Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic d15b2 problemy i pytania



jerzyrambo
07-06-11, 19:01
Witam serdecznie wszystkich na forum. Moją Honde kupiłem 3 dni temu, jednak mam do Was parę pytań. Od razu zaznaczę, że w mechanice jestem raczej zielony (jakieś podstawowe sprawy to wiem). Przed napisaniem tego tematu przeszukałem Forum i chciałbym się teraz upewnić/dopytać.
Auto na zimnym silniku gdy jest na obrotach w zakresie do ok 2,5tys gdy dam gazu jest jakby zmulone, może nawet występuje delikatne przerywanie, dopiero potem się zbiera, dość wyraźnie to czuć. Przeczytałem parę tematów i pisaliście o czyszczeniu przepustnicy, silnika krokowego, sprawdzeniu ustawienia zapłonu. Czy ten problem dotyczy tego? Kolejnym problemem już po nagrzaniu są spadające obroty. Gdy nacisnę sprzęgło obroty spadają do nawet ok 150-200 dosłownie na chwilę i wracają na ~800rpm (przy czym jak już np. jestem na skrzyżowaniu i stoję na 1 ze sprzęgłem wciśniętym to obroty nie falują ani nic, sprzęgło trzyma, jest ok). Szczerze powiem, że bardzo mnie to irytuje bo mam wrażenie, że zaraz mi zgaśnie i nie wiem w czym leży przyczyna. Czy to kwestia regulacji obrotów (w sumie po takim spadku wraca na 800rpm czyli ok), czy może mam do wymiany sprzęgło? Dodam, że Honda jest moim 2 autem, wcześniej też miałem podobne problemy, z tym, że tamten gasł ale jak był zimny. Na ciepłym silniku odpala praktycznie od razu po przekręceniu kluczyka, na zimnym trochę dłużej pokręci(ale zawsze od 1 strzała). Temperatury są ok, nie przegrzewa się, chłodnica pracuje. Wiem, że mam do wymiany olej bo jest kartka z poprzedniej wymiany (jestem umówiony na piątek) i chciałbym spytać o tą sprawę. Interesuję mnie olej Elf półsyntetyk 10w40, czy to dobry wybór? Chciałbym także wymienić olej w skrzyni (poprzedni właściciel nie wymieniał, nie wiem jak wcześniej), czyli wyczytałem, że MTF-94. Filtr oleju (jaki?- Japoński?), powietrza, benzyny. No i mam powiedzieć mechanikowi o tym czyszczeniu tego i zapłonie. Czy może już olej który jest do wymiany, powoduje te spadki obrotów? Moim amatorskim okiem nie dostrzegam żadnych wycieków, wszystkie przewody wyglądają na sprawne. Dzięki z góry za odpowiedzi

rafal86
07-06-11, 19:28
olej ani sprzegłą nie powodują falowania. Wyczyść silniczek krokowy który moze byc przyczyną.
Olej w skrzyni to MTF i na taki zmien. Rozrząd był wymieniany? Zawsze sie powinno go zmienic jesli nie wiesz kiedy było to robione.

Van_Dal
08-06-11, 07:51
Witam
Przedewszyskim wymień kable zapłonowe, świece i powiedz czy to coś zmieniło
później możesz zabrać się za czyszczenie silniczka krokowego masz wszystko ładnie tutaj opisane
Demontaż http://www.fotoporadnik.cba.pl/czyszczenieiac.htm
Czyszczenie http://www.fotoporadnik.cba.pl/czyszczenieiac.htm nie zapomnij potem odpowietrzyć układu chłodzenia

zico1981
08-06-11, 12:03
kazde b2 na zimnym ma muła, trzeba poczekac az sie nagrzeje, wtedy w palnik dajesz:)

Marcin1792
08-06-11, 20:25
kazde b2 na zimnym ma muła, trzeba poczekac az sie nagrzeje, wtedy w palnik dajesz:)

Nie chodzi za pewne o muła, mam b2 i mi też szarpie, mam zamiar kupić coś do czyszczenia wtrysków ponieważ b2 to dwuwtryskiwacz, pierwszy odpowiada za małe obciążenia silnika - do 2500rpm a drugi za duże, na dużym obciążeniu idzie ładnie szarpie poniżej 2500rpm, na wyzszych biegach muli(do 2500).