PDA

Zobacz pełną wersję : Parówa VS CAI



m i C h a L e K
07-06-11, 14:13
Witam . Mam pytanko odnosnie dolotu , a wiec tak silniczek B18c4 , wydech , hybryda , zamach odelzony itp itd...
Przyszła wymiana ssacego wpadł skunka2 + przepustnica 70mm i zabieram sie za wymiane dolotu , jest dolot poprowadzony do lampy dodam ze to 6gen + airbox simoty i doprowadzenie z halogenu zimnego powietrza , jako ze przepustnica jest wieksza od seryjne o 10mm? albo nawet 12 chce wstawic w miejsce starego dolotu parówe lub cai ? i nie wiem co wybrac , oczywisice parówa + odgrodzenie od silnika + nawiew zimnego ze zderzaka bedzie , ale chodzi mi co da wiekszy przyrost ? cai czy parówa?
ma ktos moze jakies porównanie ? wykres z hamowni?

YETI
07-06-11, 14:21
kiedyś na forum było porównanie co najmniej 3ch dolotów, ale chyba w D-serii. Pamiętam, że tam najlepsze wyniki dało CAI (prawdopodobnie z racji dużej objętości dolotu).

Pytanie jeszcze na czym Ci zależy, jeżeli chcesz lepszą reakcję na gaz, to idź w ITB ;)

m i C h a L e K
07-06-11, 14:27
http://img543.imageshack.us/img543/1632/p1901112133.jpg

mam cos takiego , + doprowadzenie zimnego ze zderzaka i chce w tego dolotu wstawic parowe . I nie wiem czy zyskam cos na parowie ? czy strace?

crxd16
07-06-11, 16:26
parowa, dobry srodek i dobra reakcja na gaz, cai najlepsza gora;
z przepustnica to przesadziles niemilosiernie

m i C h a L e K
07-06-11, 16:44
nie moglem nigdzie znalezc na biegu mniejszej .... a za skunka jakos nie widzi mi sie dac 600 zł+ , a co za duza bedzie? strojenie oczywiscie bedzie...

seryjne wtryski to ogarna?

n1uniek
07-06-11, 18:40
wlasnie dlaczego 70mm to za duzo pomijając szarpanie itd.?

m i C h a L e K
07-06-11, 18:54
wlasnie dlaczego 70mm to za duzo pomijając szarpanie itd.?

bedzie poprostu bardziej samochod reagował na gaz ;p z tego co sie dowiedziałem.

crxd16
07-06-11, 22:26
bo to nic nie daje w seryjnym silniku, kasa wyrzucona w bloto + problemy z czesciowym wychyleniem motylka

lozek
08-06-11, 00:53
Wtrącę się z rzeczami o których nikt tu nie napisal jeszcze...

Owszem cai jest dobry ale bardzo porównywalny do parówy gdyż:

W parówie mamy dobry środek i dobrą reakcję na gaz - dużo powietrza wpadającego ze zwiększonym ciśnieniem (zastosowanie zwężki venturiego w parówie). Gdy ją odgrodzimy i doprowadzimy zimne powietrze to będzie praktycznie taka sama temp powietrza jak w cai czyli podobne przyrosty no i pełen potencjał parowy ujawnia się po strojeniu auta - bez strojenia może rewelacji nie robi (podobnie jak bez odgrodzenia i doprowadzeina zimnego powietrza)

Śmiem twierdzić, że po zrobieniu tego wszystkiego parówa spokojnie może konkurować z CAI a nawet może być lepsza.

Starstruck
08-06-11, 01:03
Parówa jest na pewno bezpieczniejsza od CAIa, gdyż nie zassie łatwo wody. Poza tym, jak pisali wyżej, musi być do niej doprowadzone zimne powietrze + odgrodzenie od ciepłej komory).

billiejoe
08-06-11, 12:56
Parówa jest na pewno bezpieczniejsza od CAIa, gdyż nie zassie łatwo wody. Poza tym, jak pisali wyżej, musi być do niej doprowadzone zimne powietrze + odgrodzenie od ciepłej komory).
IMO wszystko w temacie, złoty środek, a że tak jeżdżę to wcale nie znaczy że na siłę zachwalam :)

Yotomeczek86
08-06-11, 13:52
A chyba zapomnieliście że na CAI można założyć Hydroshield... niestety ciężki do dostania ale można. Ja mam CAI simoty i niestety jak nie dorwę hydro to go nie założę... Na razie jest Short i widać różnicę niestety na minus w porównaniu z CAI....

billiejoe
08-06-11, 14:00
Był niedawno grupowy na hydro gdzieś ;) W pl łatwiej dostać drycharger jednak:)

radar333
08-06-11, 16:36
Jak parów jest taka dobra to czemu nie stosują jej w wyścigach torowych a CAI tak?

Saiti
08-06-11, 16:39
bo ich nie stać! :D

billiejoe
08-06-11, 16:49
Bo parówczak sam w sobie niczym nie zachwyca...a dobry separator i pociągnięte zimne z dołu do tego już tak :)

Saiti
08-06-11, 16:59
Tak jest. Tam nie ma takich skaczących ciśnień aby musiało mieć to specjalny kształt. Stożek o dużej przepustowości i jak najzimniejsze powietrze - wsio.

Szynkus
08-06-11, 17:33
Ja póki co mam CAIa całego bez Hydroshielda, przjeździłem tak całą zime i wszystko żyje. Wystarczy na początek zwykła guma przyczepiona do zderzaka od dołu.

Saiti
08-06-11, 17:43
Albo Airbox.

billiejoe
08-06-11, 17:44
Ja się grzecznie spytam...kto z Was ma tego CAIa owiniętego jakąś termo taśmą ewentualnie górne ramie z pcvki :confused: Nigdy nikomu tego nie wypominam w cztery oczy ale na forum wypada, dotknijcie tego ustrojstwa po przepale w lato...piszę celowo dotknijcie bo jak się złapiecie to się poparzycie, tworzymy często daleko idące teorie a zapominamy o podstawach...miałem shorta, miałem CAIa, jest parówa, naprawdę lepiej nie będzie dopóki ssaka i przepustnicy nie zmienie :p

maniak2007
09-06-11, 22:19
kto z Was ma tego CAIa owiniętego jakąś termo taśmą ewentualnie górne ramie z pcvki

ja mam CAI z aluminium owiniety taśma termo. przed owinięciem CAi strasznie sie grzał, teraz po owinięciu już sie AŻ tak nie grzeje. więc warto owinąc.

Artek82
09-06-11, 22:52
tu kibelrura ma przewagę nad metalową rurą, nie akumuluje tak ciepła

radar333
09-06-11, 22:56
A CAI przynajmniej w jajku ma ta przewagę że na niego piź*zi zimnym z okolic halogena że aż miło i zaje*iście podciąga górę do odcinki. Wg mnie parówa to tylko taki bajer pod maską bo jest modna. Za 2 lata minie i wymyślą jakiegoś bączka nowego a CAI zawsze będzie CAI'em.

lozek
09-06-11, 23:13
A CAI przynajmniej w jajku ma ta przewagę że na niego piź*zi zimnym z okolic halogena że aż miło i zaje*iście podciąga górę do odcinki. Wg mnie parówa to tylko taki bajer pod maską bo jest modna. Za 2 lata minie i wymyślą jakiegoś bączka nowego a CAI zawsze będzie CAI'em.

Jak co drugi zakłada parówę bez osłony i bez nadmuchu zimnego to sie nie dziwie że takie zdanie krąży. Parówa daje co innego a co innego cai. nie można ani jednego ani drugiego skreślać.

radar333
10-06-11, 09:45
A ja skreślam? Parówa to jest tak przemyślana jak seryjny dolot. Żeby coś dać a nie zabrać do tego a przy tym brzmi i wygląda. Wg mnie parówa jest nr2 po CAI'u właśnie, lepsza niż long ram i short ram.

wkostek
11-06-11, 09:11
Ja się wypowiem o CAIu i parówie, bo miałem kiedyś CAI, a teraz mam parówę. Prawdą jest, że na CAIu wyciśniemy więcej u "góry", ale na moim przykładzie CAI porawił górę, ale spadła (i to dość znacząco dało się odczuć) elastyka silnika w dolnym i średnim zakresie obrotów. Natomiast parówkowa daje ładne zachowanie auta w dolnym i średnim zakresie, ale niestety góra już tak piękna nie jest. Jak widać na moim wykresie poniżej:
http://img593.imageshack.us/img593/9286/civicwkostek800x600.th.jpg (http://img593.imageshack.us/i/civicwkostek800x600.jpg/)
Jest to mój aktualny wykres na parówie. Jak widać na parówie wartość momentu obrotowego jest imponująca zwłaszcza, że to 1600 ccm i ładnie przebiega na całej długości. Już od 3000 rpm jest ponad 150 Nm. Natomiast przebieg mocy jak widać jest ok w średnim zakresie, a im dalej tym krzywa zaczyna "łagodnieć" i w okolicy 6700 rpm zaczyna powoli spadać. Na CAIu powinno wyglądać to tak (niestety nie mam wykresu), że przebieg krzywej mocy byłby podobny, ale "góra" byłaby lepsza (ostrzejsza) i moc maksymalna mogłaby być wyższa i z pewnością powyżej 7200 rpm. Natomiast krzywa momentu byłaby korzystna dopiero od około 5500 rpm.
Podsumowując: auto do sportów motorowych to ja stawiałbym na CAI, natomiast do auta "miejskiego" parówa jest wręcz idealna.

radar333
12-06-11, 23:00
I tym morałem należało by zamknąć temat.

Fawor
13-06-11, 14:14
Już od 3000 rpm jest ponad 150 Nm. Natomiast przebieg mocy jak widać jest ok w średnim zakresie, a im dalej tym krzywa zaczyna "łagodnieć" i w okolicy 6700 rpm zaczyna powoli spadać. Na CAIu powinno wyglądać to tak (niestety nie mam wykresu), że przebieg krzywej mocy byłby podobny, ale "góra" byłaby lepsza (ostrzejsza) i moc maksymalna mogłaby być wyższa i z pewnością powyżej 7200 rpm. Natomiast krzywa momentu byłaby korzystna dopiero od około 5500 rpm.
Podsumowując: auto do sportów motorowych to ja stawiałbym na CAI, natomiast do auta "miejskiego" parówa jest wręcz idealna.
generalnie - nie można opisywać wykresu w sposób porównawczy do czegoś, co nie jest zmierzone w tych samych warunkach i przedstawione na tym samym wykresie. Generalnie więc wróżysz z fusów mówiąc 'tu by było coś tam". Albo coś jest, albo tego nie ma. To jest podejście inżynierskie.
Ja wtrące w te dywagacje coś nowego, bo testowałem na hamowni doloty od przepustnicy do filtra w mojej pracy magisterskiej. Wykres i wnioski wieczorem.

zico1981
13-06-11, 15:12
A nie jest przypadkiem tak, ze dlugie doloty poprawiają dół a krótkie góre?

jasiek09
13-06-11, 16:27
A nie jest przypadkiem tak, ze dlugie doloty poprawiają dół a krótkie góre?
nie,to niestety nie takie proste :(

Fawor
13-06-11, 18:03
A nie jest przypadkiem tak, ze dlugie doloty poprawiają dół a krótkie góre?
uogolniając - tak. Ale to nei znaczy, że stożek na przepustnicy poprawi zakres 5 czy 6k obrotów, bo do poprawy tego przedziału potrzeba już konstruowania ITB albo przynajmniej kolektora dolotowego z określonej długości runnerami.

4mell
14-06-11, 07:27
Gdy mamy jeden cylinder to dokładnie tak jest, że długi dolot "dół" a krótki "góra" ,wielocylindrowce to już inna bajka

Fawor
14-06-11, 17:48
Tak więc kontynuując mojego posta z poprzedniej strony:
Obliczyłem 9 długości dolotów, które powinny dawać przyrosty w okreslonych partiach prędkości obrotowej. Jak to bywa - życie zweryfikowało i niektóre zachowywały sie różnie aczkolwiek wkleje Wam to, co wyszło dla tego akurat tematu najważniejszego. Wykres przedstawia najlepszy dolot z mojego testu porównany do parówy hamownej kilka dni wcześniej przy praktycznie tej samej temperaturze i tym samym ciśnieniu. Auto to B16 na wydechu 2,5" z seryjnym wydechowym i strojeniu u Rysia, gdzie wystrojona była parówka. Oba doloty odgrodzone i z nawiewem ze zderzaka.
http://images45.fotosik.pl/929/e87e439fd14cc50em.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e87e439fd14cc50e.html)
Różnica w przebiegu już od 2k rpm, gdzie b16tka ma typowy megadół, jest chyba dość znaczna :) Także mocno zastanowiłbym się nad wystawianiem teorii, że parówa poprawia dół i środek :)
Autoreklama :): moge zrobić takie doloty na zamóienie, więcej na PW

jasiek09
14-06-11, 18:24
a jakieś zdjęcia, wymiary ?

Fawor
14-06-11, 19:08
a jakieś zdjęcia, wymiary ?
pytasz poważnie? :) za duzo pieniędzy i wiedzy w to włożyłem, żeby trąbić na prawo i lewo o szczegółach.

YETI
14-06-11, 20:08
Wymiary to rzeczywiście lekka przesada, ale jakieś foto sprzedawanego produktu powinno się pojawić. Jak ty tego nie zrobisz, to z pewnością któryś z nabywców (o ile ktoś kupi w ciemno), pochwali się nowym dolotem w swoim temacie.

Streszczając się, ile daje punktów lansu? ;)

Gorliś
14-06-11, 20:39
Przydalo by sie jeszcze porownanie na serii dolocie.

jasiek09
14-06-11, 23:41
pytasz poważnie? za duzo pieniędzy i wiedzy w to włożyłem, żeby trąbić na prawo i lewo o szczegółach.
nie chodzi mi o szczegóły żeby samem to robić bo mi to nie potrzebne, tylko np który jest weższy dłuższy itp

Fawor
15-06-11, 11:04
nie chodzi mi o szczegóły żeby samem to robić bo mi to nie potrzebne, tylko np który jest weższy dłuższy itp
nie rozumiem wtrącenia "który". Jeden to jest wiadoma parówka. Mój to dolot o jednolitej średnicy i odpowiedniej długości. Foty będą niebawem, spokojnie :)


Przydalo by sie jeszcze porownanie na serii dolocie.
nie miałem serii dolotu więc nie bylo też jak porównać, ale skoro parówa daje przyrosty w stosunku do serii to chyba mniej więcej wszystko jest jasne? :)

jasiek09
15-06-11, 12:45
aa, źle zrozumiałe,

Homie
19-06-11, 17:35
A nie jest przypadkiem tak, ze dlugie doloty poprawiają dół a krótkie góre?

no wlasnie a nie jest tak że im krótszy dolot tym wiecej km?
i na odwrót tyle że zamiast mocy moment idzie do góry?

Saiti
19-06-11, 17:39
Im zimniejsze powietrze, tym większa wydajność energetyczna przy spalaniu mieszanki. Gdy silnik kręci się wysoko i potrzebuje dużo powietrza, tylko takie zapewnia mu zwiększenie wydajności.

Fawor
20-06-11, 19:00
nie to, że się czepiam, ale "wydajność" to może mieć robotnik na godzinę pracy..

krzywy9
20-06-11, 23:54
gdzie Twoj produkt? :P

Fawor
21-06-11, 13:59
był w dziale sprzedam, ale nie usłuchałem regulaminu. Niedługo pojawi sie ponownie.

4mell
21-06-11, 14:39
Im zimniejsze powietrze, tym większa wydajność energetyczna przy spalaniu mieszanki. Gdy silnik kręci się wysoko i potrzebuje dużo powietrza, tylko takie zapewnia mu zwiększenie wydajności.

Sorki, ale nic z tego nie rozumiem, ogólnie, gdy silnik kreci sie wysoko jak juz tutaj zaznaczyłeś to dąży sie do utrzymania współczynnika napełniania na jak najlepszym poziomie i nie ważne czy to powietrze będzie zimnie czy nie, zimne powietrze jest na dużo dalszym planie, prosty przykład nasz VTEC, zimnym dolotem nie da rady uzyskać takiego przyrostem jak polepszeniem "napełniania i opróżniania” takie moje zdanie

jasiek09
21-06-11, 15:52
Sorki, ale nic z tego nie rozumiem, ogólnie, gdy silnik kreci sie wysoko jak juz tutaj zaznaczyłeś to dąży sie do utrzymania współczynnika napełniania na jak najlepszym poziomie i nie ważne czy to powietrze będzie zimnie czy nie, zimne powietrze jest na dużo dalszym planie, prosty przykład nasz VTEC, zimnym dolotem nie da rady uzyskać takiego przyrostem jak polepszeniem "napełniania i opróżniania” takie moje zdanie
Dokładnie tak, co po zimnym powietrzu jak opory przepływu i fazy rozrządu nie pozwolą go wykorzystać :(:(

Saiti
21-06-11, 16:26
Czy zimne powietrze nie ma większej wartości energetycznej przy spalaniu? Tzn jest bogatsze w tlen? Nic tu nie zarzucam, tak mi się wydawało, stąd chciałbym spytać specjalistów.

lozek
21-06-11, 16:42
Zawartość tlenu to się nie zmienia.

Po prostu zimne powietrze ma większą gęstość dlatego jest więcej tlenu i w ogóle wszystkich pierwiastków które się zawierają w powietrzu. Po rozgrzaniu powietrze się rozpręża i jest go więcej.

Saiti
21-06-11, 16:55
O to mi cały czas chodziło ;) Tylko nie w tą stronę myślałem :)

Fawor
21-06-11, 16:57
Nie zmienia sie ilosc tlenu tylko ogolnie ilosc ladunku. Zapewnienie dobrego eta v to jedno, a zasilanie silnika duza iloscia zimnego ladunku to drugie, ale nie mozna stawiac jednego nad drugie (obojetnie co nad co), bo bez oby dwu rzeczy zgranych wspolnie nie osiagnie się maksymalnego, mozliwego do osiagniecia, wyniku.

Szynkus
22-06-11, 14:39
ja będę bronił CAI, wolnossący samochód winien mieć takie coś, o :P

F1le
22-06-11, 14:48
no wlasnie a nie jest tak że im krótszy dolot tym wiecej km?
i na odwrót tyle że zamiast mocy moment idzie do góry?

Im krotszy dolot tym wyzej przesuniete "doladowanie dynamiczne". W N/A ma to jakies znaczenie, w doladowaniach juz nie.

Szynkus
22-06-11, 14:51
niektóre motocykle np. wykorzystują specjalnie zaprojektowane ramy, w który kanały dolotowe są prowadzone właśnie pod doładowanie dynamiczne

http://wiki.gixxer.pl/wiki/SRAD

rafal86
22-06-11, 15:20
panowie a co byscie polecili do d15z6? tak sie przyglądam dyskusji i planuje w przyszłosci parówe wsadzic. Rozumiem ze to ciut poprawi dół?

jasiek09
22-06-11, 23:10
Rozumiem ze to ciut poprawi dół?
tak wyszło jak ktoś z forum hamował sportowa wkładka vs parówa w d15b7

Thomas80
23-06-11, 14:38
ja po założeniu parówy odczułem ze dół się pogorszył, ale jeszcze muszę zimne powietrze doprowadzić. stożek mam odseparowany od komory

kornel861
23-06-11, 15:46
Parowa bez strojenia nie da tego co powinna pomimo zwężenia przy przepustnicy.
Na dole jest delikatny lag bo za duzo powietrza dostaje silnik.Gora lepiej ale afr ****a.
Jest gdzies temat odnosnie parowy,CIA, Short...Z wykresami itd:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

jasiek09
23-06-11, 22:53
Na dole jest delikatny lag bo za duzo powietrza dostaje silnik.Gora lepiej ale afr ****a.
Jest gdzies temat odnosnie parowy,CIA, Short...Z wykresami itd
Heh a na wykresie wyszło na odwrót, myślę że Airman się nie obrazi http://img703.imageshack.us/img703/6827/par4.jpg

kornel861
24-06-11, 22:46
awa....
W wyniku pomiaru parowa zabrala 1.5KM a dodala 2.7NM no ****....
Mozna również debatowac na temat temperatury na hamowni podczas pomiarow bo sie rozni o 2stopnie....

ja bede przy swoim :D mi zamulila dlatego dla mnie short :cool:

jasiek09
24-06-11, 22:55
W wyniku pomiaru parowa zabrala 1.5KM a dodala 2.7NM no ****...
ehh kiedyś oprócz wartości max może zaczniesz oglądać też przebieg momentu ... Nie przesadzajmy 2 stopnie to tyle co nic, po za tym przecież hamowania uwzględnia temp.

kornel861
24-06-11, 23:03
Widzialem przebieg momentu:D Wyzszy w pasmie:D

wkostek
26-06-11, 11:57
Nawykresie wyraźnie widać, że korzystniej wygląda przebieg krzywych na parówie. Co z tego, że wartość maksymalna jest mniejsza o 1,5 KM, jak w całym zakresie jest lepiej. Mocą maksymalną się nie jeździ, więc wg mnie tak jak już kilka stron temu napisałe:
Parówa jest SUPER do codziennej jazdy z racji poprawy niskich i średnich obrotów (silnik jest bardziej elastyczny), natomiast CAI imo nadaje się bardziej do sportowej jazdy, gdzie silnik pracuje głównie z wysokim zakresie obrotów.

radar333
26-06-11, 19:42
I ja napiszę drugi raz że na tym stwierdzeniu pasowało by temat zakończyć bo nic innego nie można powiedzieć o parówa vs CAI...

Fawor
26-06-11, 22:35
Parówa jest SUPER do codziennej jazdy z racji poprawy niskich i średnich obrotów
ale są rzeczy jeszcze bardziej super :p

krzywy9
27-06-11, 22:03
Fawor nadal nie widzialem twojego produktu ktorym sie tak szczycisz

lukashh
28-06-11, 09:12
A chyba zapomnieliście że na CAI można założyć Hydroshield... niestety ciężki do dostania ale można. Ja mam CAI simoty i niestety jak nie dorwę hydro to go nie założę... Na razie jest Short i widać różnicę niestety na minus w porównaniu z CAI....

zadzwoń do SSG. Mają od ręki hydroshield's Injena - w 3 rozmiarach i w różnych kolorach. Najlepiej podjechać do nich ze stożkiem i przymierzyć, bo np chciałem znajomemu kupić hydro na dużego KN'a to nie dało się go "naciągnąć".

Homie
28-06-11, 23:20
zadzwoń do SSG. Mają od ręki hydroshield's Injena - w 3 rozmiarach i w różnych kolorach. Najlepiej podjechać do nich ze stożkiem i przymierzyć, bo np chciałem znajomemu kupić hydro na dużego KN'a to nie dało się go "naciągnąć".
wiesz może jak z cenami mniej wiecej ? bo cos czuję że sobie policzą :)

Starstruck
28-06-11, 23:30
wiesz może jak z cenami mniej wiecej ? bo cos czuję że sobie policzą :)

Jak to w SSG + to, że to towar niszowy:)

radar333
29-06-11, 09:44
W jajku CAI jest bezpieczny, nie trzeba żadnego szilda. Trzeba tylko w nadkolu, w miejscu gdzie jest dziura przykleić kawałek folii na silikonie. Ja przykleiłem kawałek płaszcza deszczowego i suchutko tam jest. Wiadomo że w kałużę wjeżdża się albo bez gazu albo z minimalnie otwartą przepustnicą. Ja tak jeżdżę z ponad 2 lata i nie jedną nawałnicę przeżyłem. Brat w CRX tez ma CAI i jechał w huragan w Austrii i też spoko. Z CAI'em jest problem w 7 gen type R dopiero z racji że silnik jest na odwrót. Nie wiem jak w 6 gen.

Fawor
29-06-11, 10:16
Fawor nadal nie widzialem twojego produktu ktorym sie tak szczycisz
efekt widziales na wykresie. Produkt mozna zobaczyc na gieldzie innych for, bo tutaj cos moderatorom caly czas sie nie podoba i ogloszenie laduje w koszu. Passwordj, jdm-opt - zapraszam.

Gorliś
30-06-11, 10:41
A ma ktos jakies opinie o airboxie ktory ma w swojej ofercie jero11?
Jest to cos podobnego do iceboxa comptecha.

szastal
30-06-11, 10:49
Ja miałem taki założony na shorcie, dawało radę, teraz zmieniłem na parówę a cały dolot poszedł do innego b18 i nowy właściciel chwali sobie to rozwiązanie twierdząc że lepiej mu się auto zbiera jak na parówie i jest ciszej jak w serii tylko trzeba doprowadzić zimne do niego a nie tylko założyć na stożek .

malinkie
30-06-11, 11:33
Ja mam właśnie airboxa od jero11 i sobie chwalę, tylko musisz mieć stożek o odpowiednich rozmiarach, bo za duży Ci się nie zmieści. Ice box comptecha ma jeszcze rurę, którą dochodzi zimne powietrze, tu masz tylko kawałek żeby sobie samemu jakoś doprowadzić.

Gorliś
30-06-11, 12:00
Musze rozwazyc ta opcje. Do tego gietka rura, airduct z kratki w zderzaku i jest dostep zimnego powietrza.
@szastal, miales to zalozone z OEM rura dolotu czy rure od SRI?

szastal
30-06-11, 12:21
Musze rozwazyc ta opcje. Do tego gietka rura, airduct z kratki w zderzaku i jest dostep zimnego powietrza.
@szastal, miales to zalozone z OEM rura dolotu czy rure od SRI?

Ja miałem AEM od gsr , na tej stronie jest foto jak to zostało zrobione, ja miałem podobnie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?87028-B18c4-aerodeck-bubu262/page12

bodd
30-06-11, 15:56
Witam Czy może ktoś się wypowiedzieć o jakości filtrów Green Cotton ? chcę go założyć do parówy

radar333
01-07-11, 09:25
Ale k*rwa AOT się zrobił! Drugi temat o dolotach a nie o CAI vs PARÓWA!

szastal
01-07-11, 10:51
Być może, jednaka taki krótki z pucha i rurą w zderzaku też jest "trochę" jak CAI bo zasysa z pod zderzaka tyle że stożek jest w komorze silnika, ale mówię o przypadku jak to ma bubu262 zrobione szczelnie połączone i z parówy nie był zadowolony, więc chcąc nie chcąc coś tam wnosi do tematu .

brianconer
02-07-11, 02:18
z tego co ja wiem, to jak koledzy hamowali auto na parówie to nie mieli wiekszej mocy a nawet mniejszą... porażka, jedynie fajne brzmienie, ja preferuje CAI. slyszałem ze dolot ITR potrafi zwiekszyc moc silniczka o kilka koni;p wiec kierowalbym sie raczej w tym kierunku

bodd
02-07-11, 10:39
U mnie na parówie jest przyzwoity wzrost mocy ,ale mogło by być trochę ciszej ;) wcześniej miałem shorta i to była lipa . CAI za pewne najlepszy ale niebezpieczny :cool:

Timo-hg
03-07-11, 17:20
Ja jezdze z CAI 2 lata, zima, deszcz itd. poprzedni wlasciciel tez jezdzil - wszystko zyje i ma sie dobrze - tylko trzeba z glowa po kaluzach :)

Klatka
04-07-11, 18:00
z głową po kałużach czasami nie da się uniknąć i wtedy już problem gotowy , CAI jest stworzony na tor

m i C h a L e K
05-07-11, 17:10
wydaje mi sie , że odrgodzona parówa + doprowadzenie zimnego ze zderzaka daje naprawde rade i porownywalne przyrosty jak z CAI

DjHammer
10-07-11, 23:14
CAI wycisza silnik ?? bo jak sprawdzałem ostatnio mialem dolot za lampa z kwasu bylo wmiare jak sprzedalem dolot i wstawiłem tylko kolanko na 3 cale to jest glosno wiec CAI powinien być cichysz potwierdzi ktos??

Fawor
11-07-11, 00:45
wydaje mi sie , że odrgodzona parówa + doprowadzenie zimnego ze zderzaka daje naprawde rade i porownywalne przyrosty jak z CAI
jeżeli Tobie coś się wydaje to może jednak warto przeanalizować wykres wrzucony przeze mnie i oprzeć sie na faktach? :rolleyes:

Szynkus
13-07-11, 13:47
w te hardkorowe burze latałem Hondzianą, a mam CAI i nic się nie stało. Nie mam hydroshielda, mam tylko rozpięty pod filtrem do podłogi solidny kawał gumy i szafa gra.

Homie
13-07-11, 13:52
wczesniej miałem short ram i tak szczerze powiedziawszy mało co dawał teraz mam cai ,autko nie hamowane ale masakrycznie czuć moment wiec czuje że mogę mieć dosc spory zapas :) Wszystko zweryfikuje hamownia :)

DjHammer
13-07-11, 22:35
ja po niedzieli montuje CAI bo do niedzieli to chyba nie zdarze i powiem jak jest bedzie na K&N

radar333
14-07-11, 15:27
Jak na zimę robię z CAIa long ram'a to jest głośniej w kabinie a jak na wiosnę dam CAI to dolot jest mniej słychać w kabinie a bardziej wydech ale pewnie na zewnątrz bardziej CAI'a słyszą przechodnie za to niż short/long rama.

Thomas80
14-07-11, 18:29
osobiście przetestowałem shorta (nieosłoniętego) i parówę. mogę tyle powiedzieć ze parówa zabrała niuty na dole, natomiast góra jest na pewno lepsza.
ale to moje odczucia w jeździe na ulicy, nie hamowałem auta wiec nie wiem jak to sie ma w liczbach
na temat CAI, rozmawiałem z kolega i mówi ze przetestował chyba wszystkie doloty i najlepiej wspomina właśnie CAI, z tego względu ze ładnie auto jechało od dołu.

Fawor
15-07-11, 01:09
panowie, te wszystkie nazwy CAi, short itp to o kant dupy potłuc..jedno CAI innemu nie równe, tak samo jak i z SRI. Dlaczego? Bo wystarczy 5-8cm różnicy między długością rury (a i jednoczesnie głębokością montowania filtra na rurze) i wszystkie zyski idą w eter. Zjawiska falowe w dolocie to nie jest 'włozyć CAI" i będzie dobrze. Przetestowalem w jednym wjeździe na hamownie 9 dolotów o róznej długości i wiem co mówię :) Dlatego też dobrze obliczony dolot puszczony w okolice błotnika z dobrym nawiewem i odgrodzeniem jest najlepszą alternatywą między przyrostem i bezpieczeństwem od zassania wody.

carlosv
15-07-11, 08:03
panowie, te wszystkie nazwy CAi, short itp to o kant dupy potłuc..jedno CAI innemu nie równe, tak samo jak i z SRI. Dlaczego? Bo wystarczy 5-8cm różnicy między długością rury (a i jednoczesnie głębokością montowania filtra na rurze) i wszystkie zyski idą w eter. Zjawiska falowe w dolocie to nie jest 'włozyć CAI" i będzie dobrze. Przetestowalem w jednym wjeździe na hamownie 9 dolotów o róznej długości i wiem co mówię :) Dlatego też dobrze obliczony dolot puszczony w okolice błotnika z dobrym nawiewem i odgrodzeniem jest najlepszą alternatywą między przyrostem i bezpieczeństwem od zassania wody.

Racja, popieram, zjawiska falowe w układzie dolotowym mają duuże znaczenie ( w silnikach F1 zjawiska falowe wykorzystywane w układzie wydechowym zwiększają "siłę" z jaka zasysana jest mieszanka do cylindra i efekt jest podobny jak po montażu turbosprężarki) a wiekszość osób nie przykłada do tego uwagi bo "na stozku silnik fajnie chodzi", co z tego jak to tylko dzwięk a mocy nie ma... Doloty CAI na allegro od 150-300 zł to jest lipa (choć po dobrym strojeniu coś tam przybędzie a ile to zależy od farta spasowania dolotu do silnika), niby do Hondy Civic ale ileż silników było w Civicach, nawet w samym V genie... Prawdziwy, dedykowany do konkretnego silnika CAI, o odpowiedniej długości i dajacy najlepsze efekty kosztuje ~1000zł, najtańszy jaki widziałem był za 900. Ale to nie jest uniwersalny dolot jak te za 300. I na nim przyrost mocy i momentu jest najbardziej widoczny i odczuwalny. Tak jak w układem wydechowym tak samo z dolotem można zrobić na zamówienie i też będzie git:)

jasiek09
15-07-11, 09:17
Fawor, masz jakiś sprawdzony przez siebie wzór do obliczenia dolotu ? Podziel się :o

sebaj_p
15-07-11, 10:40
Odnośnie ďługości to kiedyś Wojtrek zrobił takie testy i pododawał wykresy.

jasiek09
15-07-11, 11:28
Widziałem ten temat, ale chciałbym sam zobaczyć jak to wygląda w teorii. Widziałem różne wzory ale mnie interesuje sprawdzony.:)

maciu$
18-07-11, 18:53
Różne wzory obliczeń i ogólnie nieco teorii jest na stronie Grabowskiego:
http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Ssania.html

tezapl
22-07-11, 22:06
moglibyście uświadomić zwykłego zjadacza chleba dlaczego zakłada się na parówę simoty odmę i czujnik powietrza? (i skąd taki czujnik wziąć ;) ) ;)

lozek
22-07-11, 22:40
moglibyście uświadomić zwykłego zjadacza chleba dlaczego zakłada się na parówę simoty odmę i czujnik powietrza? (i skąd taki czujnik wziąć ;) ) ;)

odp jest mega prosta - bo w seryjnym dolocie też to jest... a czujnik może być w ssącym zamiast w dolocie to wtedy nie wkladasz go w parówe.

PS - do tej pory jeździłem na parówie na seryjnym kompie na seryjnej mapie. w przyszlym tyg bede miał maę ze strojenia d16z6 z odgrodzoną parówą odsłoniętą od komory i z wydechem 2,16" wiec setup jak mój. zobaczymy jak to będzie działać i jak się zmieni.

tezapl
23-07-11, 10:42
odp jest mega prosta - bo w seryjnym dolocie też to jest... a czujnik może być w ssącym zamiast w dolocie to wtedy nie wkladasz go w parówe.

PS - do tej pory jeździłem na parówie na seryjnym kompie na seryjnej mapie. w przyszlym tyg bede miał maę ze strojenia d16z6 z odgrodzoną parówą odsłoniętą od komory i z wydechem 2,16" wiec setup jak mój. zobaczymy jak to będzie działać i jak się zmieni.

lol, tak to jest jak człowiek od razu ma stożek. Dzięki!

DjHammer
06-08-11, 17:51
Elo
Zamontowałem u siebie CAI-a własnej roboty i powiem jedno Ludzie ładujcie CAI do siebie !!!
od 5 do konca ładuje duzo lepiej a na dole nie widze różnicy. Napewno nie jest gorzej niz było no i czuc ze ma ochte sie zbierac :)

majson
07-08-11, 13:08
to co Hammer po strojeniu bedziemy testowac u mnie ;P

lozek
07-08-11, 23:42
Elo
Zamontowałem u siebie CAI-a własnej roboty i powiem jedno Ludzie ładujcie CAI do siebie !!!
od 5 do konca ładuje duzo lepiej a na dole nie widze różnicy. Napewno nie jest gorzej niz było no i czuc ze ma ochte sie zbierac :)

Jeździłes na parówie po strojeniu?

ja uważam, że paówa bez odgrodzenia to zuo i więcej zabiera niż daje. Parówa z odgrodzeniem i doprowadzonym zimnym powietrzem jest JAKO TAKO

Czuć wszystko co daje parówa dopiero po strojeniu, aż się zdziwiłem, że jest taka ogromna różnica w jeździe. - moje d16z6 z wydechem 2,16" (55mm) i parówą + lekkie koło (moc 140-145 koni) jedzie tak jak kumpla doprężone d16z6 150 koni i 170nm (CAI + wydech).

nie ma jakieś super różnicy między parówą z odgrodzeniem i doprowadzonym zimnym powietrzem a CAIem (oczywiscie po strojeniu). Teraz widzę, że na seryjnej mapie parówka średnio daje radę ale ogólnie potencjał ma spory tylko trzeba wystroic kompa.

billiejoe
08-08-11, 09:47
Czyli wracamy do punktu wyjścia dalej, dobry short/parówa z doprowadzeniem zimnego i odgrodzeniem na profi da podobne efekty jak CAI...

W ogóle na parówie mam dziwne wrażenie, zastanawiam się skąd to się bierze, wydaję mi się że jak wcisnę gaz do oporu to gorzej jedzie niż jak zostawie jeszcze z centymetr do podłogi, oczywiście wszystko jak z dołu będę cisnął, z góry można wciskać, za dużo powietrza :confused:

lozek
08-08-11, 13:18
Czyli wracamy do punktu wyjścia dalej, dobry short/parówa z doprowadzeniem zimnego i odgrodzeniem na profi da podobne efekty jak CAI...

W ogóle na parówie mam dziwne wrażenie, zastanawiam się skąd to się bierze, wydaję mi się że jak wcisnę gaz do oporu to gorzej jedzie niż jak zostawie jeszcze z centymetr do podłogi, oczywiście wszystko jak z dołu będę cisnął, z góry można wciskać, za dużo powietrza :confused:

Dobrze Ci się wydaje, tak jest na dole (bardzo zauważalnie - nie mówie tu o wciskaniu gazu do konca bo to niezbyt dobre posunięcie ale można zauważyć kiedy się wciśnie za mocno bo buczy i nie jedzie) i troche na środku. :)

Po strojeniu ten problem znika :) Już nie ma wrażenia, że jest głośno i auto zamula - auto dostaje za dużo powietrza no i psuje nam AFR. Jak się w odpowiednich partiach obrotów podleje benzynką to jest wtedy ok

Bartek`
08-08-11, 17:25
Czyli wracamy do punktu wyjścia dalej, dobry short/parówa z doprowadzeniem zimnego i odgrodzeniem na profi da podobne efekty jak CAI...

W ogóle na parówie mam dziwne wrażenie, zastanawiam się skąd to się bierze, wydaję mi się że jak wcisnę gaz do oporu to gorzej jedzie niż jak zostawie jeszcze z centymetr do podłogi, oczywiście wszystko jak z dołu będę cisnął, z góry można wciskać, za dużo powietrza :confused:
A wydech jaki masz ;>? Bo ja mam podobnie i mi powiedzieli, że za dużo powietrza a nie nadąża wydalić spalin i tak własnie jest tylko u mnie jest wydech z 1,3

billiejoe
08-08-11, 17:52
Właśnie jeszcze seryjny ale myślę że w tym miesiącu wskoczy już coś docelowo ;)

lozek
08-08-11, 18:19
A wydech jaki masz ;>? Bo ja mam podobnie i mi powiedzieli, że za dużo powietrza a nie nadąża wydalić spalin i tak własnie jest tylko u mnie jest wydech z 1,3

Miałem parówkę i wydech 2,16" (55mm) i też miałem taki objaw, więc to nie jest wina tylko tego, chodzi o zaburzony AFR i zbyt małe dawki paliwa w stosunku do ilości powietrza które idzie z parówy

DjHammer
08-08-11, 20:02
powiem tak mam temperature wewnatrz dolotu 26 do 29 stopni na dworzu było okolo 29 30stopni

krzywy9
09-08-11, 00:54
pytanie do CAIowców: a co zimą, zmieniacie doloty, zakładacie coś na filtr czy nie jeździcie? :P

Yotomeczek86
09-08-11, 12:45
W moim przypadku na zimę z CAI na Short mogę przerobić (dolot Simoty, dedykowany do EG), lub można kupić sobie Hydro Shield - szkoda że kiepska dostępność tego drugiego, sam na niego poluje

DjHammer
09-08-11, 13:05
Ja zrobiłem obudowe hydroshield z blachy kwasówki bo akurat miałem na zbyciu. Osloniete jest z 3 stron wiec powietrze wpada tylko z przodu od halogena i jest bajka jak wypoleruje to zamieszcze foty na forum :)

Yotomeczek86
09-08-11, 13:26
Jestem ciekawy jak to wygląda :) Czekam na foty

radar333
09-08-11, 14:25
Ja CAI'a na zimę przerabiam na long rama bo mam łączenia na CAI'u. Jeździłem tez na CAI'u pewien czas i ok wszystko ale szkoda aby w zaspę zaryć i uszkodzić coś.

DjHammer
09-08-11, 22:08
Jestem ciekawy jak to wygląda :) Czekam na foty

Fotki podesle jak wruce z wakacji za połtora tygodnia bo teraz nic juz nie robie musze odpoczac :)

krzywy9
02-12-11, 11:54
odkopie ...

ilu calowy powinien być CAI do D serii?

billiejoe
02-12-11, 12:26
Zależy o jakich mocach mówimy to raz, a dwa, wszystko będzie dobre jeśli zostanie wystrojone dobrze...

krzywy9
02-12-11, 12:44
moc rzędu 140km , bez strojenia

art2ur2
02-12-11, 13:01
wątpliwa sprawa raczej

billiejoe
02-12-11, 13:22
Sądzę że warto wystroić bez względu co tam wpadnie, widzę że masz cały wydech od kolektora dosyć dużej średnicy, teraz w planach customowy dolot, na tym setupie będzie tylko dużo hałasu, jeśli chodzi o dolot to raczej poniżej 3" jeśli masz seryjną przepustnicę to wystarczy

krzywy9
02-12-11, 13:34
zawsze warto wystroić ,ale narazie nie mam na to funduszy. Przepustnica seryjna, 2" może być mało?

lozek
02-12-11, 19:59
zawsze warto wystroić ,ale narazie nie mam na to funduszy. Przepustnica seryjna, 2" może być mało?


2" to dużo za mało

Ja bym raczej w okolicach 3" robił.

Thomas80
02-12-11, 20:02
ja uważam, że parówa bez odgrodzenia to dużo i więcej zabiera niż daje. Parówa z odgrodzeniem i doprowadzonym zimnym powietrzem jest JAKO TAKO

zgodzę się tu z Pawłem co do kwestii odgrodzenia parówy(stożka) od komory silnika oraz doprowadzeniem zimnego powietrza.
Sam miałem na początku odgrodzona parówe i poza tym ze buczała jakiegoś konkretnego efektu nie było, była różnica w górnym zakresie obrotów (lepiej się wkręcał).
Od niedawna mam doprowadzone zimne powietrze ze zderzaka i różnica jest zauważalna, przynajmniej w moim przypadku (b18 aero) lepiej jedzie z dołu, lepiej się wkręca, no i głośniej buczy:cool:.

Nie wiem jak ma się parówa do silników o pojemności np 1.4 1.5 czy 1.6, w d14 brat założył i wogole to nie ma sensu, oczywiście nic nie było strojone, po prostu auto nie jedzie nawet tak jak na seryjnym dolocie, jak dla mnie za duża dawka powietrza.

Co do CAI-a, miałem okazje rozmawiać z kolega który przetestował chyba wszystkie możliwe doloty, i sam stwierdził ze na CAI-u najlepiej mu się jeździło.

Na pewno dany dolot, czy to parówa czy CAI będzie inaczej się "zachowywał" nawet w tych samych silnikach i bez strojenia większych efektów się nie uzyska.

krzywy9
08-12-11, 08:59
przy założonych halogenach w V genie raczej nie ma możliwości doprowadzenia zimnego powietrze ,więc CAI to chyba jednak lepsza dezycja

artek0903
08-12-11, 09:06
mozna wyciac dziure w zderzaku:

http://imageshack.us/photo/my-images/146/beztytuukng.jpg/

qureku.
08-12-11, 09:19
Tylko przy tak usytuowanej dziurze, powietrze raczej nie będzie wpadało do środka...

Sam używam CAI i w porównaniu do short'a Civic zdecydowanie lepiej jedzie. Ale Cai ma tez swoje wadu. Jest to uzytecznośc. Jak pada nie jeżdżę( najwużej zmieniam na shorta). Mycie bezobsługowe na myjni- muszę założyć kondonik z jakiejś siatki. bo inaczej stożek jest cały mokry..

artek0903
08-12-11, 09:27
nie mowie ze to ma byc tak, zdjecie jest tylko pogladowe, mozna dziure zrobic na froncie zderzaka

krzywy9
08-12-11, 11:46
mozna wyciac dziure w zderzaku:

http://imageshack.us/photo/my-images/146/beztytuukng.jpg/

dla mnie to wygląda obleśnie

zakit
08-12-11, 13:15
nie tylko z miejsca na halogen da sie pociagnac zimne powietrze...

Chaoz
08-12-11, 13:17
Ja podwijam latem oslone pod zderzakiem, ktora jest czescia nadkola. Wlatuje powietrze? Wlatuje :)

krzywy9
08-12-11, 13:20
nie tylko z miejsca na halogen da sie pociagnac zimne powietrze...

którędy jeszcze?

Starstruck
08-12-11, 13:23
Nad halogenem, w zderzaku. Kolega Kuba aka Bojka tak ma :).

zakit
08-12-11, 13:26
krzywy sam napisal ze to wyglada oblesnie, i w sumie ma racje.

sa jeszcze cai'e ktore ida obok podluznicy, i zasysaja powietrze z podspodu. ogolnie nie chce mi sie myslec bo nie mam samochodu przed soba, ale pewnie dalo by rade gdzie indziej tez go upchac. swoja droga nie trzeba miec nawiewu na stozek bo zimne powietrze z nadkola i tak bedzie zasysane przez stozek.

krzywy9
08-12-11, 13:28
ok mam już pare możliwości ,podziękował ;)

radar333
08-12-11, 16:30
W CAI'u w jajku stożek i tak zasysa zimne powietrze, na przykład z boku albo jak jest halogen to z tego małego otworku (chyba do chłodzenia tarczy to jest). Jak dacie nadmuch na CAI to będzie też zasysać krople deszczu, dużo parchów, śnieg. W CAI'u już nie trzeba bezpośrednio podawać powietrza. Niewiele to już da a zaszkodzi.

jdm25
02-01-12, 20:42
Witam troszkę wcześniej pisali o strojeniu po założeniu parówy. Jakie strojenie macie na myśli???

Saiti
02-01-12, 21:17
Strojenie jak każde inne.

jdm25
02-01-12, 21:51
to znaczy? Nie stroiłem nigdy to nie wiem. Ile kosztuje takie strojenie i gdzie mozna to zrobic na sląsku?

long_r
02-01-12, 21:54
Strojenie to koszt ok 400zl. Do tego doliczyc trzeba kompa i przejsciowke na obd1 w twoim przypadku. No i jeszcze hamownia chyba ze stroiciel ma ja do wlasnej dyspozycji.
Strojenoe to moewac krotko modyfikacja map paliwa i zaplonow.

Starstruck
02-01-12, 22:11
Strojenie to koszt ok 400zl

+ dużo paliwa w baku :D.

jdm25
03-01-12, 10:24
aha dzieki ale nie widzi mi sie wyjebać tyle kasy jak dolot jest warty 400zł. Myślę że nie jest to warte zachodu bo ile zyskam?? 2KM? Dzięki za rady

long_r
03-01-12, 10:34
Zyskasz za to znacznie lepsza kreske momentu i troche mocy. Ale moment znacznie odczujesz. Nie licza sie cyfry a przebieg niuta

radar333
03-01-12, 10:36
Strojenie doceni tylko ten kto został przestrojony :) W Hondzie seryjna mapa jest słaba. Strojenie dużo daje. Nie chodzi o cyfry a o osiągi, wrażenia z jazdy, reakcje samochodu na dodanie gazu, elastyczność.

ceelx
03-01-12, 10:55
Strojenie to koszt ok 400zl.
to tak ceny spadly ?? czy mowimy o roznych strojeniach ?? :D

Saiti
03-01-12, 13:08
. .

ceelx
03-01-12, 13:48
jak ja sie orientowalem w cenach strojenia to krecilo sie kolo tysiaka. dlatego moje zdziwienie :p

Starstruck
03-01-12, 14:42
To chyba bardzo dawno temu :p.

ceelx
03-01-12, 15:39
cok kolo lipca :p hahahha

Świeżak
03-01-12, 16:12
to znaczy ze łykasz jak młody pelikan xD
z tego co sie orientuje to strojenie NA to koszt ok +- 500zl

ceelx
03-01-12, 16:49
dlatego nie stroilem :p

Timo-hg
03-01-12, 18:08
jak ja sie orientowalem w cenach strojenia to krecilo sie kolo tysiaka. dlatego moje zdziwienie

ja płaciłem 600zł - strojenie pod kompresor :)

ceelx
03-01-12, 23:13
no i znowu jest na co zbierac kasiure :D hahahaha
a tak btw jakie wnioski ?? cai vs parow vs short arm ?? bo powiem szczerze ze dzwiek z parowy juz mnie meczy :p

Fawor
04-01-12, 22:48
a tak btw jakie wnioski ?? cai vs parow vs short arm ??
malo wnioskow w tym temacie i milonie pokrewnych?

ceelx
04-01-12, 22:58
no tak nie malo. zwlaszcza ze kazdy poleca co innego ;) trzeba chyba porownac 3 u siebie, bo przeciez w kazdym motorze kazdy dolot moze zachowywac sie inaczej. dzieki za zmuszenie to przewertowania kilku watkow :p

Saiti
04-01-12, 23:15
Jak zamontujesz CAI to będziesz 100% zadowolony, jak parówę to też, wystarczy? ;)

lozek
04-01-12, 23:20
a jak to potem wystroisz to bedziesz zadowolony w 120% bez różnicy czy będzie to parówa czy cai

też pomogłem? :)

Fawor
04-01-12, 23:22
a jak po parowie wrocisz do dolotu o stalej srednicy zwalisz sobie konia dzieki powrotowi reakcji na gaz. Chce "pomogl"!..

ceelx
04-01-12, 23:26
nie ja zalozylem temat :p
btw wszyyyyyscy pomogliscie :p zapomnialem jak to jest ::D

tak na marginesie, mam parowe i nie jestem zbytnio zadowolony :p wystarczy ?? :D buahahahah

lozek
04-01-12, 23:26
Hmmm ja mam bardzo fajna reakcje na gaz. nie wiem czy to tylko i wylacznie dzieki lekkiemu zamachowi, ale czuje "kopniecie" od razu po wcisnieciu gazu - na wyzszych biegach takze.

Fawor
04-01-12, 23:42
W NA zawsze czujesz. Co nie znaczy, ze nie moze byc lepsza.

Karoles
08-01-12, 21:05
ja moge powiedziec ze mialem swoje auto strojne na cai z kibel rury i wczoraj spr jak na tym setapie (c4 plus skunks ) wsadzilem parowe i nie chcialo jechac jakby wylo a nie ciagnelo, no ale fakt trzeba by wystroic ponownie na parowie i wtedy zobaczyc czy jest jakis efekt

Fawor
08-01-12, 22:47
strojenie nic nie da, ta zmiana to nie jest dolożenie turbo.

Andrew98
10-01-12, 12:31
http://moto.allegro.pl/parowa-honda-civic-92-00-dolot-simota-jdm-b16-d16-i2001911519.html
Panowie czy ta parówa to pod d15b7 podejdzie czy to tylko do silników 1,6 z vtec?

Saiti
10-01-12, 12:40
Podejdzie.

Fawor
10-01-12, 13:35
podejdzie bo parówy są do wszystkiego...od d13 po h22. Tak sobie handlarze wymyslili..

Andrew98
10-01-12, 15:37
Aha dzięki wielkie

maciex
10-01-12, 16:42
Może nie walka parówa vs cai ale short arm vs cai, które lepsze do D14 ?

lozek
11-01-12, 01:13
Co byś nie wsadził to i tak cudów nie zdziałasz ;)

Short ram bez odgrodzenia i tak nie pokaże swoich pełnych możliwości.

Saiti
11-01-12, 11:03
Short ram bez odgrodzenia i tak nie pokaże swoich pełnych możliwości.

Przy D14 i jego ssaku to nic nie pokaże :)

Major8
11-01-12, 11:30
short arm vs cai, które lepsze do D14 ?
CAI bo jak chcesz to masz CAI a jak nie to masz shorta ... Zresztą wsadzasz w zderzak, robisz dziurę i to w sumie najlepsze dojście powietrza jakie jest.



Co byś nie wsadził to i tak cudów nie zdziałasz
Smutna prawda, ale w D14 nie liczy się moc :)

maciex
11-01-12, 13:44
Jakby tak było to by nikt nie dłubał a dłubią... zobaczymy jeszcze czeka mnie przelot i tyle :) może ugram coś koni

ceelx
12-01-12, 12:34
wroce jeszcze do tego strojenia, bo mi to spokoju nie daje :p
gdzie wy macie takie ceny ??? czy mowicie o wgraniu mapy jakiejs "uniwersalnej" , ktora gowno da ?? czy mowa o normalnym strojeniu z hamulcem i napisaniu map pod konkretny samochod z konkretnym setapem ??
dowiadywalem sie przed godzina i strojenie u pana R z hamulcem to koszt 950-1100pln.

long_r
12-01-12, 12:36
malopolska ;)

ceelx
12-01-12, 12:39
a co tam macie inny kurs walutowy ?? i zlotowka jest drozsza od ojro ?? :D

long_r
12-01-12, 12:42
u nas placi sie w oscypkach i obwarzankach krakowskich :p
takie ceny, konkretow nikt Ci nie poda bo to ustalane jest indywidualnie, jeden mial za 350 drugi za 500, w zaleznosci gdzie sie stroil. ale zakres cenowy jest na pulapie 500

artek0903
12-01-12, 12:43
przez strojenie z hamulcem rozumiesz strojenie na hamowni czy pomiary przed i po strojeniu?

grafix
12-01-12, 12:51
Generalnie nie ma map uniwersalnych, jednak dobrze ustawiona mapa pod konkretny setup sprawdzi sie bardzo dobrze w podobnym aucie z takim samym setupem.
Dostałeś cenę za strojenie na hamowni (obstawiam że na godzinnej sesji) tylko NA czy turbo? z przerobieniem kompa?, kostka EEPROM czy EPROM ?
Generalnie to nie jest duzo za profi ustawienie mapy.

ceelx
12-01-12, 13:16
przez strojenie z hamulcem rozumiesz strojenie na hamowni czy pomiary przed i po strojeniu?

strojenie z hamownia, czyli ew zmiany w mapkach i nastepne hamowanko.



Dostałeś cenę za strojenie na hamowni (obstawiam że na godzinnej sesji) tylko NA czy turbo? z przerobieniem kompa?, kostka EEPROM czy EPROM ?

na dwugodzinnej sesji na hamowni obciazeniowej z motorem NA. komp mam przerobiony juz bo wczesniej bylo auto strojone na crome wiec kosc juz jest.
problemem podobno jest kolko regulowane i nie mozna tego robic na zwyklej hamowni.

jogal
12-01-12, 13:31
Jeśli chodzi o regulowane w SOHC to nie ma się co spuszczać, ustaw sobie tak, żeby zapłon wypadał mniej więcej na połowie skali aparatu zapłonowego i będzie to optymalnie. Strojenie na hamowni to też przerost formy nad treścią w takim przypadku. Dobre strojenie na drodze sprawi, że autko będzie bardzo dobrze jeździć, a na hamowni też wyjdą dobre cyfry, dodatkowo spalanie mniejsze... Ale jak ktoś ma za duża kasy to może bulić. Ja w tej cenie już wolałbym sobie kupić lepszy wałek rozrządu...

ceelx
12-01-12, 13:40
nie chodzi o to zeby naplacic grube zlotowki. u mnie jest jedna osoba ktora stroi i robi to dobrze. cena w granicach 900-1000pln.
dzwonilem do znanego sroiciela i cena sie potwierdzila, tyle ze dochodzi jeszcze dojazd. glownie nie chodzi mi o cyfry, tylko o reakcje na gaz i spalanie w normie, bo teraz mam ok 12L/100km przy dosc spokojnej jezdzie. walek zamierzam wsadzic z d15b o ile bedzie to ten ostrzejszy niz z z6. ale to nie o tym mowa.

grafix
12-01-12, 13:58
W SOHC Kręcąc kółkiem przesuwasz moment w jedną lub drugą stronę, jedna strona kosztem drugiej ... przy dohc jest lepiej pod tym względem.
jak za 2 godziny na hamowni to tym bardziej spoko.

radar333
01-03-12, 11:14
Longer zmienił parówę na CAI'a teraz, może coś opowie jakie odczucia. Ja jechałem i góra dokręca lepiej a przedtem po 6000 rpm buczało a nie przyśpieszało. Na odcinke łatwo wchodzi. Ciszej w kabinie jest ale na zewnątrz bardziej słychać czyli norma w CAI'u. w moim odczuciu tez lepsza reakcja na gaz ale niech się właściciel wypowie.

lozek
01-03-12, 11:19
Longer zmienił parówę na CAI'a teraz, może coś opowie jakie odczucia. Ja jechałem i góra dokręca lepiej a przedtem po 6000 rpm buczało a nie przyśpieszało. Na odcinke łatwo wchodzi. Ciszej w kabinie jest ale na zewnątrz bardziej słychać czyli norma w CAI'u. w moim odczuciu tez lepsza reakcja na gaz ale niech się właściciel wypowie.

Ja też zmieniłem z miesiąc temu. A parówkę miałem z odgrodzeniem, z doprowadzeniem zimnego i wystrojonego p28 pod nią.

odczucia po zmianie? parówka? pffff nigdy więcej :D mimo, że komp wystrojony pod parówkę, bo na CAIu wg mnie auto jedzie lepiej od początku do końca. Nie buczy mi w końcu nic, tylko ładnie brzmi, w kabinie ciszej z czego też jestem bardzo zadowolony a w górnych partiach obrotów pięęęęknie brzmi i przyspiesza ładnie do samego końca

wkostek
01-03-12, 12:49
Mój kolega z Lublina o nicku Zelazko (wygrywa sporo zawodów swoim civiciem b16b) ostatnio zrobił ciekawy test "dolotów". Pozwolę sobie zacytować jego wpis z lubelskiego forum hondy:

"Ostatnio w związku z tematem mojej pracy inżynierskiej byłem hondą na hamownii więc podzielę się wynikami. Testowałem różne wersje dolotów: seria, SRI, parówa i CAI. Tutaj wielkie podziekowania dla CHICK3Na i KyLa za użyczenie dolotów :padam: :padam: :padam:

Wersja 1 - seria,
http://img842.imageshack.us/img842/551/pomiar11.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/pomiar11.jpg/)

Wersja 2 - parówa,
http://img207.imageshack.us/img207/4925/pomiar17.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/207/pomiar17.jpg/)

Wersja 3 - SRI,
http://img441.imageshack.us/img441/84/pomiar5.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/pomiar5.jpg/)

Wersja 4 - CAI,
http://img845.imageshack.us/img845/9012/pomiar9.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/pomiar9.jpg/)

Żałuje tylko że nie wziąłem seryjnej mapy bo moja wydaje mi się trochę się "porozjeżdżała". No nic ważne że jeszcze coś tej mocy zostało :)"


Wygląda na to, że w b16b najlepiej sprawdził się CAI.:o
2 KM i 5 Nm więcej od "parówkowej", 3 KM i 2 Nm więcej od SRI i 4 KM i 5 Nm od seryjnego dolotu. Dodam, że parówa, SRI i seryjny dolot nie miały doprowadzonego zimnego powietrza. Myślę, że po doprowadzeniu powietrza do "krótkich" dolotów wyniki byłyby zbliżone. Test odbywał się na hamowni w Nałęczowie, wyposażonej w dmuchawę.

Dlatego nie bardzo uwierzę w to, że tak znacząco poprawiła się lozkowi dynamika auta. Wydaje mi się, że to tylko pozorne odczucie - głównie dźwiękowe.

Starstruck
01-03-12, 12:54
Jestem w szoku wyniku SRI :). Ładnie wypluło i krzywe w sumie też ładnie idą.

lozek
01-03-12, 13:41
Mam teraz SRI jak pada deszcz itd i nie rozumiem, jak mogło to dać taki wynik. Odkąd mam SRI wydaje mi się, że auto nie jedzie, wciskam gaz a on dalej stoi.

Wkostek możesz nie wierzyć, ja tylko piszę co odczułem po zmianie dolotu.

Pozwoliłem sobie nałożyc na siebie 2 wykresy CAIa i Parówki. Jak widać góra się zmienia dość wyraźnie ;) na środku cai też lepszy

http://i41.tinypic.com/16jhmvk.jpg

Starstruck
01-03-12, 13:46
Ja obstawiałem, że SRI zejdzie poniżej serii. Może był dobry stożek, odgrodzenie i umiejscowienie go?

wkostek
01-03-12, 14:08
Z tego co wiem to auto było hamowane na otwartej masce.
Lozek tu właśnie chodzi o te pozorne odczucie poprawy, które wynika ze zmiany dźwięku. Jak widzisz na nałożonych wykresach to takie niewielkie różnice nie są możliwe do odczucia na własnym doopsku.:p. Jak już pisałem wcześniej - inaczej zapewne wyglądał by przebieg krzywych, gdyby każdy z krótkich dolotów miał doprowadzone powietrze. Oczywiście powinno być auto wystrojone pod każdy setup i wtedy porównywany. Podany setup mojego kolegi strojony był na dolocie seryjnym.

Zresztą czy lepiej czy nie lepiej ważne, że zmiany zadowalają kierownika.:o

wildbill
02-03-12, 00:10
Ja obstawiałem, że SRI zejdzie poniżej serii.
No widzę, że już szorty strasznie na psy zeszły teoriach forumowych ;) A mi się wydaje, że szort zawsze lepiej wyjdzie od serii pod warunkiem zapewnienia mu tej samej temperatury dopływającego i przepływającego powietrza, co w seryjnym dolocie. O niebo mniejsze opory przepływu muszą dać poprawę. Niestety opinia o (i wydajność w) shortach jest popsuta na własne życzenie ich "używaczy" :) ale trochę i konstruktorów. Pierwsze, bo większość SRI, kiedy jeszcze wyrabiała się opinia, oddychała żarem spod maski bez nadmuchu i odgrodzenia. Drugie, bo materiał z którego są wykonane jest najgorszym (prawie) z możliwych - aluminium jak wiadomo pięknie przewodzi ciepło i rura SRI bez izolacji termicznej, to piękna nagrzewnica powietrza. Trzecie, bo średnica 70 lub 75 mm takiego dolotu jest za duża by silniczkom D-serii ładnie (dobrze falowo) się oddychało. Ciekawe swoją drogą, że nie ma żadnego wyboru w popularnych, gotowych SRI jeśli chodzi właśnie o średnice - tylko grube pały ;) Dlaczego tak wiele jest średnic wydechów do D-serii? Ja bym nie chciał mieć 2,5" :P I dlaczego żaden producent nie izoluje swoich dolotów, a szczególnie tych CAI?
Niejeden jest już temat i mnóstwo postów nt. tych delikatnych zależności (długości i średnicy) dolotu i nie chcę znów ich tu powtarzać, ale to klucz do sukcesu. Można próbować liczyć, ale zawsze praktyka weryfikuje wynik, dlatego hamownia i wykresy, to podstawa, nawet bez strojenia ECU.

Jak widzisz na nałożonych wykresach to takie niewielkie różnice nie są możliwe do odczucia na własnym doopsku.
Myślę, że jak ktoś się już wjeździł w swoje auto, to poczuje różnice (nie usłyszy), tym bardziej takie coś koło 5000 RPM na powyższym przykładzie :)

maciu$
02-03-12, 01:00
No widzę, że już szorty strasznie na psy zeszły teoriach forumowych ;) A mi się wydaje, że szort zawsze lepiej wyjdzie od serii pod warunkiem zapewnienia mu tej samej temperatury dopływającego i przepływającego powietrza, co w seryjnym dolocie. O niebo mniejsze opory przepływu muszą dać poprawę. Niestety opinia o (i wydajność w) shortach jest popsuta na własne życzenie ich "używaczy" :) ale trochę i konstruktorów. Pierwsze, bo większość SRI, kiedy jeszcze wyrabiała się opinia, oddychała żarem spod maski bez nadmuchu i odgrodzenia. Drugie, bo materiał z którego są wykonane jest najgorszym (prawie) z możliwych - aluminium jak wiadomo pięknie przewodzi ciepło i rura SRI bez izolacji termicznej, to piękna nagrzewnica powietrza. Trzecie, bo średnica 70 lub 75 mm takiego dolotu jest za duża by silniczkom D-serii ładnie (dobrze falowo) się oddychało. Ciekawe swoją drogą, że nie ma żadnego wyboru w popularnych, gotowych SRI jeśli chodzi właśnie o średnice - tylko grube pały ;) Dlaczego tak wiele jest średnic wydechów do D-serii? Ja bym nie chciał mieć 2,5" :P I dlaczego żaden producent nie izoluje swoich dolotów, a szczególnie tych CAI?
Niejeden jest już temat i mnóstwo postów nt. tych delikatnych zależności (długości i średnicy) dolotu i nie chcę znów ich tu powtarzać, ale to klucz do sukcesu. Można próbować liczyć, ale zawsze praktyka weryfikuje wynik, dlatego hamownia i wykresy, to podstawa, nawet bez strojenia ECU.

Myślę, że jak ktoś się już wjeździł w swoje auto, to poczuje różnice (nie usłyszy), tym bardziej takie coś koło 5000 RPM na powyższym przykładzie :)

Nikt nie izoluje dolotów, bo to kolejne "urban legend", powietrze wpada w dolot na tyle szybko, że nie zdąży się nawet nagrzać, mądre głowy pracujące nad dolotami za grubą kasę nigdy na to nie wpadły, że wystarczy dolot owinąć kawałkiem szmaty i auto zaczyna za*******ać, a wystarczyło wejść na ckpl... Tak samo, nawet Turbodymomen nie wyczuje na dupohamowni przyrostów graniczących z błędem pomiarowym. Natomiast w warunkach ulicznych (typu korki itp.) jak najbardziej można poczuć zamulanie auta na niedopracowanym short ramie.
Co do średnic wydechu w D-serii, inna średnica wydechu będzie prawidłowo spełniać swoje zadanie w D13 którym jeździ emeryt do kościoła, a inna średnica w doprężonym D16 z pociachaną głowicą i wałkami stage 3827823.

wildbill
02-03-12, 11:02
Spoko spoko :)
maciu$ niektóre pytania były retoryczne, jak te o średnicach wydechu i miały pokazać różnicę którą podałeś. Z tego samego powodu doloty powinny mieć również różne średnice dopasowane do parametrów silnika, a nie być uniwersalne do każdej d-serii :cool:

Nie wiem jakie straty / przyrosty daje "szmata", ale pewnym jest, że na odcinku 1m gorącej rury, powietrze płynące przez nią ogrzeje się. Ok, możemy przyjąć ten zysk / stratę za pomijalne w osiągach w stosunku do innych.

To czy w pewnym zakresie obrotów dodatkowe 8KM i 10Nm (wykres wyżej) jest wyczuwalne dla kierownika, to już zostawiam każdemu kierownikowi do oceny. Różne d... różnie czują :P Podobnie jak "mity" w innych dziedzinach, jak np. w Audio (nie karałdio), które zostają MITAMI, ale tylko dla tych którzy mają drewniane ucho ;)

Podsumowując, nie jestem fanem shorta, ale prawdziwy short do konkretnego silnika jest na pewno lepszy niż seria :)

smad
02-03-12, 12:25
Nie wiem jakie straty / przyrosty daje "szmata", ale pewnym jest, że na odcinku 1m gorącej rury, powietrze płynące przez nią ogrzeje się. Ok, możemy przyjąć ten zysk / stratę za pomijalne w osiągach w stosunku do innych.
Zmierzyłem temp. w seryjnym dolocie z doprowadzeniem zimnego powietrza. I tak: przy temp. otoczenia ~20C na nagrzanym silniku podczas stania w korku temp. dochodziła do 50C, podczas dłuższego postoju 70C, ale zaraz po otwarciu przepustnicy spadała do ~30C. W trasie temp. w dolocie była wyższa od zew. o kilka stopni, niezależnie od stopnia otwarcia przepustnicy ;) Przy temperaturach w okolicy 0 temp. w dolocie była wyższa o 2-3 stopnie. Podobno 5C chłodniejsze powietrze w dolocie to 1KM więcej...
Temperatury w nieodizolowanej aluminiowej rurze pewnie byłyby podobne.

jasiek09
02-03-12, 15:22
Ja miałem CAI ale zrobiłem z niego shorta na średnicy wew 60 mm (nie bez powodu), przy CAI moja dupa nie odczuła żadnej poprawy, bardziej pogorszenie dołu. Może w b serii to się sprawdza ale przy mojej d serii kompletnie to nic nie wniosło. Jak coś jest dobre do pewnego typu silnika nie znaczy że będzie działało z każdym.... Shorta mam osłoniętego ale narazie jeszcze niezbyt szczelnie przy temp zewnętrznej 5 st. temperatura na początku dolotu jest 25 st. Różnica 5st to około 1% mocy przy tym samym ciśnieniu.

m i C h a L e K
02-03-12, 16:11
ma ktoś porównanie w B serii parówy i CAI?

radar333
02-03-12, 16:15
Cofnij stronę wstecz...

m i C h a L e K
02-03-12, 17:43
widziałem to ... chodzi mi o kolejne przykłady ( czy ktos robił jeszcze jakies pomiary) zastanawiam się czy nie przerzucic sie z parówy na CAI.

wildbill
02-03-12, 18:19
Zmierzyłem temp. w seryjnym dolocie z doprowadzeniem zimnego powietrza. I tak: przy temp. otoczenia ~20C na nagrzanym silniku podczas stania w korku temp. dochodziła do 50C, podczas dłuższego postoju 70C, ale zaraz po otwarciu przepustnicy spadała do ~30C. W trasie temp. w dolocie była wyższa od zew. o kilka stopni, niezależnie od stopnia otwarcia przepustnicy Przy temperaturach w okolicy 0 temp. w dolocie była wyższa o 2-3 stopnie. Podobno 5C chłodniejsze powietrze w dolocie to 1KM więcej...
Temperatury w nieodizolowanej aluminiowej rurze pewnie byłyby podobne.
To bardzo ładne wyniki. Też mi przyszło teraz do głowy by zmierzyć to u siebie w 2 wariantach, bo mam akurat oba gotowe. Jest tylko ta kwestia materiału dolotu - seria jest całkiem dobrym izolatorem ciepła, a na alu powinno być jednak gorzej (szczególnie długie CAI). Powiedz jeszcze w którym miejscu dolotu mierzyłeś C? Przydałoby się przed samą przepustnicą dla dokładnego pomiaru (czysto formalnie), a dodatkowo w samym kolektorze - czyli dokładne tak, jak silnik je widzi. Bo może tak być, że gorący kolektor i tak niweluje do pomijalnej wielkości różnicę temperatur dolotu izolowanego i bez izolacji :confused:


Ja miałem CAI ale zrobiłem z niego shorta na średnicy wew 60 mm (nie bez powodu), przy CAI moja dupa nie odczuła żadnej poprawy, bardziej pogorszenie dołu. Może w b serii to się sprawdza ale przy mojej d serii kompletnie to nic nie wniosło.
No i bardzo ładna średnica ;) tylko dlaczego nie działało? Względem czego nie czułeś różnicy i pogorszenie dołu? Względem serii? Nie ważna seria silnika, czy nawet marka - jeśli to nie gaźnik, a szeroki smok pełnego wtrysku, to zawsze powinno być na + :) No chyba że masz mikser gazowy w dolocie ;)

jasiek09
02-03-12, 19:28
zględem czego nie czułeś różnicy i pogorszenie dołu? Względem serii?
Jeździłem trochę z shortem, później zrobiłem z niego CAI ale na krótko i z powrotem przerobiłem na shorta i tak jeżdżę już dość długo.

Nie ważna seria silnika, czy nawet marka - jeśli to nie gaźnik, a szeroki smok pełnego wtrysku, to zawsze powinno być na +
Nie zawsze tak jest że im dalej tym lepiej, ważne są wymiary silnika, fazy rozrządu itp

wkostek
03-03-12, 08:32
Nie wiem jak to jest w nie wystrojonym silniku, ale moje D po wystrojeniu lepiej zachowuje sięna parówie niż na CAIu. Kiedyś miałem CAI, ale zmieniłem na parówkową i nie zamierzam powracać do CAI. Jak już kiedyś pisałem imo do codziennej jazdy CAI jest gorszy z dwóch powodów:
1. Szybciej się brudzi, utrudniony dostep, a tym samym gorsza obsługa
2. Gorszy dół i średni zakres obrotów (tu konkretnie mówię o moim d16z6)
Może w B jest inaczej, natomiast w D (cały czas mówię o moim przykladzie) CAI lepiej się sprawdza w upalaniu niż w codziennej jeździe.
Koniec przekazu.:p

DjHammer
03-03-12, 09:36
Cofnij stronę wstecz...


w B na nie wystrojonym lepiej na CAI

wildbill
03-03-12, 22:16
Nie zawsze tak jest że im dalej tym lepiej, ważne są wymiary silnika, fazy rozrządu itp
Masz rację i nie mam na myśli, że im dalej tym lepiej, tylko żeby dopasować CAI do swojego silnika (długość, średnica). Z resztą każdy dolot powinien być dopasowany bez względu na typ.
No dobra chłopaki, a co z ITB? :) Zupełne przeciwieństwo obliczanych, długich dolotów. Testował ktoś osobiście, jakieś odczucia? Każdy motocykl ma takie cuś i (pomijając brak miejsca) nikt nie myślał żeby próbować wydłużać dolot by bardziej dopasować falowość układu. Tam właściwie nie ma ustalonej falowości. Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie.

lozek
04-03-12, 00:24
1. Szybciej się brudzi, utrudniony dostep, a tym samym gorsza obsługa
2. Gorszy dół i średni zakres obrotów (tu konkretnie mówię o moim d16z6)

1. - ostatnio założyłęm cai'a w jakieś 7minut tuż przed wyjazdem do pracy jak się zrobiło ciepło. Czy to tak na prawdę aż tak trudny dostęp? Miałem parówkę i aby dostać się do filtra też musiałem odkręcać osłonę, poluźniać obejmę na przepustnicy i zdejmować cały zestaw parówa + osłona

2. Ja czuje, że dół mam lepszy. Może to tylko złudzenie bo nic nie buczy i auto po prostu jedzie, ale na bank powiem ze sie nie osłabił a środek to bez porównania - to jest miejsce gdzie wykres parówki i caia zaczynają sie rozjeżdżać - Cai zdecydowanie bardziej daje radę.

Od razu uprzedzam, że ja nikogo nie przekonuję tylko wygłaszam swoje zdanie. Wkostek miał caia, teraz ma parówkę i do caia nie wróci a ja mam na odwrót. Każdy ma swój świat, swoje kredki :)

wkostek
04-03-12, 07:55
Napisałem, że nie wrócę, ale to się tyczy konkretnie mojego silnika. Byc może jwkbym miał inny silnik to wtedy może faktycznue CAI byłby lepszym rozwiązaniem.

Timo-hg
11-03-12, 19:30
Powiedzcie jakie macie filtry stożkowe w CAI? Co wrzucić do B16A2 mierzące w tym sezonie w 220hp?
Mój nadaje się do wymiany ;)

lozek
11-03-12, 21:44
Powiedzcie jakie macie filtry stożkowe w CAI? Co wrzucić do B16A2 mierzące w tym sezonie w 220hp?
Mój nadaje się do wymiany ;)

Jak ma być porządnie to zdecydowanie Fujita / Apexi.

Do siebie właśnie też taki zakupiłem niedawno.

SajmonLP
11-03-12, 21:46
Mam u siebie Apexi, jak w niższych obrotach mocniej przyduszę pedał gazu, to tak prawie do vtec'a sobie piszczy. zapewne jakieś filtrowanie powietrza czy coś.

jasiek09
11-03-12, 21:51
Jak ma być porządnie to zdecydowanie Fujita / Apexi.
albo też ITG

Timo-hg
11-03-12, 22:16
Do siebie właśnie też taki zakupiłem niedawno.

Jaka kasa?

lozek
11-03-12, 23:49
Jaka kasa?

243zł z przesyłką kurierską - Allegro

http://allegro.pl/filtr-stozkowy-fujita-3-i2123092894.html

Timo-hg
12-03-12, 06:26
Wymiary uniwersalne podchodzą do każdej H?
Wymiar 3'' taki jak być powinien?
Mam nadzieję, że mi wejdzie w hydroshield ;)

lozek
12-03-12, 11:37
Wymiary uniwersalne podchodzą do każdej H?
Wymiar 3'' taki jak być powinien?
Mam nadzieję, że mi wejdzie w hydroshield ;)

Wymiary każdy ma takie same. Różnią się jedynie wlotem. Ja wziąłem z wlotem 3" czyli 76mm. U tego użytkownika jest chyba kilka rozmiarów więc ogarnij jaką średnicę mają rury Twojego dolotu i kup odpowiedni :)

Timo-hg
29-03-12, 19:44
Poprosiłem chłopaków - blacharzy - o zmierzenie średnicy dolotu - zmierzyli po zdjęciu stożka, wyszło 70mm.
Teraz pytanie - brać 70mm stożek, czy 76mm i ścisnąć metalową obejmę w zestawie? Nie chciałbym, żeby stożek nie wszedł - mogli zmierzyć rozmiar starego, filtra no ale ;)

lozek
29-03-12, 21:44
ja mam rure 70mm a stożek specjalnie wziąłem 76mm na wszelki wypadek jakbym zmieniał kiedyś srednice rur :) Ścisnąć można bez problemu. Tak samo można na końcu rury wkleić jakiś pasek gumy albo X krotnie owinąć izolacją COKOLWIEK :D Ja po prostu ścisnąłem mocno obejmę

Timo-hg
30-03-12, 06:12
ja mam rure 70mm a stożek specjalnie wziąłem 76mm na wszelki wypadek jakbym zmieniał kiedyś srednice rur Ścisnąć można bez problemu. Tak samo można na końcu rury wkleić jakiś pasek gumy albo X krotnie owinąć izolacją COKOLWIEK Ja po prostu ścisnąłem mocno obejmę

o to mi chodziło - dzięki - zamawiam ;)

kaczka208D
23-02-14, 13:30
Odkopuje temat :)

Będę robił mpfi w swoim d13, więc muszę zrobić jakiś układ dolotowy padło na coś w stylu CAI. Kolektor dolotowy wraz z przepustnicą będzie z d15b7.

Chciałbym mniej więcej aby było tak zamontowane http://store.picbg.net/pubpic/3E/D5/9ad55532d9263ed5.jpg.

Czyli tak wybrałem taką rurę http://allegro.pl/rura-63mm-aluminiowa-1m-dolotowa-intercooler-fmic-i3937510109.html Czy ta średnica będzie odpowiednia?
Do tego takie kolanko http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-redukcyjne-63-76-mm-45-stopni-i3961136317.html które będzie łączyło od razu rurę z kolektorem. Oczywiście dałem to tylko jako przykład bo nie wiem jakiej średnicy potrzebuje to kolanko ? Jaką średnicę ma wyjście w kolektorze ?
Oraz oczywiście stożek Simoty na 63mm tak ?


Wiem, że nie jest to oczywiście najlepsze wyjście i lepiej było by mieć stożek oddzielony od komory, ale niestety budżet ogranicza mnie i muszę coś zmontować po taniości :)
Gotowe CAI na allegro wyjdzie na pewno dwa razy tyle, dlatego wolę coś sam poskładać .

Tiga
23-02-14, 14:07
Duzo lepiej od takiego dolotu bedzie zamontowanie oryginalnego dolotu. Mozna sie pokusic o bawelniana wkladke do puszki. Tak zamontowany filtr jak na powyzszym zdjeciu zabije dol, a i mozliwe ze gore rowniez. Tylko zrobi sie glosniej.

kaczka208D
23-02-14, 17:22
Z tego co widzialem na forum to sporo osob ma wlasnie tak to zamontowane. To jak prawidlowo powinno to wygladac? Chodzi Ci dokladnie o odgrodzenie stozka i doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka, czy o cos innego?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Tiga
25-02-14, 06:12
Z tego co widzialem na forum to sporo osob ma wlasnie tak to zamontowane. To jak prawidlowo powinno to wygladac? Chodzi Ci dokladnie o odgrodzenie stozka i doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka, czy o cos innego?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

To ze duzo osob tak ma to nie znaczy ze maja dobrze, znane powiedzonko z muchami :) mozna samemu cos spreparowac ale latwo cos zepsuc. Oryginalne doloty aftermarkowe kosztuja ponad 1k nie dlatego ze maja ladna nalepke z logo producenta, a dlatego ze ktos wlozyl sporo pracy aby zaprojektowac dany dolot pod dany silnik. Wszystko poparte obliczeniami matematycznymi. Jezeli jesyes bystry z matmy to mozna sie poduczyc z dynamiki gazow lib cos w ten desen i samemu sobie wyliczyc dolot. Wyjdzie napewno kilkakrotnie taniej nizeli dobry aftermarkowy dolocik. Osobiscie polecam jednak wkladke :)

kaczka208D
25-02-14, 20:09
Przeczytałem cały temat i teraz już wiem o co w tym chodzi mniej więcej. Na CAI na pewno się nie zdecyduje ze względu przede wszystkim na cenę oraz to iż może zaciągnąć wodę o co nie trudno. Short Ram z tego co czytałem jeszcze obniża moc auta niż na seryjnym dolocie, w dodatku szybko się nagrzewa pod maską przez co może puszczać ciepłe powietrze, cena kusia ale nie ma z tego żadnego pożytku więc odpuszczam. Pozostaje parówa i na nią się zdecyduje. Myślę, że jak na d13 spokojnie wystarczy - nie ma co za bardzo kombinować heh :)

kuster
25-02-14, 21:51
Przeczytałem cały temat i teraz już wiem o co w tym chodzi mniej więcej. Na CAI na pewno się nie zdecyduje ze względu przede wszystkim na cenę oraz to iż może zaciągnąć wodę o co nie trudno. Short Ram z tego co czytałem jeszcze obniża moc auta niż na seryjnym dolocie, w dodatku szybko się nagrzewa pod maską przez co może puszczać ciepłe powietrze, cena kusia ale nie ma z tego żadnego pożytku więc odpuszczam. Pozostaje parówa i na nią się zdecyduje. Myślę, że jak na d13 spokojnie wystarczy - nie ma co za bardzo kombinować heh :)

seryjna puszka + ali rura doprowadzają a ze short ram zamiast oem gumowej + dolot zimnego powietrza ze zderzaka -> jest ciszej niżeli na parowie, a i lepiej autko pracuje ;)

komor
13-05-16, 01:29
Troszku odgrzeję temat. Planuję obecnie zakup dolotu do mojej D serii i zastanawiam się pomiędzy tymi dwoma dolotam:
http://olx.pl/oferta/dolot-uklad-dolotowy-honda-civic-crx-88-91-simota-nowy-CID5-ID7vqpB.html#4a16f12341
http://olx.pl/oferta/parowa-dolot-uklad-dolotowy-honda-civic-simota-nowe-CID5-ID7c7Tf.html#4a16f12341
Ktory lepiej wybrać? Przeczytałem cały temat od 1 strony i nie jestem nadal do końca pewien co wziąć.

piotrek123
13-05-16, 14:26
Też zadam pytanie tutaj aby nie zaśmiecać forum nowymi tematami. No to do rzeczy jakie cai kupić do 6stego gena po wymianie ssaka na b7. Z 5 gena podpasuje ? czy po prostu kibel rura i samoróbka ? Oczywiście do ej9

Kamil_Taki
15-05-16, 00:17
Może i śmieszne ktoś może nie wieżyc ale rura kibel owinieta taśmą aluminiową daje większe przyrosty mocy niż parówa. Dodam że wiele nie odstaje od innych dolotów, sprawdzone na hamowni.