Zobacz pełną wersję : vtec light d16y8
Cześć,
Wiem, że było mnóstwo tematów dot. vtec lighta. Przejrzałem chyba wszystkie.
Wybrałem parę info i chciałem się tylko upewnić czy będę podążał dobrym tokiem myślenia :D
1.Podpiąć leda 12V z opornikiem plusem do kabla z ECU
2.Minus do masy
Co do 1 pkt. - tutaj mam nawiększy problem. Szukałem i szukałem, ale nie mogłem znaleźć nic konkretnego na temat tego który kabel w Y8 idzie do zaworu Vtec.
Znalazłem takie foto :
http://membres.multimania.fr/evilfred/Auto/HeadSwap/pinout_D16y8.jpg
I wynika z tego, że to chyba pin B12.
Czyli plusem mam się do tego kabla podpiąć? Czy to jednak nie ten.
Pozdrawiam.
wez dluzszy kabel i podepnij sie bezposrednio pod vteca i po sprawie.
Tylko po co, skoro pociągnę krótki z wnętrza ? Mniej zabawy ( teoretycznie )
teoretycznie bo praktycznie juz bys podpial i cieszyl sie lampka a nie kminil gdzie podpiac ;P
jestem na 80% pewien, że to ten pin, ale chciałbym jeszcze te 20% pewności mieć :) Jak będę wiedział to już na pewno mniej zabawy z podpięciem.
Bez sensu ciągnąć kabel spod maski jak ma się możliwość z wnętrza. Z tym kompem Ci pomoge. W P28 był to pin A4.
A podpiałem plusa z diody 12V do kompa. Minusa do śruby w budzie trzymającej kompa. Nie dawałem opornika i jest wszystko ok.
Yotomeczek86
31-05-11, 23:58
B12
http://dut619.com/ek/wiring.jpg
podpinanie pod zawór to dodatkowy zbędny kabel pod maską i średni wygląd komory silnikowej. Pin to zdecydowanie najlepsza opcja. Inna sprawa to czy VTEC light jest potrzebny? Mi wystarczy jak kopnie "w siedzenie" ;)
A ja tak szukam i szukam i już mnei coś chce strzelić. Przeleciałem chyba wszystkie tematy z tym vtec light.
Mam silniczek D15Z6 Buda EK3 97r. Tematów było sporo tyle że wszedzie podane linki które już dawno wygasły.. Tak więc chodzi mi tylko o to w który kabel mam się podpiąć w kostce wpiętej w kompa? I dobrze rozumiem że ciągnę ten kabel od kostki do + w diodzie a - ciągnę z budy?
Starstruck
07-09-11, 13:31
A ja tak szukam i szukam i już mnei coś chce strzelić. Przeleciałem chyba wszystkie tematy z tym vtec light.
Mam silniczek D15Z6 Buda EK3 97r. Tematów było sporo tyle że wszedzie podane linki które już dawno wygasły.. Tak więc chodzi mi tylko o to w który kabel mam się podpiąć w kostce wpiętej w kompa? I dobrze rozumiem że ciągnę ten kabel od kostki do + w diodzie a - ciągnę z budy?
Tak, ale w D15Z6 vtec light będzie ci świecił już od 3000 rpm, czyli od momentu pracy 16 zaworów :). I tak się jeździ powyżej tej wartości obrotowej, to chcesz, żeby ci ciągle świeciło?
Ale widziałem ze ludzią swiecą sie przy 4.5k? Z tym silnikiem
Starstruck
07-09-11, 13:50
Może mają przesuniętego vteca-e? Chociaż to dziwne przesuwać w tym silniku na 4,5 rpm, bo to jest zabieranie sobi mocy :p. Może było to na setupie wałek + klawiatura D16Z6, czyli przerobienie na pełnego VTECa + przesunięcie vitka na 4,5 rpm? Jak masz seryjny silnik, to będzie od 3 rpm.
kurde a już myślałem że sobie tą kontrolkę :( A jest jeszcze jakiś sposób na to? i jeśli załącza się przy 3k to czemu u mnie czuć kopa przy jakiś 4.8k?
Starstruck
07-09-11, 14:55
kurde a już myślałem że sobie tą kontrolkę :( A jest jeszcze jakiś sposób na to? i jeśli załącza się przy 3k to czemu u mnie czuć kopa przy jakiś 4.8k?
Bo pewnie tutaj dostaje strzał większego momentu obrotowego no i tutaj jest więcej mocy :). Też tak miałem w D15Z6.
Oj chyba nie do konca tak. Sam nie mam 100% pewnosci, ale w internecie jest bardzo duzo sprzecznych informacji o VTEC w tym silniku. VTEC-E wystepowal we wczesniejszym modelu w silniku 90-konnym i polegal na tym ze na niskich obrotach i malym obciazeniu jeden z zaworow dolotowych w kazdym cylindrze jest prawie wylaczony(tryb 12 zaworowy). Ten mechanizm wystepuje takze w d15z6 na 3 i 4 biegu do 2500rpm i na 5 do 3500rpm. Kazde mocniejsze docisniecie gazu powoduje wylaczenie zielonej lampki econo.... Natomiast osoby zakladajace vtec light w d15z6 wciskaja gaz i widzą przelaczenie powyzej 3000 obrotow. Po pierwsze rpm sie nie zgadzaja a po drugie zdecydowane wcisniecie pedalu gazu od razu wylaczylo by tryb 12 zaworowy. Mysle ze jest to zupelnie co innego - zalacza sie mocniejsza krzywka, ktora otwiera zawory dolotowe na dluzej. Nadal nie jest to sportowa odmiana vteca taka jak w silnikach dohc gdzie zarowno zawory dolotowe jak i wydechowe sa sterowane, ale zwyczajny vtec SOHC. Mysle ze dlatego na tych samochodach pisze po prostu "VTEC"... sam zrobie sobie vtec light, wtedy sie upewnie. Artykuly w necie sa niewiarygodne, kopiuje jeden od drugiego a na forach to takie bzdury mozna wyczytac ze traci sie wiare w internet jako zrodlo informacji;) Sam zrobię sobie kontrolke vtec light i zobacze...
Starstruck
07-12-11, 18:55
W D15Z6 ani Z8 nie ma "mocniejszej" czy "ostrzejszej" krzywiki. Takie coś występuje tylko w D15B 3-stage VTEC, gdzie mamy i tryb econo (12 zaworów do określonej liczby obrotów) oraz "ostrzejszą" krzywkę pow. 5.000 rpm.
d15z6 to tylko vtec-e. Nie ma nic wspólnego z "prawdziwym" vtec-iem...a szkoda :o
Stad moje moje dywagacje, czemu ludzie po zalozeniu vtec light widza, ze wlacza sie to powyzej 3000 bo tryb 12 zaworowy wlacza/wylacza sie inaczej.
http://www.youtube.com/watch?v=rd7Os-T1ZNE
Czytalem o kilku osobach,ktore to podlaczaly w d15z6 i pracuje to inaczej niz tryb "econo".
Jezeli macie wiarygodne zrodla ( inne niz fora i artykuly w portalach) np wlasne naoczne doswiadczenia to napiszcie.
Starstruck
07-12-11, 19:13
Obroty rzeczywiste a na zegarze mogą się różnić.
mentos1991
14-08-13, 10:35
Witam! Odkopię trochę temat. Mianowicie mam u siebie kompa p28 z wgraną odpowiednią mapą, niestety vteca coś nie słychac i nie czuc. Wczoraj postanowiłem zrobic vtec lighta tak jak na schemacie poniżej, komp jest już przerobiony i osoba od której go brałem wyprowadziła mi już kabelek pod vteca który rozdzieliłem jak na rysunku. Niestety podczas jazdy w ogóle się nie zapala a po osiągnięciu 6k obrotów zapala mi się check engine który gaśnie dopieru po zgaszeniu i odpaleniu silnika. Po samodiagnostyce pokazuje błąd 21 czyli vtec. Wiecie, co może byc nie tak ?
http://s6.ifotos.pl/img/VTECbmp_nesnswp.bmp
Błąd 21 czyli przerwa w obwodzie VTEC, po prostu sterownik przemawia do Ciebie: "Puściłem plus 12V na zawór VTEC, ale prąd nie doszedł do zaworu, bo nie zmieniła mi się oporność, lub zmieniła się na nie odpowiednią, na wyjściu ze sterownika..."
mentos1991
14-08-13, 11:10
To jak zrobic tego vtec lighta, żeby działał prawidłowo i żaróweczka się zapalała ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.