Zobacz pełną wersję : Wałek z 1,6 SOHC do d14
Cześć :)
Słyszałem o takiej modyfikacji i mam kilka pytań.
Jak wyglądają wolne obroty po założeniu takiego wałka?
Czy czuć poprawę w całym zakresie obrotów, czy raczej w jakimś wąskim przedziale?
Czy w ogóle opłaca się w to bawić?
Miło byłoby, gdyby ktoś, kto przeprowadził taką modyfikację dość dokładnie mógł wypowiedzieć się.
Do tej pory zrobione kolektor 421, wkładka Simoty, przelot.
Wałek, do tego regulowane kółko i strojenie - myślisz że to opłacalne w d14? eee eee, nie mistrzu :) Ogólnie to bezsensowna rzeźba, sztuka dla sztuki i nic innego bo dużo Ci to nie da.
JulekCIVIC
02-06-11, 08:05
dokladnie d14 jest raczej malo rozwojowe i oplacalne zamiast wydawac kilkaset zloty w d14 lepiej zbierac na jakis slupek d16 ;)
duzo osob majacych d14 montuja walki z d16y7. Ja sam mialem taki walek i poprawa bylo odczuwalna, szczegolnie w dolnym zakresie obrotow jak i w gornej wiec takie cos polecam jak najbardziej.
Starstruck
02-06-11, 12:43
Też słyszałem o tym, że do d14 dają ostrzejsze wałki np. z d16y7 :). Regulowane kółko w SOHC nie ma sensu, chyba że w mocniej pomodzonym :)
Wałek do d14 to chyba najlepszy mod jaki można zrobić. Mam agresywniejszy wałek od Grabowskiego i naprawdę czuć różnice. Do tego trzeba oczywiście zrobić dobry dolot i wydech, ale wałek moim zdaniem najlepsze co można zrobić.
Wałek do d14 to chyba najlepszy mod jaki można zrobić. Mam agresywniejszy wałek od Grabowskiego i naprawdę czuć różnice. Do tego trzeba oczywiście zrobić dobry dolot i wydech, ale wałek moim zdaniem najlepsze co można zrobić.
najlepsze co można zrobić z d14 to je sprzedać i zastąpić innym silnikiem.
Tak miałem d14 też w nim dłubałem ale jednak zakończyłem tą bezsensowną rzeźbę i nastąpił swap
Znów mnie nakręciliście :)
Czyli można montować taki wałeczek?
Trudna jest wymiana?
Jak silnik pracuje na wolnych obrotach? Równo czy faluje?
Starstruck
02-06-11, 13:36
Znów mnie nakręciliście :)
Czyli można montować taki wałeczek?
Trudna jest wymiana?
Jak silnik pracuje na wolnych obrotach? Równo czy faluje?
Jasne, że można :). D14 to dobry silnik - gdyby był zły, to by go nie produkowali i nie montowali :). Wiadomo, kokosów z niego nie wydłubiesz, ale jak nie stać cię na swap, to sama przyjemność podłubać w silniku :). Z podejściem niektórych to w ogóle w d serii nie da się dłubać, bo gdzie kończy się D N/A, zaczyna się seryjne B :). Co do zachowania silnika, to ci nie powiem, bo nie mam d14, ale wiem ,że użytkownik Tyliq w D15B7 dał wałek D16B2 i jest zadowolony :)
Jak dasz dolot z lepszym kolektorem, wydech i walek to w D14 bedzie za ubogo.
Tyliq dal wałek z d16z2 a nie z d16b2
Z2 nie podejdzie do zadnego 6gena. A chyba o tej generacji tu rozmowa...
Starstruck
02-06-11, 13:58
Tyliq dal wałek z d16z2 a nie z d16b2
A to moja pomyłka, sorki :)
nic z obrotami sie niedzieje, silnik normalnie pracuje :) takie mody mam np Ja, Spychu, MarianoItaliano. u Mnie na tym walku d16y7 + reg kolko, dolot,wydech wyszlo 114KM wiec jak na 1,4 jest calkiem fajnie :p wystarczy popatrzec na wykresy z hamowni :)
kazdy modzi co chce i jak chce wiec nie wiem po co kogos zniechęcać do modzenia d14:) skoro dają wałki z d14 do d13 to tak samo mozna i dać "lepszy" wałek do d14 napewno zmiana na + wyjdzie.
114km z 1.4 to naprawde dobry wynik:o
Jak dasz dolot z lepszym kolektorem, wydech i walek to w D14 bedzie za ubogo.
No właśnie teraz zacząłem się wahać, bo wydech już jest, dolot można powiedzieć też, planuję kolektor ssący z Z6. Jeżeli ma być ubogo, to wolę odpuścić, tylko z czego zrezygnować? Wałek? Ssący? Rozumiem, że tylko strojenie mi zostaje, jeżeli chcę złożyć komplet?
Starstruck
02-06-11, 21:29
Ssący kup z D15Z6 albo Y8 (mają większą pojemność od tego D16Z6). Strojenie da ci tyle, że w pełni wykorzystasz tę moc i moment po modach, ale strojenie to kilka stówek kosztuje :(
kolektor z d16z6 jest wystarczajaca pojemny bo przy nim i walku z y7 w mieszance jest wiecej powietrza niz paliwa i w gornych obrotach brakuje paliwa
ale strojenie to kilka stówek kosztuje
a co chcesz stroić? fabryczne ecu w d14?
kolego Marcel1 prawda jest taka że można tych wszystkich zmian dokonać i niektórzy dokonali, ale zmiany parametrów pracy silnika bez zmian parametrów sterowania tym silnikiem to głupota... chociaż d14 chodzi w cenie kompletu na rozrząd więc czemu nie :p
O ile mnie pamięć nie zawodzi, to fabrycznego ecu z d14 się nie stroi, trzeba przerobić wiązkę na OBD1, wpiąć ecu p28 i wtedy stroić, czy jakoś tak, nie wiem, czy dobrze pamiętam, gdybym zainteresował się strojeniem, to na pewno dowiedziałbym się.
Jeśli chcesz zmieniać wałek na Y7 + ssący na Z6 to przygotuj się musowo na strojenie, bo na dłuższą metę to zapomnij.
U mnie przy 4-2-1 + 2" przelot, ssącym Z6, wałku Y7 powyżej 5k rpm było samo powietrze AFR 16:1.
Tutaj porównanie ze ssącym Z6 i wałkiem Y7 ustawionym na 0 w stosunku do bez tych gratów. AFR od 2 do 3k na poziomie 14:1, od 3 do 4 mocno niepoprawny, od 4 do 5 ponownie okolice 14:1.
http://img42.imageshack.us/img42/6319/obraz5262.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/42/obraz5262.jpg/)
Trzeba pamiętać tylko, że do głowy D14 pasują wałki od D16Y7 i D16W3 i niczego innego z racji innych klawiatur niż np w D16A6 czy D16Z2.
Aby wystroić wcale nie ma konieczności przechodzenia na OBD1, jasne Crome ma dużo funkcji ale do wystrojenia spokojnie wystarczy coś zewnętrznego np, EcuMaster, ja mam i od długiego czasu jest wszystko w jak najlepszym porządku.
Pamiętam, że ktoś z forum miał / ma D14 wystrojone też na apexi i też nie było problemów.
Patrząc na to z perspektywy czasu, nie ma to wszystko najmniejszego sensu, wkładaj D16Z6.
tak jak Spychu piszesz to są 2 różne generacje glowic ale widać w dziale giełda Karuzel szuka wałka
Tak jak juz powiedziano - sztuka dla sztuki ale jesli znajdzie sie graty tanio to mozna sie bawic. A jak juz sie bawic to moze i w D14VTEC;)
kamix666 ja szukam walka ale nie do d14 :p do 5 gena szukam walka wiec spokojnie ;)
ja u Siebie mialem walek z y7 ,a obecnie mam zamontowany walek z d16w4, ktory ma wysokosc krzywki podobna do seryjnego walka z d14 tyle ze jest ciut szersza tzn dluzszy czas otwarcia a krzywka na wydechu jest o 2mm wieksza niz w d14 przez co wydech zrobil sie glosniejszy ;)
Jeżeli pojawią się większe fundusze, to pomyślę poważniej nad tematem. Chociaż nie ukrywam, że chciałbym mieć jakieś mocne 1,4 :D
Starstruck
03-06-11, 23:37
Sorry za OT, ale ciekawi mnie jedna rzecz: jak do głowicy bez VTECa, jak np. D14, można wsadzić wałek z ostrą krzywką, np. D16W4? Po prostu ta ostra krzywka wtedy w ogólnie nie funkcjonuje, tak?
kamix666 ja szukam walka ale nie do d14 :p do 5 gena szukam walka wiec spokojnie ;)
ja u Siebie mialem walek z y7 ,a obecnie mam zamontowany walek z d16w4, ktory ma wysokosc krzywki podobna do seryjnego walka z d14 tyle ze jest ciut szersza tzn dluzszy czas otwarcia a krzywka na wydechu jest o 2mm wieksza niz w d14 przez co wydech zrobil sie glosniejszy ;)
no i chwala bogu ;) ze do V :p
Sorry za OT, ale ciekawi mnie jedna rzecz: jak do głowicy bez VTECa, jak np. D14, można wsadzić wałek z ostrą krzywką, np. D16W4? Po prostu ta ostra krzywka wtedy w ogólnie nie funkcjonuje, tak?
Mnie chodziło o D16W3 i wkradł się mały błąd :)
Zarówno D16Y7 jak i D16W3 to D-Serie SOHC bez VTECA, które posiadają taką samą klawiaturę jak D14 i wałki o takiej samej budowie w sensie rozłożenia krzywek.
Nie można wsadzić żadnego vteckowego wałka.
no wlasnie cos mi niepasowalo d16w4 :p sam mam walek z d16w3 a niezwrocilem uwagi na ten blad :p
no ale co do walkow.. nadal nikt niepotrafi Mi powiedziec,ktory walek jest lepszy...od y7 czy w3
Y7 ma 105KM, a W3 116KM w serii - proste.
Starstruck
05-06-11, 10:53
Mnie chodziło o D16W3 i wkradł się mały błąd :)
Zarówno D16Y7 jak i D16W3 to D-Serie SOHC bez VTECA, które posiadają taką samą klawiaturę jak D14 i wałki o takiej samej budowie w sensie rozłożenia krzywek.
Nie można wsadzić żadnego vteckowego wałka.
Ano właśnie :D, dzięki za sprostowanie :D.
Y7 ma 105KM, a W3 116KM w serii - proste.
Co jest niby takie proste ?
Oceniasz konkretny wałek po mocy silnika :D brawo.
To są dwa zupełne inne wałki, wystarczy chociaż porównać pierwszą dostępną wiadomosć jaką są wysokości krzywek.
Ale skoro twierdzisz, że wałek od W3 jest lepszy to może rozwiń dlaczego a nie klep byle klepać.
No co Ty, nie wiedziales, ze im wyzsza moc tym lepszy walek?:cool:
hehehe a tak na powaznie to roznica w krzywkach jest duzo miedzy walkami z y7 i w3, np tym ze w3 ma krzywke wydechowa wieksza o 2mm od seryjnej i to jest naprawde dosc duza roznica
Reasumując, wałek od w3 będzie lepszy do d14?
Starstruck
05-06-11, 13:51
Wydechową krzywkę ma ostrzejszą o 2mm, więc powinien być lepszy :), tyle że z Y7 jest dużo łatwiej znaleźć.
ale znowu od y7 ma wieksza krzywke ssaca niz ten z d14, a od w3 krzywke ssaca ma taka jak w d14 tyle ze niejest ostra lecz taka hmm szersze niz ta w d14 przez co dluzej zawor ssacy sie otwiera.
Co do walka to wg mnie sam na zdyszana glowice D14 to nie wiele da:p
wg mnie najlepiej cala glowice Y7 z walkiem koszt okolice 100pln a Y dopreza silnik mozna zawsze ja splanowac wtedy dopiero widac roznice :D => Kornelowe EJ
Co jest niby takie proste ?
Oceniasz konkretny wałek po mocy silnika :D brawo.
To są dwa zupełne inne wałki, wystarczy chociaż porównać pierwszą dostępną wiadomosć jaką są wysokości krzywek.
Ale skoro twierdzisz, że wałek od W3 jest lepszy to może rozwiń dlaczego a nie klep byle klepać.
Kolega w Y7 założył wałek od W3 i na dupohamowni była odczuwalna poprawa.
Starstruck
06-06-11, 20:33
Czyli rób tak: cała głowa Y7 + wałek W3 :). Tylko żeby dół był zdrowy, bo na doprężeniu polecą panewki :)
no to wtakim razie ile mozna zjechac glowic z y7 zeby bylo bezpiecznie pod walek z w3? ja obecnie glowice z a4 mam zjechana o 0.6 mm i walek z w3 i jest ok. a dol mam zdrowy bo i byly nowe pierscienie i panewki :)
ja zjechalem z Y7 glowicy 0.3 i uszczelka 0.6
Sorry za małe OT ale mam ciśnienie na kasę i w związku z tym mam na sprzedaż w/w wałek D16W3:
http://allegro.pl/walek-d16w3-najlepszy-d14a3a-4-d14z1-2-d16y7-honda-i1763927494.html
fest :D
No w Y7 to on mocy nie podniesie:rolleyes:
no cena niezla i takie info dla potencjalnych nabywcow tego walka...po jego montazu niezdziwcie sie jak auto zrobi sie duuzo glosniejsze :p niestety ale krzywka wydechowa o 2mm wieksza od seryjnej przynosi taki efekt :D
Panowie a pytanko wsadzenia wałka z w3 do d14z4 coś da? trzeba dopręzać? jak tak to jak?
na tej stronie masz odpowiedz....a temat ma 5 stron:D
Do seryjnych walkow sie nie dopreza az tak bo to H daje w porownaniu z aftermarketowym:D
Daj sobie cienka uszczelke i sciagnij z glowicy wystarczy:D a ile zdjac to masz tez w temacie:D
a na ile powinien byc ustawiony zaplon przy walku z w3?? bo niemoglem nigdzie znalesc tego i mam ustawione na 13 stopni, a zdarzy sie nieraz gdy jest rozgrzane auto ze strzela z tlumika :p
Moze gaz ci strzela:D:D:D
jakie CR?
Bo ktos Ci poda 20stopni u niego bedzie Ok a u Ciebie lipa.
na ulicy ustawiaj,najprosciej metoda jak sie uda to sie uda:D:D:D
strzela z tlumika
bo za późny. Szukaj w manualu i ustaw na tyle ile w d16W3
max opozniony nie powinien miec az takiego wplywu,chyba:D
jak masz stukowe to trzeba stroic:D:D a przy 12 lub 13 CR to nie tak hop siup w D14:rolleyes:;););)
jakie CR tam jest,mi strzelalo przy 12 a przy 13+ juz niebieska chmurka....
ogolnie jest tak,ze musi byc mocno rozgrzane auto, najlepiej to na postoju slychac, zrobie przygazowke i odrazu puszcze pedal gazu i odrazu wcisne ponownie i tak sobie lekko strzeli. nieiem tez czy ktorys wtrysk nieprzylewa.
slychac ale nie widac:D nie ma tragedii:D
mi tak sie dzialo ale na zimnym,slychac bylo jak by ktos papierowa torbe nadmuchal a potem zgniótł:D
regulowane kolko na walku?
jest kolko regl na walku hehe :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.