Zobacz pełną wersję : Kopci na czarno
civicD16Y2
03-06-11, 15:00
Witam. wiem ze takich tematów było sporo, lecz nie znalazłem stysfakcjonujacej odpowiedzi na moje pytanie :D
Sprawa wyglada następujaco : Silnik D16Y2 270 tys. przebiegu :)
głowica była planowana nowa uszczelka jest więc wszystko git .
nie bierze płynu chłodniczego ani kropelki, zużycie oleju to tak na 1000 km = 200 ml przy czym podkreślam że większość tego oleju spierdziela przez uszczelke pod miska, uszczelce pod pokrywa, i na uszczelkach szpilek gdzie na wszystkich uszczelkach zawsze jest swiezy olej :) ( jestem w trakcie zakupywanie tych uszczelek).
Hania ma wyciętego kata wstawiona strumienica, oraz posiada LPG :D
przy jeździe na wysokich obrotach czyt. od 5 - czasami do konca, z rury wydobywa sie czarna chmurka ( kumpel jechał za mna, stad to wiem ) no i rura okopcona :D
Mam nadzieję że mi wszystko ładnie wyjaśnicie ponieważ w sprawach silników nie do konca jestem szpecem :)
skolopendra
03-06-11, 15:26
wstawiona strumienica, oraz posiada LPG
*****ista mieszanka
200ml to może brał wcześniej? teraz weźmie litr?
civicD16Y2
03-06-11, 15:34
NIE ?? teraz bierze 200 ml ?? :) "*****ista mieszanka" może kolega wyjaśnii ?? :P
a czego sie spodziewales po wycieciu kata??? ze bedziesz mial bezwonne, bezbarwne spaliny? :) czarne baki na lpg czy na pb sie pojawiaja??
ktoś mądry kiedyś stwierdził że jak czarno to lecisz na bogato
civicD16Y2
03-06-11, 15:46
na LPG, a po wycieciu kata spodziewałem sie tego że mi sie hania w ferrari zmieni :)
skolopendra
03-06-11, 16:20
jedz do diagnosty i niech zrobi analizę spalin
civicD16Y2
03-06-11, 21:08
jutro jak się uda, będę wiedział jakie mam ciśnienie na cylindrach
vnv_nation
04-06-11, 16:52
Jak na wysokich obrotach ci na czarno z wydechu leci to sie szykuj pomalu na maly remoncik, pierscienie pewnie puszczaja. Na czarno by puszczal jak jest za bogato ale przy benzynie, przy lpg nie ma czym na czarno kopcic. Na 100% olej ci bierze i albo sie przyzwyczaisz do dolewania i pilnowania oleju albo silnik rozbierac..
civicD16Y2
04-06-11, 23:57
Ciśnienie na cylindrach :
1 - 10,2
2- 9,2
3- 9,5
4 - 10,2
pojaiwł się problem po sprawdzeniu cisnienia hania nie chce odpalić :) wszystko eleganncko hulało jak trzeba po sprawdzeniu cisnienia trup :) pierwsze oględziny troszeczke wyjasniły :P nie ma isry, to jest głowny powód, napięcie do aparatu zapłowonego dochodzi, do modułu równiez lecz juz z modułu na ta sorezynke i na kopułke NIE :) dlaczego się tak stało nie wiadomo :)
skolopendra
05-06-11, 10:00
dlaczego się tak stało nie wiadomo
wiadomo ,uwaliliście cewkę
civicD16Y2
05-06-11, 10:28
cewka czy moduł ?
civicD16Y2
07-06-11, 12:15
a jak z ciśnieniem ? wydaję mi się ze dość słabo, aczkolwiek mam jeszcze zawory do regulacji :P zobaczymy po wyregulowaniu zaworków :P
spaliłeś cewkę. Przy sprawdzaniu kompresji trzeba wsadzić świece w kable i dołożyć do metalu zeby iskra miała ujście!
civicD16Y2
07-06-11, 17:42
super !! już to wiem, człowiek uczy się na błędach, cewka nowa już śmiga :)
civicD16Y2
09-06-11, 15:33
jakie koszty ewentualnego remontu ?? robił ktoś ?? :P
Yotomeczek86
09-06-11, 15:37
około 2 tyś szykuj ;] - to wariant optymistyczny ;]
civicD16Y2
09-06-11, 16:29
narazie interesuje mnie koszt samych części, (dodam tylko ze głowica jest OK)
vnv_nation
10-06-11, 15:44
Glowica jest ok, ale i tak trzeba napewno splanowac. A to czy jest calkiem ok wyjdzie dopiero jak rozbierzesz silnik. Co do ceny czesci.. zalezy co bedziesz robil, najlepiej zadzwon do sklepu u siebie w miescie i spytaj albo allegro przegrzeb. Robilem jakis czas temu remnont u siebie taki mniejszy czyli wymiana pierscieni zaworow itp to wyszly same czesci kolo 1300 jakos jak dobrze kojarze
Ciśnienie na cylindrach :
1 - 10,2
2- 9,2
3- 9,5
4 - 10,2
pojaiwł się problem po sprawdzeniu cisnienia hania nie chce odpalić :) wszystko eleganncko hulało jak trzeba po sprawdzeniu cisnienia trup :) pierwsze oględziny troszeczke wyjasniły :P nie ma isry, to jest głowny powód, napięcie do aparatu zapłowonego dochodzi, do modułu równiez lecz juz z modułu na ta sorezynke i na kopułke NIE :) dlaczego się tak stało nie wiadomo :)
http://www.sciaga.pl/tekst/80767-81-pomiar_cisnienia_sprezania_w_silnikach_spalinowych/strona/1/ odnośnie pomiaru
jeśli chodzi o wartości to na nowym silniku wg. manuala:
nominalne 13, minimalne 9,5 a maksymalna różnica 2
demonobiker
15-06-11, 10:36
ja w swoim D14A2 za remont zapłaciłem 1800zl, planowanie głowicy, uszczelnaicze zaworowe, pierścienie, panewki, uszczelka pod głowice i kolektor, uszczelka pod miskę olejową i pokrywę zaworów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.