PDA

Zobacz pełną wersję : martwy D15B2, co dalej ?? :(



Van_Dal
07-06-11, 14:54
Witam wszystkich :)
Do ubiegłej niedzieli byłem szczęśliwym właścicielem Hondy Civic V z 1992r liftbacka lub po prostu jojka :) Biło w niej ciutke wysilone, nigdy nie gazowane, zadbane serducho zwane D15b2. Nie miało ono ze mną łatwego życia, mimo to mogłem zawsze na niego liczyć, nigdy mnie nie zawiodło. Lecz pewnego czasu zdarzyła się przykra historia, która odebrała mi całe szczęście z posiadania tego auta



Podczas małej wycieczki w niedziele wziąłem się za któreś z kolei wyprzedzanie, a że czasu było mało wiec redukcja na 2 gaz do podłogi i ruszamy. chwileczkę później obrotomierz wskazywał ponad 6000 obr na minute a ja zmieniałem bieg. Po puszczeniu sprzęgła poczułem szarpnięcie i zobaczyłem świecą się kontrolkę od alternatora i brak reakcji na gaz :confused: więc myślę silnik zgasł. siłą rozpędu bezpiecznie dojechałem na pobocze i próbuje odpalić a tu zonk :mad: Rozrusznik kręcił jak przy całkowitym braku kompresji :( myśle urwał się rozrząd :mad: zdejmuje Dekiel zaworowy osłonę rozrządu i okazuje się ze pasek jest cały ale bardzo luźny, patrze na koło pasowe a ono rusza się na boki :( nie myśląc dużo zaholowałem hanie do domu gdzie siedziała w garażu do dzisiaj. Jak dostałem wolne z roboty od rana rozkręcałem Honde . żeby zdjąć osłonę rozrządu na kombinowałem z śrubą koła pasowego, a to co zobaczyłem potwierdziło moje najgorsze obawy:(. Ukręcony wał, zraz za simmeringiem przed zębatką napędu paska rozrządu. Dla uściślenia autko dostawało juz tak po obrotach niezliczoną ilość razy lecz nie skarżyło się że coś mu po tak. dbałem o nią jak o własną dziewczynę, wszystko wymienione na czas a jak cokolwiek wymagało drobnej nawet naprawy od razu zostało naprawione czy wymienione

Do rzeczy
Zastanawiałem się co z tym fantem zrobić

Wymieniać wał=> nie wiadomo co z głowicą, jedni znajomi mówią ze silnik jest bezkolizyjny, drudzy ze nie, sam nie wiem:confused: może ktos z Was się o tym wypowie ??
inny wał + szlif wału + panewki wychodziło by około 500 zł
Kupić inny silnik SWAP => zawsze chciałem mieć minimum 110 KM, więc tu widzę sensowniejsze rozwiązanie, mam na oku teraz 2 silniki mianowicie
D15b7 (mniej kombinowania, OBD1 ) za około 500 zł i
D15z8 (VTEC-E :( więcej kombinowania, OBD2 ) za około 400 zł bez komputera, do którego mam pytanie: są 2 jego wersje, kturą musze kupić do tego silnika ?? P9L-E11 czy P9L-E13 ?? jest pomiędzy nimi różnica 200 zł :(


Oba silniki są niestety bez wiazek więc bez kombinowania sie nie obejdzie, z elektryką i elektroniką sobie poradzę, w tym akurat jestem dobry, profesionalnym mechanikiem nie jestem, silnik zmieniałem tylko w maluchu :D ale myślę że dam sobie z tym rade

Proszę o pomoc, bo jak sam tylko będę nad tym myslał to mnie coś trafi :(

jasiek09
07-06-11, 15:00
jest kolizyjny, nie baw się w reanimację tego tylko kup drugi silnik, żeby d15b7 u Ciebie jeździlo jest zabawa z wiązkami, aparat zapłonowy ,komputer/sonda też musi być od b7

Van_Dal
07-06-11, 15:15
to przynajmniej wiem ze reanimacja odpada ;] dzięki :D ale mimo wszystko jakoś na duchu tak samo do dupy ;/
a jestem świadomy ze muszę mieć cały osprzęt do obu siników ;/ z mojego starego podchodzą tylko rozrusznik, pompa wspomagania, alternator i to wszystko ;/ miałem na końcu tego miesiąca przerabiać go na MPFI i obracałem się w tematach elektryki w tych silnikach ;)

CO do d15Z8 to jest on z Civica VI gen, wiem ze łapy pasują, muszę tylko przekręcić tą co znajduje się blisko pompy wspomagania, mam pytanie co do kolektora wylotowego ( w którym znajduje się od razu katalizator i sonda lambda) czy da się do niego podpasować mój stary kolektor ??

nikog0
07-06-11, 17:25
Przy OBD II są dwie sondy lambda, standardowa w kolektorze wydechowym i druga za katalizatorem - są z nią problemy. Poza tym będzie też problem z wywaleniem katalizatora, jak OBD II, chyba że symulator zrobisz/kupisz, dlatego najlepiej kup D15b7, jeśli chcesz mieć mniej problemów przy swapie. Elementy mechaniczne raczej powinny pasować.

Van_Dal
08-06-11, 07:10
więc tak, byłem zobaczyć te dwa silniki i żadnego nie chce kupić, zaolejone, mało oleju na bagnecie, ogólnie zajechane trochę
Całe popołudnie goniłem za innymi serduchami i o to co wypatrzyłem
D15Z6 z 99r sam słupek za 400 zł dość czysty, olej w miare
d15Z3 sam słupek za 500 zł
F20A1 xD ciutke za duży
D15Z6 z anglika przejechane podobno 60 tys Mil olej wygląda jak nówka minimum 10w40 może i pełny syntetyk, brązowiutki, 0 wycieków na nim, w komplecie aparat zapłonowy TD80U alternator i sprężarka klimatyzacji (swoją drogą mi nie potrzebna) za 800 zł jak sie uda to wytarguje pewnie komputer jak znajdzie.
co o nich myślicie, nic innego nie znalazłem przynajmniej narazie :(
OBDII się nie boje, kolektor z katalizatorem do D15Z6 dostane

A może któryś z forumowiczów ma jakiś silnik do opchnięcia w okolicach Nowego Sącza ?? :D

nikog0
08-06-11, 08:46
więc tak, byłem zobaczyć te dwa silniki i żadnego nie chce kupić, zaolejone, mało oleju na bagnecie, ogólnie zajechane trochę
Całe popołudnie goniłem za innymi serduchami i o to co wypatrzyłem
D15Z6 z 99r sam słupek za 400 zł dość czysty, olej w miare
d15Z3 sam słupek za 500 zł
F20A1 xD ciutke za duży
D15Z6 z anglika przejechane podobno 60 tys Mil olej wygląda jak nówka minimum 10w40 może i pełny syntetyk, brązowiutki, 0 wycieków na nim, w komplecie aparat zapłonowy TD80U alternator i sprężarka klimatyzacji (swoją drogą mi nie potrzebna) za 800 zł jak sie uda to wytarguje pewnie komputer jak znajdzie.
co o nich myślicie, nic innego nie znalazłem przynajmniej narazie :(
OBDII się nie boje, kolektor z katalizatorem do D15Z6 dostane

A może któryś z forumowiczów ma jakiś silnik do opchnięcia w okolicach Nowego Sącza ?? :D

A byłeś na Mystkowie ?
Ale najlepiej byłoby kupić z rozbitego, co jeździł i znałeś.
P.S. sprężarki klimy dość drogo chodzą, więc mógłbyś ją odsprzedać
Mój kolega w okolicach Jasła kupował i odwoził, tak samo gdzieś w Sękowej...
Ja bym tu nie oszczędzał i nie brał najtańszego, bo po co za chwile remont robić... :)

Van_Dal
08-06-11, 09:30
No właśnie 3 pierwsze są z Mystkowa ;] hehe ;)
najchętniej bym kupił z rozbitego ;/ tylko żadnego w okolicy nie ma, nawet na allegro
ale ten Twój kolega to jak kupował i odwoził ?? kupował całe rozbite auto, przywoził do siebie, wymontowywał to co chciał, potem odwoził i gościu wracał mu za to co zostało w budzie ??
Musze pojeździć po złomach może jakiś rozbitek będzie ;bo narazie to trafiam na same słupki albo nic konkretnego :( sale d13 albo d14 w gaźniku


teraz pytanie: jak ze sprzęgłem i skrzynią biegów ?? będzie pasowała z mojego silnika ?? , wiem że wielokliny maja tyle samo zębów ale czy średnica tarczy sprzęgła i cały docisk czy pasują do D15Z6 ?? czy będę musiał kupić cały zestaw sprzęgła ??

zabrało mnie na myślenie i wymyśliłem coś takiego
D15Z6 DPFI
czy silnik ten po podaniu napięcia na cewke od V-teca i podłączeniu go do starego osprzętu z D15b2 będzie chodził jak normalne 90KM ?? czy wszystkie czujniki będę musiał przekręcać z starego silnika ?? czy po prostu podłączyć do tych ?
autko potrzebne jak najszybciej a narazie to nie ma czasu nawet do niego zajżec ;/

Van_Dal
08-06-11, 21:20
Proszę o szybką odpowiedz tych którzy znają się w temacie
co oprócz ECU potrzebuje do swapa na D15Z6 ??
wiem ze w b7 map sensor znajduje sie w kolektorze dolotowym, nie wiem jak w Z6
rezystor box będzie na 100% potrzebny, możecie powiedzieć z jakich modeli pasuje ??
Jeszcze jedno pytanko
czy wiązka silnikowa np z B7 będzie pasowała ?? oczywiście po dorobieniu kilku kabelków na drugą lambde i VTECe ?? i co z immobiliserem ?? muszę kupić antene z kluczykiem do niego ??
a do d15z6 trzeba coś jeszcze ??? i czy ten osprzęt pasuje z innych silników


Juz dowiedziałem się ze do swapa na d15z6 nie potrzeba rezistor boxa, ponieważ wtryskiwacze mają odpowiednią oporność żeby były sterowane bezpośrednio przez komputer
ale muszę się upewnić co do map sensora, jest w kolektorze dolotowym czy musze jakiś kupić
i czy
Silnik, aparat zapłonowy, komputer, uzbrojony kolektor dolotowy, na początej pierwsza sonda lambda, wystarczą do tego swapa ??

vnv_nation
09-06-11, 06:55
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf polecam

pablo_020
09-06-11, 07:38
Map sensor w d15z6 jest na przepustnicy.
b7 to obd1, a z6 to obd2, więc potrzebna wiązka obd2 lub przejściówka obd1-->obd2 choć nie wiem czy takowe istnieją (wiem, że są z obd2 na obd1)

Co do reszty to:


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf polecam

Van_Dal
09-06-11, 07:53
no faktycznie ;] za duży leń ze mnie i nie chciało mi się poszukać
W d15Z6 map sensor jest w kolektorze ssącym
Rezistor box nie potrzebny

Największy problem jest z immobiliserem, chyba muszę kupić go do tego kompa :(
czyli SWAP na D15Z6 pomimo swoich plusów zaczyna być nieopłacalny :confused:

Kolektor Dolotowy na 95% będzie pasował
Dalej nie wiem co z wartościami czujników bo to jest w końcu OBD2a ale jak będzie możliwość to przekręcę czujniki z starego silnika dla świętego spokoju

nikog0
09-06-11, 10:18
No właśnie 3 pierwsze są z Mystkowa ;] hehe ;)
najchętniej bym kupił z rozbitego ;/ tylko żadnego w okolicy nie ma, nawet na allegro
ale ten Twój kolega to jak kupował i odwoził ?? kupował całe rozbite auto, przywoził do siebie, wymontowywał to co chciał, potem odwoził i gościu wracał mu za to co zostało w budzie ??
Musze pojeździć po złomach może jakiś rozbitek będzie ;bo narazie to trafiam na same słupki albo nic konkretnego :( sale d13 albo d14 w gaźniku



Mój kumpel kupował niby z rozbitków co mają przejechane 150 tys km... ale silniki były już wyciągnięte... więc każdą gadkę mógł wcisnąć :) przywiózł do domu, do mechanika, założyli do samochodu, ściagneli i odwieźli i zabrali kase..
Później kupił ten który ma u siebie, jakiś d15 (ten na jednopunkcie chyba b2) pojeździł pół roku i juz słaby a oleju pali jak smok...
No ale nic, szukaj, może coś się trafi, bo dużo hond jeździ teraz na drogach :)

Van_Dal
09-06-11, 13:53
ten D15Z6 jest od jakiegoś znajomego mojego ojca i mam na niego gwarancje, jak coś będzie nie tak przez miesiąc to oddaje połowę kasy ;] dlatego się go tak kurczowo trzymam

Postanowione ;] kupuje D15Z6 zakładam narazie osprzęt z D15B2 staruszka mojego i jak będzie hulało to będę rozglądał się za wiązką i immobiliserem ;] hehe i będzie 25 kucyków więcej ;]

Cewka vteca e zasilana jest bodajże z 12v to zrobię układ w zależności od temperatury oleju będzie włączał tą cewkę i bede miał wszystkie 16 zaworów działające

xmatii
09-06-11, 15:37
A jak podepniesz 24V to zadziała 20 zaworów ??:confused::p

Van_Dal
09-06-11, 16:44
a wiesz może co to elektrozawór załączający VTECA ???
d15z6 to silnik vtec E i do pewnej granicy obrotów chodzi standardowo na 12 zaworach
po prostu zależy mi na sterowanie tym elektrozaworem żeby nie mulić tego silnika, miał bym to samo co do tej pory ;]
wiec muszę podłączyć inaczej tą cewkę bo przecież komp z d15b2 nie obsługuje tego ;]


Silnik już wyciągnięty z Hani ;] jutro jadę po tą d15z6 :) podłączam ją narazie do starego osprzętu, zobaczymy co z tego wyjdzie ;]

Van_Dal
10-06-11, 21:55
Silnik jeszcze poza hania ;] ale już cały uzbrojony czeka tylko na nowe sprzęgło, potem , założyć na poduchy i podłączyć wszystko, :D
więc mam kilka pytań,
-Jak w tym silniku ustawiać zapłon?? ma ktoś na forum jakieś doświadczenie z tym ?? nie posiadam lampy stroboskopowej żeby dobrze na kole pasowym określić wyprzedzenie zapłonu
-Jak uruchomić silnik po tak długim postoju ( około rok stał bezczynnie), na razie co zrobiłem to tylko zalałem przez świece tłoku naftą po około 15 ml
Jaki olej do tego silnika ?? środek pod pokrywą zaworową czysty jakby od nowości nie odpalany ;], 3 na 6 pytanych mówili ze zalany syntetykiem ;] więc co polecacie ?? i co myślicie o tym oleju ?? co tak tanio ?? http://allegro.pl/olej-elf-excellium-nf-5w40-4l-super-cena-i1640263028.html

RRa
11-06-11, 12:25
pod pokrywa też przeleć oleum trochę, żeby na sucho nie pracowało :>

Van_Dal
12-06-11, 08:04
łożysko wyporowe na sprzęgle niestety dostałem nie to co trzeba i hania wciąż czeka na sprzęgło ;/
kolektory i wszystko podłączone do d15z6
kręciłem tyle wałem ze zaczął się pojawiać olej na krzywkach wału ;]
i czy może ktoś się wypowiedzieć na temat tego oleju ?? http://allegro.pl/olej-elf-excellium-nf-5w40-4l-super-cena-i1640263028.html czy to jakaś podróbka czy cos??

Van_Dal
16-06-11, 09:15
sory ze post pod postem ale muszę odkopać ten temat
Silnik siedzie w budzie, pierwsze odpalenie ma za sobą, ładnie równo chodził za pierwszym razem na 2000 a teraz na samoadaptacji obroty falują 2200 to 1800 i w kółko. błędów ani teraz anie wcześniej nie było
co do odpowietrzenia układu chłodzenia, D15z6 odpowietrza się automatycznie ale czy z przeszczepem chłodnicy o zbiorniczka wyrównawczego z d15b2 też będzie się tak sam odpowietrzał ??, zalany tym co było na płukanie, czyli stary płyn chłodniczy z d15b2 w dodatku rozcieńczony :( ale to tylko na płukanie syfów.

silnik założony autko jeździ ;] w końcu wszystko działa :) to odpowiem na własne pytanie
D15z6 z resztą z B2 odpowietrza się sam ;] tylko schodzi mu to troche

falowanie obrotów było spowodowane zapowietrzonym silniczkiem krokowym

Grubu
24-06-11, 17:19
Jak bedziesz powracał do osprzetu z d15z6 to D15b2 w jajku ma obd0 takze wtyczki do kompa plus komp p28 i przeróbka wiązki silnikowej i kabinowej.