Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : sonda czy kataizator??



MCDzojak
09-06-11, 20:46
witam,
problem pojawił się po kupnie samochodu, zapaliła się kontrolka silnika, pierwszy raz mechanik stwierdził że to chwilowy brak zasilania, później powiedział że to grzałka na pierwszej sondzie, teraz wykazało specyfikacje katalizatora, fakt że kawałki katalizatora wyjąłem ostatnio końcowym tłumikiem a na całym baku robię 450km, ej9 d14z1. i teraz nie wiem sam czy świeci się dlatego że w kacie są braki czy to ta sonda.moża domowym sposobem jakos sprawdzić sondę??

fate
14-06-11, 18:30
czyli zrobiłeś samodiagnostyke czy nie zrobiłeś

nikog0
14-06-11, 19:08
Jeśli masz OBD II (2 sondy lambda, druga za katalizatorem) i pomimo zapalenia się lampki check engine auto jedzie tak samo , to na 99% jest to problem sondy lambda diagnostycznej (za katem) albo zużyty katalizator. Te błędy nie modyfikują dawek paliwa i nie powodują założenia kagańca.
Jeśłi masz faktycznie ten błąd, to poczytaj na forum o symulatorze sondy lambda diagnostycznej...
Ile pali wachy? na 100 km i w jakich warunkach? (miasto/trasa) Jak pada pierwsza sonda lambda (regulacyjna) auto zazwyczaj zaczyna palić dużo więcej niż przedtem.

szczypior2
13-05-13, 18:23
Ja dzisiaj byłem na podpięcie kompa , na drugiej sądzie wykazało za bogatą mieszankę , czy wymienić sondę czy ciąć kata . EJ 9 1,4 Z1

ma1ster
13-05-13, 20:15
Jeśli mieszanka jest za bogata na sondzie po katalizie... to nasuwa się od razu, że nie mamy spalania w katalizatorze, lub jest ono kiepskie... czyli zapewne reaktor katalityczny jest do wymiany...

Wiele osób omija ten problem stosując emulator drugiej sondy... lecz to mało eleganckie rozwiązanie jest...

szczypior2
13-05-13, 20:54
czy przez to auto straciło na mocy i szarpie przy ruszaniu , czy szukać gdzie indziej

ma1ster
13-05-13, 21:31
mmmm... jeśli jest błąd bogatej mieszanki na sądzie kontrolnej, to raczej katalizator nie stawia oporu przepływowi spalin, więc raczej nie jest to powodem spadku mocy...

Natomiast jeśli sterownik wszedł w tryb awaryjny, bo zaświeciła się lampka check engine, to nie jestem Ci w stanie powiedzieć, czy nie ma zapisanych w sterowniku algorytmów, które mieszankę zubożają... a silnik zapewne działa w pętli OL...

To już się musi ktoś wypowiedzieć, kto to przerabiał... ja osobiście zrobił bym najpierw emulator sondy, aby pozbyć się check engine i wtedy się dowiesz czy dalej tam jest problem ze spadkiem mocy, czy w innym miejscu...

szczypior2
13-05-13, 21:58
Problem w tym że check się nie pali ,autko szarpie przy ruszaniu i zmianie biegów jakby były wybite poduszki , zapłon spr. , kable ,świece , aparat , rozrząd wymieniono .
Dzisiaj sprawdzono poduszki ,podłączono do kompa i jedyne co ustalili to sonda. Brak mi już nerwów i mechaników (mistrzów świata )

ma1ster
13-05-13, 22:46
to zależy jak szarpie... bo szarpanie to może być nawet od docisku krzywego, tarczy krzywej, lub z zajechanego tłumika drgań... no chyba ze to ewidentnie jest sprawa spalania w silniku