Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ECU i sterowanie pompą paliwa



abrabra
25-06-11, 23:39
Witam,

Nadal walczę ze swoim problemem: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?103191-EU7-D14-Czujnik-po%B3o%BFenia-wa%B3u-korbowego-check-engine

To wszystko co tam opisane to na nic, nic nie pomogło - przytaczam wątek tylko po to, żeby nie opisywać objawów i co było wcześniej zrobione.

Zaczęliśmy dokładnie wszystko samodzielnie badać.

I mamy pierwsze wnioski - w momencie szarpnięcia ECU wyłącza przekaźnik od pompy paliwa. Trwa to kilkadziesiąt milisekund. Wyjście E1 z ECU sterujące przekaźnikiem od pompy, gdy pompa ma działać ma potencjał masy 0V, gdy nie działa, np. przy wyłączonym silniku, jest tam 14V. U mnie czasem w czasie jazdy pojawia się tam napięcie 14V przez kilkadziesiąt milisekund. Wtedy słychać, że się przekaźnik wyłącza i włącza oraz odczuwamy szarpnięcie.

I teraz pytania, bo jestem raczej laikiem samochodowym:

1. Czy wyłączenie pompy paliwa na kilkadziesiąt milisekund (np. 60ms) przez ECU może powodować szarpnięcie - to by nam dało informacje, czy to jest przyczyną szarpnięcia, czy jeszcze mamy szukać innych problemów, a ten być może jest wtórny.

2. W jakich sytuacjach w czasie jazdy ECU może wyłączać pompę paliwa - to mi podpowie gdzie szukać przyczyny.

Rozpatrujemy i zamierzamy dalej badać:
- masy, które przychodzą do ECU
- odcięcie paliwa z powodu zbyt wysokich obrotów (oczywiście nie osiągamy tylu, ale załóżmy, że dostaje jakieś błędne dane) - tylko czy to się dzieje poprzez wyłączenie pompy paliwa czy na wtryskiwaczach?
- sygnał z jednostki immobilisera - czy on jest tylko sprawdzany przy uruchomianiu silnika, czy podaje jakiś sygnał cały czas w trakcie jazdy?

Jakie inne sygnały, które przychodzą do ECU (może ECU dostaje jakiś
głupi sygnał / błędną informację) mogą powodować wyłączenie przez ECU pompy paliwa?

Za wszelkie informacje i dodatkowe sugestie z góry dzięki.

piroman
26-06-11, 13:14
1. Czy wyłączenie pompy paliwa na kilkadziesiąt milisekund (np. 60ms) przez ECU może powodować szarpnięcie - to by nam dało informacje, czy to jest przyczyną szarpnięcia, czy jeszcze mamy szukać innych problemów, a ten być może jest wtórny.
może


2. W jakich sytuacjach w czasie jazdy ECU może wyłączać pompę paliwa - to mi podpowie gdzie szukać przyczyny.
w czasie jazdy ecu nigdy nie powinno wylaczac pompy


- odcięcie paliwa z powodu zbyt wysokich obrotów (oczywiście nie osiągamy tylu, ale załóżmy, że dostaje jakieś błędne dane) - tylko czy to się dzieje poprzez wyłączenie pompy paliwa czy na wtryskiwaczach?tylko wtryskiwacze są odcinane

z tego co wyczytałem z tamtego tematu to ja bym tu obstawiał problem z zasilaniem ECU, słaba masa lub jej brak
w momencie gdy na te kilkadziesiat milisekund komputer traci zasilanie, poprostu odłącza pompę paliwa ale tez i wtryskiwacze i zapłon co skutkuje szarpnieciem, jak zasilanie wraca to zapala checka na chwile tak jak to sie dzieje po przekreceniu stacyjki


Jakie inne sygnały, które przychodzą do ECU (może ECU dostaje jakiś
głupi sygnał / błędną informację) mogą powodować wyłączenie przez ECU pompy paliwa?
jak już wyżej pisalem jesli silnik pracuje to pompa nie jest wylaczana, dzieje się to dopiero w momencie wyłaczenia zapłonu lub jesli silnik zgasnie z innego powodu

abrabra
27-06-11, 00:14
Na E3 znaleźliśmy napięcie - ok. 2V (przy wtyczce włączonej do komputera i włączonej stacyjce).

E3 opisane to jest jako LG3 (LOGIC GROUND), Ground for the ECM/PCM control circuit i połączone z Immobiliser Control Unit - Receiver i być może drugą sondą lambda (wg schematu zależy od wersji, więc nie mam pewności).

Na razie podłączyliśmy pod E3 dodatkowo masę z innego miejsca - napięcie zniknęło. Potestujemy trochę.

abrabra
27-06-11, 23:05
Dziś zdjęliśmy przebieg z sygnału immobilisera:

http://pokazywarka.pl/i9ui0f/

Normalnie jakaś transmisja jest tutaj tylko przy wkładaniu kluczyka potem w czasie jazdy jest cały czas sygnał wysoki. A tutaj mamy szarpnięcie, w czasie którego ewidentnie jest jakaś przerwa lub immobiliser coś do ECU nadaje. To by chyba mogło tłumaczyć wyłączanie pompy paliwa, w końcu to robi immo i chyba nie tylko przy odpalaniu. Chyba, że to jednak coś zewnętrznego w stosunku do ECU i immo co zakłóca m.in. ten sygnał.

Co teraz sprawdzać? Dalej jakieś połączenia czy to może być uszkodzenie modułu immo?
Wymiana modułu immobilisera, tego w stacyjce (7 gen) - będzie wymagało przeprogramowania go na ASO?

Z drugiej strony może to ECU żąda z powodu jakiejś nieprawidłowości/resetu podania ponownie tego kodu, więc to może jednak nie sprawa immo.

Aha, podłączenie dodatkowej masy pod E3 raczej nie pomaga - choć jakby lepiej (rzadziej się to dzieje), aczkolwiek to może być dziełem przypadku.