Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : silnik szarpie



coti
23-03-07, 06:31
cześć na początek sie przywitam. Nazywam się maciek (coti) i jestem ze szczecina.
kilka dni temu kupiłem Civic'a 4 gen. 1.6 110 KM rok 91
jak w kazdym aucie o takim wieku cos niedomaga i trzeba troche pracy i kasy wsadzic
ale do rzeczy
1.) po ruszeniu kiedy dodam gazu na dwójce i trójce silnik szarpie tzn. w momencie
wcisnięcia gazu czuć mocne szarpnięcie całym autem,to samo przy ruszaniu
musze naprawde powoli puszczać sprzęgło rzeby nie było nieprzyjemnego i mocnego
szarpnięcia
w sumie juz kiedys miełem civica 4 gen. 1.5 i tam tego nie było....
2.)mam włożona kierownice 28 cm i musze powiedzieć że jakbym nie był duzy to bym
chyba autem nie skręcił. kiedy jade szybko jakoś to działa, natomiast przy
manewrowaniu na parkingu np. mam uczucie jabym sie siłował z hulkiem
hooganem :box:

na co zwrócic uwage może ktos miał w w swoim aucie takie objawy
prosze o pomoc
pozdrawiam coti

boomer
23-03-07, 09:24
2.)mam włożona kierownice 28 cm i musze powiedzieć że jakbym nie był duzy to bym
chyba autem nie skręcił. kiedy jade szybko jakoś to działa, natomiast przy
manewrowaniu na parkingu np. mam uczucie jabym sie siłował z hulkiem
hooganem
Masz wspomaganie czy nie? Mala kierownica to wiecej sily na postoju bo w ruchu latwiej nia krecic...

A witamy sie gdzie indziej :p
Na pyt nr 1 przeszukaj archiwum bo cos mi swita w glowie ze byly podobne problemy

coti
24-03-07, 06:31
nie mam wspomagania jest to wersja bez. tak przynajmniej mowili w serwisie hondy
pozdro coti

boomer
24-03-07, 10:13
no to jak nie masz wspomagania to jakim cudem przy malej kierownicy chcesz lekko krecic kierownica na postoju?

coti
24-03-07, 18:19
nie na postoju tylko podczas manewrownia np na parkingu.
dzieki pomoc

boomer
24-03-07, 22:17
wielka mi roznica czy stoisz czy jedziesz 1km/h i probujesz krecic kiera o srednicy 28cm. Nie masz wspomagania, zaloz seryjna kiere bedzie lzej nia krecic

sailence
25-03-07, 01:54
otóż boomer jest ogromna różnica między kręceniem kierą gdy auto stoi i gdy auto toczy się choćby 1km/h, bez wspomagania czuje się to bardzo mocno, wystarczy tylko zacząć toczyć się do przodu a kiera od razu zacznie się obracać lżej

sądziłem że takich podstaw to uczą na kursie prawa jazdy, no ale cóż...

boomer
25-03-07, 12:29
Miales kiedys sportowa kierownice? 28cm bez wspomagania? Jezdziles kiedys takim autem? To najprostsza fizyka. Myslisz ze po co wielkie kierownice a autobusach (choc maja wspomaganie) To co napislaes sprawdza sie w przypadku normalnego kola kierownicy, ktorego srednica jest tak obliczona zeby mozna bylo skrecac kolami nawet bez wspomagania. Przy sportowej mniejszej kierownicy logicznym jest ze albo musisz jechac szybciej (czyli juz nie predkosc manewrowa na parkingu) albo uzyc wiecej sily. Przy parkowaniu kiedy jedziesz w sumie na polsprzegle jest ciezko. Na kursie ucza ale o seryjnej kierownicy o duzej wiekszej srednicy, skoro tu mamy do czynienia z mala to logiczne jest ze albo wieksza predkosc albo wiecej sily albo powrot do wiekszej kierownicy... Nie wiesz nie pouczaj :p

coti
26-03-07, 06:55
tak tak zgadza sie, tylko że to nie jest moje pierwsze auto ze sportową kierą, wczesniej miałem takie wymiary kierownicy w kadecie gsi ,w hondzie 1.5 tez 4 gen. i tam chodziło to o wiele lepiej a tez nie było wspomagania,
zdaje sobie sprawe ze im mniejsza keirownica tym trudniej manewrować natomiast tu jest szczególnie cieżko w porównaniu z poprzednimi samochodami i pytanie dotyczyło własnie takiej szczególnej sytacji, nie znam w tym samochodzie układu kierowniczego w szczegółach wiec kombinuje, że moze są tam jakieś łączniki, które są wyrypane nie wiem jakieś przekładnie uszkodzone...
:afro:

Dzida
26-03-07, 07:14
Szerokość opon?

coti
26-03-07, 14:13
15 cali szerokość 195

Jaxpl
26-03-07, 14:42
To, że się kręci ciężko bez wspomagania to fakt. Zwłaszcza z taką małą kierownicą. Jeżdżę Berlingo bez wspomagania - tragedia, a jest trzyletnie. Klnę codziennie.
Koniecznie przywróć oryginalną kierownicę, na pewno to trochę Ci ulży.

draffter
26-03-07, 14:52
z tego co mi swita w Kadecie uklad kierowniczy jest inaczej zrobiony, dlatego nawet jak auto stalo bez wspomy dalo sie krecic kierownica. W Kadecie mialem 215 bez wspomy i latwiej manewrowalem niz u ojca w suzuki przy 165. Wiec nie porownuj z kadetem ;)

zmien kierownice. A co do pierwszego, to niech sprawdza ci sprzeglo i elektryke, mi cos szarpie z tego powodu.

coti
26-03-07, 17:19
co do kadeta to mam takie same doświadczenia kiera 28 cm a kręciło sie lekko :)
o oryginalnej kierownicy nie chce nawet słyszeć

zielas14
27-03-07, 20:11
jeśli chodzi o te szarpanie to niech ci sprawdzą czy ci sie sprzęgło nie kończy. sprawdź jeszcze filtr paliwa i powietrza bo to tez może być przyczyną tych szarpań.
powodzenia!!

coti
28-03-07, 06:37
sprzęgło wymienione na nowe z dociskiem ... ale filtry sprawdze :)

jacek0012
18-07-07, 13:22
Czesc sluchaj, ja mam civica po wypadku i mam tak samo z tym szarpnięciem, oglądalem silnik ze wszystkich stron a kolega puszaczal sprzegło i wydaje mi sie ze to moga byc luzy na mechanizmie roznicowym bo poduszki silnika sa ok. jakbys cos wyczaił co to moze byc to daj znac ja juz jezdze tak autem jakies 3miesiace.... z checia bym to zrobil tanim kosztem.:P

boomer
18-07-07, 13:39
ale kotleta odgrzales :) ale moze sie komu przyda

coti
26-07-07, 07:32
jak juz odgrzał to napisze że problem rozwiazany
wymieniłem sonde lambda - znikneło szarpanie i kopcenie na niebiesko z tyłu...
co prawda troche oleju bierze i musze dolac co jakis czas ale nie wypadaja za mną tyłem kłęby dymu :)
pozdrawiam

jacek0012
30-07-07, 22:58
Coti mogłbys dokładnie opisać te szarpanie?? bo u mnie niesie to po całym aucie wydaje mi sie że silnik sie cały trzęsie tak samo miałes?? bo dziwne ze po wymianie sondy to zniknęło chyba ze mowimy o innych objawach. jak możesz to napisz cos moze i mi to pomoże:D pozdrawiam

coti
31-07-07, 06:54
u mnie nie było trzęsienia tylko tak jak pisałem wcześniej po ruszeniu kiedy dodawałem gazu na dwójce i trójce silnik szarpał tzn. w momencie wcisnięcia gazu czuć mocne szarpnięcie całym autem,to samo przy ruszaniu no i kopcił, co jakis czas wielka chmura dymu wpadała z wydechu i waliło paliwem, komputer pokazywał ze to sonda lambda wymieniełem i rzeczywiscie jak ręka odjął, na mechanice sie znam za lambde zapłaciełm 160 zł
a sprawdząłes jaki bład pokazuje komp?? wiesz taka migająca dioda, gdzies tu jest na forum jak odczytac błędy komptera...
pozdrawiam

jacek0012
31-07-07, 20:56
dzięki za info jak bede cos wiedzial dalej to bede pisał, a dioda miga mi od komputera, tylko nigdy nie wiedziałem ze to jakis błąd, jutro zabieram sie do roboty Pozdrawiam

[ Dodano: Wto 31 Lip, 2007 ]
a jeszcze jedno coti masz tak jak puszczasz sprzęgło gwałtownie??? jak parkuje to bardzo mi stuka.

nice
02-08-07, 22:45
Mam takie samo szarpanie. Tez puszcza mi dym z rury i wali wacha. Do tego jak mocniej pocisne to CHECK mi sie włącza. Chyba też musze zastanowić sie nad wymiana sondy....

olozr
04-08-07, 23:04
Tak... a co jeśli przypuszczaniu gazu szarpie? co to jest?