Zobacz pełną wersję : MB2 D14A7 - uczujnikowanie silnika
Mam problem z silnikiem. Auto 1.4i 97rok.prod. lpg. Objawy to większe spalanie i przymulenie w zakresie niskich obrotów, na benzynie i na gazie. Wiem, było trochę na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Chodzi o to, że kontrolka silnika gaśnie normalnie więc samodiagnostyka nie ma sensu - mam rację czy może coś źle rozumuje. Podejrzewam, że któryś czujnik pada tylko nie wiem jak sprawdzić który. Czy może ktoś wie które czujniki są diagnozowane przez komputer a które nie, bo skoro nie świeci kontrolka to pewnie padł któryś z tych niediagnozowanych. Wiem, że jak czujnik nie padł całkiem to komputer może nie wykryć jego niesprawności ale próbuje pojść jakimś tropem.
Sonda i katalizator są sprawdzone i sprawne. Świece i filtry wymienione. Reszty czujników nie umiem sprawdzić:( Jak sprawdzić czujnik temp powietrza dolotu, czujnik temp silnika i czy da się to sprawdzić z pomocą multimetru? W książce dostępnej na forum nie ma takich informacji:(
Objawy to większe spalanie i przymulenie w zakresie niskich obrotów, na benzynie i na gazie
Podjerzewam, że sprawcą może być sonda lambda....
[/quote]
podjerzewam, że sprawcą może być sonda lambda....
sonda i katalizator są sprawdzone i sprawne.
Podjerzewam, że sprawcą może być sonda lambda....
Mike sonde sprawdzałem multimetrem. Na wolnych obrotach napiecie spada do 0.08V i rośnie do ~0.9V i znowu spada i tak co 2-3 sek. Mój wniosek s tego był że sonda jest ok. Chociaż jak byłem na analizatorze to spaliny wyszły na granicy, słowem mogłoby być lepiej. A katalizator sprawdzał mechanik i powiedział, że jest sprawny. Wydech też nie wydaje jakichś podejrzanych dźwięków. Myślisz, że jednak sonda? Jak jeszcze można ją sprawdzić żeby być pewnym?
Generalnie przyjęło się, że za nadmierne zużycie paliwa może odpowiadać sonda, stąd mój pierwszy typ. Inna inszość to co rozumiemy pod pojęciem większe spalanie. Większe o ile (niż normalnie - przy tych samych/zbliżonych warunkach)
Czy silnik równo pracuje na każdym zakresie obrotów? Bo jeśli to nie sonda to może kopółka/palec rozdzialacza/kable WN/świece/ wtryskiwacz/zapchany filtr paliwa.
Zrób diagnostykę, być może coś podpowie.
Silnik pracuje równo przy wszystkich obrotach. Spalanie średnie zawsze było poniżej 9l lpg. Od ok. 2kkm mam powyżej 10,5l. Jeśli chodzi o spalanie benzyny to nie wiem czy wzrosło spalanie bo na benzynie jeżdżę tylko do rozgrzania silnika. Ale jest tak samo przymulony na benzynie jak i na lpg.
Samodiagnostyki też dotyczyło moje pytanie. Instrukcja mówi, że samodiagnostykę robi się gdy świeci kontrolka silnika. Z tego co wyczytałem w instrukcji, tuż po włączeniu zapłonu komputer sprawdza wszystkie czujniki i jeśli wykryje w którymś awarię to kontrolka nie gaśnie. Wtedy instrukcja każe zrobić samodiagnowtykę. U mnie kontrolka silnika gaśnie tak jak powinna. Czy w czasie samodiagnostyki komputer może wykryć jakieś usterki, których nie wykrył tuż po włączeniu zapłonu?
Heh, 10,5 l LPG na 100 to nie powód do zmartwień :) Powiem tak, u mnie silnik ten sam tylko odmulony do 90KM Instalacja LPG sekwencja i średnie spalanie w mieście to ok 9,5 l LPG. Ale wiadomo że zimą to zanim się nagrzeje silnik to wciągnie więcej paliwka. Podgrzewanie tylnej szyby plus nawiewy i też trochę więcej wciągnie. Latem Klima (jak masz) i lepsze warunki jazdy zachęcające do mocniejszego wciśnięcia gazu też mogą skutkować większym zużyciem (u mnie, tak jak u ciebie, też 10,5 - 11 potrafi wciągnąć przy dosyć dynamicznej jeździe). Już nie wspomnę o jakości tankowanego paliwa które też może być powodem większego spalania.
A przymulenie to może być objawem włączonej klimy. Niestety na tym silniku jest to dosyć odczuwalne...
Podsumowując 10,5 l LPG to żadna tragedia jak zacznie palić więcej niż powiedzmy 13 l LPG na 100 czy powyżej 9-10l benzyny to wtedy możesz się zacząć martwic. Ale wtedy na 80% będzie się świeciła kontrolka silnika :)
Ja bym się też nie martwił zbytnio, mi niemal tyle (trasa 7 / 100 km, w mieście 9-10 / 100km) pali benzyny przy spojonej jeździe, cudów nie ma, auto musi spalić, żeby jechać, zwłaszcza że nie napisałeś jak jeździsz, używasz klimatyzację, czy nawet jaką masz generacje gazu... na mixerze to chyba byłoby poprawne spalanie..
A co do samodiagnostyki wielokrotnie było na forum poruszane, że samodiagnostyke należy robić także wtedy, gdy lampka MIL (Check Engine) się nie pali. ECU nie zawsze od razu wywala błąd (wyjątek błędy krytyczne), lecz często zapamiętuje je i kiedy się znów kilka razy powtórzą, dopiero wtedy sygnalizuje to lampką MIL). Tak więc zrób samodiagnostykę.
Dzięki. Zrobię w takim razie samodiagnostykę ale teraz wypadło mi parę dni wyjazdowych więc muszę się wstrzymać. Jak zrobię to napiszę co i jak.
Jeśli chodzi o to spalanie. Hondzie mam od 2 lat, od początku sekwencja Omegaz. Zawsze spalała (8,5-9)l spalanie średnie, w mieście góra 9,5 no chyba że przycisnąłem na autostradzie to i 10 było. Jeżdże czasem w lubelskie i jak wracam to zawsze tankuje na jednej stacji, bo na tamtym gazie w trasie pali mi 7,5l przy (60-100)km/h;) Normalnie tankuję na orlenie gdzie mam sprawdzone paliwo, dla testu tankowałem ostatnio na paru innych stacjach i jest tak samo. Jeżdże spokojnie, klimy używam ale to przymulenie jest odczuwalne nawet bez klimy. Z włączoną klimą to już sie robi powoli masakra:p Poza tym zawsze w lecie jeździłem na klimie i tyle nie spalała
Aha i też nie mam zwężki, 90 koników bryka;)
Jeśli chodzi o spalanie benzyny to nie wiem czy wzrosło spalanie
Skoro silnik równo działa, ale na benzynie tak naprawdę nie wiesz czy jest większe spalanie - może coś się z instalacją LPG dzieje. Byłeś gazownika?
Samodiagnostyka nie wykazała żadnych błędów. Dziś był chłodniejszy dzień i auto było troche żwawsze, od razu pomyślałem że czujnik temp powietrza dolotowego IAT oszukuje i stąd te problemy. Opór IAT 2,5 kOhma przy 15 stC. Wydaje mi się że jest okej. Sprawdze go jeszcze jak bedzie upalnie (nie chciałem go grzać zapalniczką żeby nie uszkodzić). Nie mam na razie innych pomysłów:confused:
Mike na benzynie czuję tą samą mułowatość. No ale bede zaniedługo na okresowym przeglądzie instalacji to napomkne panom. Może coś wykryją.
Sprawdziłem IAT:
15stC - 2,5kOhm,
50stC - 0,78kOhm,
90stC - 0,23kOhm
Wg charakterystyki z instrukcji przy 50stC powinien mieć 1kOhm. Czy to może robić taką różnicę spalania i mocy? W sumie to gęstość powietrza zmienia się znacznie wraz z temperaturą. Wymienie go i zobacze co bedzie jak przyjdą upały.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.