Zobacz pełną wersję : pytanko o kompresje
Więc tak byłem dziś machiną na sprawdzeniu kompresji w silniczku (D15B2) I wynik wyszedł taki:
1-13,6
2-13,6
3-12,4
4-13,6
I teraz 2 pytanka.
1.Czy ta kompresja jest GIT?:)
2.Czy ta różnica w 3 cylindrze oznacza coś złego i czy w ogóle coś oznacza?:confused:
z góry dziękuję:)
pzdr
edit.
ups. umieściłem temat w złym dziale. przepraszam i jeśli można to proszę admina o przeniesienie
To też się podłącze, bo miałem mierzone kiedyś ciśnienie sprężania (nie kompresje - kolega wyżej pomylił pojęcia) w empire racing.
1 - 15 bar
2 - 15 bar
3 - 14,2 bar
4 - 15 bar
Chyba trochę za dużo jak na D-serie. I teraz co to oznacza?
Jest prawdopodobieństwo, że silnik jest doprężony?
Na hamowni wyszedł wynik bardzo podobny do D16Y2
no zeczywiscie sporo, wyglada na doprezony albo sporo splanowany
pablo to to samo:p
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_(silniki)
odpowie ktoś na moje pytanko??
No dobra pomyliły mi się pojęcia ciśnienie sprężania i stopień sprężania.
Gdzieś znalazłem, takie coś:
"No taki jest przelicznik ze stopnia sprężania na ciśnienie sprężania - bo to 2 różne rzeczy. Dla benzyniaka jest podawane x1.3."
Czyli wniosek, że mam CR 11,50? na trzech i 10,90? na jednym.
Jak źle myślę to niech ktoś wyprowadzi mnie z błędu.
Mi Gajaos powiedzieli, że nie ma się co przejmować taka różnica.
Kompresja to wyraz obcy, od angielskiego Compression, co po polsku oznacza Sprężanie :) Tak samo kompresor to sprężarka :)
1-13,6
2-13,6
3-12,4
4-13,6
czy taka "kompresja" czy tam "compression" czy tam "sprężanie" jest ok??:p
takie sprężanie jest jak najbardziej ok, tak poza tematem to nie wiem czemu ale każdy i zawze w silnikach hondy na 3 cylindrze jest najgorsze ciśnienie, nie wiem jakiś błąd produkcyjny ??
zawze w silnikach hondy na 3 cylindrze jest najgorsze ciśnienie, nie wiem jakiś błąd produkcyjny ??
Mnie też to zastanawia, może ktoś zna odpowiedź :cool:
Z tego co mi wiadomo kompresja w pomiarze powinna być maksymalnie różna o 1 więc jak masz po 13,6 i na jednym 12,4 to może być coś nie tak. Możesz mieć upalony zawór, nieszczelny uszczelniacz albo pierścienie nie trzymają kompresji na tym garze nawet. Na odpalonym silniku wyciągnij kabel zapłonowy całkiem z tego cylindra. Silnik powinien albo zgasnąć albo powinno być słyszalne przygaśnięcie silnika. Jeśli nie ma reakcji to prawdopodobnie musisz ściągnąć głowicę aby zdiagnozować i wyeliminować problem bo winą jest właśnie głowica lub pierścień/pierścienie na tym garze (czyli jak masz d15b2 to już taniej swapować na inny słupek).
w książce "Sam naprawiam samochód" dotyczącej civiców jest napisane:
Różnica wartości ciśnienia sprężania w poszczególnych
cylindrach silników benzynowych
może wynosić maksymalnie 0,2 MPa.
Gdy w jednym lub kilku cylindrach różnica
ciśnienia w stosunku do pozostałych cylindrów
przekracza 0,2 MPa, oznacza to uszkodzenie
zaworów, zużycie pierścieni tłoków i
gładzi cylindrów lub uszkodzenie uszczelki
głowicy cylindrów.
a 0,2 MPa to 2 BARy
więc według książki jeszcze wszystko jest ok bo różnicy 2BARów nie przekroczyłem
brakuje mi jeszcze teoretycznie 0,8 MPa:p:p
więc według książki jeszcze wszystko jest ok bo różnicy 2BARów nie przekroczyłem
brakuje mi jeszcze teoretycznie 0,8 MPa
Chyba 0,08 MPa :), a 0,8 to Bara
Sprawdź auto na hamowni. Jak mocy mniej to znaczy że coś może kuleć ten gar. Sprawdź z tym kablem tak jak pisałem.
Chyba 0,08 MPa , a 0,8 to Bara
racja:p
Sprawdź z tym kablem tak jak pisałem.
sprawdzę i napisze jak było
edit.
sprawdzone. po wyjęciu kabla silnik przygasł. żeby się upewnić ze wszystko jest ok zrobiłem to samo z każdym kablem kablem pokolei i za każdym razem efekt był taki sam
Pisane było nie róbcie tego bo zaraz będzie temat zdjąłem fajkę i brak iskry, padnięta cewka czy moduł :p
zawory ustawić i sprawdzić kompresję znowu.
zawory ustawić i sprawdzić kompresję znowu.
zaworki miałem ustawiane jakieś 5k km temu
wszystko jest dobrze nie słuchaj lawianiarzy już najchętniej by ci remont polecili, jak ja słysze takie komenty że już ho śćiągaj głowice silnik do remontu i w ogóle to kup se inne auto to mnie aż mierzi.
czy źle ustawiony zapłon może mieć wpływ na kompresje??
w żadnym wypadku nie może mieć wpływu na kompresje.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.