PDA

Zobacz pełną wersję : pytanko o kompresje



Gajos90
30-05-11, 13:07
Więc tak byłem dziś machiną na sprawdzeniu kompresji w silniczku (D15B2) I wynik wyszedł taki:
1-13,6
2-13,6
3-12,4
4-13,6
I teraz 2 pytanka.
1.Czy ta kompresja jest GIT?:)
2.Czy ta różnica w 3 cylindrze oznacza coś złego i czy w ogóle coś oznacza?:confused:
z góry dziękuję:)
pzdr

edit.
ups. umieściłem temat w złym dziale. przepraszam i jeśli można to proszę admina o przeniesienie

pablo_020
30-05-11, 13:24
To też się podłącze, bo miałem mierzone kiedyś ciśnienie sprężania (nie kompresje - kolega wyżej pomylił pojęcia) w empire racing.

1 - 15 bar
2 - 15 bar
3 - 14,2 bar
4 - 15 bar

Chyba trochę za dużo jak na D-serie. I teraz co to oznacza?
Jest prawdopodobieństwo, że silnik jest doprężony?
Na hamowni wyszedł wynik bardzo podobny do D16Y2

Whiplash
30-05-11, 13:31
no zeczywiscie sporo, wyglada na doprezony albo sporo splanowany

Gajos90
30-05-11, 13:31
pablo to to samo:p
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_(silniki)

odpowie ktoś na moje pytanko??

pablo_020
30-05-11, 14:01
No dobra pomyliły mi się pojęcia ciśnienie sprężania i stopień sprężania.
Gdzieś znalazłem, takie coś:
"No taki jest przelicznik ze stopnia sprężania na ciśnienie sprężania - bo to 2 różne rzeczy. Dla benzyniaka jest podawane x1.3."
Czyli wniosek, że mam CR 11,50? na trzech i 10,90? na jednym.
Jak źle myślę to niech ktoś wyprowadzi mnie z błędu.

Mi Gajaos powiedzieli, że nie ma się co przejmować taka różnica.

Gajos90
31-05-11, 16:17
halooooooooooo????

Saiti
31-05-11, 16:31
Kompresja to wyraz obcy, od angielskiego Compression, co po polsku oznacza Sprężanie :) Tak samo kompresor to sprężarka :)

Gajos90
31-05-11, 17:10
1-13,6
2-13,6
3-12,4
4-13,6

czy taka "kompresja" czy tam "compression" czy tam "sprężanie" jest ok??:p

dEboo
01-06-11, 09:09
takie sprężanie jest jak najbardziej ok, tak poza tematem to nie wiem czemu ale każdy i zawze w silnikach hondy na 3 cylindrze jest najgorsze ciśnienie, nie wiem jakiś błąd produkcyjny ??

Dębowy^^
02-06-11, 11:19
zawze w silnikach hondy na 3 cylindrze jest najgorsze ciśnienie, nie wiem jakiś błąd produkcyjny ??

Mnie też to zastanawia, może ktoś zna odpowiedź :cool:

radar333
03-06-11, 22:16
Z tego co mi wiadomo kompresja w pomiarze powinna być maksymalnie różna o 1 więc jak masz po 13,6 i na jednym 12,4 to może być coś nie tak. Możesz mieć upalony zawór, nieszczelny uszczelniacz albo pierścienie nie trzymają kompresji na tym garze nawet. Na odpalonym silniku wyciągnij kabel zapłonowy całkiem z tego cylindra. Silnik powinien albo zgasnąć albo powinno być słyszalne przygaśnięcie silnika. Jeśli nie ma reakcji to prawdopodobnie musisz ściągnąć głowicę aby zdiagnozować i wyeliminować problem bo winą jest właśnie głowica lub pierścień/pierścienie na tym garze (czyli jak masz d15b2 to już taniej swapować na inny słupek).

Gajos90
04-06-11, 00:26
w książce "Sam naprawiam samochód" dotyczącej civiców jest napisane:

Różnica wartości ciśnienia sprężania w poszczególnych
cylindrach silników benzynowych
może wynosić maksymalnie 0,2 MPa.
Gdy w jednym lub kilku cylindrach różnica
ciśnienia w stosunku do pozostałych cylindrów
przekracza 0,2 MPa, oznacza to uszkodzenie
zaworów, zużycie pierścieni tłoków i
gładzi cylindrów lub uszkodzenie uszczelki
głowicy cylindrów.

a 0,2 MPa to 2 BARy
więc według książki jeszcze wszystko jest ok bo różnicy 2BARów nie przekroczyłem
brakuje mi jeszcze teoretycznie 0,8 MPa:p:p

pablo_020
04-06-11, 00:35
więc według książki jeszcze wszystko jest ok bo różnicy 2BARów nie przekroczyłem
brakuje mi jeszcze teoretycznie 0,8 MPa

Chyba 0,08 MPa :), a 0,8 to Bara

radar333
04-06-11, 10:50
Sprawdź auto na hamowni. Jak mocy mniej to znaczy że coś może kuleć ten gar. Sprawdź z tym kablem tak jak pisałem.

Gajos90
04-06-11, 11:54
Chyba 0,08 MPa , a 0,8 to Bara
racja:p


Sprawdź z tym kablem tak jak pisałem.
sprawdzę i napisze jak było

edit.
sprawdzone. po wyjęciu kabla silnik przygasł. żeby się upewnić ze wszystko jest ok zrobiłem to samo z każdym kablem kablem pokolei i za każdym razem efekt był taki sam

jasiek09
04-06-11, 23:15
Pisane było nie róbcie tego bo zaraz będzie temat zdjąłem fajkę i brak iskry, padnięta cewka czy moduł :p

jogal
04-06-11, 23:19
zawory ustawić i sprawdzić kompresję znowu.

Gajos90
05-06-11, 13:16
zawory ustawić i sprawdzić kompresję znowu.
zaworki miałem ustawiane jakieś 5k km temu

dEboo
08-06-11, 19:06
wszystko jest dobrze nie słuchaj lawianiarzy już najchętniej by ci remont polecili, jak ja słysze takie komenty że już ho śćiągaj głowice silnik do remontu i w ogóle to kup se inne auto to mnie aż mierzi.

Gajos90
08-07-11, 18:42
czy źle ustawiony zapłon może mieć wpływ na kompresje??

dEboo
09-07-11, 15:03
w żadnym wypadku nie może mieć wpływu na kompresje.