Zobacz pełną wersję : Gorąca felga, nie odbija hamulec czy cos innego?
Otóż kilka dni temu podczas jazdy, przy hamowaniu i zaraz po , auto jakby zaczęło...
ściągać wyraznie w prawą strone i jakby cos je hamowało. Po zatrzymaniu było czuć spalenizne, lewa przednia felga była bardzo gorąca. Po odczekaniu kilkunastu minut pojechalem dalej, było juz OK...
Dzis przed chwila znow sie to powtorzyło. Co to za cholerstwo? Tarcze wymienione jakies 5 miechów temu, klocki tez (Brembo + Ferodo). Domyslam sie, ze albo cos z hamulcami albo cos przy kole (piasta, łożysko? )
Co o tym myslicie?
Zapieka sie najprawdopodobniej tloczek hamulca... bylo juz o tym kiedys... Trzeba rozebrac, przeczyscic tloczek...
miałem taki przypadek ale w moim pierwszym civicu i było to łożysko...tyle że wtedy odczekanei nic nie dawało koło było jak by zblokowane, wiec może być jak napisął
Ma-teeeey :agent:
hmm... no wiec tak:
Hamulec rozebrany, tłoczki przeczyszczone itd. Uchwyty klockow rowniez wyczyszczone papierem sciernym. Ewidentnie dolny tłoczek przed wyciągnieciem ciezej pracował niz górny.
Po złożeniu calosci jechalem kilka km, stanelem i sprawdzilem czy felga sie grzeje... Ta prawa (ktorej dotyczy cała sprawa) byla troche cieplejsza niz lewa. Troche jeszcze posmigam i zobacze czy sie powtorzy sytuacja...
A moze to byc przewod hamulcowy? O pompie jakiejs tez mi cos znajomy wspomnial, ze moze byc...
Może Ci słońce na jedną felgę mocniej świeci?
Moim zdaniem skoro ściąga na lewo, to lewy tłoczek, a skoro ściąga na prawo to pray tłoczek.
Widze w pierwszym poście jakąś nielogike :D
Ma ktos jeszcze jakis pomysł? Cos ewidentnie powoduje, ze tłoczek nie odbija :(
Jak dzis drugi raz rozbierali mi to na stacji diagn. to był ewidentnie zblokowany zacisk (nie odbił).
Dzis był moment, ze nie moglem prawie jechac, felga gorąca, czuć swąd...
Ponawiam pytanie - moze to być coś z pompą ? Bo to tez mi sugerują na stacji diagnostycznej... Ehhh....
pewnie masz zapowietrzony układ hamulcowy, może to też być wina pompy
Zeby było smieszniej za cholere nie idzie odkrecić zadnego z czterech odpowietrznikow :(
Psikane roznymi gownami i ani drgną... :/
Zeby było smieszniej za cholere nie idzie odkrecić zadnego z czterech odpowietrznikow :(
Psikane roznymi gownami i ani drgną... :/
Nie jest łatwo, sikaj dużo, dobry nasadkowy klucz i próbuj stuknięciami w klucz ręka albo leciutkim młoteczkiem, powinno dać radę ziom :)
użyj wiekszej dzwigni, sam klucz to mało
2 odpowietrzniki udało sie odkrecic (przod i tył po stronie kierowcy) , 2 ni uja.... Psikane 3 dni pod rzad jakims badziewiem, trzy podejscia z pukaniem, uzyciem wiekszej dzwigni i lipa :/
Nie wiem czy to przypadek, ale zauwazylem, ze koło (przez nieodbijący zacisk z klockiem) blokuje mi sie w cieplejsze dni.... Dzis znow, mialem jechac przed chwila w trase i dupa... Auto jest zmulone prze zhamowane koło, felga masakrycznie gorąca, swąd palonego klocka ham. :(
Moze to głupie, ale czy moze to byc wina klocka? Moze cos z tym jednym nie tak....Choc troche dziwne, ze tak szybko by sie uszkodził czy cos... (wizualnie jest OK)
Mechanicy rozkładają rece, ze poki nie da sie odpowietrzyc układu i zmienic płynu to nic nie poradzą :(
Nie wiem co robic... Czy kupowac nowy zacisk na przod (ew. używke).. Z tyłu ponoc wystraczy sam cylinderek.. Czy pompe.... :djablek:
Bez odpowietrzenia układu wszelkie rozważania są bezsensowne. Cylinderek nie wróci na swoje miejsce jeśli układ jest zapowietrzony. U mnie miałem podobną sytuację. Cylinderek się zapiekł i nie odbijał. Wzrost temperatury spowodował uszkodzenie elementów gumowych. Wyczyszczenie zacisku, założenie nowych klocków i odpowietrzenie układu pomogło. Jak nie dasz rady odkręcić odpowietrznika to co Ci pozostaje?? Kup uzywany zacisk i tyle.
Zapomnialem dopisac rozwiazania mojego problemu z blokującym sie kołem.
Winny był (jak wiekszosc sugerowała) tłoczek (nie odbijał). Kupilem w IC reperaturke (czy jakos tak to sie nazywa ;) ) za 15 pln, wymieniono, przeczyszczono itd i jest jak na razie OK :)
W niektorych sklepach maja tez ten element pod nazwą po prostu - "zestaw naprawczy".
> prze3mo
A powiedz mi co wchodzi w skład tego zestawu naprawczego? Też mam podobny problem i ściąga mi trochę na lewo.
Dwie gumki które się mocuje na śruby i duża uszczelka na cylinderek.
Dwie gumki które się mocuje na śruby i duża uszczelka na cylinderek.
Dokładnie tak.
Koszt to kilkanaście złotych. Kupowałem w JC auto.
Trzeba tylko uwazac, zeby kupic odpowiedniej średnicy reperaturki...
Do mojego auta inny wymiar mieli podany w katalogu Inter Carsu, a inny w katalogu JC Auto. Dobre były 51mm (tak jak bylo w katalogu JC Auto). Musisz sprawdzic jakie są u Ciebie w aucie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.