szymonnn
15-06-11, 11:44
Witam,
poniżej fotorelacja jak zamontować Shortshifter do Civica Coupe EM2
Szacowany czas modyfikacji: 45 minut
Narzędzia: Klucze podstawowe, obcęgi
Dodatkowe: wiertło 3mm(pierwsze wiercenie) i 6 mm (drugie wiercenie)
Elektronarzędzia: wiertarka, odkurzacz
Części: Shortshifter, dwie śrubki 6mmx30mm + 4 podkładki + 2 nakrętki
Najpierw potrzebujemy Shorta:
Tak wyszedł z maszyny wiercąco - frezującej
http://img6.imageshack.us/img6/8866/img022wa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/6/img022wa.jpg/)
http://img861.imageshack.us/img861/6994/img023f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/861/img023f.jpg/)
Potem zabieramy się za demontaż tunelu środkowego
1. wypięcie spinek z przodu tunelu, wystarczy wcisnąć okragły bolec w spince i wyjąć całą spinkę (przy ponownym wpinaniu, nalezy je przestawić na wpianie wysywając bolec)
http://img41.imageshack.us/img41/1274/img024hv.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/img024hv.jpg/)
2. Z drugiej strony tunelu są dwie śruby z jednej i z drugiej strony tunelu mocujące tylną zaślepkę. Odkręcamy je i wyczepiamy zaślepkę z zaczepów.
http://img819.imageshack.us/img819/6015/img025d.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/img025d.jpg/)
3. Teraz odkręcamy gałkę zmiany biegów oraz wyczepaimy plastik dookoła ręcznego. Aby to zrobić nalezy najpierw odciągnąć plastik do tyłu a następnie pociągnąć do góry, powinien łatwo wyjść z dwóch przednich zaczepów.
http://img89.imageshack.us/img89/2940/img026q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/img026q.jpg/)
4.Nastepnie odkręcamy dwie śróbki trzymające plastik tunelu środkowego.
http://img137.imageshack.us/img137/5004/img027c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/137/img027c.jpg/)
Możemy teraz zdjąć cały tunel środkowy
5.Teraz zdejmujemy zwleczkę i zsuwamy cięgno z drążka zmiany biegów. Zawleczke zachowajcie bo przyda się później.
http://img96.imageshack.us/img96/1825/img028w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/img028w.jpg/)
6.Zakładamy pomalowany hameraitem (jezeli jest stalowy) shortshifter na drążek zmiany biegów. I wiercimy otwór w blaszce dospawanej do drążka zmiany biegów aby przytwierdzić shorta. Wiertło 6mm, śrubka też. Pamiętajcie o tym, żeby odkurzyć opiłki metalu , które spadną na dół drążka zmiany biegów. Tam jest łożyskowana kulka mocująca drażek zmiany, jak zostawicie opiłki to możecie zatrzeć z czasem jej gniazdo.
http://img834.imageshack.us/img834/8959/img029eb.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/img029eb.jpg/)
7. Przykręcamy cięgno do shorta, przykręcamy shorta do drążka i zakładamy zawleczkę na bolec trzymający shorta. (potrzebujecie dwóch śrubek 6mm z podkładkami i nakrętkami do tego)
http://img29.imageshack.us/img29/1969/img030xj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/img030xj.jpg/)
8. tak wygląda na gotowo:
http://img713.imageshack.us/img713/6125/img032yr.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/713/img032yr.jpg/)
9. Składamy tunel środkowy w odwrotnej kolejności i cieszymy się precyzyjną i skróconą zmianą każdego biegu. :)
Pozdrawiam
Szymonnn
poniżej fotorelacja jak zamontować Shortshifter do Civica Coupe EM2
Szacowany czas modyfikacji: 45 minut
Narzędzia: Klucze podstawowe, obcęgi
Dodatkowe: wiertło 3mm(pierwsze wiercenie) i 6 mm (drugie wiercenie)
Elektronarzędzia: wiertarka, odkurzacz
Części: Shortshifter, dwie śrubki 6mmx30mm + 4 podkładki + 2 nakrętki
Najpierw potrzebujemy Shorta:
Tak wyszedł z maszyny wiercąco - frezującej
http://img6.imageshack.us/img6/8866/img022wa.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/6/img022wa.jpg/)
http://img861.imageshack.us/img861/6994/img023f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/861/img023f.jpg/)
Potem zabieramy się za demontaż tunelu środkowego
1. wypięcie spinek z przodu tunelu, wystarczy wcisnąć okragły bolec w spince i wyjąć całą spinkę (przy ponownym wpinaniu, nalezy je przestawić na wpianie wysywając bolec)
http://img41.imageshack.us/img41/1274/img024hv.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/img024hv.jpg/)
2. Z drugiej strony tunelu są dwie śruby z jednej i z drugiej strony tunelu mocujące tylną zaślepkę. Odkręcamy je i wyczepiamy zaślepkę z zaczepów.
http://img819.imageshack.us/img819/6015/img025d.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/img025d.jpg/)
3. Teraz odkręcamy gałkę zmiany biegów oraz wyczepaimy plastik dookoła ręcznego. Aby to zrobić nalezy najpierw odciągnąć plastik do tyłu a następnie pociągnąć do góry, powinien łatwo wyjść z dwóch przednich zaczepów.
http://img89.imageshack.us/img89/2940/img026q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/img026q.jpg/)
4.Nastepnie odkręcamy dwie śróbki trzymające plastik tunelu środkowego.
http://img137.imageshack.us/img137/5004/img027c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/137/img027c.jpg/)
Możemy teraz zdjąć cały tunel środkowy
5.Teraz zdejmujemy zwleczkę i zsuwamy cięgno z drążka zmiany biegów. Zawleczke zachowajcie bo przyda się później.
http://img96.imageshack.us/img96/1825/img028w.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/img028w.jpg/)
6.Zakładamy pomalowany hameraitem (jezeli jest stalowy) shortshifter na drążek zmiany biegów. I wiercimy otwór w blaszce dospawanej do drążka zmiany biegów aby przytwierdzić shorta. Wiertło 6mm, śrubka też. Pamiętajcie o tym, żeby odkurzyć opiłki metalu , które spadną na dół drążka zmiany biegów. Tam jest łożyskowana kulka mocująca drażek zmiany, jak zostawicie opiłki to możecie zatrzeć z czasem jej gniazdo.
http://img834.imageshack.us/img834/8959/img029eb.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/834/img029eb.jpg/)
7. Przykręcamy cięgno do shorta, przykręcamy shorta do drążka i zakładamy zawleczkę na bolec trzymający shorta. (potrzebujecie dwóch śrubek 6mm z podkładkami i nakrętkami do tego)
http://img29.imageshack.us/img29/1969/img030xj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/29/img030xj.jpg/)
8. tak wygląda na gotowo:
http://img713.imageshack.us/img713/6125/img032yr.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/713/img032yr.jpg/)
9. Składamy tunel środkowy w odwrotnej kolejności i cieszymy się precyzyjną i skróconą zmianą każdego biegu. :)
Pozdrawiam
Szymonnn