Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d15b2 straciło moc a teraz nie pali



SoZa
02-06-11, 22:23
Witam mam problema, ale po kolei

Przekładałem słupek w d15b2 - do słupka był przykrecony tylko kolektor ssacy z jego osprzetem, aparat poszedł ze starego. Przełożyłem, odpalił, pochodził wyregulowałem jałowe, błedów brak i jazda testowa - 5 min jazdy i zaczął traci moc. Objaw był taki że telepało silnikiem, przy próbie przyspieszenia nie miał siły i chodził jak traktor. Zjechałem do domu zgasiłem i już kaplica, nie odpala. Jako że wracałem z elektryką z b7 na b2 najpierw sprawdziłem czy coś się nie rozłączyło - wsio łączy. Sprawdziłem wtryski opór w zakresie wymaganym, na wtyczkach wtrysków po 10v, pompe słychac wiec działa. Świece były używane ale w odpowiednim kolorze- wigotne śmierdzace od wachy -wymieniłem na nowe - sprawdziłem iskrę, jest na każdym garze (nie wiem tylko czy prawidłowy kolor ponieważ jest raczej czerwona). Popatrzyłem i wyszło mi że w aparacie z 16z6 jest taki sam moduł i cewka jak w d15b2 - podmieniłem i dalej dupa (nie mam od kogo pozyczyc kompletu z przewodami - nie wiem czy kupic ?). łapy do ziemi, łacina z gęby - zdjąłem pokrywkę zaworów, wyregulowałem wszystkie, sprawdziłem ustawienie rozrządu). Nie wiem do czego teraz sie czepnąc, jak jest wacha to raczej musi byc cos nie tak z aparatem, bo co ...ur..a innego? Dodam że błędów na kompie oczywiście brak.. Jakies sugestie?

dodam że jak kręcę jest tak jakoś dziwnie- krece i tak jakby chciał załapac piardnie (prychnie) zatrzymuje na chwile i dalej kreci

kamilx17
02-06-11, 23:00
Proponuje sprawdzić kompresje bo skoro iskra i wacha idzie a słupek zmieniany może tam coś nie halo. Chociaż wyglada to ewidentnie na cewke lub moduł. Sprawdź może koło pasowe ścieło klina i rozrząd przestawiony.

SoZa
02-06-11, 23:12
Jak słupek bedzie wysrany, kolesia który mi go sprzedał powiesze ... DZiwne zeby komprech poszła na spacer, ale jutro ją sprawdze. Co do zapłonu też stawiałem na toto, ale tak jak pisałem moduł i cewke dąłem od sprawnego d16z6 (wg katalogu powinno byc toto samo, wyglada identycznie - cewka ma te same oznaczenia na module jednym nie ma oznaczeń ale wygladaja identycznie). Co do koła zwale jutro nadkole i zobaczymy czy cos sie nie uswidrowało.

Kompresja zmierzona - od ~10,2 do 11 - na zimnym silniku - bo ogniska pod nim nie rozpale
aparat zapłonowy podmieniony z d15b2 - oczywiscie ni ma ochoty zapalic
odkreciłem srube koła pasowego, klin na miejscu (dalej nie rozbierałem) - ustawiłek koło wałka na znaki, zdjąłem kopułkę i palec wypadał na 1 gar (patrząc od strony rozrzadu).
pomierzyłem przewody wn - opornośc od 2,5 do 3 komh
Podmieniłem wtryski ze starego kolektora dolotowego
odpinajac czujnik temperatury powietrza wywala błąd (opor ok 2 komh)
przelutowałem przekaznik pompy

Dodam ze mam immo dokładane, ale jak go nie wyłacze to nie kreci rozrusznikiem i pompą - po wyłączniu słycha pompe, rozrusznik kreci jest iskra

Ma ktoś jakiś pomysł - bo ja już zadnego