Zobacz pełną wersję : SPORTOWE SPRZEGLO I LEKKIE KOLO ZAMACHOWE
Witam
Jezdze civic 95rok jak widac na dole :P 3d silnik d15b2 ,moja honda aktulanie przeszla generalny remont silnika i jest zalana swiezym mobilem sport syntetyk chcial bym zmienic w niej sprzglo na sportowe i kolo zamachowe na lekkie a nie wiem gdzie to kupic i jakich firm zeby bylo sprawdzone. Moze ktos juz montowal i wie cos o tym lub ma doswidczenie , prosze o porade. ZNALAZLEM TAKIE KOLO ZAMACHOWE NA ALLEGRO
http://moto.allegro.pl/item159187467_lekkie_kolko_civic_crx_civic_delsol_ d15_d16.html
CO O TYM SADZICIE?
pozdrawiam Tomasz
P.S
Jezeli zamieszczczam temat w nieodpowiednim dziale prosze o przeniesienie :P DO ODPOWIEDNIEGO gdyz nie mogelm znalesc odpowiedniego na nurtujace mnie pytanie.
Przedmiot do ktorego link podales to nie kolo zamachowe tylko pasowe :D
Dobre kola zamachowe to np. Exedy, ACT czy Fidanza, koszt 700-900zl, w komplecie ze sprzeglem to kolo 1300-1400zl
ZNALAZLEM TAKIE KOLO ZAMACHOWE NA ALLEGRO
Przedmiot do ktorego link podales to nie kolo zamachowe tylko pasowe
:D hehhee
eeeeee tam wazne ze kolo ROTFL
Bylo milion razy o kolach i sprzeglach
o jeju zobaczylem to i sie przerazilem bo myslalem ze wystawilem znowu ta aukcje ...a oststnie kolko mi sie gdzies zgubilo :bicie:
co do sprzegla i kola to mam zestaw exedy racing + kolo exedy i ............ szybciej sie wkreca [d15b7] lecz vmax spadl [przez kolo] ... sprzeglo lapie na dole i troche mocniej trzeba wciskac pedal ..... ale czuc, ze lepiej trzyma :aloha: :aloha: w polaczeniu z sortshifterem jest bosko :afro: :afro:
A jest to sens montowania sportowego sprzęgła przy seryjym silniku? Jeśli moc nie idzie zdecydowanie do góry do IMO nie ma...
teoretycznie samo lekkie kolo zamachowe wymaga uzycia ciut mocniejszego sprzegla. Poza tym stage 1 (np. wspomniane tu exedy organic) wcale nie jest jakims super sportowym sprzeglem, fajnie wspolgra z lekkim kolem zamachowym
o jeju zobaczylem to i sie przerazilem bo myslalem ze wystawilem znowu ta aukcje ...a oststnie kolko mi sie gdzies zgubilo :bicie:
co do sprzegla i kola to mam zestaw exedy racing + kolo exedy i ............ szybciej sie wkreca [d15b7] lecz vmax spadl [przez kolo] ... sprzeglo lapie na dole i troche mocniej trzeba wciskac pedal ..... ale czuc, ze lepiej trzyma :aloha: :aloha: w polaczeniu z sortshifterem jest bosko :afro: :afro:
sory pomylilo mnie sie a wy juz sie nabijacie :djablek: wiec podsumowujac czy jest sens wydac 1400zl na te zabawki jezeli auto nie zyska na mocy lecz nawet jego v-max spadnie? co konkretnie wyjdze na plus? :d
[ Dodano: Czw 15 Mar, 2007 ]
:zasady:
przyspieszenie powinno sie polepszyc.
no i troche lepiej się wkręca, dynamika lepsza.. ale nie tak że powala na kolana ! :)
A jest to sens montowania sportowego sprzęgła przy seryjym silniku?poza tym, ze wstawiam je teraz do d16z6T to i tak na serii d15b7 mocniejszy docisk wg. mnie jednak cos dawal -- lecz aby to poczuc trzeba by sie moja sunia przejechac :D
tak czy siak w d15b7 z exedy racing i kolem silnik sie szybciej wkreca na obroty niz b16a2 kumpla...
a jak to bedzie wygladalo w moim d15b2??
no b2 to nie b7 zawsze troche kucykow mniej ....
wiesz co najlepiej to sobie czapke z kolektorem dolotowym [a i wydechowy nie zaszkodzi :aloha: ] od d16z6 zalatw i bedziesz najbardziej usatysfakcjonowany za te same albo i mniejsze $$ a sprzeglo zmienisz sobie jak juz bedzie ci sie totalnie slizgac .... no
ale to juz mam zrobione :Phttp://tunery.x12.pl/honda/SP_A0130.jpg
ORGINALNY KOMPLET DOLOT +STORZEK AEM + BARANEK 4:2:1 TERAZ MYSLE NAD SPRZEGLEM I KOLEM :afro:
no to bierz exedy i lekkie kolo np Fidanza. Szukaj na ebay wychodzi tanio przy obecnym kursie dolara
no to bierz exedy i lekkie kolo np Fidanza. Szukaj na ebay wychodzi tanio przy obecnym kursie dolara
a jak z wysylka? jak clo bo wiem ze paczki z usa sa okladane jakism cłem.orintujsz sie moze?
prosze o porade to bedzie pasowac... do mojego d15b2? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-FIDANZA-Flywheel-Pkg-92-04-HONDA-CIVIC_W0QQitemZ150103641394QQcategoryZ33730QQrdZ1Q QcmdZViewItem
jak zamawialem kolo zamachowe to przeszlo bez cla
Jak zamawialem sprzeglo to akurat znajomy byl w usa wiec poszlo do niego, on przepakowal to do szarego zwyklego pudla i wyslal do mnie, przeszlo bez cla :)
Poszukaj w archiwum bo bylo o clach, ewentualnie jak chcesz miec problem z glowy poszukaj cen wsrod krajowych firm lub zglos sie do kogos kto by sciagnal te graty
aktulanie jestem w UK wiec nie wiem jak tu jest z clem w kwietniu bede jechal tutaj honda i tu chce nia jezdzic w Angli wiec zastanawiam sie nad zamowieniem wlasnie tutaj nie do polski.prosze rzuc okiem na link ktory podalem jak sadzisz bedzie dobre...?? moze masz lepszy zestaw :) ??
[ Dodano: Wto 20 Mar, 2007 ]
chyba do mojego bedzie to pasowac http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-OEM-Flywheel-92-04-CIVIC-DEL-SOL-SOHC_W0QQitemZ150103993784QQcategoryZ33730QQrdZ1QQ cmdZViewItem sohc prosze o porade :)
Sprawdz w katalogu Exedy nr seryjny sprzegla do swojego i zapytaj goscia o nr tego sprzegla. Moim zdaniem te z tych linkow beda pasowac (oba sa do d15)
Pasować powinny, ale to tańsze ma chyba masę seryjnego...
aha faktycznie
Wyglada na to ze ten tanszy zestaw ma po prostu zamienik kola zamachowego a ten drozszy jest z naprawde lzejszym od serii
ten drozszy jest z naprawde lzejszym od serii
i to sporo, bo jeśli dobrze liczę 7lbs to coś koło 3,2 kg a więc chyba lekki hardkor :)
niee tyle waze lekkie kolo :) O ile dobrze pamietam seria B18C4 cos ok 9-10kg, mam to ok 3,5kg :)
Seryjne kolo w silnikach D-seri wazy 7,5kg
jaka powinna byc dobra waga kola zamachowego bo sie zgubilem? teraz znalazlem wage 7 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-FIDANZA-Flywheel-Pkg-93-95-HONDA-DEL-SOL_W0QQitemZ150101679561QQcategoryZ33730QQrdZ1QQc mdZViewItem z tym ze w opise pisze ze do silnikow d15 a nizej ze do dohc wiec nie wiem czy bedzie ok jak ja mam sohc ??
i jeszcze to wydaje mi sie najciekawsze do mojego ale... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-STAGE-2-Clutch-FIDANZA-Flywheel-92-04-CIVIC-SOHC_W0QQitemZ150101366723QQcategoryZ33730QQrdZ1QQ cmdZViewItem ten z tym ze sprzeglo f1 racing... szczerze to nie wiem czy to odbra firma bo na tyle sie nie znam
aa i jeszte to http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EXEDY-Clutch-EXEDY-RACING-Flywheel-92-04-CIVIC-SOHC_W0QQitemZ150101521372QQcategoryZ33730QQrdZ1QQ cmdZViewItem
prosze o porade ktore byscie wybrali i dlaczego :d BO SZCZERZE TO JUZ TYLE TEGO NAOGLADALEM SIE I NIE WIEM :(
chciał bym sie dołączyc i pytanie jakie do mojego i kto moze sciągnąc do naprawy: http://poradnik.telewizor.eu/naprawa-tv.php
http://cgi.ebay.com/ebaym...1QQcmdZViewItem z tym ze w opise pisze ze do silnikow d15 a nizej ze do dohc wiec nie wiem czy bedzie ok jak ja mam sohc ??
piszesz z belfastu a nie wiesz że except znaczy oprócz? :) :)
ja bym brał właśnie exedy+fidanza.
Jak sie znajdzie ktoś kto to może sprowadzić to może jakieś grupowe zamówienie???
Witam panowie poradzcie co zrobić mam odchudzone koło zamachowe i nie wiem co zrobić ze sprzęgłem czy zrobić może samą tarczę u wróbla cz lepiej kupić sprzęgło F1 Racing Stage 1. Będę to wkładał przy okazji robienia hybrydowej skrzyni dodam że mój silnik to d15b7 z głowicą od z6
A po co masz coś robić ze sprzęgłem? Jak już nadaje się do wymiany to zakładaj OEM lub Exedy. Nie baw się w jakieś tam "stage" bo Ci nowa w korku rozboli ;)
A po co masz coś robić ze sprzęgłem? Jak już nadaje się do wymiany to zakładaj OEM lub Exedy. Nie baw się w jakieś tam "stage" bo Ci nowa w korku rozboli ;)
i co seryjne sprzęgło sobie poradzi bo pare osób mówiło że szybko się zużyje
dołaczam się do pytania. Czy w d16 przy modach ok 150 km sprzęgło exedy oem wytrzyma czy powinno się już stage 1 założyc?
OEM spokojnie wytrzymuje. Kto takie bajki rozpowiada to niech tu napisze.
Nawet do turbawek dają seryjne tarcze tylko docisk wzmocniony.
Czy w d16 przy modach ok 150 km sprzęgło exedy oem wytrzyma
Da rade
ja mam w d16 troche ponad 140KM i 150Nm na lekkim zamachu i sprzeglo exedy oem
i dalbym mocniejszy docisk
zabawy na torze nie robia na nim wrazenia, ale jazda np. w dlugich korkach pod gore z czesta jazda na polsprzegle daje mu w dupe - prawdopodobnie grzeje sie i czuc jakby slizgało, jak sobie wystygnie jest OK
kilka dobrych kresek na ćwiartkę pod rząd i efekt jest podobny
podejrzewam ze nie moc ma tu znaczenie, bo ta nie jest porażająca, ale właśnie sposób przeniesienia napędu z użyciem lekkiego koła
ja mam w d16 troche ponad 140KM i 150Nm na lekkim zamachu i sprzeglo exedy oem
i dalbym mocniejszy docisk
zabawy na torze nie robia na nim wrazenia, ale jazda np. w dlugich korkach pod gore z czesta jazda na polsprzegle daje mu w dupe - prawdopodobnie grzeje sie i czuc jakby slizgało, jak sobie wystygnie jest OK
kilka dobrych kresek na ćwiartkę pod rząd i efekt jest podobny
podejrzewam ze nie moc ma tu znaczenie, bo ta nie jest porażająca, ale właśnie sposób przeniesienia napędu z użyciem lekkiego koła
czyli ze niby gdyby nie było lekkie to by było lepiej ?
Lekkie koło zmusza do dłuższego "półsprzęgła". Tzn ruszając trzeba wolniej je puszczać i bardziej się przypala. Coś za coś. Ale nie jest to jakieś drastyczne zużywanie. Za to na mocniejszym docisku jazda w korku to masakra.
Lekkie koło zmusza do dłuższego "półsprzęgła". Tzn ruszając trzeba wolniej je puszczać i bardziej się przypala. Coś za coś. Ale nie jest to jakieś drastyczne zużywanie. Za to na mocniejszym docisku jazda w korku to masakra.
Nie wiem, ale jakoś u mnie nic się nie przypalało na lekkim kole i przy sprzęgle z mocniejszym dociskiem. Zamiast kombinować z bardzo wolnym puszczaniem sprzęgła można ruszać z wyższych obrotów i nie ma problemu.
Nie wiem, ale jakoś u mnie nic się nie przypalało na lekkim kole i przy sprzęgle z mocniejszym dociskiem. Zamiast kombinować z bardzo wolnym puszczaniem sprzęgła można ruszać z wyższych obrotów i nie ma problemu.
no tak szczególnie przy parkowaniu :)
na stg1 nie jest źle. Różnice czuć tylko po przesiadce z normalnego auta, potem noga się przyzwyczaja.
na stg1 nie jest źle. Różnice czuć tylko po przesiadce z normalnego auta, potem noga się przyzwyczaja.
Dokładnie, zgadzam się z tym w 100%.
adriangrabowski
02-11-09, 18:22
dołącze sie do tematu
Jakie sprzegło do SOHC VTEC 140 KM
-EXEDY OEM
-ASIN STAGE 1
szukam czegoś do codziennej eksploatacji ale też wypadów na 1/4 mili ma byc dobre i przedewszystkim wytrzymałe.
prosze o porade
exedy oem tylko zeby mialo szerokie sprezyny i bedzie cacy
pytanie
do turbo exedy stage 1 da rade ..
Jak z zamachem lepiej lekkie czy seryjne ?
Thx
stage 2. Jedynka się podda.
thx A jak z zamachem lekkie Fidanzy zostawic czy cos ciezszego ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.