Zobacz pełną wersję : Słupek D16y7 w miejsce d14z2
chudypiter
03-06-11, 18:48
Witam,
Czy możliwa jest podmiana samego słupka ( z komputerem ) d16y7 w miejsce d14z2 ( obd2b ) ?
Czy można zostawić cały osprzęt z d14z2 tj: rozrusznik, kolektor dolotowy, aparat zapłonowy. Oczywiście zmiana słupka, oraz komputera, który w d16y7 to obd2b ( poprawcie mnie jeśli nie )
rozrusznik może zostać o ile skrzynia , zamach i sprzęgło zostanie z d14. Aparat zapłonowy można przerobić , ale lepiej kupić , dolotowy wymiana.
rozrusznik może zostać o ile skrzynia , zamach i sprzęgło zostanie z d14. Aparat zapłonowy można przerobić , ale lepiej kupić , dolotowy wymiana.
a co ma zamach i sprzęgło do tego jaka skrzynia bedzie? Przecież można nawet zmienić z 200mm na 212mm jak się tylko zechce.
który rocznik tego słupka bo chyba przed fl było obd2a a po fl obd2b...przynajmniej w d15z6 tak było
a co ma zamach i sprzęgło do tego jaka skrzynia bedzie?
ilość rowków (czy co to tam jest) na kole zamachowym i wałku w skrzyni ?
chudypiter
18-07-11, 23:21
który rocznik tego słupka bo chyba przed fl było obd2a a po fl obd2b...przynajmniej w d15z6 tak było
Czyli w fl 99-01 d15z6 jest wiązka obd 2b, taka jak mam teraz w d14z2 fl ( rok 99) W takim razie wiązki bym nie musiał zmieniać, jedynie poprowadzić kabelki od witka?
ilość rowków (czy co to tam jest) na kole zamachowym i wałku w skrzyni ?
O czym Ty piszesz. Co ma wałek skrzyni do koła zamachowego ?
Ilość zębów na kole zamachowym pod rozrusznik jest taka sama bez różnicy czy jest to koło pod sprzegło 200 czy 212mm, czy pochodzi z 5 czy też 6gen. Ilość zębów na wałku w skrzyni jest taka sama w każdej jednej D-serii 5 i 6gen i wałek ten wchodzi w wieloklin tarczy sprzęgła.
Reasumując wszystkie skrzynie D-serii 5 i 6gen są między sobą całkowicie zamienne bez względu na to jaki masz sprzęgło. Koła zamachowe i sprzęgła również są zamienne.
O czym Ty piszesz. Co ma wałek skrzyni do koła zamachowego ?
Ilość zębów na kole zamachowym pod rozrusznik jest taka sama bez różnicy czy jest to koło pod sprzegło 200 czy 212mm, czy pochodzi z 5 czy też 6gen. Ilość zębów na wałku w skrzyni jest taka sama w każdej jednej D-serii 5 i 6gen i wałek ten wchodzi w wieloklin tarczy sprzęgła.
Reasumując wszystkie skrzynie D-serii 5 i 6gen są między sobą całkowicie zamienne bez względu na to jaki masz sprzęgło. Koła zamachowe i sprzęgła również są zamienne.
Właśnie to miałem na myśli, ale widzę, że tutaj sie wszedzie doszukuje teorii i błędów a jak chce się cos napisać to nie można jak ja w 1 zdaniu tylko trzeba się rozpisać bo lud nie uwierzy.
w d14 miałem sprzęgło i zamach z d16z6 - da sie ? da się. Na odwrót też. Skoro piszę tak to znaczy, że wiem, nie są to z dupy wziete informacje.
Dzięki spychu za popracie i dokładnie objaśnienie :o
To moze ja sie wypowiem:)
Jestem właśnie po takiej zmiania słupka i powiem tak wszystko pasuje. Nie musisz nic przerabiać aby tylko cały osprzęt był z d14.
hmmm a jak z dawkowaniem paliwa?:P
dawka jest stara wszystko bangla. komputer widocznie zwiększa czas wtrysku i koryguje różnice
chudypiter
21-07-11, 21:50
Czyli nawet aparatu zapłonowego nie muszę zmieniać, wszystko plug an play ? A co z sondami lambda? nie wywala błędów (dodam, że u mnie są dwie )
dawka jest stara wszystko bangla. komputer widocznie zwiększa czas wtrysku i koryguje różnice
Jak leje po mapie to wątpię że cokolwiek koryguje, na twoim miejscu zmienił bym kompa na tego z y7 a nie cieszył się że pewnie mało pali:cool:
chudypiter
21-07-11, 23:21
Jak leje po mapie to wątpię że cokolwiek koryguje, na twoim miejscu zmienił bym kompa na tego z y7 a nie cieszył się że pewnie mało pali:cool:
Właśnie, może być trochę ubogo?
Na niepelnych otwarciach pewnie jest w miare ok. Na WOT jedzie z mapy i na bank jest ubogo.
Pali ok. 1-1,5 wiecej wiec raczej wszystko jest ok. Różnice w mocy widac wyraźną. Jakbym chcial zmienić kompa to pewnie wiązka idzie druga. Jakbym chcial zwiększyć dawke paliwa to zalożył większe wtryski
Jakbym chcial zwiększyć dawke paliwa to zalożył większe wtryski
Nie tedy droga... Jakbyś założył większe to też wątpię w prawidlowe AFR. Jak dla mnie to wymiana wtrysków bez strojenia nie ma sensu - paliwa będzie albo za duzo albo za mało albo na dole dobrze na górze tragedia (i odwrotnie)
Nie tedy droga... Jakbyś założył większe to też wątpię w prawidlowe AFR. Jak dla mnie to wymiana wtrysków bez strojenia nie ma sensu - paliwa będzie albo za duzo albo za mało albo na dole dobrze na górze tragedia (i odwrotnie)
ale przeciez komputer steruje czasem wtrysku a nie ilością, więc wg mnie dawka powignna sie zwiększyć. Z reszta w przyszłym tyg bede na hamowni wiec bede wiedział czy czegos mu nie brakuje. A tak na marginesie wtrysków nie zamierzam zmieniac te z d14 wystarczaja, ale to jak wyzej wspomnialełem, będą testy będą wnioski...
I jak zalozysz wieksze wtryski to sie zwiekszy, oczywiscie. Tyle, ze znowu - jadac na WOT z mapy nie bedzie korygowal wiec moze i gore bedziesz mial ok, za to dol bardzo przelany.
ale przeciez komputer steruje czasem wtrysku a nie ilością, więc wg mnie dawka powignna sie zwiększyć. Z reszta w przyszłym tyg bede na hamowni wiec bede wiedział czy czegos mu nie brakuje. A tak na marginesie wtrysków nie zamierzam zmieniac te z d14 wystarczaja, ale to jak wyzej wspomnialełem, będą testy będą wnioski...
Nie musisz mi tego mówić ja to wiem, ale masz blok d16 (1.6) komputer d14 (1.4) i wtryski 190-tki. Wtryski będą ogarniać spokojnie, nie nimi sie trzeba zająć a zmianą kompa na tego od d16y7 albo innego z odpowiednią mapą...
Nie uda się się znaleźć idealnego środka szukając tylko "gotowe produkty" jak np inne wtryski. Bez dogrania wszystkiego (strojenia/zmiany mapy) nie będziesz miał prawidłowego AFR w całym zakresie, co najwyżej możesz mu być bliski, ale to jednak nie 100% sprawność całego układu.
w d16y7 wtryski sterowane są parami?? tak jak w d14??
chudypiter
22-07-11, 21:57
Nie wiem, ale jeśli chodzi o d14 np moje z2 to nie są parami, a oddzielnie 4:)
Nie wiem, ale jeśli chodzi o d14 np moje z2 to nie są parami, a oddzielnie 4:)
a3 i a4 parami z1 i z2 każdy oddzielnie
dawka jest stara wszystko bangla. komputer widocznie zwiększa czas wtrysku i koryguje różnice
To jak dawka stara to nie bangla....Nie komputer tego nie robi:P to moze zrobic strojenie:cool:
Jakbym chcial zwiększyć dawke paliwa to zalożył większe wtryski
I jezdzil na przelanym:D
Napisał chudypiter
Nie wiem, ale jeśli chodzi o d14 np moje z2 to nie są parami, a oddzielnie 4
a3 i a4 parami z1 i z2 każdy oddzielnie
a d16y7??
Jakbym chciał założyć większe wtryski to na pewno bym go wystroił
I nadzialbys sie na klasyczny problem D14 i jego kompa...
I nadzialbys sie na klasyczny problem D14 i jego kompa...
a kto powiedział że stroilbym na kompie od d14?? Jeśli już bede do tego podchodził to na p28
Czyli spora zabawa z wiazka...
Czyli spora zabawa z wiazka...
zgadza się... wieczne problemy się zaczynają.
hahaha nie ma to jak rzeźba przy silnikach, które modom mówią stanowcze NIE :) Zawsze jest pod górkę.
Za koszt y7 plus nowe wtryski, nowa wiązka, plus p28 i stojenie to Ci wyjdzie koszt z6 niedługo :)
no tak najlepiej kupić coś gotowego. W sumie po co probować czegoś nowego i nauczyć się paru rzeczy najlepiej to zbierać na b-serie. Przygotowałem y7 sam wszystko troche przy nim posiedziałem w większości sugierowałem sie projektem furiousa i jego d15b7. Jestem zadowolony z efektu mojej pracy i każdemu to polecam bo satysfakcja jest niesamowita. Spodziewalem się że ludzie będą mowić po co to robisz itp. Teraz mowią co innego. Pieniądze jak dla mnie dobrze zainwestowane.
a w d14a2 jak są wtryski sterowane parami czy oddzielnie?
no tak najlepiej kupić coś gotowego. W sumie po co probować czegoś nowego i nauczyć się paru rzeczy najlepiej to zbierać na b-serie. Przygotowałem y7 sam wszystko troche przy nim posiedziałem w większości sugierowałem sie projektem furiousa i jego d15b7. Jestem zadowolony z efektu mojej pracy i każdemu to polecam bo satysfakcja jest niesamowita. Spodziewalem się że ludzie będą mowić po co to robisz itp. Teraz mowią co innego. Pieniądze jak dla mnie dobrze zainwestowane.
To teraz mógłbyś zapodać ssaka od B7 i bedzie jeszcze lepiej :cool:
To teraz mógłbyś zapodać ssaka od B7 i bedzie jeszcze lepiej :cool:
Wszystko jest juz dane ssak od z6 skrzynia z FD4,437 lekki zamach itp. Różnica jest druzgocąca między starym d14
A czym masz to wystrojone?
Nie jest wystrojone jak narazie
Czyli co - masz slupek D16 zamiast D14, na osprzecie D14 z kolektorem Z6 i z niewystrojonym niczym kompem D14??? To tam w pewnych partiach obrotow jest sucho jak pieprz...
Myślisz że brakuje mu paliwa??
Skoro Spychowi na bloku D14 z walkiem Y7 i ssakiem Z6 brakowalo to majac wieksza pojemnosc moze byc chyba tylko gorzej.
W sumie takiego braku nie odczułem auto przyspiesza dobrze i płynnie w każdych partiach obrotów
Zmierz AFR to bedziesz wiedzial.
a w d14a2 jak są wtryski sterowane parami czy oddzielnie?
Oddzielnie.
Zmierz AFR to bedziesz wiedzial.
własnie nie ma za bardzo jak
Z Plonska do Warszawy to chyba niedaleko. Skok na hamownie polaczona z AFR i juz :)
aha to spoko właśnie mam w planach wybrać w przyszłym tyg. VTG to ogarnie??
Chyba kazda szanujaca sie hamownia ma obecnie pomiar AFR. Osobiscie jednak podjechalbym do Dominika...
Cześć!
Mam pytanie o silnik D14Z2. Na forum przeważają opinie, że D14 jest nie rozwojowy i nie do wystrojenia, bez przerabiania wiązki elektrycznej. Wysłałem jednak kilka maili do firm zajmujących się strojeniem hond i chyba jest światełko w tunelu. Otóż uzyskałem informację, że w silniku takim jak mój D14Z2 (6gen po liftingu '99 rok) można zastosować przejściówkę OBD2b-->OBD1 i tym sposobem podłączyć komputer P06 i wystroić auto.
Pytanie czy ktoś z was już to robił lub może potwierdzić/zaprzeczyć że jest to możliwe?
Czy mimo przejściówki nadaj potrzebna jest ingerencja w wiązkę elektryczną, po wymianie kolektora ssącego na ten z D16Z6?
to by byla przelomowa informacja ^^
to by byla przelomowa informacja
Dlatego też pytam na forum, bo na razie uzyskałem informacje, że "przejściówka chyba podejdzie" ...
No właśnie i co dalej ... ?
co do swapu z d14z2 na d16y7 to powiem co wiem z wlasnego doswiadczenia sam slupek mozna przelozyc i teoretycnie chodzi ale zeby bylo dobrze wystarczy zalozyc kompa z d16y7 polifta czyli coupe pasuje na wiazke z d14 z1 z2 koszt kompa 100;200zl i po problemie bez strojen przerabiania cudowania i pewnosc ze jest tak jak fabryka przykazala w malych pieniadzach reszta osprzetu jest taka sama w d14z2 co w d16y7 kolektor wtryski itp itd
chudypiter
17-12-11, 23:49
Jako autor tematu dziękuję za odzew, ale wsadziłem b18c4, i polecam to wszystkim ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.