Zobacz pełną wersję : Brak recznego na jednym kole
Mam problem z hamulcem recznym na jednym z tylnich kół . na tyle mam zaciski i kiedys podczas zmiany kół zauwazyłem ze jedan strona mi wogole nie trzyma ( tarcze + klocki nowe)
jest jakas rada zeby to podratowac czy trzeab wymienci zacisk cały ??
Najprowdopodobniej poszedl ci tloczek.
Mam problem z hamulcem recznym na jednym z tylnich kół . na tyle mam zaciski i kiedys podczas zmiany kół zauwazyłem ze jedan strona mi wogole nie trzyma ( tarcze + klocki nowe)
jest jakas rada zeby to podratowac czy trzeab wymienci zacisk cały ??
podejrzewam ze masz zapieczony tloczek
najlepiej to sprawdz czy da rade go wkrecic albo wykrecic czyli czy da rade go ruszyc jezeli nie to WD40 psiknij tam do srodka czyli pomiedzy tloczek a gladzia zacisku i wez kogos zeby siadl do auta i nacisnal hamulec tylko wczesniej wsadz w zacisk jakis gruby kawalek twardego materialu np. klocek drewniany bo inaczej to tloczek wyskoczy :lol:
jezeli wyjdzie to zacisk jest ok zaciagniesz jeszcze raz reczny i jezeli nie bedzie efektu czyli nie ruszy sie tloczek to pewnie masz cos nie tego w mechanizmie recznego w samym zacisku a to juz trzeba caly zacisk rozbierac na czesci pierwsze:)
tylko pamietaj najpierw postaraj sie rozruszac tloczek!
1. psikniecie WD40 pod oslone przeciwpyłową tłoczka nic nie da bo dalej jest uszczelka przez ktora WD40 napewno sie nie przebije
2. nie wiem wiec odrazu sie pytam, czy przypadkiem z tylu w Civicu nie ma tarczo-bębnów?
3. zacisk do wymiany napewno nie, trzeba go rozebrac, przeczyscic i zalozyc nowe reperaturki
Sorry za OT
wsadz w zacisk jakis gruby kawalek twardego materialu np. klocek drewniany
niezly metal ten klocek drewniany :)
od 1.6 silnikow sa juz z tylu normalnie tarcze
tylko do 1.5 byly ciulowe bebny (znam ten problem utrudniajacy swapa hehe)
Pozdro
Skydiverek
14-03-07, 14:24
nie mow ze ciulowe bo reczny tam jest lepszy niz przy tarczach
od 1.6 silnikow sa juz z tylu normalnie tarcze
A ja mam 1.6 z ABSem i bebny :/
A raczej u mnie się chyba nie da przełożyć na tarcze :|
od 1.6 silnikow sa juz z tylu normalnie tarcze
Na pewno?
1. psikniecie WD40 pod oslone przeciwpyłową tłoczka nic nie da bo dalej jest uszczelka przez ktora WD40 napewno sie nie przebije
mozliwe ze sie nie przebije ale mozna sprobowac
2. nie wiem wiec odrazu sie pytam, czy przypadkiem z tylu w Civicu nie ma tarczo-bębnów?
hmm pierwsze slysze tarczo bebnow i to jeszcze na tylnej osi? albo tarcze albo bebny
chyba ze ci chodzi o rozne roczniki albo silniki ja bynajmniej u siebie mam tarcze
[ Dodano: Sro 14 Mar, 2007 ]
Sorry za OT
[quote=bolas]wsadz w zacisk jakis gruby kawalek twardego materialu np. klocek drewniany
niezly metal ten klocek drewniany :)
ehh nie kazdy posiada az tak duzy kawalek metalu :lol:
ja mam silnik 1.6 a auto z 93 r i mam z tyłu tarcze a jak jest w innych modelach to nie wiem . jutro podniose auto i sprawdze dokładnie jak to z tym hamulcem bo jakby tłoczek był zapieczony to automatycznie przy hamowaniu noznym takze powinno nie trzymac a nie odczuwam zadnych objawów aby na tyle podczas hamowania trzymało tylko jedno koło . sprawdze i napisze co i jak
[ Dodano: Czw 15 Mar, 2007 ]
no i tak sprawa wygląda : podniosłem auto i przy hamulcu noznym koło sie blokuje a przy zaciagnieciu recznego koło mozna swobodnie obracac . Czyli wychodzi na to ze tłoczek pracuje sprawnie . Czy w takim razie to wina linki ?? mozna ja wyregulowac przy kole tak aby podciagnac tylko na jednym kole a nie na obudwu naraz ??
no i tak sprawa wygląda : podniosłem auto i przy hamulcu noznym koło sie blokuje a przy zaciagnieciu recznego koło mozna swobodnie obracac . Czyli wychodzi na to ze tłoczek pracuje sprawnie . Czy w takim razie to wina linki mozna ja wyregulowac przy kole tak aby podciagnac tylko na jednym kole a nie na obudwu naraz
a nie masz czasami jednej linki zerwanej?
regulacja z tego co wiem to znajduje sie pod dzwignia hamulca recznego w srodku auta takze bedziesz musial posciagac te plastiki i sie do niej dostaniesz :)
hmm pierwsze slysze tarczo bebnow i to jeszcze na tylnej osi? albo tarcze albo bebny
widać mało jeszcze widziałeś w życiu chłopie
a nie masz czasami jednej linki zerwanej?
regulacja z tego co wiem to znajduje sie pod dzwignia hamulca recznego w srodku auta takze bedziesz musial posciagac te plastiki i sie do niej dostaniesz :)
Linka nie zerwana , dzis sprawdzałem ale cały ten mehcanizm na jednym zacisku wogole sie nie rusza ani drgnie a na drugim reka go mozna poruszyc , wie ktos czy mozna cos z tym zrobic ?? da sie to jakos rozerbrac?? i sprobowac przywrocic do stanu uzytkowalnosci ??
Linka nie zerwana , dzis sprawdzałem ale cały ten mehcanizm na jednym zacisku wogole sie nie rusza ani drgnie a na drugim reka go mozna poruszyc , wie ktos czy mozna cos z tym zrobic ?? da sie to jakos rozerbrac?? i sprobowac przywrocic do stanu uzytkowalnosci ??[/quote]
powiem ci tak jeszcze sam nie rozbieralem samego zacisku w swojej hani (ale czeka mnie to niedlugo bo bede musial wymienic wszystkie uszczelki) takze nie wiem czy czasami sie nie obejdzie bez rozebrania go na czesci pierwsze. u ciebie w zacisku
mozliwe ze jest taki sposob aby tylko rozebrac ten mechanizm recznego ale to trzeba by bylo sie dwiedziec od kogos kto to robil
a czy oslona gumowa na tloczku u ciebie jest cala? czy nie jest popekana albo porozrywana?
jezeli jest to radze ci kupic repertuarke zacisku i po klopocie:) poniewaz wtenczas bedziesz musial porozbierac zacisk na czesci pierwsze i powymieniac wszystkie uszczelki a z tego co wiem to sa nawet w mechanizmie recznego :)
[ Dodano: Pią 16 Mar, 2007 ]
widać mało jeszcze widziałeś w życiu chłopie[/quote]
nie zebym sie czepial ale dla mnie to jest bezsensowne i "glupie" umieszczac na jednej osi bebny i tarcze :djablek:
nie zebym sie czepial ale dla mnie to jest bezsensowne i "glupie" umieszczac na jednej osi bebny i tarcze
hehe... no ciekawe, bo Accord mial cos takiego, widzialem tez w Astrze i pewnie wielu innych samochodach takze wystepowalo takie rozwiazanie.
Wcale nie jest to glupie, bebny sa lepsze do hamulca recznego i takie zadanie one spelniaja w tarczo-bębnach.
Na mój gust to najzwyczaniej masz zapieczoną jedną z linek. Przerabiałem to u siebie - linki tanie nie są, ale do żadnej naprawy to się raczej nie nadają. Jak przestają banglać, to się wymienia - dodam, że robota raczej niełatwa :/
Wcale nie jest to glupie, bebny sa lepsze do hamulca recznego i takie zadanie one spelniaja w tarczo-bębnach
Zgadzam się tu z ziomem :) tata miał tak w vectrze i bardzo się to rozwiązanie sprawdzało.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.