Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Opinie o instalacji gazowych w Hondzie Civic 1.5 D15Z8 114KM



sensible
22-03-07, 09:47
Witam mam Hondę Civic 98r z silnikiem 1.5 V-tec 114KM i niestety muszę założyć do niej gaz bo trochę za dużo kilometrów kręcę i mi się nie bardzo opłaca jeździć na bęzynie około (35000tyś rocznie). Chciałbym usłyszeć opinie osób kóre mają gaz właśnie w takim modelu Hondy jak ja posiadam.

atom
23-03-07, 10:51
Cześć,
ja mojej super niuni nigdy nie skrzywdziłbym instalacją gazową. Spalanie max 7,5l na mieście (bez klimy) 5,5 na trasie - czego chcieć więcej. Ale jeśli jesteś zdeterminowany poszukaj posta qba1983, zdaje mi się, że niedawno opisywał swoje próby zagazowania VTECa i spece z NAGAZu w Łodzi mu wybili ten pomysł z głowy.
link: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=24915&highlight=nagaz

Andrzej

TDP
23-03-07, 14:36
sensible, coprawda nie mam 1,5 VTEC a nie V-tec ... w twoim przypadku to nawet E-VTEC .... ale nie o to chodzi ... mam 1.4 zagazowane ... ale do rzeczy !!

nikt nie gazuje samochodu, bo dlatego, że lubi jeździć na gazie :d - no chyba, ze tak to sorry
gazują ludzie 1,5 VTEC / 1.8 VTEC w serji B i nie narzekają

robiąc instalacje pamiętaj aby była ona z bezpośrednim wtryskiem nie oszczedzaj wybierając tańszy zakład - bo to sie później obije

na pewno musisz się liczyć z delikatnym wzrostem spalania + minimalnie słabsza moc (nie jest to spadek drastyczny ... ale zawsze jakiś tam malutki jest)

jeżeli masz samochód sprawny technicznie, kręcisz dużo km, założysz instalacje u osoby która ogarnia temat, a nie u pana wiesia w szopie ... bedziesz regurarnie serwisować gaz (wymiana filtrów, kabli, świec)
to ja nie widze przeciw wskazać :aloha:

sensible
23-03-07, 14:42
Tak też sobie myślę tylko właśnie mam małe obawy co do tego vtec-e bo podobno na gazie one tak nie bardzo chodzą , oczywiście nie myślę o innej instalacji jak sekwencji IV generacji.
Dzięki za rady czekam na więcej :)

qba1983
23-03-07, 18:51
atom juz przytoczyl moje zdanie wiec nie bede opisywal tego jeszcze raz.
Powiem tylko ze jezdze 2 lata swoim autkiem i nie zdecydowalem sie na instalke gazu( przebieg roczny to 27tys km).
u mnie argumentem przewodnim bylo to ze tym autem chce jezdzic jak najdluzej...
Rozne sa opinie na temat wplywu instalacji na silniki, ale czytajac to i inne fora, zauwazylem ze problemy z silnikiem (odpalanie, spalanie, itd.) maja auta zagazowane i te nie umiejetnie podrasowane.

ja usiadlem i policzylem za i przeciw, koszty itd. , policz i ty...
jesli jezdzisz duzo to instalka zwroci ci sie szybko, ale wydatki na utrzymanie auta tez sa wieksze. mowie tu o:
swiece (co 15-20tys km)
kable WN
filtry (gazu, powietrza- co 15-20tys km),
olej tez powinno sie czesciej zmieniac,
regulacje zaworow(bardzo wazna zecz, od tego zalezy zuzycie gniazd zaworowych -tez co 20 tys a moze nawet czesciej)
no i dodatkowe 60zl n a przegladzie
(jednym slowem wszystko co zwiazane z obsluga silnika robisz 2x czesciej)
pytanie czy pieniadze ktore zaoszczedzisz sa warte (maleg lub duzego) ryzyka zwiazanego z zepsuciem silnika,

p.s.ja nie wierze w to ze instalacja gazu nie wplywa na zurzycie silnika i nie ryzykuje...

p.s.2 TDP zauwarzylem ze gdzie tylko mozesz piszesz ze silnik d15z6-z8 to nie Vtec tylko VTEC-e ;) . Nie rozumiem czemu utarlo sie stwierdzenie ze VTEC jest tylko jak jest kop w plecy powyrzej 5500obr/min :/
przypominam VTEC to nazwa technologi zmiennych faz rozrzadu, a VTEC-e to info o tym ze silnik jest nastawiony na ekonomie, co nie zmienia faktu ze VTEC-iem pozostaje.
a i jeszcze jedno wydaje mi sie ze chyba tylko w d15z3 i z1 byly napisy ze to Vtec-e.

TDP
23-03-07, 21:12
qba1983,
zauwarzylem ze gdzie tylko mozesz piszesz ze silni nie zebym sie czepiał ... ale to chyba napisałem po raz pierwszy :bicie:

bardziej chodziło mi o różnicę pomiędzy nieistniejącym V-TEC a istniejącym VTEC taka drobna różnica :-) ale zawsze ... a 1.5 montowany w angolach to VTEC-E i z tym sie chyba sprzeczać nie będziemy ;-) chyba ze ktoś ma kompleksy może sobie E zamazać :D

wracając do tego coqba1983 napisał - fakt !! koszta rosną ale i maleją ... trzeba usiąść z kartą zacisnąć ołówek i zrobić obliczenie

jeżeli nie będziesz robić oszczędności związanych z nie serwisowaniem gazu ... nie będzie wtedy problemu :aloha:

qba1983
23-03-07, 21:51
nie zebym sie czepiał ... ale to chyba napisałem po raz pierwszy
hmm... no moze mnie pamiec myli :speszony: (przepraszam cie Jarku :piwo2: )
p.s. a jesli chodzi o VTEC-e to kompleksow nie mam :jezyk :P tak tylko wspominam , ze to tez VTEC tyle ze ma troche inne zadanie

Konrad84
24-03-07, 02:25
LPG w Hondzie jest jak Śnieg na wakacjach.

Pivco
24-03-07, 10:18
Witam wszystkich posiadam mb2 z 2000 roku /zakupiłem ją w salonie /robię około 50 tyś. rocnie i nigdy nie myślałem żeby zakładać gaz do hani
Pozatym mam własny warsztat sam. i nasłuchałem się głupot jak to gaz jest tańszy a nawet lepszy(zdażają się ludzie co twierdzą że jest lepiej...haha)
Gaz jest do kuchenki żeby placki smażyć a nie do samochodu(chyba że z fabryki wyjedzie z gazem ale wtedy mądre głowy już dopracują silnik do pracy w gazie)jak kogoś nie stać na jazde na benzynie niech rower sobie kupi
Samochód jest luxusem a za luxus się płaci
Pozdrawiam

p.s.
fajnie by było jakby gaz poszedł w góre...wyobraźcie ile mniej by jeździło samochodów ...luźniej by było

jjurgiel
24-03-07, 20:04
Masz ponad 300 tys. przebiegu to niezły wynik a zdrowa jeszcze ? Może to nie na temat ale tak z ciekawości :aloha:

Pivco
24-03-07, 20:56
Jeżeli mnie pytasz to miałem 282k jak zmieniałem szafe a teraz jest chyba 60k i nie narzekam,regularnne wymiany exploatacyjne(u siebie) a przedewszystkim leje olej Motul i w dodatku kupuję go we francji(nie wierzę w nasze mobile sryle itp.)
Paliwo też tylko v-power/ultimate lub podobne(żaden orlen i firmy krzak) pozatym jeżdżę po europie i leję zagranicami kraju i jest naprawdę różnica.
rdzy nie widać - nie była bita to może dlatego
Ogólnie jest oki i na razie nie zamierzam jej oddawać,chyba że uzbieram na nowego cifa ale to jeszcze trochę potrwa
Pozdrawiam

sensible
03-04-07, 15:24
Widzę że temat zamarł nie ma żadnych odpowiedzi nie chce mi się wierzyć że tak mało osób jeździ na gazie taką Hondą ale może ja w takim razie też się na razie wstrzymam nie wiem jak to wytrzymam finansowo. :bicie:

mirasek
03-04-07, 17:44
Wytrzymasz ;) Po co kasztanić instalacją gazową Honde która ma średnie spalanie 6,5 l/100km... Ja robie tylko 25000km rocznie, ale nawet gdybym robił więcej, nigdy nie założyłbym do swojej LPG :bicie:

maciak
04-04-07, 00:53
Witam!
śr. spalanie to u mnie7-8 i to bez przesadnego przeciągania, więc nie wyobrażam sobie jak mogłeś tak oszczędnie jeżdzić :) >?
mam hondę od listopada i przejechałem już 20.000. kupując ją zapierałem się rękami i nogami, że na gazie w życiu nie będę śmigał, ale w końcu poszedłem po rozum do głowy i dziś zamontowałem sobie sekwencję :brawo:(szkoda, że od razu po zakupie tego nie zrobiłem)-koszt 2200zł. nawet sobie nie wyobrażacie jaki smile mi wyjebał na gębie jak zatankowałem do pełna za 65zł :freak:
instalka zwraca się po 20tysiach a póżniej śmigasz za grosze i to jest najpiękniejsze zwłaszcza dla osób kręcących tyle kaemów co ja. Są ważniejsze i przyjemniejsze rzeczy w życiu na które wolę wydawać ciężko zarobione pieniądze niż benzyna!
Pozdrawiam!

mirasek
04-04-07, 09:54
śr. spalanie to u mnie7-8 i to bez przesadnego przeciągania, więc nie wyobrażam sobie jak mogłeś tak oszczędnie jeżdzić :) >?


Wiesz, my tu o VTEC-E rozprawiamy a nie o 1.4 wachożłopie i ja wcale nie jeżdże oszczędnie ;) Zależy kto co lubi, ostatnio sekwencje staniały ale wole mieć normalny bagażnik i koło zapasowe tam gdzie powinno być... reszte argumentów wymieniono wyżej

maciak
04-04-07, 13:10
nie sądziłem, że Twój silnik jest oszczędniejszy niż 1.4 i jestem w szoku :kirczak:

dziadzia
04-04-07, 14:45
Witam wszystkich.
Z racji,że mój brat od 2002 r. Pracuje w dużej firmie nazwijmy to „gazowej” to pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze.
Ja osobiście uważam,że instalacja gazowa nie jest wcale złym posunięciem,pod warunkiem,że jest się świadomym wszystkich za i przeciw.
ZA-wiadomo ekonomiczność
PRZECIW-statystycznie 25-30% krótszy żywot silnika
dam przykład
1.silnik tylko na gazie-przebieg 200 tyś
2.silnik tylko na benzynie-przebieg 300 tyś
Po rozebraniu silników gwarantuje wam,że silnik „benzynowy” będzie w dużo,ale to w dużo lepszym stanie aniżeli silnik „gazowy”.
W większości silników zasilanych gazem nazwijmy to-”siadają głowice”-co objawia się zmniejszaniem luzów zaworowych.Jeśli nie wyczuje się momentu w którym trzeba regulować zawory(kilkakrotnie częściej niż zalecenia producenta samochodu)to zawory nie będą się domykać
i co dalej wiadomo-wypalanie gniazd i samych zaworów.
Chcę podkreślić,że są to moje osobiste spostrzeżenia i każdy niech je interpretuje wg. Własnego uznania.
POZDRO dla wszystkich.

p.s.
Nawet przy wymianie tłumika jeśli w aucie jest gaz to dają krótszą gwarancje

Troll
04-04-07, 15:35
Oczywiście zakładam ze kolega miał na myśli silnik który nie pracuje na ubogiej mieszance (no bo jeszcze taniej i mniej LPG :) )

sensible
06-06-07, 15:48
Więc tak moi drodzy długo zwlekałem z instalacją gazową ale nadeszła ta chwila już 1,5 tygodnia temu po kolejnych podwyżkach benzyny przejechałem już 1300km zobaczymy co będzie dalej na razie się nie wypowiem bo nie bardzo wszystko sprawdziłem ale samochód jeździ dobrze póki co mam nadzieję że tak pozostanie i 100km kosztuje mnie 15zł a nie za 30zł :)
Za pól roku jak przyjdzie zima i wszystko będzie ok to godnie polecę swojego gazownika i jazdę na gazie
Narka :aloha:

Dedis
07-06-07, 10:48
brat ma 6gen 97 rok 1.5 vtec 114ps.
był zmuszony ją zagazować bo kupując ją miał na liczniku 110 tysi a po 8śmiu miesiącach intensywnej jazdy miała już 154 tysie...
założył sekwencję. (nie skojażę formy teraz) wyszła go instalacja ok 3200 złotówek. zrobił prawie 40 tysi i wsio w najlepszym porządku.
świece w idelanym kolorze (zmieniane razem z kablami co 10tysi) spaliny o idealnym składzie. praca na benzynie cacy malina jak na początku. nieco lepiej niż na gazie. przy zmianie vteca tylko komp z gazu nie daje rady i kultura pracy silnika minimalnie spda w tym momencie. osiagi na gazie minimalnie gorsze.
co kilkaset kilometrów trzeba "przepalić" na benzynie bo sie autko lekko zmula przez gaz... 2.. 3... 4... do odcinki i już wsio gra :D
ogólnie auto nie było pałowane na gazie. jak już wiadomo że będzie piłowane pod odcinke to na benzynke.... cyk..
spalanie gazu o ok 0,5litra większe niż beny. w mieście przy dynamicznej jeździe ok 7,5 litra. na trasie zależy od trasy i od inwencji. od 6 litrów gdzieś...
ogólnie jak autko utrzymywane w idelanym stanie (wymiana oleju częsta, filtrów, regulacja luzów zaw. , przeglądy gazowni) i używane z głową (nie pałować na gazie) to polecam.
nie jestem za LPG, z gwoli ścisłości, ale wiem że niektórym sie to poprostu opłaca.

pozdro

wunat
07-06-07, 15:57
kable i swiece zmienia co zmiane oleju?

Dedis
07-06-07, 17:07
no świece mniej więcej - co 10 tysi (gaz trudniej zapalić, więc trzeba częściej wymieniać żeby silnik pracował jak ta lala) kable rzedziej (nie chce przytaczać co ile dokładnie bo aż tak go nie kontroluje :) )

pzdr

Sebas1989
08-06-07, 15:33
Gaz to pomyłka do 1.5 vteca a tak poza tym D15Z8 ma katalogowo 115km ;)

Gruszka
08-06-07, 15:50
poza tym D15Z8 ma katalogowo 115km ;)

84 kW * 1,3596 = 114,2064 KM

Honda w tym przypadku nie zawyza mocy (zaokraglajac) i podaje katalogowo 114 KM dla D15Z8.

Dedis
08-06-07, 16:06
dokładnie
http://img131.imageshack.us/img131/3861/beztytuulg3.jpg

sensible
11-06-07, 09:21
Jestem tego samego zdania

[ Dodano: Czw 06 Mar, 2008 ]
Witam zgodnie z umową jak tam wcześniej pisałem po zimie której prawie nie było :) daję kolejny wpis. Przejechałem już na gazie 30000km i póki co nie mam żadnych problemów , razczej zauważyłem że na zimnym silniku czasami może bardzo ale to bardzo delikatnie czuć że nie odchodzi płynnie, ale wszystko wraca do normy jak już się silnik nagrzeje. Może nawet było to od początku ale nie zwróciłem uwagi. Co do osiągów i awaryjności to jak na razie 1 raz wyregulowałem zawory i wymieniłem świce, oraz kable które były od nowości w tym samochodzie. Spalanie wyniosło śr. 8l. gazu jeżdżąc mieszanie czasami b.szybko czasami śrenio. poniżej 120km na /h . Więc reasumując swoją wypowiedź powiem tak jak bym przejeżdżał 10 tyś km rocznie w życiu bym hani nie zagazował, ale że robię 35 tyś. km to wcale nie żałuję tego że zagazowałem przynajmniej jak na razie i mam nadzeję że tak pozostanie :)

Malik
20-04-08, 20:22
Samochód jest luxusem a za luxus się płaci

Pogięło cie ? Jedenastoletni samocód z klimatyzacją może jeszcze sprowadzony z niemiec to luksus?
Puk Puk obudz sie juz jest XXI wiek. Jestesmy w europie. W prawdziwej europie ludzie takie samochody złomują a używają ich jak coś co im się po prostu należy jak psu buda. I benzyny używają do osobowych a ON do ciężarówek. A w Polsce cenami paliw rządzą spekulanci. Tym z rzadu to w ogóle na tym nie zależy bo rozbijaja sie służbowymi.
Tak w ogóle to nie jest forum do pisania czy smochód to luksus czy nie. Jeśli nie masz nic sensownego do napisania na bieżący temat to daruj sobie pisanie i nie denerwuj innych.

Dedis
20-04-08, 21:10
luksus pojęcie względne. dla niektórych sam fakt posiadania samochodu to luksus...

calmo
21-04-08, 12:49
witam wszystkich podczepie sie pod temat i zapytam czy przy gazie w 1,5 włącza sie tryb "ECO" tak jak na benzynie czy w ogóle sie nie włącza.?

sensible
21-04-08, 13:09
Rodzaj paliwa nie ma znaczenia oczywiście że się włącza

oklahoma
22-08-08, 11:18
Mam Civica 84 kW, '97, 1.5 Vtec-e, MB3, D15Z8 od kwietnia 2008 a od maja 2008 siedzi w nim sekwencja.
Narazie przejechałem tylko 10 tyś km ale oby wszystko tak działało jak do tej pory. Benzyny palił średnio 7-8 i praktycznie tyle samo spala benzyzny - być może jest niewielka różnica ale praktycznie nie zauważalna w codziennej eksploatacji. Vtec załącza się normalnie. Nie czuję różnicy w przyspieszeniu na benzynie czy na gazie. Jak narazie mogę uczciwie polecić LPG sekwencję. Zobaczymy co dalej. Na marginesie - moim zdaniem cały problem z instalacją LPG leży w jej regulacji bo zbyt uboga mieszanka zniszczy każdy silnik - po prostu energia nie bierze się z nikąd. Jeżeli zubożymy mieszankę na benzynie to również powypalają się przylgnie zaworów i gniazda zaworów. Ponoć zaletą sekwencji jest to że komputer gazu przetwarza sygnał z komputera benzyny i przelicza dawkę benzyny na dawkę gazu niezbędną do wytworzenia energii w danym momencie pracy silnika, ale to tylko zasłyszana wiedza - specjaliści wiedzą lepiej :-)

PS: Co do silnika Vtec to z mojej wiedzy wynika, że D15Z8 były w dwóch wersjach: 84 kW czyli 114 KM i 85 kW czyli 115 KM.

teg
14-01-09, 20:49
Czy ktoś ma pomysł, skąd się wzięło przekonanie, że LPG niszczy silnikiD15? Bo szczerze mówiąc to nie wiem, tak z zasady ich działania, dlaczego na te silniki LPG miałoby wpływać jeszcze gorzej, niż na "zwykłe".

mc47
23-02-09, 19:51
dlaczego na te silniki LPG miałoby wpływać jeszcze gorzej, niż na "zwykłe".

bo jak ktoś ma 1,5 na benzynie i gazu nie lubi to będzie pisał że na ten silnik gaz wpływa wręcz przepiekielnie :)

chyba nikt tu też aż tak bardzo nie udowadnia ze akurat na 1,5 wpływa źle tylko to jest taki temat ze się głównie użytkownicy 1,5 wypowiadają

silnik vtec e z tego co przed chwilą na szybko patrzyłem na allegro kosztuje 1000 zł (jeśli pomyliłem silniki to sorki bo jakoś się szczególnie nie znam) ... sama wymiana silnika też pewnie coś kosztuje no ale już pomijając to

robiąc 50k km w roku
to na szybko licząc prawie 7000 zł można oszczędzić
od tego trzeba oczywiście odjąć większe koszty obsługi gazu (świece kable filtry i regulacje) no ale to chyba nie kosztuje 6000 rocznie żeby nam na silnik "nowy" nie zostało :) więc nawet jak by nam silnik po roku padł to mamy na nowy

rafalb33
24-02-09, 12:24
bo jak ktoś ma 1,5 na benzynie i gazu nie lubi to będzie pisał że na ten silnik gaz wpływa wręcz przepiekielnie :)

chyba nikt tu też aż tak bardzo nie udowadnia ze akurat na 1,5 wpływa źle tylko to jest taki temat ze się głównie użytkownicy 1,5 wypowiadają
Wg mnie w tym silniku akurat gaz moze (podkreslam moze) wyrzadzic wiecej szkod niz w zwyklym. MOwa o VTEC-E. Dlatego, ze te silniki przy czesciowych obciazeniach lataja na afr bliskim 20 z tego co pamietam. Przy lpg akie afr moze nie byc zbyt przyjazne. Oczywiscie zalezy to, tez jak mocno zubozona (o ile wogule) jest mieszanka na lpg.

To takie moje przemyslenia nie poparte niczym. Wiec moge nie miec racji, ale na chlopski rozum moge miec:D

pawel240
24-02-09, 23:09
a nie da rady tak wysroic sekwencje żeby AFR był bezpieczny, nawet wyzszy niz na PB ?

rafalb33
25-02-09, 08:41
a nie da rady tak wysroic sekwencje żeby AFR był bezpieczny, nawet wyzszy niz na PB ?

No da bez problemu, ale jeszcze nie widzialem gaziarza, co by z szerokopasmowka stroil :). I nie wyzszy tylko nizszy :D . Ale jeszcze raz napise co do mojego wczesniejszego posta, ze sa to przemyslenia, i ciezko powiedziec jak to w praktyce sie zachowuje.

Civic1989
08-03-09, 12:59
a jak panowie olej?? nie ubywa wiecej na gazie?? bo nic o tym nie piszecie

sky83
09-03-09, 10:33
a jak panowie olej?? nie ubywa wiecej na gazie?? bo nic o tym nie piszecie

No cosik tam zawsze spali:D Ale to chyba od tego,że czasem sprawdzam tryb S w skrzynce,silnik wtedy sie rozkręca do 6700obr./min i staje przez dłuższą chwile na tych obrotach,a nie od gazu.Ja na 10000 km dolałem jakieś 0,5 litra oleju,więc tragedii raczej nie ma....

damianlapszys
24-03-09, 16:58
Boże rzygac zaraz bede jak widze wypowiedzi. Ludzie odradzaja gaz ale nigdy go nie mieli wiec skad mozecie cos o tym wiedziec? Bo kolega wam powiedzial?Tacy jak wy sa najlepsi a jeszcze lepsi sa na stacji kiedy przyjezdzaja zatankowac benzyny za 20zl wiec o czym tu mowa o sekwencji za 2500zl, wiec ja odradzaja. Ja mam teraz serie D na v-tec i zadnego problemu nie ma. Za miesiac bedzie B18C6 i tez bedzie sekwencja. Oszystko lata pod warónkiem ze gaz bedzie dobrej firmy. Ja mam BRC. Polecam i jeszcze raz nie sluchajcie ludzi tankujacych benzyne za 20 zl. (v-power za 20 zl poprosze) buhahahaha

ppm702
24-03-09, 21:15
damianlapszys może jeszcze gdzieś wkleisz tego samego posta?

teg
25-03-09, 02:13
Zbyt uboga mieszanka grozi chyba najbardziej zaworom. Jeśli ktoś się bardzo boi, to lubryfikacja zaworów do instalacji sekwencyjnej kosztuje teraz raptem dodatkowe 200zł...

raggaman
08-06-09, 13:49
Zbyt uboga mieszanka grozi chyba najbardziej zaworom. Jeśli ktoś się bardzo boi, to lubryfikacja zaworów do instalacji sekwencyjnej kosztuje teraz raptem dodatkowe 200zł...

No właśnie.

Stoję teraz przed dylematem. LPG to postanowione tylko czy z lubryfikacją czy bez?
Odżałować te 200 zł i mieć święty? Dzwoniłem do 2 gazowników w Warszawie.
Jeden odradza lubryfikację bo to zaklada się do młodszych aut ..a drugi zaleca bo to Vtec.

Co robić?

Instalacja będzie Stag4-300 tylko która ?

KME ,AG Zenit ,SEC ?


Auto to Aero D15Z8

Pigi1234
08-06-09, 18:44
Więc i ja się dopisze:D co prawda nie mam v-tec ale posiadam d15b7 z gazem i śmigam prawie za darmo 9L gazu max to 10L i robię 50tyś rocznie i wszystko ładnie pięknie do czasu jak zacznie się sypać. Kasa się szybko zwraca ale silnik dostaje łyka olej ,wypala się uszczelka pod głowicą itd.Mogę polecić gaz ale tylko instalacje BRC:D

rafalb33
08-06-09, 20:50
Więc i ja się dopisze:D co prawda nie mam v-tec ale posiadam d15b7 z gazem i śmigam prawie za darmo 9L gazu max to 10L i robię 50tyś rocznie i wszystko ładnie pięknie do czasu jak zacznie się sypać. Kasa się szybko zwraca ale silnik dostaje łyka olej ,wypala się uszczelka pod głowicą itd.Mogę polecić gaz ale tylko instalacje BRC:D

Jak patrzec na to z innej strony, to masz dajmy na to 13 letnie auto, ktore juz conajmniej kilka razy objechalo rownik i takie same objawy maja rowiesniki bez gazu. Czasem zabardzo szuka sie wszedzie winy w gazie w starym strupie :)

robgon
17-12-09, 19:12
ja jestem zwolennikiem gazu,może w głównej mierze dlatego,że do tej pory nie miałem nigdy z tym problemu.Moja Hania pracuje na sekwencji STAG4.Autko ma D15Z8 i jak na razie tylko 8k km zrobione ale problemu nie ma.Pracuje tak samo jak na benzynie,jedynie zużycie gazu jest większe niż benzyny,bo teraz dochodzi do 9 litrów cyklu mieszanego....Miałem kiedyś skodę 1,6 silnik VW którą odkupiłem od firmy swojej z przebiegiem 200k tylko na benzynie,zrobiłem na gazie dodatkowo 100k,brat później jeszcze 70k.Auto nadal śmiga u jego kumpla i zawsze paliło bez najmniejszego kłopotu.Instalacja zwykła,podciśnieniowa.Silnik palił olej ale to już miał jak go odkupiłem.Wymiana pierścieni pomogła w 100%.Mój ojciez kupił nowe punto z fabryczną instalacją LPG i zawsze pierniczyła mu się instalacja tak więc najwięcej zależy od warsztatu i podzespołów oraz regularnych przeglądów.Tego trzeba pilnować i można się cieszyć gazem..............pozdro

sivy
17-12-09, 19:56
hehe lubryfikacja 200zł jesłi montujesz stag 4 lub 300+ to lubryfikacje już masz kwestia taka czy pan instalator zechce podpiąć jeden kabelek i przestawić niektóre kwestie w kompie poza tym myśle ze kupując od danego pana instalatora instalacje to powinno sie wymagać uzycia wszystkich funkcji tego gazu np stag ma opcja jak przypominanie o okresowym przeglądzie instalacji np co 10tyś ogólne przegląd co 20tyś przegląd z wymianą filtrów
mój werdykt? lubryfikacja to zzbędna rzecz i wcale nie zabezpiecza silnika to jest stworozne bardzieje celem ochrony wtrysków gazu niż silnika

czapaja
19-09-10, 20:44
Odgrzewam kotleta:) Jutro prawdopodobnie kupie Civica 1.5 VTEC z zamiarem zagazowania...proszę informacje jak sekwencje współpracują z tym silnikiem

czapaja
20-09-10, 19:00
Zakupiłem...czekam na informacje na temat LPG w tych silnikach:)