Zobacz pełną wersję : błąd 16
zrobilem dzisiaj samodiagnostyke i pokazalo mi pierwsze mrugniecie dluzsze i 6 krotkich.wychodzi na to ze to blad 16,wychodzi ze to moze byc uszkodzony wtryskiwacz lub jego obwod.moze mi ktos przyblizyc co to moze oznaczac.
Sprawdź czy wtyczki wtrysków są dobrze wpięte. masz lpg?
nie nie mam.a jezeli to cos z wtryskiem czy z tym obwodem to moglo to miec wplyw na zly sklad mieszanki i klekotanie zaworow.opisywalem moj proplem z dzwonieniem zaworow.na zimnym cisza a jak sie zagrzeje to miedzy 2500-3000obr slychac jakby bardziej dzwonienie.zawory regulowane 3 razy.nie wiem co to moze byc,juz mam dosc tego szukania tej usterki bo nic nie moge znalezc.mysle jeszcze ze to katalizator ale nie wiem czy nie bylo by go slychac takze na zimnym silniku.a i u mnie to dzwonienie tylko pod obciazeniem na postoju tego nie slychac. :/rozrzad wymienaniy jakies 1000km temu.zaplon takze po regulacji. :/
_________________
civic d15b2 3d
to moglo to miec wplyw na zly sklad mieszanki i klekotanie zaworow
Mieszankę ecu dobiera na podstawie wskazań sondy-, błąd wytrysku raczej tego nie zmieni, ale jeśli wtryskiwacz nie podaje prawidłowej dawki paliwa to klekotanie może być tego skutkiem.
Najprościej to sprawdzić odpinając wtyczkę od wtrysku i obserwować czy silnik inaczej się zachowuje, później z następną to samo (po wpięciu pierwszej), tam gdzie nie będzie różnicy w pracy silnika musi być coś nie tak.
Ale wydaje mi się że jak jeden wtrysk by Ci nie chodził to byś to odczuł. Możliwe że wtryskiwacz nie pracuje do końca prawidłowo. Kup preparat czyszczący wtryski.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi :/
czy obroty Ci nie falują?
wiesz co czasami sa tak na 900 i nie raz spadaja gdzies do 600,ale nie zawsze sie tak dzieje.czyscilem silniczek krokowy i dalej tak sie dzieje.a dobrze ja wogole odczytalem ten kod?bylo pierwsze mrugniecie dluzszse i 6 krotkich.
Dobrze odczytałeś, problemy z obrotami mogą być właśnie przez wadliwy wtryskiwacz.
jutro posprawdzam te wtyczki tak jak pisales.teraz to jestem ciekawy czy to moglo by miec wplyw na zly sklad mieszanki i na to dzwonienie. ??
przelutuj przekaźnik pompy paliwa - 2 przypadki kiedy widziałem ten błąd przelutowanie wyleczyło.
no to juro przelutuje,ale moj problem z tymi zaworami mnie dreczy i sni mi sie po nocach.juz myslalem ze to moze jakis zly sklad mieszanki przez wtryskiwacz byl podawany i wystepowalo jakies zle spalanie :(
przelutuj przekaźnik pompy paliwa
Bartek3 - przy włączeniu zapłonu zawsze słyszysz przekaźnik pompy (charakterystyczny "cyk")? Nie masz kłopotów z odpalaniem auta- jak zawsze cyka i odpala to przekaźnik raczej odpada.
mam nie raz problem tez z przekaznikiem ale to moze mi sie 2 razy w ciagu pol roku zdarzylo.
[ Dodano: Pią 23 Mar, 2007 ]
a co z tymi zaworami,doradzicie mi cos??
a co z tymi zaworami,doradzicie mi cos??
Nie wiadomo czy to są zawory, przecież miałeś regulowane. Może musi stukać- niektóre Hondy tak mają i nic z tym nie zrobisz,. wsłuchaj się dokładnie z jakiego miejsca klekocze, może masz nie dokręcone (osłona itp.) ??
Sprawdź najpierw te wtryskiwacze.
Przyczyn dzwonienia szukałbym w wydechu.
oslony posprawdzalem juz wszystkie,a to dzwonienie slychac tylko na rozgrzanym silniku i tylko podczas jazdy gdy silnik jest pod obciazeniem.na postoju jak ja gazuje to nic nie slychac tego dzwonienia.
U mnie jak pokazywał mi błąd 16 to się okazało, że miałem końcowy wydech zapchany. Po wymianie i resecie było OK. Skąd ten błąd???Niewiadomo.
Pozdr
Podepnę się pod ten wątek
Też przy samodiagnostyce wywala mi błąd 16 podejżewam, że to wtryskiwacze bo do tego strasznai przerywa na nistich wartościach obrotów.
Mam pytanie jaki jest koszt nowych wtryskiwaczy z wymianą?
Może paliwo masz lipne - sprawdź czy wtryskiwacze pracują np. przyłóóż stetoskop do wtryskiwacza i będziesz słyszał stukanie lub nie a jeżeli nie posiadasz stetoskopu to długi śrubokrę ostrzem do wtryskiwacza a rekojeścia do uch też stuki się przeniosą i będziesz słyszał czy pracuje czy nie
rozrzad byl przestawiony o 3 zeby i zawory cykaly.bylo chwile ok ale teraz mnie remont czeka bo powypalalo prawdopodobnie gniazda zaworow itp.po drugie bierze olej i dymi :( na niebiesko a pod koniec lipca wybieram sie nad morze.a co do bledu 16 to przelutowalem przekaznik i jest ok.
Mam ten sam problem tez mi wywala 16 blad tylko u mnie jest jeszcze problem z zaplonem jak sie rozgrzeje zdaza sie tak ze nie chce odpalic krokowy i przekaznik sprawdzone wogole mam dziwne uczucie ze stracil moc aha falujace obroty tez sa...H E L P :/
Mam ten sam problem tez mi wywala 16 blad tylko u mnie jest jeszcze problem z zaplonem jak sie rozgrzeje zdaza sie tak ze nie chce odpalic krokowy i przekaznik sprawdzone wogole mam dziwne uczucie ze stracil moc aha falujace obroty tez sa...H E L P :/
jak jest gorące auto i nie chce odpalić to przekaźnik pompy paliwa było o tym z 100000 razy albo więcej a jezeli chodzi o utrate mocy to powodów może być wiele: zapłon, świece przewody, filtr powietrza, paliwa i sprawdź wydech może masz przypchany bo od tego fura jest słaba że fiat 126p cie objedzie :))
Witam tez mam błąd nr 16 na niskich silnik nierowno chodzi po wypięciu wtryskiwacza od niskich obrotów autko niewiele gorzej pracuje. Wyczytałem w ksiazce serwisowej (11-339) ze jezeli wtryskiwacz ma rezystancje nie mieszcząca sie w przedziale od 0,6 do 1,6 ohm to wtryskiwacz wadliwie pracuje (w moim przypadku rezystancja wynisiła 9ohm!)
Pozdrawiam
Ja mam taki sam problem ze stukaniem zaworów. Wymieniłem uszczelke pod głowicą i sie zaczeło głowica podobno była bardzo krzywa więc ją 2 razy planowali. Klekotanie zaworów mam tak jak kolega dopiero na rozgrzanym silniku i podczas jazdy na postoju nie słychać tego. Auto było u 3 mechaników i nikt nie wie co to może być (przed wymianą uszczelki było wszystko OK) teraz auto nie ma mocy na autostradzie jechało 140km/h max na 4 biegu i nie chciało iść lepiej :/ Zawory są wyregulowane, przestawiali o ząbek w jedną i drugą strone i to samo jest.
Macie jakiś pomysł co to jest ?
Główny wtryskiwacz ma mieć oporność 0.6-1.6, drugi ma mieć 8-13(w przybliżeniu - dokładnie nie pamiętam), główny to ten wyżej.
Ja mam też błąd 16, wymieniłem wtryski ale to nic nie dało, silnik ma coś takiego że w trakcie rozgrzewania, dosłownie chwilę przed osiągnięciem optymalnej temp. się dławi, potem idzie równo. Przekaźnik odpada, zła benzyna też, używałem tych środków do czyszczenia, nic to nie dało.
Będę teraz szukał po podłączeniach wtyczek i dalej, może gdzieś są jakieś przebicia? :/ Sam już nie wiem, macie jakiś pomysł?
Ktoś pisał, że miał błąd 16 a po wymienianie tylnego tłumika mu przeszło - też mam do wymiany, ale zastanawiam się jaki to może mieć związek??
Ktoś pisał, że miał błąd 16 a po wymienianie tylnego tłumika mu przeszło - też mam do wymiany, ale zastanawiam się jaki to może mieć związek??
Ja miałem ten problem, że tylnu tłumik miałem zapchany i wywalał mi błąd 16 ( nie wiedząc dlaczego) mierzyłem rezystancję wtryskiwaczy itd. ale jak pojechałem do mechaniora koleś wsiadł i się przejechał. Wysiada z auta i pierwsze co powiedział jest wydech albo katalizator zapchany i miał rację. Po wymikanie końcowego auto odzyskalo siły - a poprzednio jazda do 3 tyś bo wyżej już się nie wkręcał.
pozdr
Hm, autko mi idzie w całym zakresie obrotów, a po 3tys. idzie wręcz cudownie, więc to chyba jednak nie będzie to...ale wydech mam do wymiany tak czy inaczej, więc zobaczymy.
Dodam że jak postoi ze dwa dni czy dłużej to bardziej i trochę dłużej (15-20sek.) się dławi niż jak jeżdżę nim codziennie.
Dodam że jak postoi ze dwa dni czy dłużej to bardziej i trochę dłużej (15-20sek.) się dławi niż jak jeżdżę nim codziennie.
a pogoda ma wpływy?
Przejrzyj aparat, świece przewody może wilgoć gdzieś wchodzi i stąd ten objaw
pozdr
wymienione: świece, przewody, cewka, moduł, palec, kopułka, filtry
ps.co do pogody,nie zauważam zależności czy jest wilgotno czy zimno, czy słońce
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.