Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ECU i sterowanie pompą paliwa

abrabra
25-06-11, 23:39
Witam,

Nadal walczę ze swoim problemem: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?103191-EU7-D14-Czujnik-po%B3o%BFenia-wa%B3u-korbowego-check-engine

To wszystko co tam opisane to na nic, nic nie pomogło - przytaczam wątek tylko po to, żeby nie opisywać objawów i co było wcześniej zrobione.

Zaczęliśmy dokładnie wszystko samodzielnie badać.

I mamy pierwsze wnioski - w momencie szarpnięcia ECU wyłącza przekaźnik od pompy paliwa. Trwa to kilkadziesiąt milisekund. Wyjście E1 z ECU sterujące przekaźnikiem od pompy, gdy pompa ma działać ma potencjał masy 0V, gdy nie działa, np. przy wyłączonym silniku, jest tam 14V. U mnie czasem w czasie jazdy pojawia się tam napięcie 14V przez kilkadziesiąt milisekund. Wtedy słychać, że się przekaźnik wyłącza i włącza oraz odczuwamy szarpnięcie.

I teraz pytania, bo jestem raczej laikiem samochodowym:

1. Czy wyłączenie pompy paliwa na kilkadziesiąt milisekund (np. 60ms) przez ECU może powodować szarpnięcie - to by nam dało informacje, czy to jest przyczyną szarpnięcia, czy jeszcze mamy szukać innych problemów, a ten być może jest wtórny.

2. W jakich sytuacjach w czasie jazdy ECU może wyłączać pompę paliwa - to mi podpowie gdzie szukać przyczyny.

Rozpatrujemy i zamierzamy dalej badać:
- masy, które przychodzą do ECU
- odcięcie paliwa z powodu zbyt wysokich obrotów (oczywiście nie osiągamy tylu, ale załóżmy, że dostaje jakieś błędne dane) - tylko czy to się dzieje poprzez wyłączenie pompy paliwa czy na wtryskiwaczach?
- sygnał z jednostki immobilisera - czy on jest tylko sprawdzany przy uruchomianiu silnika, czy podaje jakiś sygnał cały czas w trakcie jazdy?

Jakie inne sygnały, które przychodzą do ECU (może ECU dostaje jakiś
głupi sygnał / błędną informację) mogą powodować wyłączenie przez ECU pompy paliwa?

Za wszelkie informacje i dodatkowe sugestie z góry dzięki.

piroman
26-06-11, 13:14