Zobacz pełną wersję : D16z6 do Eg3 ? Da rade do 3 Tysiecy?
Witam was serdecznie chcialem sie dowiedziec czy udało by sie wrzucic d16z6 do mojej eg3 za jakies 3 tysie? Myslalem nad d13z6 ale mysle ze to nie oplacalny interes..
D16Z6 kompletne z wiązkami i wszystkim i w miarę zdrowe to 2500 zł. Jak to wszystko będziesz sam robił to na styk może wystarczy 3000 zł. W d13 musisz też bak zmieniać chyba. Przy swapie zawsze dochodzą koszty różne, oleje, płyny. Także 3000 na fuksa na styk jak sam to zrobisz.
Wiesz co kolego, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, ale wydaję mi się, że nie ma szans:/ W każdym razie eksperci są na forum to niech się wypowiedzą :)
Odezwij sie do x-tygrysek-x, mi kiedyś mówił 3,2tyś przekładka do ek3 silnika d16y2 to, to samo co z6 tylko sa mniej zajechane. U Ciebie chyba mniej zabawy bo masz też obd1 czyli mniej zabawy z elektryką, ale bak musisz zmienić.
No wlasnie juz sie dowiadywalem, znaczy staralem sie dowiedziec no i wiem ze bak to na bank musze zmnienic bo przy baku jest pompka paliwa. Ale na wszelki wypadek dozbieram jeszcze z 800 zl na takie wlasnie dodatkowe koszta bo wiem jak ostatnio Kumpel robil, a to uszczelka a to plyn a to olej a to inne *******y. Bo tak to chyba nie ma jakis dziwnych niespodzianek ? ze np nie beda pasowac zbiorniczki albo co ?
grape.crash
15-06-11, 13:58
Do wymiany masz:
- bak z pompą paliwa + kolejność kabli paliwowych + filtr paliwa z mocowaniem;
- wiązkę kabinową + silnikową;
- komputer;
- silnik z osprzętem;
Do tego wszystkiego dolicz koszt oleju, filtrów... Za te 3 może być ciężko chyba, że wszystko sam zrobisz...
Zastanów się nad d13b7+ będzie na pewno taniej a też ładnie *******ziela :D
Ale zawsze to będzie jeden trzy a nie jeden sześć i do 100 poleci a potem się spoci a na trasie to braknie momentu. Do miasta spoko.
Hmm ja i tak na miescie jezdze, jak trasa to max 100 110 wiecej nie jezdze bo najmniej pali :D a jaki koszt jest zrobienia takiego d13b7 slyszalem ze to jest podobno dobry mod booooo w 1.3 jest wieksza kompresja :)
a jaki koszt jest zrobienia takiego d13b7
jakiś czas temu widziałem że ktoś z forum sprzedawał chyba cały kpl b7 za ok 600, do tego przeciągnięcie wiązek, zmiana baku, zmiana ssącego itp, no chyba że sam będziesz robił, to wtedy tylko koszt częsci.
O widze ze posiadasz taki zestaw :) co mozesz o nim powiedziec ? i Czy np dobrym pomyslem bylo by wrzucenie walka od d16 albo d14a1 ?
Powiem Ci tak, jak miałem jeszcze gaźnik to miałem wrzucony wałek od d14a1 i odblokowaną 2 przepustnicę i było lepiej, ale po mpfi sprzedałem wałek i kupiłem od d15b2, tańsze są i prędzej znajdziesz w dobrym stanie. No i teraz jest jeszcze lepiej. do tego możesz wrzucić 4-2-1 i już jest elegancko. Wiadomo jak bym miał teraz robić mpfi to był dozbierał kasy i od razu głowice od z6 wrzucił. Ale powiem Ci że i tak jestem bardzo zadowolony.
ja jestem akurat w trakcie takiego SWAPa takze powiem Ci ze ciezko bedzie rowno za 3 tys to zrobic kupujac poszczególne czesci do swapa ale jest na to sposób zawsze mozesz kupić anglika eg5 za ok 3tys sprzedajesz co nie potrzebne blacharke elektryke większosc wnętrza czy co tam koła i hamulce jak do siebie nie bierzesz i koszt samego silnika Cie wyniesie grosze. jedynie co bedzie trzeba dokupic to wiązki i linke gazu to gdzies ok 300-350 zł
Ja właśnie finalizuję taki projekt i koszt samych części (silnik, komputer,wiązki kabinowa i silnikowa, bak+przewody paliwowe z pompą), to ok 2700zł, jeśli chcesz taniej to możesz kupić padlinę, naprawdę warto dołożyć i potem mieć spokój przez lata a nie ciągle grzebać w aucie i tracić kasę. W 3000 możesz zamknąć się, jeśli zrobisz wszystko sam (łącznie z kładzeniem wiązek kabinowych itd.)ale musisz się znać na elektryce/elektronice. Dodatkowo olej do skrzyni biegów/do silnika + warto rozrząd zrobić, wymienić wszystkie filtry itd. i tak 3000 Ci nie starczą. W 4000 - 4500 Ci się zamknie jak dasz komuś do zrobienia całego swapa. Jak chcesz szczegóły co,gdzie i za ile kupiłem, to wal na PW albo odwiedź mój temat.
Pzdr :)
grape.crash
16-06-11, 09:00
Ale zawsze to będzie jeden trzy a nie jeden sześć i do 100 poleci a potem się spoci a na trasie to braknie momentu. Do miasta spoko.
Oj zdziwił byś się :) Ja moim D13B7+ w mieście nie zostałem dłużej niż pół długości samochodu od kumpla D15b7... A i w trasie dawał radę...
A koszt przeróbki na mpfi w porównaniu do SWAPA to Pikus :p
a jaki koszt jest zrobienia takiego d13b7 slyszalem ze to jest podobno dobry mod booooo w 1.3 jest wieksza kompresja :)
Prędzej przez zmianę sposobu zasilania silnika paliwem, a nie przez kompresję. Z miejsca masz ok 15-20 KM więcej...
jakiś czas temu widziałem że ktoś z forum sprzedawał chyba cały kpl b7 za ok 600, do tego przeciągnięcie wiązek, zmiana baku, zmiana ssącego itp, no chyba że sam będziesz robił, to wtedy tylko koszt częsci.
Był do sprzedania za 700 PLN. Do tego ok 70 PLN za bak z pompką + uszczelka pod ssący ok 40 PLN...
ale po mpfi sprzedałem wałek i kupiłem od d15b2, tańsze są i prędzej znajdziesz w dobrym stanie.
x 2
A tak BTW krzywki na tych wałkach są takie same :D
Ewentualnie możesz od razu wsadzać wałek od D16Z2 to najostrzejszy seryjny wałek wystepujący w D serii bez Vitka...
łącznie z kładzeniem wiązek kabinowych itd. ale musisz się znać na elektryce/elektronice.
Jeśli ogarnie sobie całe wiązki - silnikową i kabinową a nie będzie przerabiał swojej to zwykłe P&P :rolleyes:
Dodatkowo olej do skrzyni biegów
Idąc Twoim tokiem myślenia można jeszcze dopisać sprzęgło, płyn hamulcowy i tysiąc innych rzeczy... Bez przesady !
Miałem D13B7+ i powiem szczerze, że jeśli miałbym teraz jeszcze raz to zrobić to nie zastanawiał bym się ani sekundy.
Wiadomo jak bym miał teraz robić mpfi to był dozbierał kasy i od razu głowice od z6 wrzucił.
x 2 chociaż to już wyższa koszta + więcej roboty...
Jeśli ogarnie sobie całe wiązki - silnikową i kabinową a nie będzie przerabiał swojej to zwykłe P&P :rolleyes:
Idąc Twoim tokiem myślenia można jeszcze dopisać sprzęgło, płyn hamulcowy i tysiąc innych rzeczy... Bez przesady !
Jasne - będzie P&P, ale nie zawsze ludzie są świadomi, że muszą wywalić całą deskę rozdzielczą itd.żeby to zrobić.
Jak coś robić to porządnie - jak kupi tanio, to prędzej czy później i tak będzie musiał te partsy powymieniać, bo będą lipne, więc lepiej żeby był świadomy kosztów zanim zacznie planować swapa...
Kiedy rok temu swapowałem d16z6 do swojego eg4 wyszło mnie 3300zł, w tym nowe płyny oleje, rozrząd i nowe sprzęgło. Z tym ze wszystko sam robiłem. Silnik brałem od tygryska. takze w okolicach 3tysia mozna sie zmieścić;)
zastanow sie nad d15z6. skrzynie z 1,3 masz takze sobie bedziesz mogl ja przelozyc. d15z6 kupisz na okolo 1000pln do tego glowica z d16z6 350 pln ( a dokładnie sam walek + klawiatura + kółeczko) i w 3000 zł moze sie zmiescisz pogadaj z tym uzytkownikiem http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore on robił podobnego moda
Dziekuje wam wszystkim za informacje naprawde to duza dawka wiedzy dla mnie :) w przyszlym tygodniu zaczne sie rozgladac za czesciami silnikiem itp zrobie kalkulacje i zobaczymy co z tego bedzie :) Ale co najlepsze niebawem ide do roboty wiec sie moze bedzie zbierac i sie cos pod b wrzuci :) DZIEKI WIELKIE ZA KAZDEGO POSTA !!! :) A jesli nie to rozkminiam jeszcze to d15z6 bo znajomy ma i wiem ze fajnie chodzi :) o tyle ze w Eg3 to prawie cala fure przekladasz :P pozyjemy i jak fudusze pozwola to bedziemy galancie modzic !
Rób swapa, minime i jakieś przeróbki na b7 to półśrodki. Szczerze mówiąc takie 3k to kupa siana, w stosunku do wartości auta. Czasem warto się zastanowić czy nie sprzedać tego co się ma, nie dołożyć i nie kupić czegoś seryjnie szybszego, co zazwyczaj ma lepsze zawieszenie, hamulce itp.
maciu$ zauważył słuszną kwestie. EG5 różni się jeszcze od EG3 chociażby zawieszeniem (stabilizatory przód i tył, inne wahacze dolne z mocowaniem na staba) i do tego tarczówki z tyłu.
Ja w swoim EG3 wyjąłem teraz stabilizatory no i różnica w prowadzeniu w zakrętach strasznie na minus. No a jak wpadnie teraz mocy to będzie się chciało w te zakręty wchodzić z większą prędkością :)
Do swapa doliczyłbym zegary z obrotomierzem jeśli nie masz ;)
ale ale, pamitaj ze mozesz troche kasy wyciagnac z tego d13b2, wiec swap na d16z6 nie wychodzi tragicznie cenowo..
ja swoje d13b2 rozje*balem na czesci i z 1300 wyciagnąłem..
A ja zapytam dyskretnie dlaczego d13z6 ma się nie opłacać :confused: Ostatnie zajęcia z matematyki miałem dobre lat wstecz, ale kosztorys jest zdecydowanie przyjaźniejszy dla kieszeni na korzyść minime...i nie nazywajmy półśrodkiem takiej modyfikacji bo wsadzić d16z6 które będzie dymić jak komin nie jest chyba dla nikogo docelowym założeniem ;)
Ustalmy w jakim stanie masz d13 bo może niepotrzebnie się produkuje :)
A ja zapytam dyskretnie dlaczego d13z6 ma się nie opłacać :confused: Ostatnie zajęcia z matematyki miałem dobre lat wstecz, ale kosztorys jest zdecydowanie przyjaźniejszy dla kieszeni na korzyść minime...i nie nazywajmy półśrodkiem takiej modyfikacji bo wsadzić d16z6 które będzie dymić jak komin nie jest chyba dla nikogo docelowym założeniem ;)
Ustalmy w jakim stanie masz d13 bo może niepotrzebnie się produkuje :)
A kto komu karze wsadzać dymiące jak komin d16?
A co będzie, jeżeli po wrzuceniu głowicy z VTEC, D13 zacznie dymić? Tutaj teoretyzuje, bo nigdy nie zagłębiałem tematyki D13 VTEC, jednak wydaje mi się, że przy takiej opcji otrzymujemy wyższe CR, co ma wpływ na z lekka przechodzoną jednostkę napędową. Nie zapominajmy, że takie D13 trzeba raczej wystroić, co generuje dodatkowe (niemałe) koszta a przy D16 mamy seryjne P28 z mapami pod konkretny silnik. Oczywiście takie D13 pojedzie na P28, pytanie jak długo i jak będzie to wpływać na silnik. Widziałem D16 jeżdżące na kompie z B18B1, jeździło, nawet całkiem nieźle pomimo, że nie miało VTEC'a:p
To moze troche inacze? Co powiecie o d15z6 ? NA forum widzialem te silniki po 1200 zl a mozna z tego zrobic spokojnie 130 kucy ?
szkoda tylko, że to nie ma VTECa, przechodzisz tylko z 12V na 16V, ot i cały VTEC-e:/ chcesz iść w ekonomię celuj w d15z6, chcesz coś więcej celuj z d16z6... chcesz jeszcze więcej idz w b,h,k...
jeżeli masz mało kasy to serio rozważ opcję d13 + b7... byłem w szoku jak to fajnie lata...
Aha czyli to wszystko tak dziala.. Wiec na chwile obecna pozostaje mi zbieranie kasy :P zobaczymy co z tego wyjdzie. I Taka mala prosba moze mi ktos dokladnie napisac co trzeba dokupic do swapa z eg3 ? bak? 421? co jeszcze ? chcial bym wiedziec o wszystkich czesciach to bym sie w cenach rozeznal :)
To moze troche inacze? Co powiecie o d15z6 ? NA forum widzialem te silniki po 1200 zl a mozna z tego zrobic spokojnie 130 kucy ?
szkoda tylko, że to nie ma VTECa, przechodzisz tylko z 12V na 16V, ot i cały VTEC-e:/ chcesz iść w ekonomię celuj w d15z6, chcesz coś więcej celuj z d16z6... chcesz jeszcze więcej idz w b,h,k...
jeżeli masz mało kasy to serio rozważ opcję d13 + b7... byłem w szoku jak to fajnie lata...
Nie łaska zmienić wałek z klawiaturą od z6/y2/y8 i mieć vteca:confused: Oczywiście trzeba przejść na obd1 bo marna to zamiana bez strojenia :)
to rownie dobrze moze dac glowe od z6 u siebie, po co w takim razie swapowac na d15z6 zeby zmieniac klawiature i wałek...
No ale przed chwilą słyszałem o ryzyku brania oleju...trzeba się wreszcie sprecyzować, opcje zostały przedstawione...
Ja nic nie pisałem o braniu oleju:rolleyes: jedno jest pewne nie swapowałbym na d15z6..
d13b7, d13z6, d16z6 to są jedyne rozsądne wyjścia.. w podpisie widać co ja wybrałem 2 lata temu. mnie taniej wychodził swap na d16z6 aniżeli d13 + z6.
a i ten tego, nie każde d16z6 kopci jak komin...
No ja tez mysle o d16z6 :D jak uda mi sie isc do pracy to moze i b seria wleci :D ale narazie niech siedzi MOJE K13 :D dzis bylo regulowanie zaworow nowe uszczelki :) Kasy przyzbieram i odezwe sie do TGR garage :D Dziekuje serdecznie wam wszystkim za wypowowiedzi i cenne mi rady :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.