Zobacz pełną wersję : Luzy na kole, auto ściąga w lewo. Czy to drążek kierowniczy?
Witam wszystkich serdecznie jako, że jest to mój pierwszy post na forum.
Nie dawno stałem się posiadaczem Hondy Civic 1.4 90KM 2000r. Auto od początku ściągało w lewo podczas przyśpieszania.
Po wjechaniu na kanał i poruszaniu rękami kołem w prawo i lewo (tak jakbym chciał nim skręcić) zauważyłem dość spore luzy (tylko na jednym kole od strony pasażera). Luzy są chyba na drążku kierowniczym a dokładnie tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciu - pod tą gumą.
I tu mam do was pytanie. Co muszę wymienić? Jutro chciałbym kupić części i muszę wiedzieć o co pytać.
http://img837.imageshack.us/img837/6169/zdjcie0474b.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/837/zdjcie0474b.jpg/)
musisz kupić drażek kierowniczy i koniecznie osłone drazka! radziłbym zmieniąc parami
Przy okazji podzielę się sposobem odkręcenia nakrętki kontrującej końcówkę drążka. Widać ją na środku zdjęcia. Mój mechanik podłożył pod spodem nakrętki dość duży młotek i uderzył kilka razy nakrętkę z góry drugim. Psiknął WD-40, odczekał z minutę. Potem był klucz płaski i uderzenie w niego dość mocno ręką. Nakrętka puściła od razu.
A ja chciałem ją odkręcić tradycyjnym sposobem i odpuściłem przy pierwszej próbie. :cool:
pozdr.
Ewentualnie można ją podgrzać palnikiem i schłodzić po chwili wodą, też puści.
:) a nie prościej odkrecic od maglownicy i zrobić to bardzo łatwo w imadle ?
Nie prościej. Trwało to dosłownie 3 minuty. Mechanik zrobił to nie przestając rozmawiać. Bułka z masłem. :rolleyes:
Dzięki za odpowiedzi.
Jeszcze jedno pytanie. W inter cars znalazłem te drążki w cenie 78zł (firma ocap). Najdroższy jest za 232zł. Czy te różnice w cenie rzeczywiście przekładają się na różnice w jakości? Na razie krucho u mnie z kasą więc chyba kupie te po 78. Mam nadzieję, że nie jest to totalny shit.
http://img810.imageshack.us/img810/1609/schowek01vd.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/810/schowek01vd.jpg/)
dość duży młotek i uderzył kilka razy nakrętkę
niech ten pan nie robi takich rzeczy. Młotek plus maglownica to pewnikiem usterka tego elementu. ale co ja tam wiem :)
Jak cytujesz, to cytuj dokładnie. :confused:
Napisałem: "podłożył pod spodem nakrętki dość duży młotek i uderzył kilka razy nakrętkę z góry drugim."
A to ma zupełnie inny sens. Końcówka drążka była już poluzowana i nie groziło to żadnymi uszkodzeniami czegokolwiek.
Czasami warto popatrzeć, jak tą samą czynność robią inni, prosto, bez wysiłku i skutecznie.
I to by było na tyle. Napisałem, co chciałem napisać, może ktoś skorzysta.
pozdr.
ciekawe czy próbował odkręcić zanim użył tych magicznych sztuczek :D
bednar_ek35
01-06-11, 07:39
W inter cars znalazłem te drążki w cenie 78zł (firma ocap). Najdroższy jest za 232zł.
Jak dla mnie ceny troche z kosmosu,firmy ,ocap, niestety nieznam.Polecam drążki firmy 555,to chyba będzie najlepsze rozwiązanie.Kiedyś wymieniałem u siebie drążki z 555 i płaciłem za nie po ok.60zł,ale napewno nie kupowałem w IC,tam jeżeli nie masz zniżek to niebardzo opłaca się kupować,zobacz na alledrogo.
ciekawe czy próbował odkręcić zanim użył tych magicznych sztuczek :D
No dobra. Skoro chcesz drążyć, odpowiem: nie musiał. On wiedział, że nakrętka jest mocno dokręcona. To się nazywa : lata doświadczeń w tym zawodzie.
Zadam Ci zagadkę.
Koło, trzy nakrętki mocujące dały się odkręcić, czwarta nie. Nakrętka kręci się dookoła razem ze szpilką. Co byś zrobił z tym problemem ? :rolleyes:
Jak dla mnie ceny troche z kosmosu,firmy ,ocap, niestety nieznam.Polecam drążki firmy 555,to chyba będzie najlepsze rozwiązanie.Kiedyś wymieniałem u siebie drążki z 555 i płaciłem za nie po ok.60zł,ale napewno nie kupowałem w IC,tam jeżeli nie masz zniżek to niebardzo opłaca się kupować,zobacz na alledrogo.
To chyba pomyliłeś drążek z końcówką drążka bo faktycznie 555 ma w cenie okolo 50-60 PLN.
Na drążku bym nie oszczędzał za bardzo bo bym też nie chciał jechać 130 z kontrolą nad tylko jednym kołem.
Sytuacja się trochę zmieniła. Okazało się, że mam drążki firmy delphi. Jutro wymieniam drążki i rozrząd. Mam nadzieję, że wszystko będzie OK. Jak myślicie ile czasu może zająć wymiana?
Zadam Ci zagadkę.
Koło, trzy nakrętki mocujące dały się odkręcić, czwarta nie. Nakrętka kręci się dookoła razem ze szpilką. Co byś zrobił z tym problemem ?
serio chcesz sie bawić w dziecinade taka?
przyspawuje szpilke do piasty od tyłu (jest dostep) potem odkrecam dalej wyciagam piaste odcinam szpilke jesli sie da zakładam nowa jesli nie wymieniam piaste
i skończmy te przepychanki bo to sie robi żenujące :/
OK. Skończmy. ;)
Rozwiązanie jest znacznie szybsze i bezinwazyjne. Mechanik wziął przedłużkę, nasadził na nią klucz (nasadkę) 19, wcisnął na nakrętkę i i wygiął nakrętkę do góry. Obrócił o 180 stopni y wygiął jeszcze raz. Za trzecim razem szpilka się złamała i koło było uwolnione. Trwało to 3 minuty.
Założenie nowej szpilki trwało oczywiście dłużej. Ale takie są "sztuczki" i warto czasami się im przyglądać.
pozdrawiam i bez urazy.
bednar_ek35
03-06-11, 22:03
Nemerth jezeli mowie ze placilem ok.60 zl za drazek firmy 555 to wiem co mowie,kupowalem u znajomego i wlasnie tyle zaplacilem.Jezeli chodzi o Delphi to uwazam ze mozesz zbyt dlugo na tym nie polatac ale to moje subiektywne zdanie.A ta pozatym Panowie to chlopak chcial pomocy a nie wzajemnego przekomarzania sie.
Jestem już po wymianie. Było trochę zabawy ale udało się. Jeżeli chodzi o nakrętkę kontrującą od drążka to odkręciła się bez najmniejszego problemu kluczem. Wymiana drążka poszła bardzo sprawnie; trudniej było z rozrządem. Japońscy koledzy dali trochę ciała tutaj, gdyż po założeniu paska nie widać w ogóle strzałki i nie da się sprawdzić czy pasek jest dobrze założony. Dla potomnych: polecam zrobić własne znaki na wale korbowym. Ja nie zrobiłem, walnąłem się o jeden ząbek i musiałem wszystko rozbierać drugi raz.
Została mi jeszcze do zrobienia zbieżność. Wiecie może gdzie (w Krakowie) zrobią mi to dobrze i za rozsądne pieniądze?
gdzie (w Krakowie) zrobią mi to dobrze i za rozsądne pieniądze?
AUTO-GEOTEST, ul. Obrońców Modlina 7.
witam mam podobny problem ale od strony kierowcy końcówką jest sztywna ale jest luz na drążku i czy wymieniać drążek czy może być to tez walnięty magiel?
hemicuda83
13-04-15, 21:05
jutro zamawiam, pojutrze robie..ten sam problem to Ci powiem ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.