PDA

Zobacz pełną wersję : Pytania o korozję oraz piszczenie spod maski.



sankra19
11-06-11, 23:55
Witam,
grzebię, grzebię ale szukajka nie pomaga. Zapewne używam złych słów-kluczy i dostanę pater-noster or Moderatorów, ale trudno-spróbuję. Oglądałem i jechałem dziś Civiciem VI gen , sedan( nie znam oznaczenia nadwozia) , 1.4 d14z2 -to wylukałem pod maską :)). Generalnie wiadomo,autko ma naście lat i w sumie nie jest źle, ale kilka rzeczy nie daje mi spokoju.
1. Przy dodaniu gazu z okolicy paska dochodzi dziwny pisk. Podczas jazdy również pojawia się podczas przyspieszania,ale podczas jazdy ze stałą prędkością już go nie słychać. Rozrząd do wymiany, to jasne bo ma już 5 lat, ale może ten pisk pochodzi od innego źródła? Może alternator pada? Naczytałem się o rozdzielaczu zapłonu, jednak to nie ta strona silnika.
2. Rdza. Nadkola są OK, bo były robione, spody drzwi po stronie pasażera maja nalot od spodu (czy to znaczy, iż drzwi skorodowały na wylot?) podobnie koniec progu po tej stronie. Rdza na belce tylnej (tej od bagażnika chyba jest typowa,bo już ją widziałem, ale pod tylną szybą niemal na całej długości są takie ciemne ,,plamy"- zapewne korozja, ale szukajka nie znalazła nic takiego. Próbowałem ,,oblukać" na stojącej Hance obok bloku , ale naleciało tam tyle liści i uschniętych kwiatów z pobliskich drzew, że nic nie widać,a paluch mi się pod klapę nie chciał zmieścić :(. Czy korozja w tym miejscu oznacza duże kłopoty?
Dzięki za odpowiedzi.

Nemereth
12-06-11, 00:07
Czy korozja w tym miejscu oznacza duże kłopoty?
Pytanie czy zgniło czy nalot. Póki blacha dobra nie jest źle, wyczyścić zabezpieczyć i polakierować. Jak gnije to już raczej nikt blachy nie wymieni tam.

sankra19
12-06-11, 00:24
Dzięki za odpowiedź Nemereth.
No właśnie. Tylko nie spotkałem się z takim problemem na forum. Postaram się jutro upolować inną hankę i sprawdzić, czy też coś tam się dzieje.

wwljohn
12-06-11, 11:17
. Przy dodaniu gazu z okolicy paska dochodzi dziwny pisk. Podczas jazdy również pojawia się podczas przyspieszania,ale podczas jazdy ze stałą prędkością już go nie słychać. Rozrząd do wymiany, to jasne bo ma już 5 lat, ale może ten pisk pochodzi od innego źródła? Może alternator pada? Naczytałem się o rozdzielaczu zapłonu, jednak to nie ta strona silnika.

Napnij ciut bardziej pasek alternatora. On jako 1 bruździ. Wykluczam wspomę, bo by piszczał przy kręceniu kierownicą, a klimy ( o której nie wspominasz) gdy ją włączysz :p . Pasek rozrządu nie piszczy :] , chyba że zatnie się rolka napinacze, ale wtedy nie było by to chwilowe :]

sankra19
12-06-11, 12:39
wwlkohn. Tak przypuszczam, że to może być coś z alternatorem bo tylko przy zwiększaniu obciążenia się ten pisk pojawia. Niestety nie mogę tego sprawdzić, gdyż dopiero jestem w fazie kupna auta :). Jedynymi objawami pracy klimy jest wzrost obrotów na biegu jałowym i miły chłodek wewnątrz:D. Dzięki za odpowiedź.Jak autko jeszcze nie sprzedane,to musze się umówić z właścicielem na wizytę w jakiejś stacji diagnostyczno/mechanicznej.

wwljohn
12-06-11, 12:53
to usze się umówić z właścicielem na wizytę w jakiejś stacji diagnostyczno/mechanicznej.

Wg mnie to bez sensu... Większość to partacze nie znający się na rzeczy więc jeśli nie znasz nikogo konkretnego to szkoda pieniędzy. Jeśli nie znasz się na tym kompletnie, to ASO. Wiadomo że ASO ASO nie równe..ale to zawsze lepsze niż jakiś partacz czy stacja kontroli pojazdów :] . Zaoszczędzisz przy kupnie, 2x tyle dołożysz i oby tylko tyle. Powodzenia w szukaniu auta :)

Apropo, jeśli nawet tego nie ogarnął przed sprzedażą auta, to nie wiadomo ile muk jeszcze natrafisz. Świadczy tylko o nim jak dbał. Podciągnąć pasek alternatora to 10..15min roboty jeśli naprawdę się ociągasz :]

sankra19
12-06-11, 13:32
Jasna sprawa, ktoś kto weźmie kasę musi się znać na rzeczy,więc albo ASO ( jest ich kilka w okolicy) albo chłopaki, którzy tam pracowali przez kilka lat i założyli własny warsztat (jest tu dwa warsztaty chwalone na forum) . Najgorsza ta rdza, bo jak blacharz i lakiernik się autem zajmą, to po kasę trzeba będzie pójść do Providenta :D. Kolo dbał (Chyba) o autko, ma mnóstwo faktur, ale zmienił na VII gen i ta trochę stoi. Auto nie picowane, silnik nie myty. Zobaczymy,jak nie poszła to będę ją sprawdzał, bo jeździ się nią fajnie. Wprawdzie szukam 1.5Vtec ,ale nie mogę znaleźć ładnego w okolicy, a dalej nie za bardzo mam jak się wybrać.

Budziniak
12-06-11, 13:53
Nie będę się kłócić ale ja też ma taki problem z piszczącym paskiem i nie jest to pasek alternatora. W czasie ostrego zapindalania w czasie zmiany biegów słychać takie całkiem głośne piszczenie. Stawiam na rozrząd bo zarówno pasek alternatora jak i sam alternator są nowe i właściwie napięte :)


a dalej nie za bardzo mam jak się wybrać.
to wstrzymaj się z zakupem tego 1.4 bo będziesz marudził że nie jedzie. Poczekaj trochę a zapewne trafisz na autko które bardziej Ci podpasuje.

wwljohn
12-06-11, 15:09
Nie będę się kłócić ale ja też ma taki problem z piszczącym paskiem i nie jest to pasek alternatora. W czasie ostrego zapindalania w czasie zmiany biegów słychać takie całkiem głośne piszczenie. Stawiam na rozrząd bo zarówno pasek alternatora jak i sam alternator są nowe i właściwie napięte


Nie ma o co się kłucić... Sprawdzałeś w trakcie wymiany alternatora czy też samego paska, odpalając bez tych gratów czy nadal piszczy? Właściwie to pojęcie względne, czasem alternator potrafi zaskoczyć :p . Rozrząd nie ma prawa piszczeć, a nawet konstrukcyjnych możliwości, chyba że tak jak pisałem zacina Ci się rolka i teraz kolejna sprawa. Jeśli by się zacinała..to by dawała oznaki zużycia w postaci szumu. A jeśli nie, co by było bardzo dziwne, to czym prędzej wymieniaj rozrząd, bo jak pierdzielnie to współczuje :p .


wstrzymaj się z zakupem tego 1.4 bo będziesz marudził że nie jedzie. Poczekaj trochę a zapewne trafisz na autko które bardziej Ci podpasuje.

Jak by nie patrzył, kolega ma rację. 1.4 jeździ multum, a jeśli już miało by być to 1.4 to szukaj faktycznie zadbanego. Poza tym za 1.4 krzyczą kosmiczne sumy, gdzie dołożysz może 1000-1500zł i masz 1.5 ..1.6 które wcale nie musi być zajechane. Faktury fakturami...partacz też je wystawia. Zwróć uwagę, czy są na nich nazwy producentów części zamiennych, jeśli nie to zapytaj właściciela jakie części stosował do auta itd. Sprawdź trochę jego wiedzę i będziesz wiedział czy dba czy nie i u kogo i jak było wszystko robione. Jeśli robił coś z zawieszeniem sprawdź czy śruby były smarowane, zabezpieczane.. niby pierdoły ale świadczy to o jakości usługi świadczonej przez mechanika. Całe auto przebudowałem sam i uwierz, będziesz chciał coś później zrobić i będą muki w postaci urwanych śrub, urwanych nakrętek w podłużnicach (co stanowi już duży problem) itd itd... Mam nadzieję, że zabierzesz oglądać auto kogoś kto trochę ostudzi twój zapał. Nie sztuką jest kupić ;)

Budziniak
12-06-11, 18:26
Nie ma o co się kłucić...
a kto tu mówi o kłótni Ziom :o wiesz bez pasków odpalałem i była cisza ale ten pisk jest tylko przy szybkiej zmianie biegów w okolicach czerwonego pola. Mój silnik ma już ponad 300 tysięcy i bierze oliwkę więc jak by coś się stało z paskiem a co za tym idzie i z silnikiem to kupię drugi słupek :)

sankra19
12-06-11, 20:58
No, faktury do roku 2009 są z ASO, ale oni też krecą. Przebieg potwierdzony wpisami oraz tymi fakturami, choć jak wszystko ,to też można ,,stworzyć z niczego" Tylko ostatni serwis w Sierpniu 2010 robiony był w warsztacie niezależnym. Prawdę powiedziawszy to szukam już rok autka, a teraz zrobiło się ciepło, a w Lanosie nie mam klimy co po 3,5 godzinach jazdy daje mi się we znaki. Rozrząd do wymiany, sprzęgło chyba też bi według papierów wciąż oryginalne. Najważniejsza ruda jak jest poważna korozja to autko odpada.

pablo12
12-06-11, 21:57
sprawdź rdze dokładnie pozaglądaj pod ranty tylnych nadkoli i pod konserwcje tylnej wnęki sprawdz sworznie i tylne gumki co poza tym uszczelniacze wału lampy lubią z tyłu przeciekać, sprawdź kierownice jak wytarta

sankra19
12-06-11, 22:22
pablo12, dzięki za podpowiedź,gdzie poniuchać. Z kierownicą jest problem,bo jak ktoś jeździ w obrączce to złacha górę kierownicy bardzo szybko. Znam to z auta Rodziców. Porównywałem (przez szyby) z innymi i na górze nie wygląda rewelacyjnie,zaś boki są ładne. I kierownica nie jest idealnie ustawiona -nieco skręcona przy jeździe na wprost.

wwljohn
12-06-11, 22:31
Magiel to podstawa... Poszukaj w dziale giełda. Sporo osób sprzedaje. Może znajdziesz coś dla siebie w miarę zadbanego. Ew podjedź gdzieś na spotka w twojej okolicy, weź ze 2 osoby które jeżdzą takimi autami, ogarniaja temat..poproś je o pomoc. Tak będzie najlepiej i myślę że taniej niż ASO czy inne stacje diagnostyczne ;]