eRMD
21-06-11, 19:52
Dobry :)
Zapewnie komuś sie przyda wiec zapraszam do lektury. Zabieramy sie do zrobienia podświetlenia stacyjki.
Co potrzebujemy:
- wkrętak płaski
- wkrętak krzyżowy zwany dalej śrubokrętem :P
- dioda + opornik
- lutownica, cyna, kalafonia, koszulka termokurczliwa lub izolacja
- przewody do zasilenia diody,
- browar jak ktoś ma 18latek
Zaczynamy w pierwszej kolejności od zdjęcia plastikowej obudowy kolumny kierowniczej. Składa sie ona z dwóch części. Pierwsza górna w prosty sposób można zdemontować podważając płaskim wkrętakiem. Mocowana jest za zatrzaski wiec łatwo wyskoczy nam ku górze.
https://lh4.googleusercontent.com/-gzZIL9LLJdw/TgDWdP1brrI/AAAAAAAADjQ/6SkqjE6SY8s/s1440/1.jpg
Druga dolna cześć juz trzyma sie na 2 wkrętach i jednej śrubie. Odkręcamy i odkładamy na bok. By łatwiej ściągnąć dolny plastik można poluzować dźwignie od regulacji wysokości kierownicy. Następnie odciągając na boki plastik ściągamy go do dołu. Pilnować trzeba prawej strony w okolicach stacyjki bo tam jest najciaśniej.
https://lh5.googleusercontent.com/-WtAy5UAA2Cw/TgDWld53QAI/AAAAAAAADjU/TXIU8-l0oSw/s1024/2.jpg
Dalej mamy taki widok gdzie 1 to immo wiec radzę z nim ostrożnie a 2 to nasze podświetlenie stacyjki do którego musimy sie dobrać. Z tego miejsca możemy śmiało odpiąć obie kostki oznaczone jako 3.
https://lh4.googleusercontent.com/-vNVaqA8E8bY/TgDWqrbxxFI/AAAAAAAADjY/fcctxCMVZkI/s1024/3.jpg
Odkręcamy immo, trzyma sie na dwóch śrubach. Jedną widać na zdjęciu a druga jest schowana z tyłu gdzieś w okolicach gdzie wskazuje strzałka. Nie dało sie tego złapać aparatem ale spokojnie ją znajdziecie. Odkładamy w bezpieczne miejsce by przypadkiem nie uszkodzić.
(foto robiłem od tyłu jak już składałem wszystko wiec proszę sie nie sugerować że wtyczki jeszcze są wpięte :P)
https://lh5.googleusercontent.com/-WwCjeQVXU9U/TgDWw-hVTUI/AAAAAAAADjc/5DPvTGDIIIo/s1024/4.jpg
I teraz czas na główną puszeczkę w której zrobimy podświetlenie. Przykręcona na takie same śrubki jak immo. Dwie oznaczone na zdjęciu poniżej. Z lewą nie będzie problemu ale ta prawa jest jakoś dziwnie wkręcona. Bardzo przeszkadza obudowa trzymająca dźwignię od sterowania wycieraczkami. Nic nie pomoże jej wykręcenie bo to akurat mocowanie przeszkadza. Jedynym sposobem jest z dużą siłą docisnąć wkrętak i po ćwierć obrotu odkręcać.
Uwaga przy zdejmowaniu tego pudełeczka. W środku jest czujnik który po włażeniu kluczyka wyłącza nam światło w kabinie. Najprościej po odkręceniu w pierwszej kolejności odciągnąć górę. Czujnik jest zamocowany na stałe wiec nie wypadnie. Uważać trzeba by go nie wygiać. To samo przy zakładaniu.
https://lh6.googleusercontent.com/-rSyYj4TBvxc/TgDW2lIvRtI/AAAAAAAADjg/8puzt3NQi1o/s1024/5.jpg
Jak by ktoś zgubił to takie właśnie śruby trzymają obie obudowy które na tym etapie już powinny być odkręcone.
https://lh4.googleusercontent.com/-FXS7j4Lqazo/TgDW-idhrhI/AAAAAAAADjo/Y0JI2OUPFrE/s1152/6.jpg
Mamy pacjenta wiec trzeba zabrać się za operację na otwartym sercu. Aby rozpołowić serduszko trzeba podważyć w miejscach oznaczonych 1. To co widać przy 2 to czujnik o którym pisałem wcześniej. A 3 to miejsce gdzie powinna być dioda lub żarówka a jak widać miejsca czyściutkie wiec nigdy tam nic nie było. Na szczęście są ścieżki, jest miejsce wolne w wtyczce i jest też pierścień rozpraszający światło. Widać że są jakieś jeszcze wolne miejsca ale na dziś dzień nie mam pojęcia co tam mogło by się znajdować.
https://lh4.googleusercontent.com/-uMSOudClHbo/TgDXcfICCDI/AAAAAAAADjw/q9eut-4c8rg/s640/7.jpg
Nie zastanawiając się długo wyciąłem kawałek płytki tak by umieścić większą 5mm diodę. Spokojnie można też upchać mniejszą bez wycinania a najładniej pewnie by wyglądała dioda typ SMD. Jaki może rozmiar pasować tego nie wiem bo nie miałem ich pod ręką by robić przymiarki. Zastosowałem większą bo i tak pewne było że nie będzie oślepiać. Jeśli chodzi o sprawy elektryczne to moja dioda jest 3,5V podłączona przez opornik który wstawiłem na przewodzie doprowadzającym napięcie. Wykorzystałem 1 i 3 miejsce na stopce. Łatwiej w odstępie przylutować diodę
https://lh3.googleusercontent.com/-CaXUbTHdLTU/TgDXjyePWaI/AAAAAAAADj0/b6eigGzSzI4/s1440/8.jpg
Odpowiednio wyprofilowana mieści się spokojnie w obudowie i centralnie świeci w punkt rozpraszający światło po pierścieniu.
https://lh3.googleusercontent.com/-hGDFLkFmlpI/TgDXsy63DjI/AAAAAAAADj4/qXHjH6NkMuE/s912/9.jpg
Jeśli mamy sprawdzoną diodę, nic nie przeszkadza to można powoli składać. Do tej zielonej kostki pasują wtyczki z innych kostkę. Ja miałem jakaś starą z preludy wiec wykorzystałem przewody wraz z końcówkami. Ale można i je kupić w sklepach elektrycznych. Rozmiar chyba najmniejszy, tak wyglądają
http://a.imageshack.us/img690/4505/999084744.jpg fotka pożyczona z innego tematu.
Tak wygląda z przewodami a po prawej już zaczyna cieszyć.
https://lh4.googleusercontent.com/-2cYSBUVD1EA/TgDX20iw8rI/AAAAAAAADj8/7--be_5GGSk/s1152/10.jpg
I teraz na koniec podłączenie instalacji. Ja napięcie wziąłem z przewodu w słupku który leci do górnego oświetlenia kabiny. Mam pod to podłączone już doświetlenie nóg. Podświetlenie stacyjki przygasa tak samo powoli jak i górna lampka. Włącza się gdy otwieramy drzwi a gaśnie po czasie lub jak przekręcimy kluczyk (to za sprawą czujnika umieszczonego na podświetleniu) Może ktoś będzie miał inne rozwiązanie?? Przewody to już indywidualna sprawa, wiadomo że nie muszą być jakieś mega grube. Przeciągamy w dogodnym dla nas miejscu i wpinamy w naszą zieloną kostkę. Zgodnie z tym jak widać na zdjęciu to pozycja 1 i 3 od lewej(od prawej pozycja 1 i 2 to przewody od czujnika) Na przewód plusowy (jeśli daliśmy diodę 3,5V) dajemy opornik by jej nie spalić.
Dobra czas na składanie. Wszystko w odwrotnej kolejności z baczną uwagą na czujnik ten malutki na płytce od podświetlenia. Przyznam się że prawie wszystko poskładałem a czujnik nie działał. Po rozebraniu okazało się że prawie go połamałem bo był zagięty wiec przestrzegam.
A wiec zakładamy czujnik, wkręcamy dwie śruby, zakładamy immo i dwie śruby, wpinamy kostki i na koniec obudowa dolna i na koniec górna.
Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem możemy cieszyć się podświetleniem stacyjki które tak oto prezentuje się w moim autku :)
https://lh3.googleusercontent.com/-_0VQPw5w1WM/Tf-NZLaXJXI/AAAAAAAADiw/dXEQ3FxAHZI/s1152/DSC_0255a.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-eIRXRXlNRlE/Tf-Nai9xQUI/AAAAAAAADi0/wE_dEaV3wqM/s912/DSC_0251a.jpg
Jako że moja emka posiadała płytkę i pierścień podświetlający zakładam że i wszystkie inne posiadają taką puszkę. Jeśli również w sedanach jest możliwość zrobienia tego moda proszę o PW to zmieni się tytuł. Uwagi mile widziane.
Pozdrawiam i miłego modzenia – eRMD
Zapewnie komuś sie przyda wiec zapraszam do lektury. Zabieramy sie do zrobienia podświetlenia stacyjki.
Co potrzebujemy:
- wkrętak płaski
- wkrętak krzyżowy zwany dalej śrubokrętem :P
- dioda + opornik
- lutownica, cyna, kalafonia, koszulka termokurczliwa lub izolacja
- przewody do zasilenia diody,
- browar jak ktoś ma 18latek
Zaczynamy w pierwszej kolejności od zdjęcia plastikowej obudowy kolumny kierowniczej. Składa sie ona z dwóch części. Pierwsza górna w prosty sposób można zdemontować podważając płaskim wkrętakiem. Mocowana jest za zatrzaski wiec łatwo wyskoczy nam ku górze.
https://lh4.googleusercontent.com/-gzZIL9LLJdw/TgDWdP1brrI/AAAAAAAADjQ/6SkqjE6SY8s/s1440/1.jpg
Druga dolna cześć juz trzyma sie na 2 wkrętach i jednej śrubie. Odkręcamy i odkładamy na bok. By łatwiej ściągnąć dolny plastik można poluzować dźwignie od regulacji wysokości kierownicy. Następnie odciągając na boki plastik ściągamy go do dołu. Pilnować trzeba prawej strony w okolicach stacyjki bo tam jest najciaśniej.
https://lh5.googleusercontent.com/-WtAy5UAA2Cw/TgDWld53QAI/AAAAAAAADjU/TXIU8-l0oSw/s1024/2.jpg
Dalej mamy taki widok gdzie 1 to immo wiec radzę z nim ostrożnie a 2 to nasze podświetlenie stacyjki do którego musimy sie dobrać. Z tego miejsca możemy śmiało odpiąć obie kostki oznaczone jako 3.
https://lh4.googleusercontent.com/-vNVaqA8E8bY/TgDWqrbxxFI/AAAAAAAADjY/fcctxCMVZkI/s1024/3.jpg
Odkręcamy immo, trzyma sie na dwóch śrubach. Jedną widać na zdjęciu a druga jest schowana z tyłu gdzieś w okolicach gdzie wskazuje strzałka. Nie dało sie tego złapać aparatem ale spokojnie ją znajdziecie. Odkładamy w bezpieczne miejsce by przypadkiem nie uszkodzić.
(foto robiłem od tyłu jak już składałem wszystko wiec proszę sie nie sugerować że wtyczki jeszcze są wpięte :P)
https://lh5.googleusercontent.com/-WwCjeQVXU9U/TgDWw-hVTUI/AAAAAAAADjc/5DPvTGDIIIo/s1024/4.jpg
I teraz czas na główną puszeczkę w której zrobimy podświetlenie. Przykręcona na takie same śrubki jak immo. Dwie oznaczone na zdjęciu poniżej. Z lewą nie będzie problemu ale ta prawa jest jakoś dziwnie wkręcona. Bardzo przeszkadza obudowa trzymająca dźwignię od sterowania wycieraczkami. Nic nie pomoże jej wykręcenie bo to akurat mocowanie przeszkadza. Jedynym sposobem jest z dużą siłą docisnąć wkrętak i po ćwierć obrotu odkręcać.
Uwaga przy zdejmowaniu tego pudełeczka. W środku jest czujnik który po włażeniu kluczyka wyłącza nam światło w kabinie. Najprościej po odkręceniu w pierwszej kolejności odciągnąć górę. Czujnik jest zamocowany na stałe wiec nie wypadnie. Uważać trzeba by go nie wygiać. To samo przy zakładaniu.
https://lh6.googleusercontent.com/-rSyYj4TBvxc/TgDW2lIvRtI/AAAAAAAADjg/8puzt3NQi1o/s1024/5.jpg
Jak by ktoś zgubił to takie właśnie śruby trzymają obie obudowy które na tym etapie już powinny być odkręcone.
https://lh4.googleusercontent.com/-FXS7j4Lqazo/TgDW-idhrhI/AAAAAAAADjo/Y0JI2OUPFrE/s1152/6.jpg
Mamy pacjenta wiec trzeba zabrać się za operację na otwartym sercu. Aby rozpołowić serduszko trzeba podważyć w miejscach oznaczonych 1. To co widać przy 2 to czujnik o którym pisałem wcześniej. A 3 to miejsce gdzie powinna być dioda lub żarówka a jak widać miejsca czyściutkie wiec nigdy tam nic nie było. Na szczęście są ścieżki, jest miejsce wolne w wtyczce i jest też pierścień rozpraszający światło. Widać że są jakieś jeszcze wolne miejsca ale na dziś dzień nie mam pojęcia co tam mogło by się znajdować.
https://lh4.googleusercontent.com/-uMSOudClHbo/TgDXcfICCDI/AAAAAAAADjw/q9eut-4c8rg/s640/7.jpg
Nie zastanawiając się długo wyciąłem kawałek płytki tak by umieścić większą 5mm diodę. Spokojnie można też upchać mniejszą bez wycinania a najładniej pewnie by wyglądała dioda typ SMD. Jaki może rozmiar pasować tego nie wiem bo nie miałem ich pod ręką by robić przymiarki. Zastosowałem większą bo i tak pewne było że nie będzie oślepiać. Jeśli chodzi o sprawy elektryczne to moja dioda jest 3,5V podłączona przez opornik który wstawiłem na przewodzie doprowadzającym napięcie. Wykorzystałem 1 i 3 miejsce na stopce. Łatwiej w odstępie przylutować diodę
https://lh3.googleusercontent.com/-CaXUbTHdLTU/TgDXjyePWaI/AAAAAAAADj0/b6eigGzSzI4/s1440/8.jpg
Odpowiednio wyprofilowana mieści się spokojnie w obudowie i centralnie świeci w punkt rozpraszający światło po pierścieniu.
https://lh3.googleusercontent.com/-hGDFLkFmlpI/TgDXsy63DjI/AAAAAAAADj4/qXHjH6NkMuE/s912/9.jpg
Jeśli mamy sprawdzoną diodę, nic nie przeszkadza to można powoli składać. Do tej zielonej kostki pasują wtyczki z innych kostkę. Ja miałem jakaś starą z preludy wiec wykorzystałem przewody wraz z końcówkami. Ale można i je kupić w sklepach elektrycznych. Rozmiar chyba najmniejszy, tak wyglądają
http://a.imageshack.us/img690/4505/999084744.jpg fotka pożyczona z innego tematu.
Tak wygląda z przewodami a po prawej już zaczyna cieszyć.
https://lh4.googleusercontent.com/-2cYSBUVD1EA/TgDX20iw8rI/AAAAAAAADj8/7--be_5GGSk/s1152/10.jpg
I teraz na koniec podłączenie instalacji. Ja napięcie wziąłem z przewodu w słupku który leci do górnego oświetlenia kabiny. Mam pod to podłączone już doświetlenie nóg. Podświetlenie stacyjki przygasa tak samo powoli jak i górna lampka. Włącza się gdy otwieramy drzwi a gaśnie po czasie lub jak przekręcimy kluczyk (to za sprawą czujnika umieszczonego na podświetleniu) Może ktoś będzie miał inne rozwiązanie?? Przewody to już indywidualna sprawa, wiadomo że nie muszą być jakieś mega grube. Przeciągamy w dogodnym dla nas miejscu i wpinamy w naszą zieloną kostkę. Zgodnie z tym jak widać na zdjęciu to pozycja 1 i 3 od lewej(od prawej pozycja 1 i 2 to przewody od czujnika) Na przewód plusowy (jeśli daliśmy diodę 3,5V) dajemy opornik by jej nie spalić.
Dobra czas na składanie. Wszystko w odwrotnej kolejności z baczną uwagą na czujnik ten malutki na płytce od podświetlenia. Przyznam się że prawie wszystko poskładałem a czujnik nie działał. Po rozebraniu okazało się że prawie go połamałem bo był zagięty wiec przestrzegam.
A wiec zakładamy czujnik, wkręcamy dwie śruby, zakładamy immo i dwie śruby, wpinamy kostki i na koniec obudowa dolna i na koniec górna.
Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem możemy cieszyć się podświetleniem stacyjki które tak oto prezentuje się w moim autku :)
https://lh3.googleusercontent.com/-_0VQPw5w1WM/Tf-NZLaXJXI/AAAAAAAADiw/dXEQ3FxAHZI/s1152/DSC_0255a.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-eIRXRXlNRlE/Tf-Nai9xQUI/AAAAAAAADi0/wE_dEaV3wqM/s912/DSC_0251a.jpg
Jako że moja emka posiadała płytkę i pierścień podświetlający zakładam że i wszystkie inne posiadają taką puszkę. Jeśli również w sedanach jest możliwość zrobienia tego moda proszę o PW to zmieni się tytuł. Uwagi mile widziane.
Pozdrawiam i miłego modzenia – eRMD