PDA

Zobacz pełną wersję : pytanie nowicjusza, wahacz górny



Zuber
14-06-11, 12:00
Witam.
3 dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic 5 gen. Zauważyłem że prawe przednie koło ma boczne luzy. Poczytałem na forum i okazało się że to sworzeń. Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że w tych modelach trzeba wymienić cały górny wahacz ze sworzeniem. Chciałbym zapytać czy to prawda czy przypadkiem nie chce mnie oskubac? Z góry dzieki za odp.

Pozdrawiam

pp89
14-06-11, 12:20
Można wymienić sam sworzeń.

Saiti
14-06-11, 12:59
Ale wymień cały wahacz.

Boniek87
14-06-11, 13:49
można wymienić sam sworzeń, można i cały wahacz. Zobacz w jakim stanie masz wahacz i tulejki na nim te dwie pozostałe a potem zdecyduj po sprawdzeniu ceny co wolisz

vnv_nation
14-06-11, 16:18
Gorny wahacz kosztuje niecale 80zl wiec nie jest to majatek i nie ma sensu kombinowac z wymiana samego sworznia..

bulikcbr
14-06-11, 16:26
dwa dni temu montowałem sworzń firmy 555 za który dałem 79zł,nie ma sensu wymieniać całego wachacza jak tulejki są dobre

vnv_nation
14-06-11, 16:36
79zl dales za sworzen, a ja za podobna cene kupilem caly wahacz wiec gdzie logika?

LechuLK
14-06-11, 16:43
ale też 555?

bulikcbr
14-06-11, 17:53
555 to chyba najdroższy i najlepszy zamiennik do hondy

pp89
14-06-11, 18:05
79zl dales za sworzen, a ja za podobna cene kupilem caly wahacz wiec gdzie logika?
Logika jest tu taka, że on ma oem wahacz ze sworzniem 555 i bardzo prawdopodobne, że wytrzyma znacznie więcej niż Twój.

woPo
14-06-11, 18:13
79zl dales za sworzen, a ja za podobna cene kupilem caly wahacz wiec gdzie logika?

Logika taka, że ten wachacz i w nim sworzeń da Ci możliwość przejechania ~ 10 kkm a na OEM czy 555 zrobiłbyś ~ 60 kkm albo i więcej.

vnv_nation
14-06-11, 18:18
To troche dziwne, bo ten wahacz juz wymienialem raz kiedys, kupilem takze ten tanszy 76zl jak dobrze pamietam kosztowal, od tego czasu przejechalem lekko ponad 25tys i brak luzow. Teraz kupilem na druga strone niedawno, przejechane narazie kolo 2 tys i zero problemow.

csjabolcs
14-06-11, 18:36
Tylko uważaj na fachowców od siedmiu boleści... Pojechałem kiedyś na wymianę tego sworznia to mechanicy stwierdzili, że trzeba całego macphersona wyciągać i będzie to kosztować! Nie wiedzieli, że tą blaszkę z tyłu wystarczy wybić i wyciągnąć sam wahacz, bez ingerencji w resztę, a że ojca się nie uczy dzieci robić.. zawinąłem "dupe w troki" i pojechałem sobie do garażu i wymieniłem sam... więc uważaj...

bulikcbr
14-06-11, 19:26
z tą blaszką mnie zastrzeliłeś:)Na szczeście ja przy tym wymieniałem też amortyzatory.

pablo12
14-06-11, 19:38
555 sworzeń bierz zdejmij sam wachacz sobie idz na prasę niech ci wsadzą nowy i tyle

woPo
14-06-11, 20:05
Tak dla ścisłości to zawieszenie wielowahaczowe to nie mcpherson :p

Boniek87
14-06-11, 20:46
kupuj sworzeń, tylko dobierz odpowiednią średnice bo są chyba dwie (różnica 2mm bodajże) ale ręki sobie uciąć nie dam

Zuber
14-06-11, 21:15
Dziekuje wszystkim za pomoc, sadze ze kupie jakis lepszy wahacz i sam wymienie, przynajmniej bede wiedzial co mam i bede tego pewny.

woPo
14-06-11, 22:59
Dziekuje wszystkim za pomoc, sadze ze kupie jakis lepszy wahacz i sam wymienie, przynajmniej bede wiedzial co mam i bede tego pewny.


Do 5 gena tylko 555, ewentualnie Yamato.

pablo_020
14-06-11, 23:14
Do 5 gena tylko 555, ewentualnie Yamato.
A do VI gen'a jakie inne polecasz?:rolleyes:

Budziniak
14-06-11, 23:29
A do VI gen'a jakie inne polecasz?
Yamato ew. 555 :rolleyes:

pablo_020
15-06-11, 08:13
Czyli domyślam się, że do każdej innej hondy też najlepsze zamienniki to 555, yamato?

Więc nie wiem po co było to:

Do 5 gena tylko 555,(...)

woPo
15-06-11, 09:20
Czyli domyślam się, że do każdej innej hondy też najlepsze zamienniki to 555, yamato?

Więc nie wiem po co było to:

Po to że 555 nie robi górnego wahacza przedniego do 6 gena :D

pablo12
15-06-11, 19:03
jak nie robi są dostępne jak najbardziej 555 do góry

sivy
15-06-11, 19:34
nie sa dostepne w PL

Zuber
15-06-11, 22:13
wahacz jest, teraz tylko trzeba go zamontowac :P ktoś chetny pomoc albo znacie tani warsztat w ok białołęki?

Boniek87
15-06-11, 22:40
sam to zrobisz bez problemu...
zdejmij koło, potem odkręć śrubę na sworzniu górnym, bodajże 17. Jak nie będzie chciał ze zwrotnicy to puknij w trzpień młotkiem. To bez znaczenia bo i tak cały do wymiany a sworzeń do dupy i tak jest wiec moze sie gwin popsuc jak cos. potem odkrecasz dwie śruby które mocują górny wahacz do budy. Też bodajże 17 ewentualnei 19- nie pamiętam. Zeby wyjac wahacz musisz zbić blaszkę która łączy dwie tuleje. Może tak łatwo nie chciec zejsc bo siedzi na frezach i mogła trochę przyrdzewieć ale dasz radę. nie musisz zdejmowac Amortyzatora itd. Co do założenia to zakłądasz blaszkę, potem przykrecasz do budy wahacz a na końcu zrotnice. I wszystko;) Po co za to płacić komuś, lepiej paliwo sobie za tą kase kup

Zuber
16-06-11, 05:21
Ooo dzieki, napewno skorzystam z instrukcji:)