Zobacz pełną wersję : D13B2 93r gaźnik - max 120 km/h
Witam,
Posiadam Hondę Civic Hatchback z silnikiem D13B2 93r. Męczy mnie jednak problem prędkości maksymalnej tego autka. Zaznaczam ,że auto nie ma problemu z przyśpieszeniem do 120 km/h. Jednak przekroczenie tej granicy jest bardo trudne wręcz niemożliwe.
To co dotychczas wymieniłem:
- filtr oleju, paliwa, powietrza
- olej na półsyntetyk mobil
- świece DENSO
- sprzęgło i pasek rozrządu
- wywaliłem katalizator
Dodatkowo ostatnio sprawdzałem kompresję na cylindrach i mam na wszystkich "10".
Bardzo proszę o jakieś wskazówki, co powinienem jeszcze zrobić ,żeby moc a co za tym idzie prędkość maksymalna auta znacznie się poprawiła.
Z góry dziękuję za pomoc !
może źle ustawiony pasek rozrządu
Hmm, kazałem sprawdzić mechanikowi czy jest ok. Stwierdził ,że wszystko w porządku. Dodatkowo dodam ,że zanim wymieniłem pasek rozrządu wszystko było ok, jeśli chodzi o prędkość. Nie miałem problemu z osiągnięciem 150 km/h. Jednak po wymianie paska mechanik stwierdził ,że miałem go przesunięty o 1 ząbek. Poza tym po ustawieniu go prawidłowo znikła mi przysłowiowa "dziura przy dodawaniu gazu" !
Bardzo proszę o jeszcze jakieś sugestie !
trzeci taki sam temat w tym tygodniu
Sprawdzałem przecież i nic nie znalazłem w ostatnim tygodniu, a tak poza tym to ile wam wyciąga wasza Honda z silnikiem D13B2 ???
http://www.streetfighters2.mojeforum.net/viewtopic.php?t=11 <- tu masz filmiki jak przyspiesza moje d13, prędkość maksymalna to chyba niecałe 200 (licznikowe). Według mnie to albo masz przestawiony rozrząd, albo Ci się zepsuł aparat zapłonowy (taki układ przyspieszający w nim jest, mnie to się zepsuło jak mi się odkręciła śrubka od palca rozdzielacza). Sprawdz najpierw rozrząd, najlepiej u innego mechanika i ustaw zapłon lampą stoboskopową.
Te prawie 200 km/h to masz chyba ale z modyfikacjami a nie w oryginalnym D13B2. Prędkość maksymalna dla tego silnika to około 160 km/h. Dzięki za rady napewno dam sprawdzić aparat zapłonowy bo rozrząd jak twierdzi mechanik jest ok, chociaż po jego wymianie tak się stało :)
marcin EZG
15-03-07, 16:19
nie gaaj glupot ze vmax to 160
moja skorupa na trasie gnala 160 a na obrotku mialem jakies 5500:)) 175-180 zgodze sie
Witam. W niedziele na obwodnicy Białobrzeg leciałem 170 km ;) i prowadziło sie całkiem dobrze. Ścigałem sie z panią z Corolli :d
Tak na chłopski rozum jezeli przed wymiana paska nie miałes problemu z osiagnieciem takiej predkosci a teraz masz i mechanik stwierdził ze miałeś przesuniety o 1 ząbek to chyba był jednak dobrze założony i dopiero mechanik ci go źle przestawił tak mi sie wydaje,a co do v-max to swiom D13 z czterema osobami na pokładzie jechałem 180 i to chyba był kres mozliwosci mojej Hani z takim bagazem
Masz źle ustawiony rozrząd na 100%. Ja miałem to samo u siebie. Mechanik który zakładał pasek ustawił według innego znaku na kole. Nawet drugi myślał, że wszystko ok tylko dałem mu kartkę z instrukcji obsługi. Zobaczył jak ma by ustawiony rozrząd dla d15b2 i przestawił.
Teraz śmiga ładnie.
Pozdro
cifek wawa
15-03-07, 18:04
zgadzam sie z poprzednikiem...nialem tak samo....podobno sa tam dwa znaki wiec mozna sie pomylic.....
Ok, a może mi ktoś powiedzieć jak ma być ustawiony rozrząd w D13B2 ??? Może zwrócę uwagę na to mechanikowi. Bardzo proszę o jakąś wskazówkę !
http://punol.wrzuta.pl/obraz/9DqhvO0N8m/
Tu masz link górne znaki mają się pokrywac z górną krawędzią pod pokr. zaworów.
Tak jest w moim czyli d15b2.
Mam pytanie czy ten powyższy schemat ustawiania rozrządu od D15B2 pasuje do D13B2 ???
sprawdz tlumik koncowy. mi sie zerwalo wygluszenie, zapchalo wylot i hanka szla na maxa 130km/h. pod 4 tys obrotow i wiecej nic. przepchalem , wymienilem tlumik i ok
U mnie tłumnik jest ok bo sprawdzałem jak wywaliłem katalizator. Mam pytanie , który z powyższych schematów ustawienia rozrządu jest odpowiedni dla silnika D13B2. Jak pojadę do mechanika to mu to pokaże. Bardzo proszę o pomoc !!!
Prędkość maksymalna dla tego silnika to około 160 km/h.
ej no teraz to przegiales :/ wiem, ze masz cos nie tak u siebie ale nie mow ze seryjna, zdrowa d13b2 poleci tylko 160 bo w to nie uwierze. Ja ze swojej Hanki wyciagnalem 185 km/h (na normalnej dwupasmowce, nie z gorki i nie z wiatrem ;) normalne warunki pogodowe) i moze jest jakies przeklamanie ale nie rzedu 25 km/h, poza tym kumpel jechal za mna i mial u siebie na liczniku 180 z hakiem :agent:
racja, moja d13 leci na lpg 170 bez problemu, ale mam ostatnio problem na benzynie, nie idzie wiecej ponad 140 :( i nie wiem o co kaman? lpg spoko a pb95 lipa. pompa paliwowa? przepustnice w gazniku czy cos jeszcze? filtry na biezaco wymienione.
Sprawdzałem przecież i nic nie znalazłem w ostatnim tygodniu, a tak poza tym to ile wam wyciąga wasza Honda z silnikiem D13B2 ???
moja idzie 190 - silnik seria - tylko wywaliłem katalizator
Luuudzie no nie mowcie ze 75 kucy pociagnie 190...jeszcze w 4 osoby... Jestem Fanem Hondy i wiem ze nie ma niczego lepszego od Naszych Civicow!! ale chyba wiecie ze predkosciomierze przeginaja palke co nie :agent: czyli ja w mojm D15B2 polece 220?? <lol> A tak odnosnie tematu no to raaaczej jest cos z zaplonem ...tylko ze wyczytalem gdzies ze nawet jak zaplon jest lekko przestawiony to i tak ecu dostraja go sobie. Wiec raczej moze ponkty zbierznosci nie pokrywaja sie. A w sumie sprawdz swiece jak nie dopala to beda mmm zaczadzone ;) pozatym moze pod kopulka jest cos nie tak z aparatem ja tak mialem i z escortem 90 kucy mialem problem :/ ale palucha wymienilem ogarnelem pare rzeczy pod kopulaka i rwie znakomicie praktycznie do konca ;] ale raczej na 100 masz zle ustawiony pasek wzgledem punktow !! wiec ogarnij to a zaplon w d15 i d13 tak samo sie ustawia
przepraszam moderatorow, ale taki maly OT z mojej strony:
Luuudzie no nie mowcie ze 75 kucy pociagnie 190...jeszcze w 4 osoby
nie przeczytalem o tym jak ktos pisal ze tyle wyciagnal z 4 osobami na pokladzie.
Moj wynik jest autentyczny, na liczniku predkosc dochodzila do ok. 185 km/h ale wiecej nie ma bata z mojej wykrzesac, a na prawde jest zadbana. Przeklamanie licznika na pewno jakies wystepuje ale mysle ze nie sa to wartosci rzedu 20 km/h czy wiecej, tymbardziej, ze jak juz pisalem, kumpel jechal za mna i mial na liczniku pomiedzy 180 a 185 (nie byla to Honda tylko VW) :agent:
Koniec OT,
PS - czy autor tematu doszedl juz do tego co jest nie tak w jego Hance?
Luuudzie no nie mowcie ze 75 kucy pociagnie 190...jeszcze w 4 osoby... Jestem Fanem Hondy i wiem ze nie ma niczego lepszego od Naszych Civicow!! ale chyba wiecie ze predkosciomierze przeginaja palke co nie :agent: czyli ja w mojm D15B2 polece 220?? <lol>
Zgadzam sie, seryjna D13B2 nie poleci 190 nawet jak sie jedzie samemu a co dopiero w 4 :d Moja ciagnie 160 maxymalnie, nie wiem czy to z winy opon 195/50 i felg 15, ale nie narzekam bo jakos sie zbiera. Ale 120km/h to juz troche przesada, tyle moja Hanka bez problemu na 3 idzie
no kurna ma wstawic filmik ? nakreciłem telefonem jak jechała 190 niedowiarki
2 osoby na pokładzie
opony 13 165/70 letnie
[ Dodano: Sro 21 Mar, 2007 ]
doczytałem ze przkłamanie licznika przy moich oponach to 2,49 % czyli wychodzi ze jechałem 185km/h
Kolo nie ujmuje nic Twojej Hance ale myslisz ze golf ma mega dokladny licznik .. prosze cie :afro: a przeklamanie rosnie w raz z predkoscia jak jedziesz faktycznie 100 to na liczniku masz ze 90 a jak jedziesz 160 to juz mozesz miec 180 taka prawda... Moj stary ma Fabie 60 kucu i na autobanie lecialem 175 wiec myslisz ze to jest wiarygobne ?? :d
ps. oprocz opon wez jeszcze pod uwage regulacje innych elektronicznych czesci takich jak impulsator wyzerowanie wskaznikow i ich ustawienie a pozatym Civek ma cx 0,33 nie jest to duzo ale taka fabia ma 0.31 a to tez ma wplyw na predkosc
Kris-cf : "a co do v-max to swiom D13 z czterema osobami na pokładzie jechałem 180 i to chyba był kres mozliwosci mojej Hani z takim bagazem" no sorka pomylilem sie o 10 ;) ale przey tych predkosciach to nie ma roznicy ;)
fazer1985, napisałem co widziałem(nie jestem bajkopisarzem) licznik pokazywał około 180(plus minus 2-3 km) nie twierdze ze tą predkosc osiągnąłem po 200 metrach,jechałem "autostradą" przez dłuzszy czas i do tylu udało mi sie rozpędzić,napewno licznik przekłamuje ale co sie miałem rozpisywać.The end
marcin EZG
22-03-07, 16:20
ja swoim prułem 160 na obrotku ponad 5000 tysi wiec jeszcze moglem dobrze gniesc
...do 300 by doszlo heh
;)
Ja dzisiaj miałem na liczniku 180 a na obrotomierzu 6000 rpm na 4 biegu. Mój licznik pokazuje o 10 za dużo w całym zakresie prędkości. Można to sprawdzić tutaj http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/Biegi.htm , jechałem na kołach 185/60 14", średnica 22.74''.
Dobra niech strace, ze moja Hanka wyciaga tylko 160 km/hfazer1985, zapewne jestes wiekszym specjalista niz ja i twierdzisz, ze przeklamanie jest wysokosci 25 km/h. Spoko nie bede sie klocil. Pozdrawiam :agent:
PS1 - fazer1985, nie byl to golf tylko passat, ale to nic nie zmienia ;)
PS2 - niech autor pytanie napisze czy cos lepiej z jego Hanka :agent:
Fakt liczniki przeklamują, ale ja tez pojechalem wedlug licznika 185..na felgach 15 calowych...sam jechalem..
Dobra Panowie :piwo2: nie zamierzam sie tu wyklucac zeszlismy troszke z tematu hihi :d ale luuzik. Jak wam tak smigaja to tylko pozazdroscic!! :afro: mam nadzieje ze teraz problem z silnikiem jest juz zażegnany i autko leci te 185 ;) ps. co bylo przyczyna przestawiony pasek czy moze cos sie przytkalo??
Witam,
Odebrałem już autko od mechanika i jechałem ją już ponad 170 km/h. Jak się okazało problem tkwił w pompie paliwa bo była zabrudzona i ciśnienie było na niej 0.3 bar a ma być 0.7. Zbyt niskie ciśnienie powodowało ze pompa podawała za mało paliwa i stąd ta przyczyna. Poza tym mechanik wyregulował mi zawory i ustawił zapłon. Teraz auto ma niezłego kopa i bardzo szybko przyspiesza do tych 160 km/h.
Pozdrawiam
czyli wyczyszczenie pompy dalo efekt? a jak poprawil to cisnienie? bo u mnie jest z tym problem taki sam podejrzewam ze nie daje dosc paliwka, mam tez maly wyciek oleju spod pompy wiec podejrzewam ze cisnienia nie ma. ale po tym widze ze jest nadzieja na uratowanie pompy. napisz jesli wiesz jak zalatwil sprawe tego cisnienia i ogolnie co wiesz o jego dzialaniach. dzieki
Ciśnienie pompy jest idealne ,czyli te 0.7 bar. W sumie to czyścił wszystko od filtra paliwa, przewodów paliwowych, gaźnik, silniczek krokowy. No i natknął się właśnie na te niskie ciśnienie. Dodatkowo tak jak już pisałem wcześniej ustawił zawory i aparat zapłonowy (zapłon przestawił mi trochę więcej niż ma być - przez to chyba mocniejszy jest ,jeśli chodzi o przyśpieszenie i ma ponoć mniej palić ale to zobaczymy jak zatankuje do pełna). To tyle ile mi mówił na ten temat. Poza tym u mnie wykrycie tej usterki trwało trochę ,ponieważ ostatnim razem jak dałem autko to praktycznie wogóle nie jeździło. Powodem tego było paliwo zatankowane na stacji SHELL !!! Paliwo VPower z dodatkiem dużej ilości wody !!! Od tego momentu tankuje tylko i wyłącznie paliwo na BP. Aha a jeśli chodzi o właściwości czyszczące paliwa Vpower to faktycznie skutkują: mi rozpuściły cały syf w baku i przewodach. Myślę ,iż przez to pompa paliwa się przytkała. Nie polecam tego paliwa ze względu na te właściwości czyszczące ( stare auta ) i dodatki wody. Aha i jeszcze jedno ,jak rozmawiałem z tym ajentem stacji Shell to starał się udowodnić mi ,że to czasami tak jest bo woda się skrapla lol ^^^. Szkoda gadać.
Życzę wszystkim posiadaczom Hond mniej problemów właśnie z nimi ! :)))
no to bede mial co robic :) mi sie zaczely takie jaja robic po wizycie na Ukrainie, połakomilem sie na tanie paliwo (2,2pln) i zalalem do pelna, po tym tuningu auto jedzie 140 i koniec i najgorsze jest to ze obroty sie nie wkrecaja wiecej jak 5 tys :/ a na gazie wszystko ok wkreca sie i jedzie 170 km/h wiec mysle ze w pompie syf jest i nie ma cisnienia moze, dzieki za podpowiedz!
Nie ma za co. Jeśli chodzi o wkręcanie na obroty to powiem szczerze ,że wkręca się *****iście i na 3 nawet kręcę ją do czerwonego pola. Na 4 biegu jest już trochę ciężko dojść. A poza tym szkoda mi autka heh :)
Nie ma za co. Jeśli chodzi o wkręcanie na obroty to powiem szczerze ,że wkręca się *****iście i na 3 nawet kręcę ją do czerwonego pola. Na 4 biegu jest już trochę ciężko dojść. A poza tym szkoda mi autka heh :)
Nie przejmuj sie, na pierwszych 3 biegach silnika nie zajedziesz;-)
Prędkość maksymalna dla tego silnika to około 160 km/h.
ja swoją na trasie jak kupiłem leciałem 185km,
Jogal link nie działa, a chciałbym sprawdzić co i jak.
http://itm.pcz.czest.pl/~jogal/Biegi.htm
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.