Zobacz pełną wersję : Dolot zimnego powietrza w 6genie
Którędy i jak puścić dolot zimnego powietrza rurą CO do stożka? Przód mam cały zabudowany (chłodnica i klima). Robienie dziur w blasze też mi się nie uśmiecha. Może ma ktoś jakiś patent?
mam w sumie podobny problem wiec sie podlacze :)
z klimy zrezygnowac nie chce a zaden z "mega tunerow" :D ktorzy patrzyli mi pod maske nic innego jak krojenie blachy nie wymyslil :D
jest patent, bede robil jakos na dniach, na srode powinien byc gotowy wiec zapraszam na spota:D
nei ma patensy, innego jak poprowadzic dolot z rur tam skad szedl dolot seryjny z puszka rezonansowa. przez kilme i chlodnice sie nei przebijesz.
patent jest, moze to nie jest zbyt zimne powietrze, ale zawsze jest chlodniejsze, bede na spocie w srode to pokaze,
pozdro
no ja też mam jakoś zrobione całkiem spoko to też pokaże w środe.
a mozecie sie podzielic z innymi, np. foty.
a mozecie sie podzielic z innymi, np. foty.
Oni wolą pokazywać! :mrgreen:
no wlasnie wszyscy chca pokazywac, naliczylem 3, moze wlasnie foty inni by tez skorzystali bo wiemy ze stozek z dolotem najlepiej dziala u Badyla....
http://img32.echo.cx/img32/5355/dolot1kp.th.jpg (http://img32.echo.cx/my.php?image=dolot1kp.jpg)
troche kiepe foto, ale tylko takie mam obecnie na kompie, dokłądnie nie widać dolotu zimego powietrza. Postarałem się jakoś zaznaczyć, oczywiście drugą stroną wychodzi on od zderzaka.
D14A4 - 112 koni, 131 Nm
no to czekamy, czekamy, inni pokazac dolociki ...;-)
tylko brakuje jeszcze odgrodzenia od silnika
http://img230.echo.cx/img230/7401/10000342nj.jpg
a dolot "zimnego" powietrza juz masz? Bo na fotce nie widac...
Fotki mojego dolotu moze ktos na spocie zrobi, bo aparatu nie mam :(
a dolot "zimnego" powietrza juz masz? Bo na fotce nie widac...
Fotki mojego dolotu moze ktos na spocie zrobi, bo aparatu nie mam :(
Jakis ziomek moze zdjecie zrobi 8)
http://img89.exs.cx/img89/6930/obraz0485qm.jpg
jest tak na obrazku
smieszny ten stozek taki malutki ....
Jakis ziomek moze zdjecie zrobi
:P
http://img89.exs.cx/img89/6930/obraz0485qm.jpg
jest tak na obrazku
No tak teraz widze :D Bez skraplacza od klimy to jest dosc prosta piłka z tym doprowadzeniem... Z klima sprawy sie komplikuja :/
zawsze jest jakies wyjscie,ostatnio szabrowałem(czyt.rozbierałem)taka padake o... nie bede przytaczał nazwy bo wstyd,ale jak zabrałem sie za nawiewy to sa tam takie fajne "rury" od doprowadzenia powietrza do kratek w desce rozdzielczej i mozna je wykorzystac do zrobienia własnie dolotu,fajne dlatego ze sa tam kolanka 90 stopni i mozna cos wykombinowac.kiedys myslałem aby dolot pociągnac od spodu samochodu jak konczy sie ta osłona pod zderzakiem,pomysł spalił na psnewce,ale..... trzeba pogłówkować
chyba najlepiej tak jak ten kolega ma zrobione :P
sam mam parowe i chyba bede tak robil bo innego wyjscia nie widze ;/ plus odgrodzenie od silnika
http://img146.imageshack.us/img146/2882/dlubanko004.jpg
Grzesiu otrzymujesz PLATYNOWĄ ŁOPATKĘ za mega odgrzanego kotleta. Na miano paleontologa roku zabrakło Ci 5 miesięcy.
Ja swego czasu zakupiłem kompletny zestaw dolotu zimnego powietrza, który rozwiązany jest tak, że prowadzi się go do dołu drugą giętą rurą. Problem w tym, ze dedykowany jest do silnika z poziomą przepustnicą (D16y7), który to posiadałem wcześniej :) Aktualnie jest D16Y8 z pionową przepustnicą i trzeba rzeźbić dolocik, do czego nie mogę się zabrać. Ale będzie trzeba bo różnica w dynamice jest kolosalna między chłodnym a ciepłym powietrzem - nie mówiąc już o gorącym. Jest to wyczuwalne przy różnicach temperatur powietrza na zewnątrz.
Ważnym jest też pełne nadkole ze spodnią osłoną, żeby stożek brudu nie zbierał/zasysał. A te właśnie u spodu lubią się urywać.
bo różnica w dynamice jest kolosalna między chłodnym a ciepłym powietrzem - nie mówiąc już o gorącym. Jest to wyczuwalne przy różnicach temperatur powietrza na zewnątrz.
Genialne!!
.
Ważnym jest też pełne nadkole ze spodnią osłoną, żeby stożek brudu nie zbierał/zasysał. A te właśnie u spodu lubią się urywać.
Masz sporo racji. Ja swoje prawe nadkole niechcący przejechałem i dziś rano przeraziłem się ile piasku nagle zawędrowało do komory silnika. Okolice akumulatora ta wewnętrzna część błotnika na której leży maska oraz podłużnica całe były zasyfione piaskiem. Jutro pojadę do romixu i zakupie wszystkie spineczki. Wiecie może jakie dokładnie potrzeba ?
8 mm, ale ile sztuk nie pamietam.
Focus77 chyba odwrotnie......w d16y7 jest pionowa przepustnica(tak jak w d14a3 np.) a w y8 jest pozioma jak w każdej innej normalnej D-serii:D:D
Genialne!!
Ty to wiesz ale niech inni się dowiedzą :cool:
BTW.. Zastanawiam się czy wogóle ciągnąć dolot do dołu w okolice nadkola. Zawsze ten brud będzie w jakimś stopniu zasysany. Goście co swap mi robili sami powiedzieli, że jest to problem przy dolotach ze stożkiem (zawsze sporo syfu znajdowali wewnątrz silnika) , więc jest to popularne i proste rozwiązanie, ale nie koniecznie dobre dla kondycji samej jednostki po dłuższym okresie czasu.
hmm tez mam ten problem aby wypuscic gdzies rurke z zimnym :| trzeba obadac na jakims najblizszym zlocie kto i jak ma to profi ogarniete bo poki co bez ciecia i rozwiercania nie widze patentu :/
a czy ktos probowal takiego patentu jak szczelne podlaczenie wlotu w zderzaku (wycieta dziura, bass reflex) do stozka? podczas jazdy ped powietrza jest dosc spory, nie dawalo by to dobrego rezultatu? nie wpychało wiecej powietrza do kolektora? domyslam sie ze po takim zabiegu przydalo by sie strojenie. czy ktos nad czyms takim myslał?
Co prawda nie w Civicu, ale w 323F kumpla ogarnęliśmy taki patent. Airbox Simota (ten taki carbonowy). Z jednej strony rura do ssaka, a z drugiej kominrura fi80mm puszczona pod zderzak łapiąca zimne powietrze. Kominrura przyczepiona do airboxa i mocno zaciśnięta cybantem.
Kolega twierdzi, że jest efekt, ja powiem tylko, że dolot inaczej brzmi po tym zabiegu, bo jakby nie patrzeć, teraz powietrze jest zasysane również przez tę alururę od nawiewu.
Przez prawie rok latałem na wkładce z nawiewem ze zderzaka z kibelrury fi75 i wyglądało to tak:
http://a.imageshack.us/img412/9409/p1070170resize.th.jpg (http://img412.imageshack.us/i/p1070170resize.jpg/)
http://a.imageshack.us/img541/9595/p1070184resize.th.jpg (http://img541.imageshack.us/i/p1070184resize.jpg/)
http://a.imageshack.us/img442/9510/p1070188resize.th.jpg (http://img442.imageshack.us/i/p1070188resize.jpg/)
Niedawno wsadziłem domowej roboty dolot z identycznej kibelrurki na stożku KN. Boxa z nadmuchem połączyłem opaskami rurą spiro fi80:
http://a.imageshack.us/img412/7852/p1070377resize.th.jpg (http://img412.imageshack.us/i/p1070377resize.jpg/)
http://a.imageshack.us/img442/8951/p1070376resize.th.jpg (http://img442.imageshack.us/i/p1070376resize.jpg/)
Dupohamownią stwierdzam, że taki dolot zmontowany w domowych warunkach, bez wnikania we wzory i pojemności daje ZDECYDOWANIE radę! Podniósł się moment w całym zakresie obrotów choć największą różnicę czuć od 3 do ok 5 tys. Poprawił się dźwięk i szybciej silnik wbija się w obroty.
a nielepiej jest zrobic dziure w zderzaku, wlozyc bass reflex i z tego zrobic nadmuch?? najkrotsza droga powietrza do filtra
Nie każdy chce niszczyć zderzak. Nawiew zrobiony w ten sposób jest w pełni demontowalny i useryjnialny bez uszczerbku dla auta.
a czy ktos probowal takiego patentu jak szczelne podlaczenie wlotu w zderzaku (wycieta dziura, bass reflex) do stozka? podczas jazdy ped powietrza jest dosc spory, nie dawalo by to dobrego rezultatu? nie wpychało wiecej powietrza do kolektora? domyslam sie ze po takim zabiegu przydalo by sie strojenie. czy ktos nad czyms takim myslał?
Samo powietrze nie wepchnie Ci powietrza do silnika. Do tego potrzebny jest czynnik zewnętrzny. Gdzieś chyba nawet w tym temacie ktoś dał fotki takiego bass reflexu i nie wygląda to źle. Pęd powietrze sprawia że powietrze docierające do filtra jest zimniejsze a na tym pic polega :)
no nie zgodze sie calkowicie, moim zdaniem powietrze wpada do takiego dolotu z duza predkoscia (jadac przykladowo 80 km/h z taka predkoscia wpada tez powietrze do ukladu dolotowego) i wydaje mi sie, ze wiecej jest go wpychane/zasysane do kolektora. głownie chodzi mi tutaj o pokonanie 'oporu' filtra powietrza. wiadomo ze efektów jak z kompresora to z tego nie bedzie ;) a z tym ze jest ono zimniejsze to oczywiscie sie zgadam, wieksza gestosc itp.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.