Zobacz pełną wersję : Koszty swap
Witam! Posiadam Hondę Civic 1.4 IS 90 KM z roku 1997 i chciałem trochę poprawić jej osiągi - mianowicie bardziej kierowałbym się ku swapowaniu. Wiem że pewnie większość zacznie sypać B18C4/B16A2 ale wiem ze na to nie starczy mi pewnie nawet 10 000 zł. Zastanawiam się tez czy warto mierzyć w takie moce - 169 km do jazdy codziennej? hm...
bardziej celowałbym w moce rzędu 130 hp i zastanawiałem się nad D16Z6/Y8 lecz na ten cel mam ok 5-7 tys. - wolę obrać tę drogę, miałbym wtedy pewną rezerwę - gdyby znow brakowalo mi mocy zawsze mozna podlubac D16 a z mego 1.4 ile wycisnę najwiecej? chyba nie warto...
W związku z tym mam pytanie czy ktoś już może robił taki swap? jakie są tego koszta? wystarczy 7tys zł? moze proponujecie cos innego?
Auto sluzyloby do jazdy codziennej, posiada gwint+ukł. ham. z vti, naomnę też że umiejętności mechanicznych nie posiadam wogole...
pzdr
Nikt jeszcze nie robił takiego swapa, będziesz pierwszy :)
Wrzuć D16Z6, starczy Ci na swap i remont silnika te 7 tysięcy :)
10.000 - 11.000zł to kosztuje SWAP B18C6 z Integry.
Kosztuje zestaw na swapa. To trzeba przełożyć, i autko dostosować pod ten silnik. W sumie wychodzi około 13-14 tys.
Poszedles sluszna sciezka bo zawias i hamulce juz masz.
Z takim budzetem zastanawialbym sie nad wsadzeniem b18c4 (aczkolwiek do tych 7k dobrze by bylo miec jeszcze jakis margines bezpieczenstwa)
Kupowac d16 zeby zaraz robic remont, moim zdaniem nie oplacalne (tymbardziej jak wszystkie prace musisz komus zlecic). Ale ile ludzi tyle opinii.
Tu obszerny temat: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?23396-swap-ile-koszuje-tak-naprawd%EA ceny tak naprawde niewiele sie pozmienialy.
ja bym wstawił d16,jak się okażę że masz zdrową sztukę to remont odpuścisz,jak nie to zrobisz,zależy ile chcesz przeznaczyć na silnik...myślę że za 5k spokojnie wyciągniesz 145KM z tego i wszystko będzie chodzić jak należy
za 7tys można śmiało wkładać B18C4 i pewność trafienia zdrowej sztuki większa przynajmniej mi sie udało;)
Yotomeczek86
08-06-11, 13:10
A może B16A2? uczepiliście sie tego B18 jak rzep psiego ogona... co temat to b18 i spuszczanie się nad nim :) Za te 7 tyś można zrobić D16Z6 w takim setupie że będzie dupe łoić nie jednemu B18C4.... A i zdrową sztukę B18 to wcaaaale nie jest tak łatwo trafić..
Do D16 wrzucić hybryde, lekkie koło, dolot + wydech i będzie spokojnie 140 kucy - a jak kasy będzie jeszcze to można pokusić się o jakiś wałek + strojnie...
Do D16 wrzucić hybryde, lekkie koło, dolot + wydech i będzie spokojnie 140 kucy - a jak kasy będzie jeszcze to można pokusić się o jakiś wałek + strojnie...
Albo kupić słupek do remontu i od zera zacząć, przy okazji dopręży bo sam wałek raczej tutaj nie powali
Billejoe - dobrze prawisz. Wał na szlif, nowe panewki, tuleje na szlif i honowanie - nadwymiarowe tłoki. W 7 tysiącach jak dobrze policzysz uda Ci się wyremontować i doprężyć silnik, wyciąć kata, kupić 4-2-1 oraz jakiś prosty stożek na początek. Polecam Tygryska na silnik - spokojnie u niego kupisz silnik, zapewnie Ci wyremontuje i wyśle zdrową maszynkę :)
Yotomeczek86
08-06-11, 13:50
Billejoe - dobrze prawisz. Wał na szlif, nowe panewki, tuleje na szlif i honowanie - nadwymiarowe tłoki. W 7 tysiącach jak dobrze policzysz uda Ci się wyremontować i doprężyć silnik, wyciąć kata, kupić 4-2-1 oraz jakiś prosty stożek na początek. Polecam Tygryska na silnik - spokojnie u niego kupisz silnik, zapewnie Ci wyremontuje i wyśle zdrową maszynkę :)
Aaaale nie ma potrzeby od razu w nadwymiar się pakować :)
I przy okazji takiego remontu masz pewność że twój silnik będzie jak nóweczka :)
A może B16A2? uczepiliście sie tego B18 jak rzep psiego ogona...
może dlatego sie uczepili, że w/w silniki w tych samych budach kosztują praktycznie tyle samo (w sensie wrzucenie ich), a osiągi b18 nawet na tej 'słabiastej' s9b są zauważalnie lepsze? A nawet powiedziałbym, że w tej chwili można kupić całego angola MB kilka stówek drożej (jak nie w takiej samej cenie) jak swap A2.
Yotomeczek86 miał chyba bardziej na uwadze urozmaicenie wyboru,a nie narzucanie że jeśli B to tylko b16a2...:)
że w tej chwili można kupić całego angola MB kilka stówek drożej (jak nie w takiej samej cenie) jak swap A2.
bardzo dobre rozwiązanie bo w cenie swapa dostajesz jeszcze dobre hamulce a elementy nadwozia można opchnąć jeśli są w dobrym stanie i ew. pół skórę do Siebie założyć. Szukając w dobrym stanie po handlu gratami większa część może Ci się zwrócić.
b16a2
japoński silnik który głośniej drze japę niż c4 :D
tak, tylko nie kazdy ma możliwosci wykonania takiej operacji. W sumie to cieżki temat, aż dziwne że jeszcze nikt go nie poruszał ;) Na dzień dzisiejszy b18c4 masz na pokładzie za 6,5 k i wcale nie jest ciezko trafic zdrowe c4.
Yotomek, po raz setny, włożysz 7k w d i owszem bedziesz szybszy niz seria b18, tyle że ten który od ciebie dostanie, po upływie 6 miesiecy bedzie szybszy, wtedy ty pomyślisz o swapie i bedziesz ciut przed autorem tego tematu :) chyba że włożysz jeszcze 15 w d :cool:
Widze, ze temat idzie znow w strone ktory silnik wybrac, wiec ja dodam swoje 3 grosze.
W zasiegu mialem d16z6, b16a2, b18c4.
d16 odpadla, jak tylko w zasiegu znalazly sie b-serie: wydaje mi sie, ze jest to dobra opcja pod turbo, bo w razie czego graty sa tanie.
b16 mialo z mojego punktu widzenia jedna duza zalete - pojemnosc. Zostaje sie w niskiej klasie pojemnosciowej. W porownaniu do b18c4 lepsze przelozenia, ale z kolei brak szpery. Z wad: ciezej dostac w dobrym stanie.
b18c4 wygralo. Czemu? Na starcie najwieksza moc i moment ze wszystkich wymienionych. Szpera (moim zdaniem sporo daje w zakretach).
Przy zupelnie seryjnym silniku moge sie cieszyc niezlymi osiagami i niezawodnoscia seryjnej jednostki.
Wiadomo ze d16, czy nawet d15 mozna zdlubac do ok 150-160 KM, ale wydaje mi sie, ze to juz musi wplynac na zuzycie silnika.
Poza tym moim zdaniem wieksza pojemnosc to wiekszy potencjal.
Należy jeszcze wspomnieć, że za 7k nie zrobi się swapa na D16 razem z modami, którymi objedzie się c4 :) Chyba, że to wrzucone w w 4g, a C4 w 5 albo 6. Aczkolwiek rozsądniej chyba rozpatrywać jedną i ta samą ;)
Należy jeszcze wspomnieć, że za 7k nie zrobi się swapa na D16 razem z modami, którymi objedzie się c4 :) Chyba, że to wrzucone w w 4g, a C4 w 5 albo 6. Aczkolwiek rozsądniej chyba rozpatrywać jedną i ta samą ;)
Liftbacka seryjnego z b18c4 nie będzie ciężko objechać VI z d serią przykładowo na ćwiare...jeśli sam ogarniesz sobie swapa to za 2,5k możesz mieć już wszystko na profi do jazdy, wydaje mi się że za te 4k można coś zrobić sensownego...po taniości to wałek stg 2, tłoki z d13, hybryda, wydech od kolektora z czego bądź, prosty dolocik, jakaś przepustnica ewentualnie z rozwierconym ssakiem i jeszcze zostanie na strojenie...łoisz dupsko angielce na pełnym baku ;)
Oczywiście pomysły się kończą a w B dopiero można zacząć rzeźbe ale nie mowa o potencjale tylko realnych szansach seryjnego b18 z podłubanym d16
Ale jeśli ktoś nadal będzie chciał mieć ekonomiczne auto to niestety - B-seria tego nie da :)
Ale jeśli ktoś nadal będzie chciał mieć ekonomiczne auto to niestety - B-seria tego nie da :)
Bo? B seria - b18c4 i b16a2 pali praktycznie tyle samo co d16 przy normalnej jeździe. jedynie przy bucie może spalić wiecej.
Liftbacka seryjnego z b18c4
no wlasnie o takie kombinowanie mi chodzi...porównujmy te same budy! Osiągi 6g hatch z Dserią vs 6g hatch z C4. To jest ponad sekundowa przepaść.
jeśli sam ogarniesz sobie swapa to za 2,5k możesz mieć już wszystko na profi do jazdy
Moim zdaniem, jesli kolega pyta sie o takie rzeczy, raczej sobie sam swapa nie zrobi. A jesli nie to możemy zacząc liczyć koszta, bo za Twoje 2,5k można co najwyżej kupić zdrowy swap z6 (albo pochodne). robocizna w każdym z zakładów tuningowych 1,5k + około 500zł na olej, płyny, filtry, podstawowe uszczelki. Zrobiło nam się nagle 4,5k pln za gotowy swap i to jest realna, rynkowa cena. Dolot z odgrodzeniem i dobrym filtrem 500, jakiś wydech z kwasa (może być z firmy, w której robiony był swap) 1500, kolektor wydechowy 350 i nagle robi nam sie 6350 za Z6 z dolotem i wydechem. Gdzie Twoje doprężanie, skrzynia biegów i wałek, żeby chociaż zejść w niskie 15 na 1/4ta mili i zacząć nadążać za C4? Nie za bardzo kolego wiesz o czym piszesz.
Moim zdaniem, jesli kolega pyta sie o takie rzeczy, raczej sobie sam swapa nie zrobi. A jesli nie to możemy zacząc liczyć koszta, bo za Twoje 2,5k można co najwyżej kupić zdrowy swap z6 (albo pochodne). robocizna w każdym z zakładów tuningowych 1,5k + około 500zł na olej, płyny, filtry, podstawowe uszczelki.Zrobiło nam się nagle 4,5k pln za gotowy swap i to jest realna, rynkowa cena.
No i tutaj już powinna urwać się rozmowa bo wyraźnie napisałem że liczyłem koszty dla osoby która sama lub z kimś za "piwko" przełoży silnik...dużo osób na forum sobie pomaga a cena 1500zł jest tutaj tylko i wyłącznie realana kiedy przyjdzie szary Kowalski w pierwsze lepsze miejsce i poprosi żeby zrobić mu swapa
Dolot z odgrodzeniem i dobrym filtrem 500, jakiś wydech z kwasa (może być z firmy, w której robiony był swap) 1500, kolektor wydechowy 350 i nagle robi nam sie 6350 za Z6 z dolotem i wydechem.
Powiedz mi tylko po co zaraz robić wydech z kwasiaka na przelotowym środkowym mtecha i końcowym twin loopie i spawać całość w zakładzie tuningowym...wybrałeś najdroższą opcję której cene podałeś prawidłową tylko całość, która będzie dawała identyczne osiągi można zrobić za połowe tej kwoty
Gdzie Twoje doprężanie, skrzynia biegów i wałek, żeby chociaż zejść w niskie 15 na 1/4ta mili i zacząć nadążać za C4? Nie za bardzo kolego wiesz o czym piszesz.
Wiem o czym piszę, dodam również że też się dobrze orientujesz, tylko ja jeśli miałbym wydać "nagle robi nam sie 6350 za Z6 z dolotem i wydechem" to dawno bym odpuścił ;) Ciekaw jestem ile osób wydało tu na kompletne z6 taką kase nie ingerując w stan silnika po kupnie, robiąc tylko dolot i wydech jak piszesz :)
uwierz mi, że bardzo dużo, bo niektórzy nie mają możliwości/umiejętnosci robienia sobie auta samemu i właśnie dla takich ludzi powstają zakłady tuningowe zajmujące się modami mechanicznymi. Odstawiają auto i idą na nie zarabiać, bo np jednego i drugiego nie są w stanie połączyć choćby ze względu na czas..A to, że niektórzy robią sobie wydech 600zł taniej..no ok, robią :) Ale nie można tego brać za ogólny aksjomat, bo statystycznie podejrzewam, że więcej jest osób na forum nieumiejących spawać niż tych drugich :D
Yotomeczek86
09-06-11, 12:04
No ale do B serii też trzeba wydech i dolot zrobić... czyli wyjdzie spokojnie 8k zl. Można tak dyskutować i dyskutować... Kolega sobie zeswapuje sobie taki silnik jaki będzie chciał... Daliśmy mu pogląd na koszty. Dalsze rozmowy są zbędne.
Łoo dzięki wielkie wszystkim nie sądziłem że temat aż tak się rozkręci :) czyli za ok. 7 tys. dałbym radę przełożyc silnik D16Z6+remont i wyciśnięcie ok 140-150 hp ?
podejrzewam że cokolwiek bym nie przekładał mając silnik na wierzchu chyba i tak najlepiej dokonać remontu - kapitalny remont D16Z6 jest pewnie duzo tanszy niz B-serii ?
druga sprawa to skrzynia biegów - czy do D16 moze pozostać seryjna od D14 ?
No i właśnie chodzi o to ze podejrzewam ze moc tego rzędu starczy mi na długo - nie zamierzam uzywać auta w wyscigach itp
ale nawet jeśli - tu już nie o kosztach - jaka jest taka górna granica D16Z6 ?
Pozdrawiam :)
Yotomeczek86
09-06-11, 16:08
Skrzynia podejdzie bez problemu. Górna granica na seryjnych gratach w D16Z6 to tak 180 kucy.... mówię o bezpiecznej :)
do 7k wybrałbym d serie, czesci napewno są tansze niz do B serii
czyli za ok. 7 tys. dałbym radę przełożyc silnik D16Z6+remont i wyciśnięcie ok 140-150 hp ?
jeżeli będziesz robił sam/ze znajomymi w prywatnym garażu to tak. Jesli oddasz do firmy zajmującej się takimi modami - zrobisz tylko z6 na 14X KM bez remontu.
Górna granica na seryjnych gratach w D16Z6 to tak 180 kucy....
chcialbym zobaczyc te mody ;)
chcialbym zobaczyc te mody ;)
D16Z6T mało masz na forum ;p
T
mowa o seryjnych gratach
Yotomeczek86
10-06-11, 10:37
Chodziło mi że można bez kucia osiągnąć te 180 koni na seryjnych gratach ale z doładowaniem... ehh
Bo? B seria - b18c4 i b16a2 pali praktycznie tyle samo co d16 przy normalnej jeździe. jedynie przy bucie może spalić wiecej.
No przepraszam, ale w to nie uwierzę. Może na jałowym tyle samo palą, ale w inne nie uwierzę. Miałem na myśli również ceny części oraz że każdy element "tuningowy" będzie droższy.
No przepraszam, ale w to nie uwierzę. Może na jałowym tyle samo palą, ale w inne nie uwierzę. Miałem na myśli również ceny części oraz że każdy element "tuningowy" będzie droższy.
Nie musisz wierzyć. Ja swoje wiem, wielu znajomych ma B i też wiem ile to pali i jak mało palić może.
Znajomego (Hastnera z forum) B18C4 Pali w trasie mniej niz moje d16 (około litra), w mieście też mniej tylko nie pamietam ile.
tak ogółem - d16 to 1.6 i b16 to 1.6 więc nie rozumiem czemu miałyby być jakieś wielkie różnice w spalaniu... 1.8 to też nie jest jakaś ogromna pojemność ;) Masz więcej mocy pod pedałem to mniej butujesz i stąd mneijsze spalanie. Tylko przy upalaniu się zwiększa w stosunku do d16.
Jak chlopak przeczyta te wszystkie wasze posty to dalej nie bedzie wiedzial co robic, tak tu namieszane:D
Hehe nie ja raczej zostanę przy D16Z6 :) poprostu te 90 koni to za mało... a z kolei jeździłem kilkoma mocniejszymi autami, np BMW znajomego 2.5 193hp, wrażenia fajne ale tak się zastanawiam...po co? oczywiście nie obrażam żadnego z posiadaczy aut o mocach grubo ponad 200 hp tyle że mi do jazdy codziennej (w tygodniu dojazd do pracy+ weekend objazdówka) raczej wystarczy ta okolica 140 hp :) tyle też że obawiam się gdyż apetyt rośnie w miarę jedzenia i gdyby znów było 'te 140 koni to za mało' to wolałem spytać jakie są możliwości D16Z6 :)
nie będziesz miał pojęcia o tym czy 140hp będzie ok, dopóki nie będziesz miał doświadczenia w jeździe takim setupem.
No właśnie o to mi chodzi... trochę jezdze znajomego BMW E36 2.0 150 hp i jej moc mi wystarcza do osiągnięcia wyzszej prędkości na prostej a i przy wyprzedzaniu nie zawodzi, zadnych ustawek ani kill'i raczej nie planuje, Civ'a nalezała 5 lat do mego brata a teraz mam ją ja i mam do Niej ogromny sentyment i planuje Nią się cieszyc jeszcze długi czas i poprostu chcę w Nią tchnąć trochę nowego ducha :)
A teraz przekonałem się jakoś do D16Z6
i to chyba byłoby na tyle, jeśli ktoś chce coś dodać - zapraszam :)
dziękuję wszystkim za pomoc
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.