Zobacz pełną wersję : Pomocy szyber dach!!!! wersja usa
Witam serdecznie mam taki problem o tuz demontowałem oświetlenie wnętrza w civicu 2006 usa wersja i po wyciągnięciu całej lampki z przodu wysunęły mi sie kable z gniazda od szyberdachu a ze szyber dach miałem otwarty to juz tak zostało auto stoi na dworzu wiec mam nadzieje ze nie będzie padać dziś potrzebuje zdjęcia ewentualnie schematu tego całego ustrojstwa przy tych lampkach tam jest szyber dach i 2 lampki z tego co pamiętam to na gnieździe byłu jakes numerki i sa kolorowe kable jak ktoś z kolegów mógłby fote tego strzelić to było by super ja nie mam kostki tylko kable na jakieś zatrzaski sa zrobione pozdrawiam serdecznie Chodzi mi o wersje usa sedan
http://gallery.8thcivic.com/albums/album05/radar5.jpg
chodzi mi o to wtyczke
Jak już nic nie wykombinujesz to ostatnia metoda to na woltomierz. Jest z tym trochę roboty ale może się udać.
Musisz najpierw sprawdzić które przewody do czego dochodzą które do żarówek które do silnika... robisz to omomierzem. Potem wpinasz końcówki woltomierza na poszczególne przewody wtyczki i włączasz przełączniki - patrzysz gdzie się pokazuje napięcie. Na stykach które idą do silnika powinna się zmieniać polaryzacja. Raz plus raz minus i na odwrót. To jeden pomysł.
Drugi trochę inny. Przeglądnąłem schemat do wer. europejskiej 4D i jeżeli jest podobnie to do czasu naprawy możesz zamknąć szyberdach dobierając się do modułu sterującego. Rozbierasz go (nie mam pojęcia jak bo to co pisze to tylko teoria) i do styków silnika podajesz napięcie 12V. Plus i minus podajesz doświadczalnie - albo będzie się otwierał albo domykał. Po domknięciu odpinasz zasilanie i czekasz na jakiegoś mądrego który ci pomoże tak jak trzeba :)
Jedyna wada to to, że silnik jest nie zabezpieczony i zbyt długie trzymanie go pod napięciem wtedy kiedy nie kręci może go uszkodzić. W wer. 4D i 5D jest zabezpieczony bezpiecznikiem 20A, możesz spróbować dać tam np. 5A (o ile wytrzyma, jak nie to jakiś większy) i po domknięciu powinien się elegancko przepalić :)
Wiec tak zamknąłem dach ręcznie kupa roboty było trzeba podsufitowką usunąć i ampulem kręcić. Ale dałem rade teraz bede rozgryzał te przewodziki dzieki za info w wolnym czasie sie biorę za to ustrojstwo ważne ze dach zamknięty...
Ściągnij sobie serwisówkę do 4D np STĄD (http://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/Civic/), tam są schematy i być może rozrysowane wtyczki (niektóre są na pewno, ale czy twoja to nie wiem). Porównasz sobie i być może okaże się że obie wersje mają te same obwody.
Dzięki Trafo mało jest ludzi którzy rozbierają swoje hondy he he he ja jak czegoś nie rozbiorę i nie sprawdzę i oczywiście muszę dojść co do czego służy dzięki jeszcze raz..
Okazało sie jeszcze ze kable od sterownika dachem są łączone w połowie wiec czeka mnie wymiana na prawidłowe zgodne z kolorami..
To witam w klubie rozbieraczy :) mnie też się udało parę plastików połamać. Może to nieskromne, ale TUTAJ (http://trafo.za.pl/honda) można zobaczyć trochę moich wypocin.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.