Zobacz pełną wersję : Obroty falują co 2 sek. po wymianie ssaka na d16z6
Wiatm, na początku powiem że przeczytałem mnóstwo tematów o falujących obrotach ale niestety nadal nie mogę znaleźć przyczyny problemu.
Założyłem kolektor ssący z d16z6 (z 2 krućcami) w miejsce mojego d15b7. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty wskakują na ok. 2 tys. i po kilku chwilach falują co 2 sek. Krokowca czyściłem rok temu i z tego co patrzyłem był w eleganckim stanie (harmonijka biała). Przepustnicę przeczyściłem, zawor FITV także i nic nie pomaga.
Na zimnym silniku po odpaleniu i zatkaniu palcem dolnego otworu w przepustnicy, czyli tego który idzie do zaworu FITV obroty spadają i trzymają sie równo bez falowania. Jak zatkam dłonią całą przepustnicę, auto gaśnie, czyli chyba żadnej nieszczelności nie ma. Na rozgrzanym silniku odłączam czujnik od krokowca i obroty skaczą 2 razy szybciej! Co jest do cholery?
Dodam że mam ssaka d16z6 z 2 wyjściami, podgrzewanie przepustnicy zaślepiłem i nic innego z obiegiem cieczy nie robiłem bo nie wiem jak ale to chyba raczej nie ma wpływu na falowanie obrotów. Czy mogłby mi ktoś pomóc?
a mozeuszczelka pod ssakiem jest uszkodzona ?
a robiles kolego reset ecu?
Wystroic ECU by się przydało
Reset też robiłem i nic, uszczelka pod przepustnicą jest prawie nowa, uszczelka kolektora ssącego nówka. Strojenie auta jest w planach ale dopiero po założeniu głowicy Vtec. Ale zanim założe głowicę chciałbym pozbyć się falowania obrotów. Czy strojenie po zmianie ssaka na d16z6 jest niezbędne?
Czy strojenie po zmianie ssaka na d16z6 jest niezbędne? nie,
obroty w normie? ani za niskie ani za wysokie bo to może być też przyczyna?
obroty w normie? ani za niskie ani za wysokie bo to może być też przyczyna?
Na zimnym silniku po odpaleniu obroty wskakują na ok. 2200 więc trochę za wyskoko, chyba muszę dokręcić o jeden obrót tą śrubkę w zaworze FITV bo przed czyszczeniem tak wysoko nie wskakiwały. Później falują mniej więcej między 1200 a 2000
na przepustnicy spróbuj zmniejszyć
Tylko że na kolektorze d15b7 były idealne więc boję się teraz ruszać żeby nie rozregulować. W manualu wyczytałem żeby nie ruszać bo komp sam dostraja wolne obroty
żeby nie ruszać bo komp sam dostraja wolne obroty
ale bazę do tego musi jakąś mieć, inaczej by nie bylo regulacji
ok, ale zmniejszyć na pracującym silniku?
tak i sprawdz czy na kolektorze wszystkie wężyki są podpięte
takie skoki to na 99% własnie jakieś lewe powietrze
takie skoki to na 99% własnie jakieś lewe powietrze
dokładnie tak
tez tak miałem właśnie z powodu lewego powietrza
ja miałem u siebie tak ze jak zalozyłem do b7 ssaka z z6 z tą przepustnica ktora na nim była to miałem cyrk - skakanie obrotów, szarpanie dymienie z wydechu. Było wtedy ok pólnocy jak to robiłem i że tak powiem byłem lekko wkur**** więc bez zbędnej zabawy założyłem swoją przepustnicę gdy regulacja śrubką na przepustnicy nic nie dawała. Po założeniu mojej wszystko ustąpiło i jeździłem tak do niedawna aż nie zrobiłem mini me i nie założyułem przepustnicy od h22a5. Może wina leży w przepustnicy
takie skoki to na 99% własnie jakieś lewe powietrze
Ale jak zatkam przepustnicę dłonią to gaśnie mi auto więc to by świadczyło raczej o tym że jest szczelnie. Wężyki mam wszystkie podpięte i jeden zaślepiony, ten od podgrzewania przepustnicy. Ale dziwię się że po odpięciu krokowca falują 2 razy szybciej, przecież powinny się ustabilizować
jeszcze jest jedna opcja - padnięty TPS tez może powodować takie psikusy
jeszcze jest jedna opcja - padnięty TPS tez może powodować takie psikusy
Odłączyłem go dzisiaj na pracującym silniku, obroty przestały falować ale utrzymywały się na poziomie 2 tys., no i zapaliła się lampka silnika ale to raczej normalne. Co to znaczy?
bednar_ek35
06-06-11, 23:39
Check wywala bo wypioles kostke ,to normale ,podepniesz spowrotem odpalisz i zgasnie.Moim zdaniem to szukaj, masz na bank nieszczelnosc,powiem tylko tyle'ze swoich doswiadcze:jezeli po odpieciu krokowca obroty spadlu by do ok.900-1000 to komp to oleje i nie bedzie sie staral wyrownac oobrotow,natomiast jezeli po odpieciu obroty utrzymuja sie sporo powyzej 1000,to niema wuja we wsi komp postara sie to zbic i ztad falowanie.Wniosek:masz nieszczelnosc albo membranka w krokowym jeb......la.Sorki za bledy ale pisze z tel.
a przepustnice masz swoją czy drugą wsadziłeś?
Ja miałem podobny problem z falujacymi obrotami a zarazem zwiekszonym spalaniem. Po wymianie przepustnicy oraz silniczka krokowego i resetu ECU wszystko wrocilo do normy.
Przepustnicę i krokowy mam swój. Przed wymianą nie miałem takich problemów z obrotami, czasami tylko na luzie ze 3,4 razy zafalowały i dalej było ok ale nie przeszkadzało mi to, a teraz to już przegięcie
A może wrzuć zdjęcia jak to wszystko podpiąłeś?
Ja także z tymi obrotami walczyłem
Spalania jeszcze nie wyliczałem bo teraz mało jeżdżę przez te obroty. Prawdopodobnie we wtorek jadę na zmianę głowicy na Vtec jeśli wszystko inne będzie ok. Więc i tak trzeba będzie zdjąc ssaka, po złożeniu wszystkiego okaże się czy to była tylko nieszczelność czy jednak coś padło. Na pewno dam znać co było przyczyną. Dziękuję wszystkim za rady
Po pierwsze, odlacz wtyczke od silniczka krokowego i sprawdz jakie bedzie wtedy trzymał obroty, jeśli wyższe niż 600rpm, skręć srube reguacyjna na przepustnicy tak aby zbic je do tych 600, jesli nadal bedzie za duzo, moze niedomyka sie motylek na przepustnicy - mozna lekko zbic ogranicznik, a moze linka jest napięta i trzyma?
Kolejna rzecz do sprawdzenia to czy po zatkaniu otworu FITV obroty spadna na te 600, jesil tak, wyciagnij FITV, odkrec obudowe i skrec srube regulacyjna na maksa.
MOże wtyczki zamieniłeś od mapa i tpsa ?
Po pierwsze, odlacz wtyczke od silniczka krokowego i sprawdz jakie bedzie wtedy trzymał obroty, jeśli wyższe niż 600rpm, skręć srube reguacyjna na przepustnicy tak aby zbic je do tych 600, jesli nadal bedzie za duzo, moze niedomyka sie motylek na przepustnicy - mozna lekko zbic ogranicznik, a moze linka jest napięta i trzyma?
Kolejna rzecz do sprawdzenia to czy po zatkaniu otworu FITV obroty spadna na te 600, jesil tak, wyciagnij FITV, odkrec obudowe i skrec srube regulacyjna na maksa.
Nie wiem jakie ma obroty po wyjęciu wtyczki od krokowca ponieważ gdy go odepne falują 2 razy szybciej, natomiast po zatkaniu otworu FITV na pewno obroty spadają nisko i utrzymują się równo, tą plastikową śrubkę regulacyjną wkręciłem parę obrotów ale nie na maksa.
Sprawdzę jeszcze te wtyczki ale raczej są prawidłowo podpięte
Problem rozwiązany. Zmieniłem głowicę na V-teca. Najbardziej prawdopodobną przyczyną tak częstych falowań było zaślepienie krućca podgrzewania przepustnicy, nieprawdłowo funkcjonował obieg cieczy, nie dochodził odpowiednio do krokowca stąd skoki obrotów
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.