Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szarpanie, dławienie I-CTDI 2,2 pomiedzy 1800-2200 obr/min



BEKACZU
23-06-11, 15:36
Witam. Czy spotkaliście się z czymś takim jak szarpanie przy ok 1400 - 2200 obrotów?? Powiedzmy ok 50 km/h 1800 obrotów trzeci bieg powolutku sobie jadę bez gwałtownego rozpędzania i auto zaczyna szarpać jakby brakowało mu paliwa czy powietrza. Siara trochę bo wygląda to tak jakbym nie potrafił jeździć, a jest to odczuwalne przez wszystkich w kabinie. Nie jest to uzależnione od biegu na jakim jadę bo zdarza się to na 2, 3, 4... W celu wyeliminowania tego problemu wymieniłem olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, ale czkawka nadal pozostała... i teraz nie wiem czy mam się bać że to coś z wtryskami, czy po prostu ten typ jest tak mało elastyczny, czy wlać mu do paliwa jakiś dodatek do diesla?
Nadmieniam że turbo pompuje dobrze i w momencie czkawki jak mu depnę mocniej gazu to w momencie się pozbiera i idzie jak burza. Na forum poczytałem że mają taki problem w benzynowych 1,8 i nie potrafią tego rozwiązać, ale o dieslu nic nie piszą.
W ASO nie stwierdzono żadnych błędów, pojezdzili autem i podobno nie zauwazyli nic niepokojącego, tyle ze pewnie był but w podłodze i szaleli, a to wystepuje tylko jak się jezdzi spokojnie.
Myślę nad jakimś specyfikiem / dodatkiem do paliwa, który przeczyści układ paliwowy i wtryski, tylko nie wiem czy sam sobie tym nie zaszkodzę. O ile do popularnych volkswagenowskich 1,9 TDI leją różne cuda poczawszy od denaturatu po mixol S, to nasza jednostka comonrail jest chyba bardziej cywilizowana i delikatna.
Stosował ktoś np cos takiego http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html#paliwa08 ??

Ordi
23-06-11, 16:17
Stosowałem ten środek w ojca patrolu - nic nie daje. Ale do i-ctdi nic bym nie dolewał do paliwa bo może wtryski szlak trafić. Jaki masz przebieg? Może turbo masz już jakieś padnięte?
Spróbuj zmienić stację i zatankuj gdzie indziej - czasem wina tkwi w paliwie.
Mój 2.2 nic takiego nie ma i jedzie ładnie na każdym biegu.
Btw. filtr powietrza masz oryginał czy jakiś 'sportowy'? Układ dolotowy i przepływka ok?

BEKACZU
23-06-11, 16:50
Wszystko jest oryginalne, żadnych przeróbek, oleju nie ubywa, turbo sprawne i oryginalny przebieg 110 000

cebu
24-06-11, 14:50
Potwierdzam: w zakresie obrotów który wymieniłeś, nic takiego u mnie nie występuje (przy spokojnej jeździe). Takie zdławki zdarzają się natomiast przy b. niskich obrotach rzędu 1100-1300. Niby nic dziwnego, ale w aucie żony (citroen xsara 2.0 HDi) nawet takich niespodzianek nie ma - na wolnych obrotach można spokojnie jechać na 3-4 biegu.

lancet67
25-06-11, 08:13
Potwierdzam to co pisze cebu.
U mnie ten diesel ma nieco wyższe "obroty pracy" do spokojnej jazdy tak od 1500, a najlepiej koło 1800-2000, dla jazdy dynamicznej 2000-2500.
Mam porównanie do 2,0 tdi vag, tutaj już startuje od 1200.
A BEKACZU musi poszukać dobry serwis, może jakiś czujnik?
Pozdr

Ordi
25-06-11, 13:06
Ja bym sprawdził może przepływkę czy jest OK... Ewentualnie szczelność układu dolotowego.
No a jak nie to podpięcie pod komputer prawdę ci powie :)

BEKACZU
22-07-11, 19:32
Koleżanki i koledzy... Info dla potomności :)
Problem szarpania rozwiązany :D
Podpięcie pod kompa nie wyrzucało żadnych błędów, dopiero zrobienie logów wykazało zbyt mały przepływ powietrza.
Czyszczenie zaworu EGR (zawór recyrkulacji spalin), który był bardzo zabrudzony nagarem przyniosło oczekiwane efekty.
Ponowne logowanie nie wykazało żadnych nieprawidłowości. Nie szarpie i jedzie płynnie na każdym biegu,
turbo również lepiej pracuje bo pompuje "od samego dołu", a nie tak jak bywało wcześniej, że tak jakby chwilę się zastanowiło i nagle odejście.

Budziniak
22-07-11, 19:38
Koleżanki i koledzy... Info dla potomności
Problem szarpania rozwiązany
Podpięcie pod kompa nie wyrzucało żadnych błędów, dopiero zrobienie logów wykazało zbyt mały przepływ powietrza.
Czyszczenie zaworu EGR (zawór recyrkulacji spalin), który był bardzo zabrudzony nagarem przyniosło oczekiwane efekty.
Ponowne logowanie nie wykazało żadnych nieprawidłowości. Nie szarpie i jedzie płynnie na każdym biegu,
turbo również lepiej pracuje bo pompuje "od samego dołu", a nie tak jak bywało wcześniej, że tak jakby chwilę się zastanowiło i nagle odejście.
zmieniaj biegi przy wyższych obrotach aby turbina mogła przedmuchać ten syf bo nie zawsze da radę odratować egr w ten sposób. Diesle są fajne puki coś się nie wykrzaczy.


na wolnych obrotach można spokojnie jechać na 3-4 biegu.
:confused: możesz wyjaśnić mi w jakim celu ? i co chcesz zyskać w ten sposób

BEKACZU
22-07-11, 22:57
zmieniaj biegi przy wyższych obrotach aby turbina mogła przedmuchać ten syf bo nie zawsze da radę odratować egr w ten sposób. Diesle są fajne puki coś się nie wykrzaczy.

Dzięki za dobrą radę :] Ale tak nawiasem mówiąc to potrafię jeździć samochodem i wiem kiedy i przy jakich obrotach zmieniać biegi :]
A czy ten defekt był przyczyną zbyt słabego kręcenia auta na obrotach trzeba by zapytać poprzedniego jedynego właściciela jaki był jego styl jazdy bo on tym autem naśmigał 108 000 km.
Ja hondą dopiero zrobiłem 3000 km

h16v
23-07-11, 22:53
Diesle są fajne
Oj fajne są szczególnie te z 180KM :D

michalmrozek
24-03-15, 21:50
Czesc.podbije ten stary temat nie miejcie za zle .Mam takie same objawy.Kupilem autko 2.2 2006 76 tys km.Wczesniej jezdzilem tylko benzyna bez turbo dodatkow wiec zaczynalem sie zastanawiac czy to zachlysniecie silnika to nie slynny turbo lag,momentami to wyglada jakby nie tyle co przyspieszal co hamowal chwilowo.Ale po tym temacie mam nadzieje ze moge sie tego efektu pozbyc.Mam nawyk ze nie wbijam gazu do maximum tylko go delikatnie stopniowo wrzucam na obroty co niestety nie zalacza od razu turbiny wiec moze to nie styl jazdy odpowiedni na dane auto ale za rezygnuje z ekonomii i przeciagam go troche na biegach zeby nie shodzic ponizej tych 1.5-1.8 po zmianie dla zywotnosci czesci.

Mam zle doswiadczenia z mechanikami.I dlatego chce sie przygotowac na ta wizyte.Autko jest po serwisie.I teraz chce je podlaczyc pod komputer zeby uniknac napraw po wygasnieciu gwarancji ktora dal mi komis.Z tego co zauwazylem opisywanie problemu w garazu nie pomaga,jedynie konkretna usluga.BEKACZU napisal ze "dopiero zrobienie logów wykazało zbyt mały przepływ powietrza." jak to nazwac,powiedziec im ze chce wykaz z komputera uwzgledniajacy przeplyw powietrza ?przez co?
Moge jakos sprawdzic EGR bez koniecznosci jego demontazu?Moze ktos wie gdzie mozna znalezc jakis manual,how to pokazujacy czyszczenie zaworu.na angielskiej stronie probuje ale jestem za zielony jezykowo.