Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wydech w civic. Maksymale osiągi, maksymalnie cicho.



Krzysiek3D
29-05-11, 23:12
Witam !

Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.

Chciałbym zmienić cały wydech w swoim civic 1.4 90ps i mam następujące kryteria :
-maksymalne osiągi
-maksymalnie cicho ( jak seria albo i ciszej )

Co bym chciał zrobić :
-wywalenie kata, w jego miejsce myślałem o przelotowym tłumiku albo strumienicy, bardziej skłaniam się ku przelotowemu tłumikowi :
http://motoallegro.pl/awg-tlumik-sportowy-rurowy-uni-przelotowy-cz-wa-i1617488433.html
-jakiś cichy końcowy tłumik, tutaj nie mam totalnie pomysłu, podobają mi się natomiast okrągłe tłumiki w kształcie rury.

Wszystko na razie na reszcie oryginalnej ew. środkowy przelotowy 2" i kat + końcowy dobierany pod 2" ( myślę że 2" będą ok czy dać 1.8" ? ).

Ktoś ma jakieś propozycje całego zestawu czy nie za bardzo da się to pogodzić ? Chciałbym aby było maksymalnie cicho ( podoba mi się dźwięk z dolotu a do tego chcę zrobić slipera na tyle na ile się da... nawet jak wleci nowy silnik ).

Miskku
30-05-11, 01:48
z tego co widze, to masz EJ9 tak? jeśli tak to nie ten dział...

aa po drugie szukaj tłumika z EK4 i będziesz miał 2", chyba tyle w vti seryjne ma.

Krzysiek3D
30-05-11, 07:13
Racja, bardzo proszę o przeniesienie. Myślałem o tłumiku VTI ale kształt mi się nie podoba... wolałbym w kształcie rury jak da radę.

nikog0
30-05-11, 10:16
A przy okazji tematu, jak tego dokonać w 5d, 1,4 Si ?
Kolektor 4-2-1, jaki tłumik środkowy do tego? i jaki końcowy?
Problem jest z katem, bo mam za nim sondę lambda... więc albo zostanie, albo symulator labda diagnostycznej jakiś na OBD II ...
Ma być maxymalnie cicho, bo dużo w trasie jeżdżę.

MikeFoto
30-05-11, 10:33
Jak wywalisz kata, to będzie głośniej niż z katem. Niema siły.

Jako, że mnie na głośności wydechu nie zależy, a na komforcie - mam kata, tłumik środkowy Polmostrów, końcowy Polmostrów i przy 80-90km/h słychać jedynie szum kół. Silnika prawie wcale.

wrcsti
30-05-11, 10:54
ja mam cały wylot z VTI oprócz kata , który został seryjny. Głośność ta sama co seria

Daniello87
30-05-11, 14:01
ja mam cały wylot z VTI oprócz kata , który został seryjny. Głośność ta sama co seria

a osiągi jakieś lepsiejsze?

wrcsti
30-05-11, 14:15
to nie jest jakaś duża różnica w średnicy więc nie odczuwam znaczącej różnicy ale na pewno jest mu ciut lżej "wydalać":)

Krists
30-05-11, 14:23
A ja mam 5d 1.4 ale chciałbym uzyskać trochę inny efekt. Tzn osiągi jak się poprawią to będzie dobrze ale zależy mi na dźwięku w prawdzie nie zbyt głośnym ale z basowym brzemieniem bo bez obrazy ale z seryjnym wydechem chodzi trochę jak seicento.. Chce wywalić kata tylko nie wiem jaki przelot kupić bo podobno w d14a8 są 2 sondy i trzeba kupić odpowiedni do tego środkowy przelot. No i oczywiście jakiś konćowy o większej średnicy niż fabryczny ale nie zbyt duży po prostu żeby się ładnie prezentował. Co byście doradzili ?

Starstruck
30-05-11, 14:24
Z VTI ma bodajże 1,8". Na bank nie ma 2". Taki powinien styknąć albo 2" z rovera 420 - tyle że przy nim jest ciut rzeźby :)

Krzysiek3D
30-05-11, 21:00
okej, ponawiając, zna ktoś jakiś CICHY końcowy tłumik w kształcie rury 2" ? Kat na pewno wylatuje... ile będzie głośniej to będzie.

Starstruck
30-05-11, 21:04
okej, ponawiając, zna ktoś jakiś CICHY końcowy tłumik w kształcie rury 2" ? Kat na pewno wylatuje... ile będzie głośniej to będzie.

M-tech oem look albo coś na zamówienie u PROEXa :). Cichy jak seria m-tech nie będzie, ale proexowy, jak się dogadasz z tym typkiem co je robi, może będzie :)

Saiti
30-05-11, 21:04
Dostałeś PW i link do filmu YT rano :)

MikeFoto
30-05-11, 21:06
podobno w d14a8 są 2 sondy

Bzdura. D14Z4 ma dwie.
D14A8 ma jedną - sprawdzone naocznie u mnie.

............ TapaTalknięte z mobilnego dywajsa przez TapaTalk .........

wrcsti
30-05-11, 21:08
D14Z4 ma dwie.
zgadza się. Sprawdzone naocznie u mnie:)

nikog0
30-05-11, 22:36
zgadza się. Sprawdzone naocznie u mnie:)

i ja potwierdzam, na sobie, d14z4 ma 2 sondy. Ale na forum jest opis symulatora lambda diagnostycznej, którego trzeba sobie polutować na timerze555, koszt to max 20 zł samych części i ponoć świetnie daje sobie radę. Więc kwestia wyrzucenia kata wchodzi w grę jakby coś.
Zresztą jak wkręcisz sondę lambda w rurę wydechową za pomocą odpowiedniej tulejki dystansowej (któryś z użytkowników nimi handluje) to pomimo braku kata nie powinno wyrzucać błędu sondy lambda diagnostycznej. Zresztą tulejkę można sobie samemu zrobić podczas spawania rury zamiast kata...

wrcsti
31-05-11, 07:14
opis symulatora lambda diagnostycznej
o, no to wiem już co założe jak padnie kat-strumienica:D

Krists
31-05-11, 18:18
Jeżeli kat jest fabryczny to już dawno padł ;] Ja musze wywalić ale nie wiem jaki przelot wstawić ? Zaproponujcie coś (silnik d14a8)

szastal
31-05-11, 18:56
Widzę że nie chce się czytać sąsiedniego tematu, zamiast kata to jaki kol wiek przelotowy do wspawania (choc kilka osób sprzedaje tu na forum dobre zamienniki więc wystarczy zapytać), choć może warto w to miejsce dać rurkę i środkowy wymienić na coś większego, oczywiście grzebanie przy wydechu bez zmiany kolektora jest tylko początkiem i dużo nie da, no i jak ma być cicho to końcowy komorowy koniecznie, a im większa średnica wydechu tym bardziej będzie darło się .

Djadi
01-06-11, 00:28
Korzystając z tematu, obecnie mam 2" z VTI i jak ktoś wyżej napisał ten wydech nie ma 2" tylko 1,8" w środku a na zewnątrz ma 2" ale mniejsza oto mam okazje kupić dedykowany wydech 2,25 do naszej budy MB i się zastanawiam czy to da jeszcze leprze osiągi na +. Prześledziłem forum i ludki maja przy 1,5 silnikach wydechy 2,25 co wy na to jak to będzie śmigać :) ?

skolopendra
01-06-11, 09:22
tylko 1,8" w środku

wystarczy w zupełności ,cichy przelot na końcu: twin loop i będzie ok