Zobacz pełną wersję : Nie chce odpalić....
Witam!
Panowie pomóżcie, czarna magia nie chce odpalić ;] [silnik d15b2]
zaczęło się od splanowania głowicy i wymianie uszczelki. Wtedy zaczął chodził na 3 gary na niskich obrotach(900 - 1200obr/min pomimo iż iskra była [mowa o pierwszym tłoku od rozrządu]) a na wyższych już 4 bo silnik chodził równo nie szarpał no i miał moc lepsza jak przed planowaniem stad wniosek ze już chyba palił na 4. Zacząłem sprawdzać rozrząd - wpust na wale korbowym [tam gdzie siedzi koło pasowe i zębate rozrządu]był strasznie wyrobiony więc wymieniłem cały wał dalej to samo
. wiec następnie aparat zapłonowy podmieniłem cewkę i moduł z d15z6 [bo maja rinne wtyczki] a później sprawdzając już któryś raz z kolei brałem od d16y7 bez zmian. Więc ostatnio zacząłem znowu sprawdzać wszystko rozrząd aparat zapłonowy oporność cewki miedzy A+ a B - to 0,1 Ohm nie wiem czy to ok a miedzy A+ a masa to 17,4 Ohm a nawet kolektor dolotowy.
po tych operacjach nie chce odpalić. komp wywalił mi błąd nr. 16 no to wyczyściłem wtryski sprawdziłem górny oporność 0.84 Ohm dolny 0,2 Ohm napięcie na kablach dochodzących do wtryskiwaczy 10V. wyjąłem przekaźnik pompy poprawiłem luty reset kompa dalej nie chce odpalić komp nie pokazuje teraz Błędów. świece mokre czyli paliwo dochodzi iskra taka że by konia zabiła nie mam pojęcie co jest. ciśnienie sprężania 11 bar czyli zawory ok żaden nie jest podwieszony. ręce opadają
jakieś pomysły? pompa paliwa za małe ciśnienie zapodaje?? jak kręcę dłużej to strzały co jakiś czas są w tłumiku
a aparat zapłonowy dobrze włożyłeś? podobno niektórzy zdolni potrafią go obrócić o 180 stopni przy zakładaniu mimo że pasuje tylko w jednym położeniu.
aparat na 100% włożony dobrze zresztą od czasu postu do teraz już go znowu 2 razy zdążyłem włożyć i wyłożyć podmieniałem cewkę i moduł dalej to samo... świece wyczyszczone.
a przewody WN nie pozamieniałeś na aparacie ?
nie,
a przewody też podmianiałem jak i świece wiec to też odpada
*******ony strzela mi teraz w gaźnik...
znaczy sie w kolektor dolotowy bo to ustrojstwo nie ma gaźnika tylko jakiś tam wtrysk dualpoint
hmmm co do nie odpalania to przestał działać po grzebaniu przy aparacie zapłonowym ??
na dodatek strzela w gaźnik (kolektor dolotowy) ??
jeśli tak to na 100% źle ustawiony zapłon albo pozamieniane kolejnością kable WN
zaraz Ci napisze jak masz je podłączyć
http://img405.imageshack.us/img405/8361/td40u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/405/td40u.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
podłączasz w po kolei licząc od koła pasowego (cylinder przy kole pasowym jest 1)
http://www.fotoporadnik.cba.pl/zdjecia/dsc00190a.jpg
porównaj sobie też czy pozycja aparatu w miare zgadza się z tą na zdjęciu
kable mam tak podłączone jak na schemacie to na pewno nie to. cofałem zapłon aparatem a pózniej zmieniałem ustawienie paska rozrządu dalej 0 odezwu[dzis w sumie sciagałęm go z 10 razy]. sprawdziłem luzy zaworowe poraz N-ty [ustawiłęm GMP i na pierwszym tłoku na wydechowych 0,25 na ssących 0,2 nastepnie o pół obrotu przeciwnie do wskazówek zagara i tłok 3 póżniej pól obrotu 4 a następnie 2 ]strzela teraz systematycznie w kolektor. może komputer siadł? jak robie samodiagnostykę to check sie stale świeci gdzieś wyczytałem że to jest 0 błędów czy oby napewno? czy może komputer jest walnięty? może nagram filmik by pokazać dokładnie co jak pokolei jest ustawione
ja dalej stawiał bym na aparat zapłonowy, może jak składałeś to przestawiłeś palec rozdzielacza ??
pozamieniaj kable o 90* w zależności gdzie Ci bije
jak bije w wydechowy to przestaw o 1 pole zgodnie z wskazówkami zegara
a jeżeli bije w ssący to przestaw przeciwnie do wskazówek zegara xD czy jakoś tak bądź odwrotnie;]
też mi się wydaje że to coś z zapłonem jakiś pierdół tylko co.... spróbuje jeszcze zrobić tak jak mówisz, a przy okazji nagrać filmik tylko jak by ktoś jeszcze mógł by jeszcze wytłumaczyć jak z tym kompem czy on może mieć coś z tym wspólnego? jak sprawdzić czy działa?
moim zdaniem komp masz dobry
http://www.fotoporadnik.cba.pl/samodiagnostyka.htm tu masz całą samodiagnostyke ;]
według tego co wysłałeś wygląda iż z kompem wszystko OK. jutro zacznę ciąg dalszy poszukiwań.
p.s wysłałem sms-a do radia i przysięgałem że jak wygram to spale ten silnik w ch.... heheh , ale w sumie.... szkoda za dużo tam jest wymienione części panewki pierścienie wał uszczelniacze zaworowe wałek rozrządu sprzęgło sry za off top
a jak wygrasz w tym radiu to potrzebny Ci ten wał ?? :D bo mój skończył tragicznie, jego historie masz tutaj civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?111778-martwy-D15B2-co-dalej-(
Znalazłem już przyczynę..... końcówka na aparacie zapłonowym łącząca wałek rozrządu z aparatem była wsadzona odwrotnie o 180 stopni. Wał został mi stary (nominalny), ale z wyrobionym rowkiem na koło pasowe i zębate
Znalazłem już przyczynę..... końcówka na aparacie zapłonowym łącząca wałek rozrządu z aparatem była wsadzona odwrotnie o 180 stopni.
pisałem o tym w drugim poście, było sprawdzić od razu. Jak wy to wkładacie odwrotnie jak to jest na mimośrodzie...
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co napisałem "końcówkę.... odwrotnie" czyli wyciągnąłem aparat. Na końcu [część łącząca aparat z wałkiem rozrządu] masz zawleczkę i sworzeń jak to wyjmiesz możesz zdjąć końcówkowe i założyć o 180 stopni włożyć sworzeń zawleczkę a następnie poprawnie zamontować i mimo to że będzie dobrze zamontowany to zapłon będzie odwrócony o 180. a jeśli bym zamontował tak jak ty mówisz to na 99% ułamał bym wał a wtedy był by placz i zgrzyt zębami.
czyli teraz odpala :D
a masz znowu te problemy o ktorych pisałeś w pierwszym poście ??
ja bym dał sobie jakoś radę z tym wałem :)
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co napisałem "końcówkę.... odwrotnie"
przeczytałem, zrozumiałem :o dobrze że już działa :o
po przeczyszczeni całego kolektora dolotowego wszystkie problemy znikły - chyba lewe powietrze zasysał dlatego palił na 3 co do wału możemy się dogadać na PW daj znać jeśli cie interesuje to wyśle dokładne foty jak on wygląda
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.