Zobacz pełną wersję : Jak założyć czujnik temperatury zewętrznej do termometru
takibartek
23-03-07, 21:55
Zakupiłem sobie termometr, który mierzy temperaturę na zewnątrz (niezwykłe, prawda? :d ). Żeby ją mierzyć muszę wyprowadzić z termometru czujkę na kabelku dwużyłowym.
Teraz pytanie do osób mających termometry i nie tylko: którędy poprowadzić taki kabelek na zewnątrz i gdzie go jakoś sensownie umieścić?
hmm. tak wlasnie mi wpadlo do glowy, ze jak zdejmiesz mieszek z lewarka zmiany biegow, to tam jest taka dosc doza(za duza :d ) dziura zaslepiona gumowa zaslepka, moze tendy... ??
Na twoim miejscu zdjąłbym schowek i tam szukał szpary na przewód, żeby wyprowadzić kable do komory silnika i dalej na przedni zderzak. Są do tego otwory w podłodze, nawet gdzieś o tym jest na forum, ale nie mogłem znaleźć.
Za schowkiem masz dmuchawę ,za dmuchawą otwór fabryczy co wychodzi poniżej aku po prawej stronie-tamtędy...potem wzdłuż boku i radzę umieścić bezpośrednio pod tablicą rej(nie w zderzaku na wysokości rej tylko POD BLACHĄ) wtedy są najmniesze przekłamania które mogą występować podczas postoju jak i podczas jazdy
Pozdrawiam
A ja bym umiescil go w lusterku :) We "francuzach" tak jest i termometr raczej nie przeklamuje.
"Profesjonalnie" w wiekszosci aut jest umieszczony od wewnetrznej strony przedniego zderzaka
Z kabiny mozna tam dotrzec poprzez przelozenie pod uszczelka przednich drzwi/potem blotnikiem od wewnatrz-jest tam gdzie) az do wspomnianego zderzaka.
Najłatwiej za pomocą sztywniejszego drutu przeciagnaac kawałek sznurka do którego przymocujesz własciwy przewód i ostrożnie przeciagnac.
Da sie bo juz w 3 autach tak robilem i bylo ok.
Poza tym trzeba umiescic czujnik od strony kierowcy na rogu, zeby cieplo z chlodnicy nie przekłamywało.
"Profesjonalnie" w wiekszosci aut jest umieszczony od wewnetrznej strony przedniego zderzaka
Z kabiny mozna tam dotrzec poprzez przelozenie pod uszczelka przednich drzwi/potem blotnikiem od wewnatrz-jest tam gdzie) az do wspomnianego zderzaka.
Najłatwiej za pomocą sztywniejszego drutu przeciagnaac kawałek sznurka do którego przymocujesz własciwy przewód i ostrożnie przeciagnac.
Da sie bo juz w 3 autach tak robilem i bylo ok.
Poza tym trzeba umiescic czujnik od strony kierowcy na rogu, zeby cieplo z chlodnicy nie przekłamywało.
Też tak mam, czas montażu niedługi i wskazania temp w miarę rzeczywiste
Proponuje przewod pociagnac obok pancerza linki otwierania klapy (w gumowej przelotce zmiesci sie bez problemu) i czujnik umiescic na lewej podluznicy nad plastikowym nadkolem. Krotki przewod i duza odleglosc od nagrzewajacych sie elementow. Poza tym nie jest on narazony na nadmuch zimnego powietrza.
Witam
I ja wtrącę do tematu.
Na przestrzeni ostatnich 2 lat miałem już 3 termometry! Różne, z róźnego przedziału cenowego 10-60 pln. Zwykle psułem je przypadkowo - mechanicznie, bo musiałem kilkakrotnie coś wykombinwać żeby termometr w upalne dni nie "spływał" wraz z klejem od taśmy dwustronnej. Dodam tylko, że nadal tego problemu nie rozwiązałem, choć teraz przyklejony jest na najmocniejszą na rynku dwustronną taśmę do wykładziny. Założę się, że jak nadejdą upały i moja czarna Hania się nagrzeje to będzie powtórka z rozrywki.
Sam termometr przymocowany mam na zaślepce (w bogatrzym wyposarzeniu - na miejscu pokrętłą od ściemniania tablicy), po prawej stronie kierownicy, a sensor prowadzę pod osłoną kierownicy w lewo za bezpiecznikami i dalej puszczam kabel z sensorem w uszczelką dookoła otworu drzwi na samą górę.
Czy wskazania są dobre? Ciężko powiedzieć bo u mnie zawsze jest damski wietrzyk ("piździ" ;) ) i jest kilka stopni zimniej niż w innych rejonach miasta.
Muszę jednak przyznać, że podoba mi się pomysł Mdz - Maćka.
Odkopię temat - w ramach ciekawostek znalazłem chba taki termometr o jakim pisał Sharky:
http://allegro.pl/item667081518_termometr_w_oryginalnej_zaslepce_civ ic_5d_95_00r.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.