Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B16A2 - info



Starstruck
09-06-11, 15:04
Witam serdecznie. Planuję zakup Civica z silnikiem B16A2 (prawdopodobnie kupię VTI). Sporo o tych silnikach słyszałem, ale jako ewentualny, przyszły właściciel takiej maszyny, chciałbym uzyskać kilka najważniejszych informacji o serwisie, kosztach itp
Zakładamy, że silnik jest zdrowy. Przy "normalnej" jeździe na jakie spalanie można liczyć (gaz oczywiście NIE wchodzi w grę).? Ceny kompletnego rozrządu? Czy ten silnik ma jakieś swoje "bunty", wady? Proszę o opinie użytkowników aut z takimi silnikami, najlepiej seryjnymi, bez modów :).

rem1k
09-06-11, 16:06
jako "świeżak" moge powiedziec ze:
-czesci niewiele drozsze niz poprzednie d16 (sam sobie sprzedaje:D, jesli chcesz dokladne ceny to PW)
-przy normalnej jezdzie w 7,5 litrach sie mieszcze
-poki co jedyna seryjna usterka sa LMA, ale ponoc mozna zastosowac sprezynki z accorda i zapomniec o sprawie
ogolni-mam pozytywne odczucia po przesiadce z d16 (oba sedany), koszty poki co mnie nie zabijaja. Jedyna wada to strasznie krotka 5:/ na trasie uciazliwe

wwljohn
09-06-11, 16:18
Odpowiedź jest bardzo prosta. Mam taki w coupe VIgen. Zalany 5W40 Motul x-cess na którym nie kopci, nie łyka go itd. Silnik chodzi jak zegarek. Obecnie 163KM 153Nm wiec praktycznie seria. Skrzynia s4c ale z tego co widzę chyba przekombinowana bo na 5 biegu 3000obr 85km/h

Spalanie: miasto, jazda spokojna do 80km/h ok 8l
miasto nocą, cały czas na vitkacym 13,2l
trasa..jeszcze nie miałem przyjemności testować
Awaryjność i problemy: żadne (nawet z klimą i zamachem odciążonym do 5,5kg), kultura pracy znakomita, vitek dźwiękiem powala
Rozrząd: rolka koyo ok 70zł , pasek podobnie, pompa nie pamiętam (tak trudno sprawdzić na jdmshop.pl czy haparts.pl ? )
Uszczelki pokrywy OEM ..płaciłem ok 120zł. Uszczelka miski 120zł OEM. Olej 155zł, filtr oleju K&N ok 55zł.


Przy "normalnej" jeździe na jakie spalanie można liczyć (gaz oczywiście NIE wchodzi w grę)

Heh..tym się nie da jeździć jak to ująłeś "normalnie" gdyż wadą tego silnika jest mniej mocy i momentu na dole niż zwykłe d16y7. Silnik ten żyje dopiero gdy minie 5500obr. Patrząc dalej..kto biorąc się za jaki kolwiek tuning patrzy na spalanie? :p Jak nie nalejesz to szybciej nie pojedzie.

steeler
11-06-11, 12:48
Również przyłączam się do pytania. Chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat tego silnika.

kubson012
11-06-11, 14:04
te wszystkie koszta i tak sa wzgledne bo to zalezy jakie kto chce czesci kupic, jak jezdzi, jakie leje paliwo itd. Tanie zamienniki, spokojna jazda i koszta nie odbiegaja znacznie od d serii. Moj dobry znajomy ma juz 2 lata w swoim VTI jezdze z nim codziennie i poza wymiana oleju i uszczelki pod deklem w silnik nie inwestuje ale jak sie chce poza********c nie schodzac z vteca to paliwko lyka, nie jakos kosmicznie ale widocznie tyle ze do 4tys obr mozna zrobic tryb econo :) . Jak jechalismy autostrada dluzsza chwile tak 200-215 km\h to wskazowka schodzila dosc gwaltownie w dol( to wina tej krociutkiej 5tki jak kolega wyzej powiedzial).

Starstruck
11-06-11, 14:30
Ja Wam powiem Panowie, że kupiłem już furkę: Civic Coupe EJ6, ale będzie w nim B-series, więc nadal te info są dla mnie pomocne i ważne :). Niestety łądnego VTI nie znalazłem, a budżet miałem ograniczony do zaledwie 11 tys zł, a nie chciałem kupić kota w worku, gdyż potrzebuję autka na codzień. W tym D16Y7 nic nie będę dłubał, więc szybciej uzbieram na B16. Jeszcze niech ktoś mi powie: sprawa SWAPa B16A2 do budy EJ6: trzeba spawać bądź zmieniać łapy? Wiem, że jak bym wrzucał B18, to trzeba. A tutaj?

kubson012
11-06-11, 16:13
nie trzeba w b18 raczej tez nie trzeba nic przerabiac ale reki sobie nie dam uciac H seria K seria napewno trzeba kombinowac bo ma jedna lape wiecej

d4niel
11-06-11, 16:25
ja mojego B16A2 mam od marca zalalem motulem 10w40 wymienilem rozrzad i filtry i od tamtego dnia po przejechaniu juz prawie 5 tys km nic sie zlego nie dzieje :) czesci w porownaniu do innych marek sa stosunkowo niedrogie

wwljohn
11-06-11, 17:50
Musisz dokupić tylną łapę od EK4 VTI . Zupełnie inaczej mocowana jest skrzynia z tyłu w B serii, nie ważne czy B16 czy B18. K seria jest w ogóle odwrotnie wkładana gdzyż silnik mamy już od strony pasażera

szczypior88
14-06-11, 07:34
Musisz dokupić tylną łapę od EK4 VTI . Zupełnie inaczej mocowana jest skrzynia z tyłu w B serii, nie ważne czy B16 czy B18. K seria jest w ogóle odwrotnie wkładana gdzyż silnik mamy już od strony pasażera

x2
K-seria to juz w ogole inna bajka jesli chodzi o swapa bo rzeźby sporo. Łapy, półosie, skrzynia, elektryka i trzeba pamiętac ze k seria kręci sie w drugą strone:)

bednar_ek35
14-06-11, 14:18
Jezeli kupisz kompletnego swapa to nic nie musisz kombinowac tyko wrzucac i cieszyc sie z jazdy.Do EJ podejdzie idealnie.

Irys
19-06-11, 15:35
A ja mam jeszcze pytanie..
Ile trzeba uzbierać środków żeby w ogóle można było myśleć o swapie na B16A2 ? :o ( silnik + reszta bajerów + sensowne strojenie )
oczywiście tak plus minus i może porównywalnie ile taki swap kosztuje silnika np D16Z6 / D16Y8 ??

lozek
19-06-11, 15:50
A ja mam jeszcze pytanie..
Ile trzeba uzbierać środków żeby w ogóle można było myśleć o swapie na B16A2 ? :o ( silnik + reszta bajerów + sensowne strojenie )
oczywiście tak plus minus i może porównywalnie ile taki swap kosztuje silnika np D16Z6 / D16Y8 ??

kompletny silnik d16 - 2-3tys
kompletne b16a2 5-6tys

mówię oczywiście o cenach tych zdrowszych, nie uwzględniajac np b16 za 4tys (choć w tej cenie i nie zdrowe się pojawiają)

cena przekładki to 1-1,5tys.

carlosv
19-06-11, 18:05
Troszeczkę zmieniając temat chciałbym się zapytac (jakoś nie mogę znaleźc na forum) czy jak bym chciał przełożyc silnik z d16y3 (bez vtec) na b16a2 to wystarczy sam słupek? zauważyłem że kolektor dolotowy jest podobny, najwyżej są słabsze wtryski. Wcześniej miałem d16z6 i wygląda na to że tylko komputer mam zmieniony z elektryki na ten do d16y3 więc dokupiłbym komputer do b16, zawór i resztę do vtec'a i plus ten słupek. Czy da się zrobic takiego częściowego swapa? Czy skrzynia będzie pasowała? Czy to ma sens czy raczej bujam w obłokach?

maciu$
19-06-11, 19:29
Bujasz w obłokach. Z D-serii nie podejdzie nic do B serii, żaden kolektor, ani żadna skrzynia.

carlosv
19-06-11, 22:16
Damn to nie dobrze, czyli normalnie muszę kompletnego swapa robić? A jak z elektryką, wiązka może zostać ta sama i wymienić tylko komputer?

Starstruck
19-06-11, 22:26
Wiązko to do przeobienia - ta kabinowa, a silnikową z B-serii musisz mieć. A komp z B, albo P28 do strojenia

marcinkovsky
19-06-11, 22:30
Odnosnie B16A2, bo takim wynalazkiem jezdze.
+ stosunek mocy do pojemnosci
+ dzwiek powalajacy na kolana i wewnatrz auta i na zewnatrz
+ osiagi
+ spalanie w miescie zamkniesz sie w 10 litrach przy normalnej jezdzie (mi wychodzi wynik 9,5 l / 100 a jezdze 100%miasto)
+ swiadomosc, ze masz cos kultowego pod maską

- stukajace kasowniki vtec
- trzeba kontrolowac poziom oleju
- łatwo kupic trupa

Reasumujac, kup zadbane VTi a bedziesz zadowolony ;]

carlosv
20-06-11, 00:06
Kurcze jednak jest tego więcej niż myślałem. Generalnie sytuacja jest taka że mam EH9 które w serii miało d16z6 (sedan w wersji na rynek USA), mam pełną elektrykę, tempomat, klime, podgrzewany fotel itp. Chciałem na następne wakacje wrzucić b16. Czyli muszę kupić kompletny swap, wiązkę silnikową i komputer... Teraz tak... Na czym polega przeróbka wiązki kabinowej? Wyposażenie nie ma nic do wiązki silnikowej, po prostu potrzebuje wiązkę od b-serii? Możliwe że to jest na forum ale korzystając z okazji chciałem się zapytać, inne sprawy odnośnie swapu i kompa to wiem że są bo już widziałem niektóre posty ale jeszcze proszę o napisanie jak z tą wiązką kabinową i silnikową... I dzięki za poprzednie info, jednak sprawa nie jest taka prosta jak myślałem, a szkoda...

maciu$
21-06-11, 22:02
Odnosnie B16A2, bo takim wynalazkiem jezdze.
+ stosunek mocy do pojemnosci
+ dzwiek powalajacy na kolana i wewnatrz auta i na zewnatrz
+ osiagi
+ spalanie w miescie zamkniesz sie w 10 litrach przy normalnej jezdzie (mi wychodzi wynik 9,5 l / 100 a jezdze 100%miasto)
+ swiadomosc, ze masz cos kultowego pod maską

- stukajace kasowniki vtec
- trzeba kontrolowac poziom oleju
- łatwo kupic trupa

Reasumujac, kup zadbane VTi a bedziesz zadowolony ;]

Stukające kasowniki można wymienić, poziom oleju z tego co wiem sprawdza się w każdym aucie, no chyba, że czegoś nie wiem, a 90% Hond na rynku to zgniłe trupy:p Wg. mnie największym minusem B jest brak jakiegokolwiek momentu i ceny części typu półośki itp.

Starstruck
21-06-11, 22:16
No fakt, B16A2 ma gorszy dół od mojego seryjnego D16Y7 :p. Ale ogólnie silnik daje dużo większą frajdę, nad momentem zawsze można popracować, troszkę podłubać :). Myślałem też o B18C4, ale podobno B16stki są trwalsze, choć nie wiem ile w tym prawdy.

carlosv
22-06-11, 11:02
Ale, z tego co pamiętam, różnica pomiędzy b16 a b18 to tylko wykorbienie wału przez co jest inna pojemność i mała różnica w skoku tłoka pomiedzy silnikami. Wydaje mi się że trwałość powinna być podobna.

Nemereth
22-06-11, 11:42
nad momentem zawsze można popracować, troszkę podłubać
Jak to można wyciągnąc na plus ?

maciu$
22-06-11, 18:39
Jak to można wyciągnąc na plus ?
Taki szybki strzał np. kolektor 4-2-1 coś powinien w tej kwestii pomóc, ale prawda jest taka, że nie po to ładuje się B16, żeby jeździć jak dieslem:p

Timo-hg
22-06-11, 18:59
Jeżdżę B16 już sporo czasu.. ogólnie nie kupujesz B serii to emeryckiej jazdy, najlepiej nacieszyć się najpierw seryjną B16, potem można pokombinować z dolotami, wydechem, kolektorami.. ja obecnie zakłam JRSC - ale dmucham seryjnie - od tak, żeby był większy banan na ryju, choć z ryja nie schodzi jak przekraczasz 5500 RPM.. a słychać się w całym mieście ;) Spalanie jak spalanie, ja potrafiłem zejść nawet poniżej 7l jak wracałem z Austrii .. a rekordowo? Nie wiem, nigdy nie spalił mi więcej niż wlałem. Po swapie warto mieć na uwadze np. hamulce, jest tutaj już troszkę więcej mocy i warto mieć czym to hamować.

carlosv
25-06-11, 12:54
Chciałbym wrzucic b-serie, hamulce to właściwie wystarczą na te 160koni (przód 262mm, nawiercane, wentylowane, tył 242mm, wentylowane). Ale wiadomo, fundusze to najczęstszy problem trudny do obejścia:). Chyba przeswapuje na d16z6 i podkręcę do ~170koni. Z tego co widziałem na forum jest sporo możliwości:)

Starstruck
25-06-11, 13:33
O heblach to wiem :). Już przy moim D16Y7 rozglądam się powoli za swapem 262 na przód i 260 na tył :).

Timo-hg
25-06-11, 13:51
262mm przód i 240mm tył, na dobrym zestawie np tarcze ATE i klocki hawk hps i ogarniasz bez problemu - ja mam zamiar tym hamować B16 razem z JRSC ;)

kubson012
25-06-11, 15:02
Chyba przeswapuje na d16z6 i podkręcę do ~170koni. Z tego co widziałem na forum jest sporo możliwości

Skoro sadzisz ze z d16 zrobisz tanszym kosztem 170konikow niz swap B seri to sie mylisz

carlosv
25-06-11, 15:25
Skoro sadzisz ze z d16 zrobisz tanszym kosztem 170konikow niz swap B seri to sie mylisz

No tak, ale w przypadku swapu b-serii muszę mieć na starcie 5-5,5 tysięcy pln i dalej nie wiem czy bedzie git silnik, skrzynia itp a poza tym, znając życie, po drodze trafią się dodatkowe koszty. A z tego co zaobserwowałem, w moim przypadku wystarczy słupek d16z6 i komputer lub sama głowica i komputer no i podpięcie vtec'a. Fakt że swapując b16 mam ~160 koni na starcie ale za ponad 6tysi a w przypadku d16z6 mam 125koni za ~3-3,5 tysiąca. A późniejsze modyfikacje mogę przeprowadzać w dowolnym momencie jak będę miał gotówkę i beż większego spinania się:). Ja to tak widzę. No ale jeszcze pomyślę nad tym:).

Timo-hg
25-06-11, 15:58
160 koni masz na starcie i dopiero możesz zaczynać drogę z modyfikacjami z b serią, której jest tak samo ogrom jak w d serii i możesz spokojnie osiągnąć granicę 200hp, pamiętaj, że d16 podciągnięte pod 170 koni, to tylko 10 koni więcej niż B - ale już jednostka bardziej wysilona i wyżyłowana - więc zawsze większe koszta by osiągnąć następny level mocy ;) - a tych zawsze mało - apetyt rośnie w miarę jedzenia, zastanów się, przekalkuluj - nie każdego stać od razu na pełną talię modyfikacji i swapów - ale jak masz 3,5 tys.. dozbieraj - zakładaj B ;) iii .. DOHC, to DOHC - dźwięk robi swoje, a skądś się bierze;)
pozdrawiam i życzę sukcesów, jak zawsze mocno kibicuję większemu powerowi pod maską H ;)

carlosv
25-06-11, 17:45
160 koni masz na starcie i dopiero możesz zaczynać drogę z modyfikacjami z b serią, której jest tak samo ogrom jak w d serii i możesz spokojnie osiągnąć granicę 200hp, pamiętaj, że d16 podciągnięte pod 170 koni, to tylko 10 koni więcej niż B - ale już jednostka bardziej wysilona i wyżyłowana - więc zawsze większe koszta by osiągnąć następny level mocy ;) - a tych zawsze mało - apetyt rośnie w miarę jedzenia, zastanów się, przekalkuluj - nie każdego stać od razu na pełną talię modyfikacji i swapów - ale jak masz 3,5 tys.. dozbieraj - zakładaj B ;) iii .. DOHC, to DOHC - dźwięk robi swoje, a skądś się bierze;)
pozdrawiam i życzę sukcesów, jak zawsze mocno kibicuję większemu powerowi pod maską H ;)

W sumie patrząc z tej strony to masz rację, mi właśnie marzy sie silnik w okolicach 200 koni (tyle to nawet w moim sedanie będzie ładnie ganiac). Na b-serie musiałbym czekac co najmniej do następnego lata bo wcześniej nie dam rady dozbierac kasy, a d16z5 mogę miec w sierpniu. Muszę jeszcze pomyślec nad tym swapem. Jak bym znalazł za te 4,5-5 tyś zdrowe b16, takiego pewniaka, to bym się skusił. Ale w przypadku b-serii dojdzie mi jeszcze cena swapu bo nie wiem czy sam to ogarnę, nie mam zaplecza na taką przekładkę. d16 już prędzej sam przełożę. Zastanowię sie i jeszcze poczytam o tym na forum:).

Timo-hg
25-06-11, 18:23
Zrozum - masz swap i 160hp - d16 porobione masz swap 170 hp i juz wtopiona kase.. rozwojowo w b16 wlozysz kase i zawsze pojdziesz szybciej w przod, tylko dlatego ze zawsze wiecej wlozyles na start - twoj wybor - ja poszedlem w strona B - i nie na darmo jest druga w alfabecie. Ogolnie jestem pijny - ten typ tak ma ;]

Starstruck
25-06-11, 18:27
Gdzie kończy się D, zaczyna się B :D. Oczywiście mowa o N/A :). Ja też mam różne pomysły, bo chciałbym mini me na tym bloku Y7 albo swap na D16W4, albo turbić Y7, albo (i to mi się najbardziej widzi :)) swap na B16A2, bo to fajny silniczek, z potencjałem, DOHC, VTEC, super dźwięk i jak czytam: znośny w utrzymaniu :)

carlosv
25-06-11, 18:47
ja poszedlem w strona B - i nie na darmo jest druga w alfabecie
A jaki silnik miałeś wcześniej? Ile dałeś za przekładkę (silnik z osprzętem + robocizna)? Ile trwała przekładka? Jakie miałeś wrażenia po swapie? Sorry że tyle pytań ale jak się przyznałeś że przekładałeś to chciałbym wiedziec jak to wygląda:).

Dokładnie Starstruck, tylko w przypadku N/A, ale turbo jakoś mi sie nie widzi (dodatkowe elementy które mogą nawalic, turbodziura i masa innych rzeczy o których trzeba pamiętac w przypadku turbo):) . W sumie jak miałbym uturbiac to moge to zrobic w tym silniku jaki mam teraz, ale jednak jakoś mnie w ta stronę nie ciągnie:).

lozek
25-06-11, 23:05
Jak poradzisz sobie z przekładką d16 to poradzisz sobie i z b16 bo swap różni się tylko tym, że przy B musisz zmienić jak dobrze pamiętam tylną łapę..

Za silnik średnio te 5tys trzeba liczyć - zdrowe egzemplarze masz u Tygryska z forum - zawsze pewne i zadbane sztuki za które ręczy !
Swapa też można u niego zrobić - cena swapów ogólnie (razem z elektryką) to 1000-1500zł

Mój mechanik zrobił swapa w 2 dni robiąc jednocześnie swapa w jajku z którego ja wziąłem silnik.

arekgr
25-06-11, 23:12
A koszta tych 200km w B? Kto z Was robił? Stawiam o zakład moją czapkę, że D16 mające 160km będzie szybsze niż seria B16. D jest tańsze do zabawy, ale jak zamierzasz dać za swapa B16 4tyś, to kolejne 4tyś wsadzisz później w części zęby mieć te 200km :)

radar333
25-06-11, 23:31
D16 przy 145 hp i hybrydzie+zamachu gnoi seryjne B16 już i tak... Ale i tak wolał bym B16, nie A2 a B16A. Nawet przez samą świadomość że mam najmocniejszy silnik montowany w jajku.

carlosv
26-06-11, 13:05
Czyli za b16 ponad 6 tys. muszę dac. Właśnie odnośnie elektryki bym miał największy problem. Muszę doczytac jak to jest z tymi wiązkami. Czy silnikowa bedzie się zgrywała z kabinową, póki co mam o tym kiepskie pojęcie. Mechaniczne sprawy faktycznie są do ogarnięcia. No ale wybór łatwy nie jest pomiędzy b16 a d16:)

Nemereth
26-06-11, 14:24
D16 przy 145 hp i hybrydzie+zamachu gnoi seryjne B16 już i tak... Ale i tak wolał bym B16, nie A2 a B16A. Nawet przez samą świadomość że mam najmocniejszy silnik montowany w jajku.

Hmm, wiem, że jest B16A i ladnie sobie liczy koni. Tak spojrzałem na tabele podczepione na forum i B16B ma 185 KM ;)

Timo-hg
26-06-11, 14:44
Ja to bym wolał latać a nie jeździć ;)
Dźwięku B16 przy włączającym się VTECu nic nie zastąpi - więc dla mnie wybór byłby prosty. Ja jeździłem D14 w 6 genie, potem kupiłem B16 w sedanie - bo chciałem auto rodzinne. I wrażenia? Ja się przyzwyczaiłem i dla mnie B16 nie robi szału, dlatego wkładam kompresor - ale każdy kto jedzie tym autem pierwszy raz czasem krzyczy, czasem piszczy, a czasem po prostu brakuje mu słów, żeby coś powiedzieć. Inni co już znają to auto, czasem zapierają się nogami - bo jednak fajnie przyspiesza. Kolejny raz życzę powodzenia w podjęciu decyzji i jak najszybszego ogarnięcia swapa - bez problemów. I tak wiem, że nie długo po swapie będziesz szukał informacji jak podnieść moc czy to będzie B16 czy D16 ;)
Pozdrawiam!

kubson012
28-06-11, 18:47
Ja po swapie na d16z6 ktore lyka nawet nie bede mowil ile oleju ale sporo, ze slizgajacym sprzeglem,tkumikiem srodkowym z d15+ strumienica + power rura z jakims smiesznym stozkiem bralem sie na start z kumplem ktory ma b16a2 lyka przy dojezdzaniu na maxa jakies mililitry oleju, 100000 przebiegu i z fidanza 4kg i powiem wam ze do 100 nie wiem czy byl pol metra przedemna a na wyzszych biegach wcale strasznie nie odchodzi siedze mu na dupie... tyle ze on ma b16 w 6g ja mam jajo

Timo-hg
28-06-11, 21:31
Ta, ja tez smigalem z d16 i jakos lepiej troszke odchodzi niz o pol metra. Moze kierownik dupa B16, albo zajechana, bo licznik cofniety milion razy ;)

kubson012
29-06-11, 16:42
no moze troche przesadzilem z tym pol metra ale nie byla to dlugosc samochdu napewno moze i kierowca troche zamulil na starcie z tym ze innym razem z 3 cisnal a ja za nim nie rownolegle i nie odchodzil znacznie a silnik napewno zyleta udokumentowany z francji i zreszta byl w warsztacie to mowili ze przebieg raczej realny ale chodzi mi o to nie rozdrabniajac sie ze szalu nie ma tzn nie odchodzi tak bardzo(przez co sie zdziwilem) jak by jeszcze w d16 samiast s20 byla y21 to juz wogole

Timo-hg
30-06-11, 13:52
ja mam w swojej b16 skrzynie y21 .. i dalej nie wierze ;)

nyndz
01-07-11, 15:57
hmm ciekawa dyskusja sie zrobila... sam dochodze do granicy od ktorej trzymalem sie poki co z dala, czyli swap. wiem ze porownywanie silnika doladowanego z n/a nie ma sensu ale ja sie waham osobiscie miedzy B16/18 a D16+Eaton jako ze koszta wydaja sie podobne.

mam wrazenie ze jedyne co rozwieje moje watpliwosci to przejechac sie autem z obydwoma setupami. B seria przyciaga aura, legenda ale czy ida za tym w parze osiagi? ostatnio spotkalem typa w ferio z b18c4 zatulejowanego dartonami ktory mial zakladac kompresor, i generalnie jak docisnal to jakos szalu z boku nie zrobilo, w przeciwienstwie do halasu. troche to zalosnie wygladalo. jakis czas temu przejechalem sie z cinkiem jego vti i w sumie to po urban legendach o EK4 spodziewalem sie wiecej. nie wiem czy to kwestia masy, bo przeciez EJ9 jest ciezsze od jaja stad tez nie wiem czy doladowanie nie jest lepszym pomyslem. jezdze glupim D14 i marudze - dobre co?:cool:

Starstruck
01-07-11, 16:02
hmm ciekawa dyskusja sie zrobila... sam dochodze do granicy od ktorej trzymalem sie poki co z dala, czyli swap. wiem ze porownywanie silnika doladowanego z n/a nie ma sensu ale ja sie waham osobiscie miedzy B16/18 a D16+Eaton jako ze koszta wydaja sie podobne.

mam wrazenie ze jedyne co rozwieje moje watpliwosci to przejechac sie autem z obydwoma setupami. B seria przyciaga aura, legenda ale czy ida za tym w parze osiagi? ostatnio spotkalem typa w ferio z b18c4 zatulejowanego dartonami ktory mial zakladac kompresor, i generalnie jak docisnal to jakos szalu z boku nie zrobilo, w przeciwienstwie do halasu. troche to zalosnie wygladalo. jakis czas temu przejechalem sie z cinkiem jego vti i w sumie to po urban legendach o EK4 spodziewalem sie wiecej. nie wiem czy to kwestia masy, bo przeciez EJ9 jest ciezsze od jaja stad tez nie wiem czy doladowanie nie jest lepszym pomyslem. jezdze glupim D14 i marudze - dobre co?:cool:

Też masz niegłupią myśl :). D16 + eaton to fajne połączenie. Nie jeździ tego od groma (jeszcze :p), odpycha się pewnie też niczego sobie. Pewnie dużo momentu wypluje, co na miasto jest bardzo fajne :). Tyle że koszty, gdy coś pierdyknie, mogą być niesympatyczne.

nyndz
01-07-11, 16:09
Tyle że koszty, gdy coś pierdyknie, mogą być niesympatyczne.

hmm tez tak myslalem. poki co po rozmowach z ludzmi zauwazam powoli ze najwieksza zaleta d16 to to, ze jest tego cholernie duzo i czesci sa tanie jak barszcz. przy malym doladowaniu bez zakucia masz powiedzmy 170-190km do zrobienia.

pgp22
01-07-11, 17:36
no własnie ja mam sedana i wiem napewno ze zrobie swap na d16z6 potem remont i soft:) i bedzie z 170-180 km:) kiedys mozna podniesc jeszcze zakuwając silnik:) i dać 1 bar np?:D hehe ale wtedy trzeba by jeszcze kilka bajerków zmienić:) mi na poczatek d16z6 po remoncie wystarczy to jakies 5-6k pln

marcinkovsky
02-07-11, 20:59
3x prawda! :D

Dźwięku B16 przy włączającym się VTECu nic nie zastąpi
moment wlaczenia vtec to poprostu balsam dla uszu.


I wrażenia? Ja się przyzwyczaiłem i dla mnie B16 nie robi szału
fakt, po jakims czasie B16 juz nie robi szalu dla kierowcy.


Inni co już znają to auto, czasem zapierają się nogami - bo jednak fajnie przyspiesza
skąd ja to znam :P

Fawor
02-07-11, 21:13
Ek4 nie jest jakąś legendą, nie przesadzajcie. Ot szybszy kompakt robiący setkę w okolicach 7,5sekundy w serii. Odczucia z jazdy nie powalają, bo b16 nie ma dołu. Ciśniesz od 4k i głowy to nie urywa. Mam Ejke z b16 na 180KM i skrzynią z ek9 wybebeszoną i zważoną na 1050kg - również to głowy nie urywa. Chociaż robi setkę w okolicach 6,5sek to 3ci bieg nie jest wariactwem. Pali równiez niemało jak na 1.6. Ja, decydując się na swap z D nie wrzucałbym nic innego niz C4. Wieksza pojemność i wykorbienie wału robi więcej Nm, na mody równiez reaguje lepiej, a i wytrzymałość dołu na doładowanie większa.

Timo-hg
03-07-11, 00:59
Pewnie.. szkoda, zeby cos urwalo jaja za 10tys ... w koncu to prawie porshe..
pozatym Fawor masz chorobe szybkościową, więc dla Ciebie K24 głowy nie urwie.. :)

Nemereth
03-07-11, 20:09
Jak to wygląda z wiązką elektryki przy B16A?
Mam D16Z6 i po włożeniu B16A wiązka kabinowa zostaje z D16Z6? czy jak to jest ?

maniak2007
03-07-11, 20:42
Mam D16Z6 i po włożeniu B16A wiązka kabinowa zostaje z D16Z6?

zostaje, silnikowa zresztą też zostaje, tylko pewnie trzeba pare wtyczek przełożyć.

Nemereth
03-07-11, 21:33
A coś dokładniej ktoś opisze? ;)

carlosv
04-07-11, 10:09
Właśnie co do wiązki kabinowej podczas swapu to elektryka (wyposażenie) kabiny nie ma wpływu na swap ( nie trzeba nic zmieniać lub kupować jakiejś dodatkowej wiązki pod wyposażenie), tylko silnik, osprzęt i wiązka silnikowa a reszta zostaje?

Ja mam ten d16y3 i jest w niezłym stanie łyka olej ale dopiero powyżej 5,5-6 tyś rpm i to niewielkie ilości, do setki zbiera się w czasie niskiej dziewiątki (buda-sedan) więc wydaje się że jest w przyzwoitej formie. Myślałem o kompresorze, bo wiadomo że wtedy momentu bedzie dużo i to od niskich obrotów no i silnik by został:). Ale jak patrzę przy jakich obrotach b-seria ma pełną moc to korci na swapa (tym bardziej że lubię jak silnik się wysoko kręci):). Na następne wakacje chciałbym już wyjechać z modami pod maską:).

maciu$
05-07-11, 11:24
A coś dokładniej ktoś opisze? ;)
Za odpowiednie $$$ na pewno, mało kto chce się dzielić wiedzą charytatywnie:p