiej ustawia się na analizatorze spalin (zawartość tlenu). Jeżeli kręcenie śrubką nie da efektu to parownik do wymiany.

eMJey84
27-03-07, 18:02
Siema Lemor! Na gazie chodzi dobrze, nie ma zadncyh problemów tylko mam problem na benzynie poniewaz odpalam na benzynie i jak ma ssanie to trzyma oborty a jak sie zagrzeje to zaczynaja skakac obroty a pozniej wogole gasnie( zaznaczam ze to na benzynie). Z gazem nie mam problemów.
Pzdr

LemonR
28-03-07, 11:26
aaa na benie nie bangla, to zrób ten reset kompa i przeprowadź procedurę uczenia. Nie ma czego się bać nic nie rozregulujesz.

mutaba
27-04-07, 10:12
A czy do Resetu ECU możemy odłączyć np. dodatnia klemę od akumulatora a nie ujemną– są jakieś przeciwwskazania ku temu ?

TeeS1975
27-04-07, 10:15
A czy do Resetu ECU możemy odłączyć np. dodatnia klemę od akumulatora a nie ujemną– są jakieś przeciwwskazania ku temu ?wso ryba, najlepiej bezpiecznik w skrzynce pod maską opisany back-up na jakieś 30 sekund wyjąć i pozamiatane :aloha: