PDA

Zobacz pełną wersję : D16Z6 + T dziwnie kopci



DobekBdg
05-06-11, 22:02
Pytanie takie moze ktos madry odpowie. Remont robilem jakies 10tys km temu pierscionki uszczelniacze itp. dotarlem i bylo wszystko pieknie ladnie, zalozylem kompresor bylo wszystko pieknie ladnie, pozniej zalozylem turbine td04hl-16t. Turbina teoretycznie z pewnego zrodla i niby nie brala oleju ale pewnosci nigdy sie nie ma.

po zalozeniu turbo auto otrzymalo olej motula 8100 5w40 wczesniej mialo polsyntetyk 10w/40 mobila

po przelataniu moze 100km dziwnie zaczelo dymic,

przy dodawaniu gazu i trzymaniu na procedurze startu 5500rpm nie zadymi nic gdy odpuszcze i zejdzie do 1500 zaczyna isc biala chmura leci z 5s obficie i przestaje

gdy jade normalnie nie dymi, pod obciazeniem powyzej 6000km rowniez lubi sobie puscic baka

co moze byc winne uszczelniacze czy turbina i jak to sprawdzic ?? jezeli jest suchy dolot, i nie puszcza porannego baka przy odpaleniu

pierscienie raczej chyba odpadaja :/

...Bartuś...
05-06-11, 22:11
Przecież biały dym to może być uszczelka pod głowica??Sprawdzałeś płyn chłodniczy czy nie znika??
Samochód wystrojony??

DobekBdg
05-06-11, 22:14
auto wystrojone, plyn nie ubywa, czysty, zapach oleju ewidenty, czasami idzie w granat, UPG raczej by walila caly czas a szczegolnie przy bucie

nie ma ciagle, dymienia tylko jak dobrze zagrzeje olej i silnik :/ i tylko przy spadku ponizej 1500rpm a nie przy ciaglym bucie

lozek
05-06-11, 22:47
skoro biały dym idący w granat (niebieski) to oczywiście palony olej a nie płyn chłodniczy ale co to może być to już nie wiem. jak dużo idzie to raczej nie uszczelniacza albo powiem tak - na pewno nie one same

DobekBdg
05-06-11, 23:05
nie idzie duzo tylko jak rozgrzeje zdrowo silnik 110 - 120*C oleju to dzieje sie tak po (ODPUSZCZENIU) gazu :/ jak by gdzies byl nieszczelny, i wiem ze to olej i wlasnie dlatego szukam osoby ktora podpowie jak sprawdzic co jest winne czy turbina czy uszczelniacze

zaznaczam ze uszczelniacze OEM dane 10kkm temu jak i nowe pierescienie RIK, UPG oem itp, chyba ze jakis za slabo dobilem

bo nie zakopci przy odpalaniu po calej nocy :/ a dolot jest suchy :/

a zaczelo sie to dziac po przejsciu na syntetyk i zalozeniu turbiny, poniewaz wczesniej mialem kompresor i olej polsyntetyczny w silniku a wczesniej jakies 2000 - 2500 km mineralny na dotarcie

BurnOuT
06-06-11, 10:14
Wyprowadź sobie odmę skrzyni korbowej i z głowicy gdzieś do zbiorniczka jakiegoś i zobacz co tam się zbiera i ile. Czy dymi z odmy korbowej?

Fawor
06-06-11, 10:43
to są uszczelniacze, bo sam nawet mowiles fazerowi, że je obsadzałeś bez zdejmowania i ręcznie. Tam łatwo coś zj*bać, jesli nie jest robione precyzyjnie na prasce.

DobekBdg
06-06-11, 11:17
kurdee noo ale po calo nocnym staniu i odpaleniu teraz nic nie zakopcil :/

tak obasadzalem je recznie na stole i dobijalem dluga nasadka
a 10 000 przelatalem po robieniu i nic sie nie dzialo

filtr na odmnie z pokrywy czysty

odpowietrzenie skrzyni korbowej zaraz sprawdze,

AdiEJ2
06-06-11, 11:32
tez tak miałem jakis czas po zalozeniu turbo , a teraz nawet małego baka nie pusci

BurnOuT
06-06-11, 11:48
Podstawowe pytanie - bierze płyn chłodniczy lub olej? Jak nie, to czym się przejmować...

DobekBdg
06-06-11, 15:19
no gdyby nie ubywalo oleju to bym sie tym nie przejmowal, zniknelo jakies 200 - 250ml przez dystans 300 - 400km ale zdrowego buta

wiec cos z tym jest :/ odpowietrzenie skrzyni korbowej odlaczylem i nie dymi przynajmniej takie daje wrazenie

dzies dalem kumplowi auto i lecial 1 - 2- 3 but (do odcinki) ja probowalem go jego gonic i podczas dodawania gazu nic dopiero jak zmienial bieg przykopcil but w podloge nic zmienial z 2 - 3 przykopcil i znowu nic

hamujac silnikem nic nie kopcilo dopiero jak dal na loz i jak oproty spadly ponizej zakresu 1500 rpm znowu chmura szla :/

stanelismy na swiatlach but w podloge nic puscil zeszlo na niskie obrot chmura i z nowu ustalo

1 raz w zyciu sie z tak dziwnym objawem spotkalem :/

Sebek_WWL
06-06-11, 20:44
rada jeździj na wysokich obrotach :P

JulekCIVIC
07-06-11, 19:25
skoro dolot masz suchy to trzeba szukać w down pipe czy np turbina nie jest pęknięta i nie leje się olej z niej w wydech.. ale to jest bardzo mało prawdopodobne, po zmianie na full syntetyk mogłeś rozszczelnić silnik i może padły np uszczelniacze... albo może jak robiłeś strojenie to po prostu masz za bogatą mieszankę w tym zakresie obr, a olej znika bo padły też uszczelniacze i ubytek możesz mieć niewielki a takie cuda z wydechu robi niewypalona byna...

Fawor
07-06-11, 22:53
bardzo mało prawdopodobne bo turbina pochodzi od nas i była w mega stanie! Wymieniona ponieważ ogromne dymienie puściło pierwsze podejrzenie na nią, ale po wymianie na inną sztukę było dokladnie to samo - winne okazały sie pierścienie. Także to T dostało trochę oleju i może musi się 'wydymić'. Aczkolwiek jesli oleju zaczelo ubywać to na bank sprawa silnikowa. Jednak doładowanie to już troszkę większy 'test szczelności' dla jednostki napędowej..

***Marco***
07-06-11, 23:11
a olej kiedy wymieniałś? moze juz wlasciowosci nie trzyma i po prostu go trochę łyka...

BurnOuT
07-06-11, 23:29
wg mnie uszczelniacze to dobry trop

DobekBdg
09-06-11, 18:17
olej ma 500km :P

na razie auto postawilem za tydzien zmienie uszczelniacze i sie przekonam co bylo przyczyna,

nie zapominaj Fawor ze wczesniej prawie 5000km przelatalem na kompresorze z doladowaniem 0,5 wiec test juz swoj mial i oleju ubylo doslownie szklanka

jedynie moglo dac mu po dupie poczatkowy brak zewnentrzengo wastegate i dmuchalo na maks ale to chwile byly