Zobacz pełną wersję : Auto gaśnie podczas jazdy na klimie.
Wielki Szu
31-05-11, 18:21
Witam.
Od jakiegoś czasu, podczas jazdy na klimie auto gaśnie.Ma to miejsce podczas wduszenia sprzęgła, np. dojazd do świateł. Obroty nurkują do 200, czasami do zera i auto gaśnie.
Co jest? Trzeba przestroić ECU?
Jakie obroty ma silnik na biegu jałowym, kiedy jest ciepły, bez włączonej klimy?
Jadąc z włączoną klimą odczuwasz bardzo duży spadek mocy (podczas przyśpieszania)?
Wygląda na to, że klima tak mocno obciąża silnik, że nie jest w stanie utrzymać obrotów.
Może sprężarkę klimatyzacji masz przytartą / zatartą, i bardzo ciężko się kręci koło pasowe na niej.
Wielki Szu, mam podobnie u siebie, udało ci się rozwiązać problem?
A w postoju po przygazowaniu wskazówka obrotów wraca w pozycję obrotów jałowych, czy spada niżej i wraca na jałowe? Jak spada niżej to może być zabrudzona przepustnica. Wtedy należy ją przeczyścić.
Przepustnica i IACV były czyszczone.
Bez klimy na postoju po przegazowaniu wskazówka ładnie zatrzymuje się na 700 obr. Na postoju na klimie po przegazowaniu obroty spadają do 200 i wzrastaja do 700 i tak zostają. Podczas jazdy bez klimy po naciśnięciu sprzęgła obroty spadaja na 500 i rozdną do 1000 po czym spadają na 700. Podczas jazdy na klimie i naciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 200 a czasem nawet niżej i silnik gaśnie.
Na postoju jak włączę klime obroty spadają z 700 na ok 400 po czym znów jest 700. W manualu czytałem, że przy włączonej klimie na jałowym powinno być 810 +/-50 obr.
U was obroty jałowe na klimie są wyższe niż bez klimy? Wg. manuala bez klimy powonno być 750 a z właśnie klimą 810.
A krokowca czyściłeś? Też może to powodować.
Silnik powinien automatycznie podnosić obroty, gdy sprężarka od klimy się załącza, po to właśnie by silnik nie zgasł. Jak nie pomoże czyszczenie krokowca, musisz poszukać w jaki sposób ecu dostaje sygnał o załączeniu klimy i sprawdzić czy jest sprawne.
To ja się podepnę pod temat, bo objawy mam bardzo podobne, tyle że nie tylko przy włączonej klimie, choć zaczęło się z okresem kiedy używam częściej klimy (być może to nie ma znaczenia). Przydało by się wyczyścić krokowca i przepustnicę, ale podchodzę do tego jak pies do jeża, nigdzie nie ma manuala ze zdjęciami, jak to zrobić przy silniku D14A8 (chyba podobne rozwiązanie, jak nie takie samo jest w D14Z4). Możecie poratować jakimiś wskazówkami, może jakiś link?
Tu masz czyszczenie krokowca na innym silniku, ale pewnie będzie podobnie u ciebie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7624-Czyszczenie-silniczka-krokowego
A z czyszczeniem przepustnicy nie ma co fotorelacji zrobić, bo śrubokrętem rozkręcasz opaskę z dolotu, ściągasz go i czyścisz w środku przepustnicę. Najlepiej jakimś sprayem do tego przeznaczonym.
Tą fotorelację dobrze znam. Jednak d14a8 ma "krokowca" pod przepustnicą, i chyba bez jej odkręcenia się nie obędzie?
Musisz odkrecici cała przepustnice i krokowiec jest pod nia przykrecony na 4 srubki chyba torx , jest to bardzo latwe tylko rob to na spokojnie i bez nerwow to zobaczysz jakie to proste :o
Faktycznie nie jest to trudne, tylko dostęp nie łatwy. Ale ok, czyszczenie mam za sobą. Powiedzcie tylko czy to, że odpinam przewody wody zmusza po montażu do odpowietrzania układu? Czy zawsze po czyszczeniu przepustnicy i krokowca potrzebna jest regulacja wolnych obrotów, czy tylko jak wariują?
Jutro montuję przepustnicę w aucie.
Nic nie odpowietrzasz wpinasz wszytko spowrotem i gitara:o
Wygląda na to że pomogło, ale pojawił się nowy problem. Wyskakuje błąd 17, czyli czujnik prędkości lub jego obwód. Wywala błąd w różnych momentach, tzn. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika go nie ma, zapala się w trasie. Silnik ustawia się w tryb awaryjny i trzyma obroty jałowe na 1250 orb/min (zanim się zapali check jest ok, czyli kolo 700). Komp był resetowany i uczony, prędkościomierz pokazuje prędkość prawidłowo. Jaki to może mieć związek? Jakieś sugestie?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.