PDA

Zobacz pełną wersję : Ocieranie o nadkole



tomson1991
26-06-11, 20:55
Witam wszystkich, więc mam problem polega on na tym że wioząc z tyłu dwie kobiety lub jednego faceta na większych nierównościach czasem opona przytrze o nadkole w tym miejscu http://img703.imageshack.us/img703/5595/problemnq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/problemnq.jpg/)
jest to spowodowane raczej minimalnie szerszą oponą jest 195/55 15'. I tu moje pytanko jak można to zniwelować odpada rzeźbienie w nadkolu i wymiana felg, moje sugestie to wymiana sprężyn na takiej samej wysokości, ale twardsze, lub zmiana geometrii tylnych kółek na troszkę do środka. Co o tym sądzicie? Jakie są Wasze pomysły:confused:

Wojtec12345678
26-06-11, 21:01
Masz na pewno nieodpowiednie ET

1.Najlepszy pomysł jaki mi przychodzi do głowy to amorki AGX ustawiasz twardziej z tyłu i powinno zminimalizować uderzanie o błotnik
2.Możesz zagiąć ranty jeśli nie uważasz to za rzeźbę i ET nie jest zbyt małe
3.Jest to półśrodek którego NIE POLECAM ale możesz między zwoje w sprężyny wsadzić po 2 gumy na strone i powinno się auto usztywnić
4.zmienić zbieżność aby koła poszły w negatyw

moim zdaniem bez usztywniania auta się nie obędzie...

tomson1991
26-06-11, 21:10
z AGX znalazłem tylko amortyzatory nic o sprężynach nie ma

Wojtec12345678
26-06-11, 21:28
No tak...mam na myśli amortyzatory... wymieniasz amorki i masz regulacje twardości

Miałem błąd w poprzednim poście...już poprawiony :o

tomson1991
26-06-11, 21:38
I na seryjnych sprężynach sprawuje się ok?

Wojtec12345678
26-06-11, 21:43
Nie mam tych amorów...ale wiem że mają regulacje twardości w V gen chyba 4-ro stopniowa z tyłu i są dedykowane do seryjnych sprężyn,chodź ponoć można założyć -30 aczkolwiek jest to seryjny amor + regulacja

Troszkę lektury :)

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?60485-Kyb-agx

tomson1991
26-06-11, 22:01
Nie no amortyzatory są kozackie tylko szkoda mi wydawać ponad 800zł jeżeli komplet ludzi wożę co jakiś czas a seryjne amorki są w dobrym stanie, cała akcja polega na tym że niedługo czeka mnie trasa ponad 500kmów z bagażami i 2 kobitami na pokładzie i dupka pójdzie w dół a nie chciałbym mieć przez to ocieranie żadnych przykrych przygód na trasie, więc opcja z negatywem by była dość interesująca, tylko jakie są minusy negatywu?

Wojtec12345678
26-06-11, 22:07
Zdzieranie opon od wewnątrz i mniejsza przyczepność auta...

I moim skromnym zdaniem będzie to brzydko wyglądało jak z tyłu będzie negatyw a z przodu nie :p
I kolejna sprawa to nie wiem czy da się zrobić negatyw na seryjnym springu :cool: Negatyw się robi gdy obniżasz auto... i aby temu zapobiec trzeba mieć regulowane wahacze, więc nie wiem czy da się to zrobić na serii w drugą stronę - niech ktoś inny się wypowie
musiałbyś zrobić ten negatyw dość duży podejrzewam w zależności od tego jak bardzo opona wystaje

http://farm5.static.flickr.com/4002/4620057679_c00e955369.jpg

Widzisz jak są wygięte tylne koła? Musiałbyś zrobić tak samo jeśli nie mocniej

tomson1991
26-06-11, 22:09
Aż takiego chyba nie:eek: mi ociera oponka o tą osłonę co się łączy z nadkolem do braku ocierania brakuje mi jakieś 2-3cm

Wojtec12345678
26-06-11, 22:11
2-3 cm to bardzo dużo

tomson1991
26-06-11, 22:17
Czyli podsumowując jeżeli nie chcę na razie kupować amorków ani bawić się w negatywy zostaje mi uważanie na nierówności.
Aha jeszcze jedno oponka ma profil 55 jakbym na nowy sezon zszedł do 50 to myślisz że ocieranko by znikło?

Wojtec12345678
26-06-11, 22:21
Nie sądzę aby znikło...ale MINIMALNIE lepiej może będzie

Podaj ET felg

tomson1991
26-06-11, 22:26
No tu mnie zastrzeliłeś, felga 15' od VTI dokładnie taka http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4Uf0Zu2XcUkE0GKVMwEvd3rrsrVk0v C6vTl2DwVA3YMMUqlYo4w&t=1 ET jej nie znam i wstyd się przyznać, ale nie wiem jak to sprawdzić? na feldze jest coś napisane czy trzeba samemu mierzyć?

Wojtec12345678
26-06-11, 22:28
Musisz zwalić koło i prawdopodobnie na którymś z ramion będzie pisało

Na 100% twoje problemy są przez nie odpowiednie ET

Boniek87
26-06-11, 22:30
hmm ale czy oryginalna hondowska felga od vti by miała nieodpowiednie et?

Wojtec12345678
26-06-11, 22:37
hmm ale czy oryginalna hondowska felga od vti by miała nieodpowiednie et?

Może ma z jakiegoś innego modelu...wiem że w V gen i VI gen ET jest takie samo żeby było ok ale jak wyżej to nie powiem

Poza tym jeśli to nie wina ET to czego?
Chyba że ma dystanse w tylnych kołach :D

tomson1991
26-06-11, 22:38
moja luźna sugestia może amor seryjny się sypie i nie ma takiego tłumienia i przez to? coś mi na dziurach tam puka, ale myślę że to tuleje powoli zbliżają się do wymiany? może jakieś powiązanie?
bo przód jest dużo niżej ale na twardej sprężynie i seryjnym amorku i nic tam nie puka w nadkola i nie szura

Wojtec12345678
26-06-11, 22:42
Ja mam oponę 205/45/16 i glebę -40 i nic mi z tyłu nie obciera...mało tego ,mam jeszcze luz

Musiałbyś mieć w katastrofalnym stanie tuleje aby wygięło Ci się koło w ten sposób...zniszczony amor nie ma nic do rzeczy... jak widzisz na przykładzie u mnie...jest to wina ET

P.s. my tu rozkminiamy a jesteś pewien że obciera a nie coś puka?

tomson1991
26-06-11, 22:47
Tzn jak jadę i jest np taki uskok nawierzchni że auto się wznosi i że tak powiem schodzi z powrotem w dół z pasażerami z tyłu to jest SZUR i widać od środka na osłonie nadkola przycierki niewielkie, a pukanie to nawet jak będę jechał wolno i po prostu wpadnę w dziurę to słychać.

Wojtec12345678
26-06-11, 22:51
Jeśli chodzi o pukanie to jedź na stacje ... spr Ci całe zawieszenie za jakąś kwotę :p

Obciera Ci z 1 strony czy z obu?
I jeszcze jedna sprawa...mówisz o nadkolu ? Czy błotniku ?

A wiesz z jakiego auta te fele są ? tzn Że vti to wiem ale silnik ?
Bo Fele z vti b18c4 mają ET 55 więc to nie byłaby wina ET

Boniek87
26-06-11, 22:52
a wahacze tylne masz seryjne od swojego modelu auta z bębnami? nie zmieniałes na tarczowe z mb itp? bo tam et rozni sie z tego co pamietam o 10mm w porównaniu do 5 gena.
Reperaturki nadkoli miałes robione czy jeszcze seryjne masz?

tomson1991
26-06-11, 22:54
No tego nie wiem felgi były takie jak już go kupiłem, co do tyłu seria bo są bębny ale fakt reparturki robił poprzedni właściciel

Wojtec12345678
26-06-11, 22:55
Obciera Ci z 1 strony czy z obu?
I jeszcze jedna sprawa...mówisz o nadkolu tym wewnątrz ? Czy błotniku blacha ?

tomson1991
26-06-11, 22:59
Która strona powiem Ci zaraz jak wrócę z psem ze spaceru to zajrzę bo kurde obydwu się nie przyjrzałem a nadkola wewnątrz bo masz jakby mocowanie blachy z taką pseudo gumową osłoną co całe nadkole chroni przed błotem no to to ociera o tą pseudo gumę, więc za chwilę jestem i powiem czy z 2 stron

Boniek87
26-06-11, 23:03
no to skoro o gumę a nie o błotnik to et ma dobre... co do tych felg to sa z 5 gena vti eg6/eg9
a do 5 gena są oryginalne nadkola na tył? bo ja się nie spotkałem z czymś takim i to może b yć powód - słabe dopasowanie

Wojtec12345678
26-06-11, 23:08
Racja...złe ET odpada...obstawiam wysłużony amor i dobija

tomson1991
26-06-11, 23:09
No więc ociera z dwóch stron z czego lewa minimalnie więcej obtarcia nie są duże no ale sam fakt że obciera.
Co do dopasowania elementów przy łączeniu tylnego zderzaka przy ostatniej śrubie po bokach przy właśnie tylnym nadkolu są szparki więc może ta niewielka lecz jednak jakaś nierówność wiąże się z obcierkami?

Wojtec12345678
26-06-11, 23:12
Kiedy amory były spr? Wymieniane? Jakiej są firmy ?

tomson1991
26-06-11, 23:15
cały tył seria, sprawdzane były na wytrząsarce na przeglądzie w marcu i było OK

Wojtec12345678
26-06-11, 23:20
Żeby nie ciągnąć tematu w nieskończoność :cool:
Więc pojechałbym jeszcze raz na wytrząsarke, od marca mogło się dużo zmienić..mi przez pół roku padło 6 tulei na naszych drogach i przy okazji spr właśnie bym tuleje
Kolejna sprawa to jak pisze kolega ... wymiana nadkoli mogła mieć wpływ
Może nadkola są też źle umocowane
I dla pewności spr bym ET :)
pzdr

tomson1991
26-06-11, 23:25
OK dzięki wielkie za zaangażowanie w temat :) teraz mam lepsze spojrzenie na sytuację:rolleyes: Kolorowych :D

karas
27-06-11, 16:07
1) oryginalne hondowskie fele maja et 45 ( jest bardzo malo prawie wogole prawdopodobne aby byly one wina obcierania)
2) nasze Hanki ida w negatyw po obnizeniu niestety nie da sie go pozbyc mozna tylko ustawic zbieznosc kół sprawdz czy np nie masz tylnich kół / / albo / \ powinno byc tak I I
3) rowniez watpie aby opona byla nie taka napewno 195/50/15 jest blizsza orginalnemu rozmiarowi opony niz 195/55/15 i 195/50/15 bedzie mniej przycieralo
4) jakie masz sprezyny i obizenie - to one odpowiadaja za wysokosc samochodu
5) seryjne amorki sa wyjatkow wytrzymale i w wiekszosci przypadkow przez dlugi czas radza sobie z obizajaca sprezyna -chociaz do nizszych sprezyn pownienes miec sztywniejszy amor aby mogl wytlumic sprezyne

6) wina lezy prawdopodobnie w albo za miekkiej obizajacej sprezynie albo w amorku :)

tomson1991
27-06-11, 21:41
Co do pkt.6 tył amorek i sprężyna jest seria

lukasz-lukasz
27-06-11, 23:13
Może sprężyna pęknięta? A może rzeczywiście za szybko przejeżdżasz przez te progi zwalniające ;)?

tomson1991
27-06-11, 23:22
Sprężyna wydaje się OK. A to nie chodzi o progi zwalniające tylko o większe nierówności ulicy typu wzniesienia i za nimi jakiś spad. Aż takiej mocnej obcierki nie ma no ,ale to niezbyt przyjemne dla ucha szurnięcie tym bardziej że staram się wszystko mieć w dobrym stanie i żeby działało tak jak trzeba. Może jednak to wina reparturek.

slop
28-06-11, 02:03
mam podobną sytuację, 2 babki na tył (wagi niewielkiej :D ) i obciera o nadkole przy skręcaniu , tyle że mam za wysoki profil opon... 185/60R15, w tym setupie z pasażerami z tyłu między opone a nadkole ledwo wchodzi palec, opony tak czy siak na nastepny sezon bede wymienial ale zasanawiam sie czy powodem tutaj tez nie moga byc zuzyte sprezyny/amorki, chociaz 2 tygodnie temu mialem przeglad i amortyzatory byly sprawdzane i bylo ok :) tylko teraz zaczalem zastanawiac sie nad jedna wazna rzecza, jesli w przyszlosci dam sprezyny obnizajace o 30-40mm juz na oponach np. 195/50 to czy te 3-4cm nie spowoduja znowu ze bedzie opona obcierac o nadkole?

Wojtec12345678
28-06-11, 14:58
tylko teraz zaczalem zastanawiac sie nad jedna wazna rzecza, jesli w przyszlosci dam sprezyny obnizajace o 30-40mm juz na oponach np. 195/50 to czy te 3-4cm nie spowoduja znowu ze bedzie opona obcierac o nadkole?

Zależy jak sztywne zawieszenie sobie zrobisz :)

tomson1991
30-06-11, 21:43
Co do ET felg mam 45

Wojtec12345678
01-07-11, 16:21
ET felgi jest odpowiednie :p trzeba szukać przyczyny gdzie indziej :cool:

widghet
01-07-11, 19:15
panowie, ja borykam sie z tym problemem od kiedy kupiłem samochód (2 miechy), byłem na stacjach diagnostycznych, sprawdzałem, patrzyłem, wymieniłem sprężyny, jeden amor ( uzywany ale w super stanie) i na zakrętach tre oponami o nadkole, koła mam 16 et 35, opona 195/50/r16. W innym temacie wstawiałem zdjęcia, dodatkowo bardziej lezy na prawą strone, takze jak mam kogos zabrac to maxymalnie jedną osobe do tyłu i to siedzi z lewej strony a przy niewielkich zakretach obcieram jak cholera! ( nie chce myslec co by bylo jak by dwie osoby do tyłu siadły + bagaże). Jestem już zdesperowany tą sprawą, chciałem już kupować całe zawieszenie nowe do tyłu ale wątpie że to coś zmieni, gumy w sprężyny to dziwne rozwiązanie. Jedyne co może rozwiązać problem to gwint albo te amorki kyb agx.

Wojtec12345678
01-07-11, 21:27
W Twoim przypadku to wina ET 35 jest za małe...i za bardzo felga wystaje na zewnątrz ...do civic'a można wpakować do max 40 wzwyż i masz duży profil opony jak na 16' felgę to ma też trochę wpływ,(nie dość że felga wystaje to przy takiej oponie auto wygląda jak na glebie mimo że gleby nie ma i jest mniejsza szczelina miedzy oponą a błotnikiem)ale głównie ET

A że krzywa? Hmmm civic'i mają tendencje do skrzywionego przodu, ale lewa strona jest niżej a nie prawa...może miała dzwona z tyłu i źle jest poskładana ? nic innego nie przychodzi mi do głowy skoro sprężyny były wymieniane

vnv_nation
01-07-11, 21:49
W Twoim przypadku to wina ET 35 jest za małe...i za bardzo felga wystaje na zewnątrz


Mam u siebie ET35. Na poczatku fakt obcieralo jak ktos z tylu siadl.. ale da sie to prosto rozwiazac. Wystarczy ranty poucinac i nic nie obciera. Na poczatku gumy wsadzilem w sprezyny i tez bylo ok ale troche za twardo, wiec wolalem ranty uciac.
A swoja droga moim zdaniem ladniej sie to na aucie prezentuje niz wtedy, gdy ET jest wieksze i felga z opona jest bardziej schowana do srodka..


koła mam 16 et 35, opona 195/50/r16.


Jakbys mial 15 cali to moze by jeszcze to szlo.. felga za duza i et za male przy tym rozmiarze felgi. U siebie tak jak pisalem mam 15 et35 rozmiar gumy ten sam co u ciebie i nic juz nie trze. Pewnie u ciebie pomoze tylko gwint, albo zmiana felg.

widghet
02-07-11, 10:15
kolega billiejoe ma takie samo auto jak moje, tez ma 16 koła ale nie wiem jakie ma et i u niego nic nie obciera na seryjnych amorkach. Wojtec dałes mi duzo do myślenia z tym dzwonem... ale to by chyba nie miało aż takiego znaczenia. Bo fakt strzał był ale mały, płyta w bagazniku nie ruszona i wszystko jest ładnie zrobione. Obliczając srednice seryjnego koła w hondzie czyli 175/60/r14 i tego co mam teraz czyli 195/50/r16 to różnica jest tylko 18mm wiec nie wiem czy te rozmiary kół mają duże znaczenie..

kwadrat
02-07-11, 13:58
Rozmiar kół ma bardzo duże znaczenie, weź pod uwagę to że twoje koło jest prawie 2cm wyższe, dopuszcza się zamienniki o różnicy do 2% a tu jest ponad 3%. Jeśli będziesz miał 195/45r16 to koło będzie niższe o 2cm od tego co masz aktualnie i problem powinien zniknąć.

Wojtec12345678
02-07-11, 16:42
Spójrz jak wygląda moja felga 16 z oponą 205/45 z odpowiednim ET jak jest schowana w dodatku z glebą -40
http://c3.wrzuta.pl/wm3065/eec08b3a0029b3134dded8b2/20110526141 (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/0wj75Gkz2mh/20110526141)http://c2.wrzuta.pl/wm3182/3f05a274001f5b774de3f6e5/20110530151 (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/02UaAEjTZQh/20110530151)
W zeszłym roku jeździłem na 215/40/17 z tyłu i też było ok bo też było odpowiednie ET
Zapodaj fote swoich felg z podobnej perspektywy i porównamy

Im bardziej felga wystaje za błotnik tym gorzej, a tym bardziej jeśli zapodasz taką dużą oponę to przestrzeń między oponą a błotnikiem drastycznie się zmniejsza...seryjny amor ma bardzo duży skok więc każdy mm jest tu ważny,a 18 mm to baaaardzo dużo


Jeśli będziesz miał 195/45r16 to koło będzie niższe o 2cm od tego co masz aktualnie i problem powinien zniknąć.
Wątpie w to że zniknie ... jedynie się zminimalizuje

widghet
03-07-11, 12:32
Ciesze sie że ktoś sie zajął tym tematem. kilka dni temu mialem 205/45.r16 i tak samo obcierało. U mnie zdjęcia tak wyglądają.
http://img64.imageshack.us/img64/7457/foto1qd.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/3826/foto2wu.jpg
lewa strona
http://img4.imageshack.us/img4/647/foto3hl.jpg
prawa
http://img146.imageshack.us/img146/8068/foto4vm.jpg
i co o tym myslicie?

karas
03-07-11, 12:45
masz felgi z seata na zdjeciach wyglada jakby mialo za duze et (sa równo z rantem nadkola) zauwaz ze oemowe fele majae et 45 sa lekko schowane w nadkole. zmienisz felgi zniknie problem

Wojtec12345678
03-07-11, 15:13
Zmiana ET rzeczywiście rozwiąże ten problem ale nie wyprostuje auta :eek:
Hmmmm mówiłeś na stacjach o tym skrzywieniu :confused: co Ci odpowiedzieli :confused:

Moze masz 2 różne sprężyny z obu stron :confused: lub różne amorki ? jeżeli się wymienia takie rzeczy to tylko PARAMI !

widghet
03-07-11, 16:10
spręzyny wymieniałem z obu stron ale auto sie nie wyprostowało, na stacjach diagnostycznych nie wiedzą dlaczego stoi krzywo... Dziekuje za rady, będe musiał zmienić felgi z większym ET ale to jak dozbieram kase, puki co wsadze jedną gume między spręzyny zobacze co sie stanie (może sie nie zabije)

vnv_nation
03-07-11, 19:20
puki co wsadze jedną gume między spręzyny zobacze co sie stanie (może sie nie zabije)


Co sie stanie.. auto ci sie delikatnie utwardzi i moze problem powiedzmy ze zniknac. Zabic sie nie zabijesz, nie slyszalem nigdy i przypadku zeby komus guma wypadla czy strzelila itd

kaczy_skc
03-07-11, 22:51
Kluczem do nie obcierania są chyba zaklepane/uciete ranty błotników. U mnie przy feldze 16 cali, szerokości 7,5 i ET 35 na oponie 195/45 i glebie -40 (jamex +seria) nie trze nawet przy max załadowanym aucie ( opony schowane w nadkola :D)

Revi
27-07-11, 13:51
U mnie jest to samo, daj felgi do toczenia niech zjadą Ci z 4mm i będzie spokój, nadkoli nie walcuj bo później odczujesz tego skutki. Jak tłoczenie nic nie pomoże to pomyśl nad zawiechą. Lub zmień felgi na et ponad 40

widghet
29-07-11, 11:25
zmieniam felgi na odpowiednie et i mam nadzieje ze bedzie po sprawie :)

Mathius4
12-08-11, 23:30
Panowie orientujecie się może jakie ET mają te Borbety?:)

http://bikepics.com/pictures/2252868/

Mam gumy 195/50/15 i jak usiądzie full stan (5 osób) i mocniej wjadę w dziurę czy jakieś wyboje to jest stuk ;) Myślałem, że to któryś amortyzator, ale dziś zobaczyłem, że mam z tyłu nierównomiernie pozaginane ranty nadkoli, a więc myślę, że obciera delikatnie.

Zawias seria, amortyzatory po około 50% skuteczności tłumienia, problem występuje tylko w przypadku full stanu i większej dziury lub większej prędkości najechania :P

Patrząc z tyłu na samochód widać, ze z przodu opony deczko wystają poza obrys nadkoli, ale z tyłu sie chowają w całości.

KOWAL ziom
17-08-11, 00:49
Jak stuk to raczej amor wali. Ranty nie mają nic do tego. Jak załadowany full samochód to koło powinno się chować za rant, i wtedy raczej rant nie haczy.

piotrekla
01-09-11, 08:56
gumy założyc na sprżyny i bedzie git

Nemereth
05-09-11, 15:26
Panowie orientujecie się może jakie ET mają te Borbety?

http://bikepics.com/pictures/2252868/

Dokładnie te borbety są na allegro obecnie.