Zobacz pełną wersję : klocki na tyl
fokusmok86
12-06-11, 21:33
z gory przepraszam jezeli temat sie juz kiedys przewinal:)
mam pytanko czy warto inwestowac w jakies dobre klocki na tył(np, ferodo) czy lepiej(tzn. czy wystarcza) jakies"krzaki"?
i tak najwiecej sily hamowania przejmuje przod wiec sie zastanawiam
dzieki za info:)
roznice w cenie nie sa wielkie a mozesz wtopic np kashiyamy okrutnie piszcza i zaraz je bedziesz wymianial wiec de facto zaplacisz wiecej.
ja założyłem ferodo premier i jestem póki co zadowolony. nie pylą zbyt mocno (prawie niezauważalnie) i nie piszczą.
jeśli chodzi o poprawę hamowania ręcznego to jest lepiej, ale to zasługa (tak myślę) regeneracji zacisków i dokładnego przesmarowania itp
osobiście do 1,4 nie zakładał bym drogich klocków, bo nie ma to większego znaczenia, a różnice w kasie są znaczne.
poczytaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?66492-Tarcze-i-klocki...co-si%EA-teraz-rozs%B1dnie-kupuje powinieneś się więcej dowiedzieć.
pozdrawiam
fokusmok86
12-06-11, 23:17
dzieki bardzo za opinie :D
pozdrawiam
ja na tył założyłem tomex'y na tył klocki. Bardo tanie, nie piszczą, z pyleniem nie wiem, nie zwracam na to uwagi. Generalnie na tył nie ma sensu kupować drogich klocków, bo tył prawie w ogóle nie hamuje w porównaniu do przodu... Przód za to musi być bdb :)
Czy przy tarczowych normalnym jest, że nie można zablokować tylnych kół na ręcznym podczas jazdy tak jak przy bębnowych ? Przy niewielkiej prędkości gdy zaciągnę ręczny to auto zatrzyma się i ręczny trzyma - badania techniczne przechodzi ale, że tak powiem, zawinąć na ręcznym nie można ;)
Czy przy tarczowych normalnym jest, że nie można zablokować tylnych kół na ręcznym podczas jazdy tak jak przy bębnowych ? Przy niewielkiej prędkości gdy zaciągnę ręczny to auto zatrzyma się i ręczny trzyma - badania techniczne przechodzi ale, że tak powiem, zawinąć na ręcznym nie można
Z autopsji: po wymianie tarcz i klocków tylnych na ATE po zaciągnięciu ręcznego na asfalcie opony piszczą. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ niebawem wymienię wszystkie gumki i tłoczek oraz zrobię ostateczną regulację, więc śmiem podejrzewać, że będzie jeszcze lepiej. Wcześniej tak jak napisałeś nie było mowy o blokowaniu kół, nawet na luźnej nawierzchni:)
Czy przy tarczowych normalnym jest, że nie można zablokować tylnych kół na ręcznym podczas jazdy tak jak przy bębnowych ? Przy niewielkiej prędkości gdy zaciągnę ręczny to auto zatrzyma się i ręczny trzyma - badania techniczne przechodzi ale, że tak powiem, zawinąć na ręcznym nie można ;)
ja mam to samo u siebie... ponoć jest na to sposób.
Zrób tak: pod podłokietnikiem są śrubki na lince od regulacji ręcznego, poluzuj je, zapal samochód i z 30 razy naciśnij nożny hamulec (pedał). Zgaś samochód, naszpanuj ręczny (tylko równomiernie na oba koła żeby było), ponoć wtedy hamulce ręczne równo biorą, i są mocniejsze. Warto spróbować, były osoby na forum co przeprowadziły taki zabieg i ręczny bardzo się poprawił, poszukaj. Ja jeszcze nie próbowałem bo nie mam jak, dopiero na wakacjach w domu coś zobaczę.
A co do wymiany tarcz... hmmm ja 2 miesiące temu założyłem nowe tarcze Blueprint i klocki TOmex na tył (bardzo ekonomiczny zestaw) i hamulec się trochę poprawił, ale żeby koła się zblokowały na asfalcie nie ma szans... ale spróbuje kiedyś wyregulować.
Z autopsji: po wymianie tarcz i klocków tylnych na ATE po zaciągnięciu ręcznego na asfalcie opony piszczą. A to jeszcze nie wszystko, ponieważ niebawem wymienię wszystkie gumki i tłoczek oraz zrobię ostateczną regulację, więc śmiem podejrzewać, że będzie jeszcze lepiej. Wcześniej tak jak napisałeś nie było mowy o blokowaniu kół, nawet na luźnej nawierzchni
Regulowałeś coś po wymianie klocków i tarcz czy też ręczny poprawił się tylko po wymianie ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.