PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty falują co 2 sek. po wymianie ssaka na d16z6



Szejken
05-06-11, 14:57
Wiatm, na początku powiem że przeczytałem mnóstwo tematów o falujących obrotach ale niestety nadal nie mogę znaleźć przyczyny problemu.

Założyłem kolektor ssący z d16z6 (z 2 krućcami) w miejsce mojego d15b7. Po odpaleniu na zimnym silniku obroty wskakują na ok. 2 tys. i po kilku chwilach falują co 2 sek. Krokowca czyściłem rok temu i z tego co patrzyłem był w eleganckim stanie (harmonijka biała). Przepustnicę przeczyściłem, zawor FITV także i nic nie pomaga.

Na zimnym silniku po odpaleniu i zatkaniu palcem dolnego otworu w przepustnicy, czyli tego który idzie do zaworu FITV obroty spadają i trzymają sie równo bez falowania. Jak zatkam dłonią całą przepustnicę, auto gaśnie, czyli chyba żadnej nieszczelności nie ma. Na rozgrzanym silniku odłączam czujnik od krokowca i obroty skaczą 2 razy szybciej! Co jest do cholery?

Dodam że mam ssaka d16z6 z 2 wyjściami, podgrzewanie przepustnicy zaślepiłem i nic innego z obiegiem cieczy nie robiłem bo nie wiem jak ale to chyba raczej nie ma wpływu na falowanie obrotów. Czy mogłby mi ktoś pomóc?

agent_lol
05-06-11, 17:28
a mozeuszczelka pod ssakiem jest uszkodzona ?

Bashoo
05-06-11, 17:31
a robiles kolego reset ecu?

Nemereth
05-06-11, 17:46
Wystroic ECU by się przydało

Szejken
05-06-11, 18:16
Reset też robiłem i nic, uszczelka pod przepustnicą jest prawie nowa, uszczelka kolektora ssącego nówka. Strojenie auta jest w planach ale dopiero po założeniu głowicy Vtec. Ale zanim założe głowicę chciałbym pozbyć się falowania obrotów. Czy strojenie po zmianie ssaka na d16z6 jest niezbędne?

agent_lol
05-06-11, 19:35
nie

jasiek09
05-06-11, 19:41
Czy strojenie po zmianie ssaka na d16z6 jest niezbędne? nie,
obroty w normie? ani za niskie ani za wysokie bo to może być też przyczyna?

Szejken
05-06-11, 20:11
obroty w normie? ani za niskie ani za wysokie bo to może być też przyczyna?

Na zimnym silniku po odpaleniu obroty wskakują na ok. 2200 więc trochę za wyskoko, chyba muszę dokręcić o jeden obrót tą śrubkę w zaworze FITV bo przed czyszczeniem tak wysoko nie wskakiwały. Później falują mniej więcej między 1200 a 2000

jasiek09
05-06-11, 20:13
na przepustnicy spróbuj zmniejszyć

Szejken
05-06-11, 20:28
Tylko że na kolektorze d15b7 były idealne więc boję się teraz ruszać żeby nie rozregulować. W manualu wyczytałem żeby nie ruszać bo komp sam dostraja wolne obroty

jasiek09
05-06-11, 20:34
żeby nie ruszać bo komp sam dostraja wolne obroty
ale bazę do tego musi jakąś mieć, inaczej by nie bylo regulacji

Szejken
05-06-11, 20:49
ok, ale zmniejszyć na pracującym silniku?

jasiek09
05-06-11, 21:12
tak i sprawdz czy na kolektorze wszystkie wężyki są podpięte

agent_lol
05-06-11, 22:43
takie skoki to na 99% własnie jakieś lewe powietrze

lozek
05-06-11, 22:48
takie skoki to na 99% własnie jakieś lewe powietrze

dokładnie tak

tez tak miałem właśnie z powodu lewego powietrza

Boniek87
05-06-11, 22:57
ja miałem u siebie tak ze jak zalozyłem do b7 ssaka z z6 z tą przepustnica ktora na nim była to miałem cyrk - skakanie obrotów, szarpanie dymienie z wydechu. Było wtedy ok pólnocy jak to robiłem i że tak powiem byłem lekko wkur**** więc bez zbędnej zabawy założyłem swoją przepustnicę gdy regulacja śrubką na przepustnicy nic nie dawała. Po założeniu mojej wszystko ustąpiło i jeździłem tak do niedawna aż nie zrobiłem mini me i nie założyułem przepustnicy od h22a5. Może wina leży w przepustnicy

Szejken
05-06-11, 23:41
takie skoki to na 99% własnie jakieś lewe powietrze

Ale jak zatkam przepustnicę dłonią to gaśnie mi auto więc to by świadczyło raczej o tym że jest szczelnie. Wężyki mam wszystkie podpięte i jeden zaślepiony, ten od podgrzewania przepustnicy. Ale dziwię się że po odpięciu krokowca falują 2 razy szybciej, przecież powinny się ustabilizować

lozek
05-06-11, 23:57
jeszcze jest jedna opcja - padnięty TPS tez może powodować takie psikusy

Szejken
06-06-11, 21:48
jeszcze jest jedna opcja - padnięty TPS tez może powodować takie psikusy

Odłączyłem go dzisiaj na pracującym silniku, obroty przestały falować ale utrzymywały się na poziomie 2 tys., no i zapaliła się lampka silnika ale to raczej normalne. Co to znaczy?

bednar_ek35
06-06-11, 23:39
Check wywala bo wypioles kostke ,to normale ,podepniesz spowrotem odpalisz i zgasnie.Moim zdaniem to szukaj, masz na bank nieszczelnosc,powiem tylko tyle'ze swoich doswiadcze:jezeli po odpieciu krokowca obroty spadlu by do ok.900-1000 to komp to oleje i nie bedzie sie staral wyrownac oobrotow,natomiast jezeli po odpieciu obroty utrzymuja sie sporo powyzej 1000,to niema wuja we wsi komp postara sie to zbic i ztad falowanie.Wniosek:masz nieszczelnosc albo membranka w krokowym jeb......la.Sorki za bledy ale pisze z tel.

jasiek09
07-06-11, 09:41
a przepustnice masz swoją czy drugą wsadziłeś?

Bashoo
07-06-11, 11:00
Ja miałem podobny problem z falujacymi obrotami a zarazem zwiekszonym spalaniem. Po wymianie przepustnicy oraz silniczka krokowego i resetu ECU wszystko wrocilo do normy.

Szejken
08-06-11, 14:35
Przepustnicę i krokowy mam swój. Przed wymianą nie miałem takich problemów z obrotami, czasami tylko na luzie ze 3,4 razy zafalowały i dalej było ok ale nie przeszkadzało mi to, a teraz to już przegięcie

jasiek09
08-06-11, 14:50
a spalanie ok ?

TmK18
08-06-11, 15:37
A może wrzuć zdjęcia jak to wszystko podpiąłeś?
Ja także z tymi obrotami walczyłem

Szejken
09-06-11, 07:25
Spalania jeszcze nie wyliczałem bo teraz mało jeżdżę przez te obroty. Prawdopodobnie we wtorek jadę na zmianę głowicy na Vtec jeśli wszystko inne będzie ok. Więc i tak trzeba będzie zdjąc ssaka, po złożeniu wszystkiego okaże się czy to była tylko nieszczelność czy jednak coś padło. Na pewno dam znać co było przyczyną. Dziękuję wszystkim za rady

Furious
09-06-11, 14:24
Po pierwsze, odlacz wtyczke od silniczka krokowego i sprawdz jakie bedzie wtedy trzymał obroty, jeśli wyższe niż 600rpm, skręć srube reguacyjna na przepustnicy tak aby zbic je do tych 600, jesli nadal bedzie za duzo, moze niedomyka sie motylek na przepustnicy - mozna lekko zbic ogranicznik, a moze linka jest napięta i trzyma?
Kolejna rzecz do sprawdzenia to czy po zatkaniu otworu FITV obroty spadna na te 600, jesil tak, wyciagnij FITV, odkrec obudowe i skrec srube regulacyjna na maksa.

jasiek09
09-06-11, 17:43
MOże wtyczki zamieniłeś od mapa i tpsa ?

Szejken
10-06-11, 08:27
Po pierwsze, odlacz wtyczke od silniczka krokowego i sprawdz jakie bedzie wtedy trzymał obroty, jeśli wyższe niż 600rpm, skręć srube reguacyjna na przepustnicy tak aby zbic je do tych 600, jesli nadal bedzie za duzo, moze niedomyka sie motylek na przepustnicy - mozna lekko zbic ogranicznik, a moze linka jest napięta i trzyma?
Kolejna rzecz do sprawdzenia to czy po zatkaniu otworu FITV obroty spadna na te 600, jesil tak, wyciagnij FITV, odkrec obudowe i skrec srube regulacyjna na maksa.

Nie wiem jakie ma obroty po wyjęciu wtyczki od krokowca ponieważ gdy go odepne falują 2 razy szybciej, natomiast po zatkaniu otworu FITV na pewno obroty spadają nisko i utrzymują się równo, tą plastikową śrubkę regulacyjną wkręciłem parę obrotów ale nie na maksa.

Sprawdzę jeszcze te wtyczki ale raczej są prawidłowo podpięte

Szejken
11-07-11, 11:29
Problem rozwiązany. Zmieniłem głowicę na V-teca. Najbardziej prawdopodobną przyczyną tak częstych falowań było zaślepienie krućca podgrzewania przepustnicy, nieprawdłowo funkcjonował obieg cieczy, nie dochodził odpowiednio do krokowca stąd skoki obrotów