Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo--N/A--SWAP??



DZX
19-03-07, 14:33
witam wszystkich forumowiczów!

aktualnie jestem posiadaczem civica coupe `94, samochod jest w swietnej kondycji (przebieg 125000km), autko zapina jak nalezy ale jak wiadomo przychodzi czas na wiecej:) W samochodzie z modyfikacji mozna jedynie wymienic uklad dolotowy AOMA+stożek Simota oraz tłumik koncowy (HONDA), jeszcze nie hamowalem ale mysle ze serie zdrowo trzyma :d

troche ogarnalem sie w temacie modow D15B7, rzeczywiscie mozna troche sie pobawic ale wkoncu trzeba sie zdecydowac, i po tym calym wstepie przejdzmy do konkretow,

Ktora droga tak naprawde jest rozwojowa?
samochod jest przeznaczony na streety i cwiartke ogolem dobra zabawe;)
oczywiscie nadal bedzie uzywany do jezdzenia po miescie wiec za hardcorowo zeby tez nie bylo,

teraz jaki $$ chcialbym przeznaczyc??
mysle ze gorna granica to ok 8-10tys pln,
ewentualne prace beda rozbione stage`owo wiec musze wsio zaplanowac,
TURBO--N/A--SWAP???

za wszelkie info z gory dzieki!!

spychu
19-03-07, 16:19
Najprostszą i w sumie najtańszą opcją jest mini-me. Zmienisz głowice z osprzętem na VTECa i już będzie latało. Do tego kolektor 4-2-1 i wydech 2" i masz kolejne konie oraz w miare szybkiego N/A.

Turbo. Za 10 tyś zł spokojnie uturbisz hanke lecz po pewnym czasie też zrobi Ci się mało bo, żadnej rewelacji z 1.5T nie będzie.

Jak chcesz przeznaczyć 10 tyś zł. To ja bym Ci proponował SWAP na B16A2 albo B18C4. Bo myśle, że jak dobrze poszukasz to B18 za tą kase włożysz. Dalej tylko zarówno do B16 jak i B18 dołożyć dobry kolektor 4-2-1 + wydech 2.25" i dolot i masz bardzo szybkie N/A z DOHC VTEC.

DZX
19-03-07, 17:59
o mini-me juz duuuzo rozmyslalem, ale zabawa w n/a raczej odpada bo auto ma porzadnie smigac na cwiartke, co do turbo to przychodzi mi kilka 1.5T ktore calkiem niezle sprawuja sie na prostej, co do swapu to marzyl mi sie H22A JDM pod maska ale to juz wieksza inwestycja niz w przypadku b16 lub b18, z drugiej strony mam pewne i baardzo zdrowiutkie D15b7 co mogloby byc dobra baza...

emg
19-03-07, 18:07
swap na b18c4 - prawie 70% mocy więcej i punkt wyjściowy na przyszłość, ewentualnie skrzynia lub przełożenia z b16a2 i w 10K chyba się zmieścisz i masz bezawaryjny samochód

DZX
19-03-07, 18:22
a co tym momencie z zawiecha?? no i czy b18c4 to nie bedzie rzezba??
bo przy b16 to sprawa jest prosta...a do tego b16 jest nieco tansze od b18,
10kpln to juz gooorna granica a jak wiadomo wydatkow peweni bedzie wiecej :/

emg
19-03-07, 18:42
zarówno przy b18 i przy b16 trzeba troszkę się narzeźbić w zależności z jakiego auta masz swap, a ceny są mniej więcej porównywalne obu silników

ParanojA
19-03-07, 22:40
Ja jestem za N/A bo uwazam ze doładowanie to droga na skróty. Ale to tylko moje zdanie i moja moralność ;)

MartinS
20-03-07, 08:21
może droga na skróty, ale moneta nie porównywalnie mniejsza co do osiągnietych rezultatów....
SWAP----->>>TURBO..... :afro:

Furious
20-03-07, 10:00
swap na B16, B18 a jak bedzie mało to turbo

DZX
20-03-07, 14:55
coraz powazniej rozmyslam przeszczep b18c4, ciekawe ile rozni sie od b18c6.....
oprocz pozadnych hamulcow jak przygotowac auto pod 169hp??
hondzia ma aktualnie 125 tys. podzespoly sa w swietnej kondycji ale watpie zeby przenioslytaka moc na asfalt :/

bidz
20-03-07, 15:43
podzespoly sa w swietnej kondycji ale watpie zeby przenioslytaka moc na asfalt :/
przecież swapujesz ( prawie ) wszystko co przenosi moc na asfalt.

emg
20-03-07, 18:26
podzespoly sa w swietnej kondycji ale watpie zeby przenioslytaka moc na asfalt

ja nie wątpię (i pewnie nie tylko ja), ostatnio w 5gen miałem okazję potestować b18c4, nie było żadnych problemów, oprócz takich że brak trakcji na 3 :aloha:

gorzej było z hamowaniem :/

Vassago
20-03-07, 18:38
coraz powazniej rozmyslam przeszczep b18c4, ciekawe ile rozni sie od b18c6.....

Inne tłoki, korby, wał, zawory, spręzynki, głowica, wałki, skrzynia i jeszcze parę innych pierdół...

To są dwa rózne silniki... łączy je to ze wszystkie czesci są zamienne...

Zrób swapa na b16/b18. To najlepsze rozwiązanie IMHO. Za jakis czas jak bedzie mało kombinuj z turbo. Rzeźbienie D15 to bezsens...

TENCIO
21-03-07, 17:01
i poszukaj tematu rikoo , bo tam bylo pare stron z opiniami czy swap, czy turbo

DZX
22-03-07, 17:38
podzespoly sa w swietnej kondycji ale watpie zeby przenioslytaka moc na asfalt

ja nie wątpię (i pewnie nie tylko ja), ostatnio w 5gen miałem okazję potestować b18c4, nie było żadnych problemów, oprócz takich że brak trakcji na 3 :aloha:

gorzej było z hamowaniem :/

no to jestem przekonany :d
szrajbnij cos wiecej o tym 5gen z b18c4, jak to jezdzi ?? :d

RDK
22-03-07, 19:39
poszukaj w dziale nasze auta samochodów ktore ostatnio przeszły swap na b18
np Tomac (http://www.civicklub.pl/fi/profile.php?mode=viewprofile&u=3162) tylko ze w 6gen, i jeszcze ten ktoremu ogarniał prund emg -
franek4321 (http://www.civicklub.pl/fi/profile.php?mode=viewprofile&u=10640)

DZX
23-03-07, 18:02
dzieki chlopaki za konstruktywne porady ;)
moge byc spokojny o przyszlosc Hondzi :d
dzieki!

DZX
12-09-08, 17:36
Witam wszystkich ponownie!!
No wiec po półtorarocznej przerwie wracam do wczesniej omawianego tematu:) Jako, ze ostanio zostalem nowym wlascicielem 6gen VTi czas najwyzszy ruszyc temat na przod. Auto jak juz wiecie posluzy do przeszczepu B18C4 do budy Ej2.
Teraz nasowa sie pytanie kto i gdzie? Jako ze to moj dziewiczy swap jak wyglada sprawa papierkowa, na jakie przeszkody mam sie przygotowac? Jakie oleje plyny polecacie, bo pewnie przy przeszczepie bede chcial je wszystkie wymienic.
Mam duzo pytan, nie szystkie teraz pamietam wiec jak tylko ktos chcialby sie podzielic doswiadczeniami prosze Bardzo!
Pozdro!!

Look_As
13-09-08, 17:37
www.emg.wroc.pl -> wstawiasz, płacisz, wyjeżdżasz i masz temat ogarnięty kompleksowo i profesjonalnie