Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nadkola antykorozyjne



millenium11
30-05-11, 16:25
Witam, poszukuję tylnych plastikowych nadkoli antykorozyjnych do Civica 5D '96 MB1, jak wiadomo oryginalnie nie były montowane. Czy ktoś z Was, spotkał się może z jakimiś w miarę dobrymi i pasującymi zamiennikami? Proszę o jakieś namiary na sklep, aukcje. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam. :)

kowal162
30-05-11, 16:53
Nadkole i tak ci nie zabezpieczy auta przed ruda:p

millenium11
30-05-11, 17:32
Nadkole i tak ci nie zabezpieczy auta przed ruda:p
Zawsze jest to jakieś zabezpieczenie.

michaus
30-05-11, 18:24
Może na jakimś autozłomie znajdziesz.

http://www.swistak.pl/a6315109,NADKOLA-Nadkole-HONDA-CIVIC-Tylne-1991-2001.html
zobacz, tutaj jakieś jest.

rafal86
30-05-11, 18:53
do ek3 na allegro kiedys znalazłem w cenie +- 40zł
przypuszczam ze do Twojego modelu tez mozna wychaczyć

Barthez007
30-05-11, 19:17
To bez sens bo wilgoć idzie od środka.

millenium11
30-05-11, 20:49
Najlepiej jakby napisał ktoś kto już kupił jakieś i bez problemu mu podeszły.

demonobiker
30-05-11, 21:43
kupiłem kiedys takie jak wyżej w aukcji i kicha jakich mało pasuje beznadziejnie dużo modzenia, docinania, pasowanie i wogóle a poza tym i tak ruda wyszła po zimie mimo nadkoli z tworzywa...

michaus
30-05-11, 22:09
To może wyczyśc sobie dokładnie nadkola i potem bitguma pociągnij.

millenium11
30-05-11, 22:27
To może wyczyśc sobie dokładnie nadkola i potem bitguma pociągnij.
To swoją drogą.

nikog0
30-05-11, 22:49
nadkole zabezpiecza, ale trzeba pamiętać, że kiedy już woda (woda z solą) tam wejdzie, to tak szybko nie wypłynie, a kiedy wyparuje, sól zostanie.
Najlepszy sposób to dokładnie oczyścić i zabezpieczyć, najpierw minią, potem bitgumą, ja u siebie stosowałem inną mieszankę konserwacyjną, ze względu na dostęp do różnego rodzaju smarów linowych, olejów antykorozyjnych itd, i muszę powiedzieć że półki co dają radę.
trzeba też pamiętać, żeby raz na jakiś czas wygarnąć błoto, które zbiera się w nadkolu, tam jest zagięcie, bo jak wiadomo trzyma ono wilgoć, zwłaszcza po zimie.
Nadkola jeśli nawet nie wiadomo jak szczelnie założysz, to woda i tak się dostanie, tylko nie wypłynie... dlatego bym zrezygnował z ich założenia.

michaus
30-05-11, 23:34
Jak masz rdze to wyczysć np Cortaninem a potem na to podkład lakieru, lakier i ładnie to wszystkoo dokładnie zabezpiecz i wydaje mi się, że nie będą potrzebne żadne nadkola. A pozatym jak sól wleci między blache i nadkole to i tak ruda wejdzie. Będziesz musiał co jakiś czas odkręcać te nadkola i czyścić.

mafia35
31-05-11, 13:14
Mam z tyłu nadkola od dwóch lat i nic się nie dzieje i żadna woda tam się nie dostaje. Nie wiem skąd te teorie, że jak się nie dostanie to nie wypłynie. Normalnie spływa tam gdzie są odpływy... W tym roku na wiosnę je zdjąłem, żeby zobaczyć czy coś się tam dzieje - nic tylko trochę kurzu. No i progi tak nie obrywaja wodą, piachem i innym szlamem, nie zbiera się syf na tej plastikowej osłonie progu, a i w środku jest sporo ciszej. Nie widzę u siebie minusów ich posiadania.

Z zakupem również nie ma problemów. Cały czas na allegro są:
http://moto.allegro.pl/nadkole-nadkola-civic-5d-1995-2000-tyly-tylnie-i1596837537.html

adaki
31-05-11, 21:44
http://www.florimex.pl/index.php?op=katalog_produktow&cat=597
Bez opalarki raczej jest je ciężko idealnie dopasować.

jaskul
03-06-11, 17:00
Mam drugą 5D tym razem z zamontowanymi plastikowymi nibyochraniaczami. Ruda żre aż strach patrzeć. Wcześniejsze 5d było bez tych ochraniaczy i żarło tak samo.
Zakładanie ma sens jedynie wtedy, gdy już po reparaturkach i porządnej konserwacji to założymy. Jesli już zaczęło sypać to nie ma sensu.

skolopendra
03-06-11, 18:32
Cały czas na allegro są:

jak je przykręciłeś?

MikeFoto
03-06-11, 21:08
jak je przykręciłeś?

Normalnie, mają rant wystający na zewnątrz (mowa o tej części gdzie jest półkole) to raz, dwa przykręcone do plastykowego progu i trzy - zamocowane do oryginalnych otworów gdzie trzymają się chlapaki. Niewiem ale ja tam problemów z zamocowaniem nie miałem. Żadnej opalarki. Pasowało prawie idealnie.

Instotnym jest, że jak zaczeło żreć to nadkola nic nie dadzą. Mogą co najwyżej spowolnić proces i u mnie tak właśnie jest. Mam tylko nadzieję, że jak w końcu zrobię reperaturki to z tymi nadkolami problem rdzy zniknie....

mafia35
04-06-11, 09:33
Dokładnie jak MikeFoto pisze - z zamocowaniem i dopasowaniem problemów nie ma. Dodatkowo rant nadkola z blachą można uszczelnić kitem dekarskim. Wtedy woda nie ma szans się przedostać. Podstawa to przed założeniem nadkoli pozbyć się rudej. Inaczej to nic nie da, jedynie spowolni postępowanie.

Grandprix
24-06-11, 02:16
Mam pytanie gdzie dostać element który ochrania rant błotnika z tyłu który jest oryginalnie za chiny tego nie mogę się doszukać
http://img832.imageshack.us/img832/1481/jpgd38de38e6caca0bf2cff.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/832/jpgd38de38e6caca0bf2cff.jpg/)
nie moje auto chodzi o to co wskazója zółte kropki

kowal162
24-06-11, 12:07
Jak chcesz to ja mam gdzies te gumy:D

reXio
24-06-11, 12:25
HAHA! I zobaczcie ile tam jest rudej nad ta gowniana guma!! :)

kowal162
24-06-11, 13:46
Też dlatego ja juz ich nie mam na aucie :o

Grandprix
24-06-11, 15:31
I takiej odpowiedzi tez potrzebowałem :) jedna mi się upłynniła więc i drugą wywalę w cholerę.
PO wycenie dowiedziałem się ze 1300 reperatury + z prawej troszkę progu i lakierowanie.


Jak najlepiej zabezpieczyć ten rant jeśli te gumy to szmelc ??

kowal162
24-06-11, 19:58
Wogule go nie zabezpieczac , lakiernik co mi robił reperaturki zabezpieczył je konserwacja.

Grandprix
25-06-11, 12:42
acha :) no i tak zrobię co by Hanna wyglądała należycie :) po blacharce :)

reXio
25-06-11, 17:52
Ja tez nie mam gum :P

Jak mi lakiernik to poskladal do kupy to kupilem sobie konserwacje na pedzel, obkleilem tasma kawalek rantu a reszte pociagnalem na czarno. Po odklejeniu tasmy wyglada jakby z fabryki wyjechalo. Po kilku latach nie ma zadnego problemu.

demonobiker
27-06-11, 19:58
Ja tez nie mam gum :P

Jak mi lakiernik to poskladal do kupy to kupilem sobie konserwacje na pedzel, obkleilem tasma kawalek rantu a reszte pociagnalem na czarno. Po odklejeniu tasmy wyglada jakby z fabryki wyjechalo. Po kilku latach nie ma zadnego problemu.

tylko Twoja Honda w zimę nie rusza się z garażu

Grandprix
28-06-11, 11:12
A moja od 12 lat stała w garażu miesiąc ;) ale dziwnym trafem najmocniej zardzewiało z prawej strony przy progu z prawej tylko na łączeniu błotnika z zderzakiem

reXio
28-06-11, 11:40
tylko Twoja Honda w zimę nie rusza się z garażu

Tak, ale po zrobieniu blachary jezdzila przez 2 zimy i to dosc srogie :p

demonobiker
28-06-11, 20:41
moja po zrobieniu nadkoli z tyłu i wstawienie nowych reperaturek nawet zimy ku...a nie wytrzymała na nowo ruda wyszła takich mamy fachowców...

makaveliooo
28-06-11, 22:42
o f**k jakbym wylozyl ponad tysiaczka za nadkola a po niecalym roku ruda by znowu wylazla to bym sie niesamowicie wkurzyl

mafia35
29-06-11, 08:23
Było mu zalać oczy Brunoxem, a potem zakonserwować je fluidolem :mad:

Grandprix
29-06-11, 09:00
Pipa nei lakiernik ja miałem lwą stronę zrobioną juz bo purchel wyszedł ale ze za sponsorowała mi to baba która nie umie jeździć to nie był problem tez po roku w tym samym miejscu purchel i to najlepsze ze od spodu (ta blacha od koła) prawe i lewe nadkole jest całe nie ma tam rdzy a od zewnątrz (lakier) rdzewieje i tez po roku od robienia.

Partacze to potrafią nie zabezpieczyć blachy albo żle zmieszać proporcje lakieru kiedyś zderzak spękał znajopmemu farba odpadła po 2 latach :) a pod spodem piękny stary lakier nawet nie zmatowiony :eek:

Moja rada jeśli ktoś u kogo robimy ma działalność itd żądamy paragonu, faktury czy czegoś innego co pozwoli nam reklamować usługę. I dochodzimy swego

reXio
29-06-11, 10:02
Ja mialem nadkola robione 2 razy. Kiedys robil to partacz i po poltora roku wyszla ruda. Pozniej juz mialem swojego sprawdzonego blacharza i zrobil tak ze ni chu - chu ! :)

Grandprix
13-07-11, 22:12
Autko już oddane do Blacharza i lakiernika :)
Patrząc na inne hondy jestem pod wrażeniem umiejętności jak ktoś na Szczecinie potrzebuje speca od hondy to na prv ;)