Zobacz pełną wersję : Luz szyby na prowadnicach
Witam, mam o to taki problem że w przednich drzwiach od kierowcy, szyba ma trochę luzu przód-tył.
szybę mam sterowaną elektrycznie, i w wyniku tego luzu często wyskakuje z uszczelki i przy zamkniętej szybie jest szpara jak na zdjeciu -> http://img808.imageshack.us/img808/3735/28052011013.jpg sory za kiepską jakość, ale wczoraj trudziłem się z tym do wieczora. :mad:
przez pol roku jak mam auto, musiałem sciagac boczek drzwi z 5 razy aby wstawić szybe od nowa, poniewaz wyskoczyla z prowadnic.
czesto udaje sie ręką naprowadzić szybe aby wskoczyla w uszczelki, bez zdejmowania boczka.
wiem ze prowadnice mozna regulowac na zasadzie ciasniej-luźniej ale u mnie nic to nie daje, po za tym mankamentem, wszystko jest ok, tylko ze jest ten luz - szyba od strony pasazera takiego luzu niema :cool:
macie jakies rady?
PS. po sciagnieciu boczka drzwi znalazlem tam lezacą nakrętkę na klucz ok. 17
nie wiem skad sie tak wzieła.:cool:
Prawdopodobnie wyrobiony sworzeń mechanizmu.
Najlepiej wyjąć cały mechanizm, posprawdzać luzy, wymienić wyrobiony sworzeń na śrubę i dobrze poskręcać. Później regulacja według manuala i będzie chodzić.
Przerabiałem to u siebie, miałem luz właśnie na tym sworzniu i mimo regulacji prowadnicami szyba chodziła jak u ciebie.
Warto też przesmarować uszczelki w których szyba się porusza.
Hondziarz84
29-05-11, 13:04
Ja zmieniałem prowadnicę i odkąd zmieniłem też miałem taką szparę jak Ty. Wyregulowałem prowadnicę i już jest ok. Jak znalazłeś tam nakrętkę to może ktoś już coś kombinował przy tej prowadnicy? Ostateczna rada może zmień prowadnicę i będzie wtedy spokój.
dzieki za rady ;)
mozecie zapodac tematem jak to pozniej wyregulowac?
oraz czy bylo juz na forum pisane o takim problemie jak moj? bo nie wiem pod jakimi haslami szukac
Było gdzieś na forum, że należy nieco rozwiercić otwór śrubki regulującej prowadnice tak aby powiększyć zakres regulacji i to ponoć pomaga.
...Najlepiej wyjąć cały mechanizm, posprawdzać luzy, wymienić wyrobiony sworzeń na śrubę i dobrze poskręcać. Później regulacja według manuala i będzie chodzić...
.
Jeśli piszesz o sworzniu to chodzi Ci o ten sworzeń co trzyma cały półksiężyc z zębatką?
I drugie pytanie: Jak wyciągnąć cały ten mechanizm co szyby bo mi w żaden sposób nie chce to wyjść na zewnątrz z drzwi. :/
Tak ten sworzeń (tulejka), u siebie jak to robiłem to zlicowałem (zeszlifowałem) go z elementami które łączy, nawierciłem (6mm), założyłem śrubę + obustronnie duże podkładki i nasmarowałem. Śmiga już ponad pół roku i ostatnio zaglądałem tam przy okazji naprawy klamki zewnętrznej i wszystko jest ok, tylko skręcić (skontrować) należy dwiema nakrętkami.
Jeśli chodzi o wyjęcie mechanizmu to u siebie dla wygody wyjąłem najpierw szybę, później po odkręceniu mechanizmu trzeba trochu pomanewrować i wyjąć przez główny otwór technologiczny drzwi.
Ogólnie problem polega na tym że po pewnym czasie ramiona mechanizmu nożycowego nie poruszają się równolegle do siebie i regulacja nic nie da. Nawet kupno używanego mechanizmu (częściowo już wypracowanego) nie wyklucza po jakimś czasie problemów z szybą.
Dzięki Piwosz06, zrobiłem tak jak napisałeś i szybka narazie śmiga a w dodatku ma praktycznie zero luzu. :) Tym sposobem oszczędziłem 150 zł bo tyle mi powiedzieli na 2 szrotach za kompletny mechanizm.
Siema, skoro wyciągałeś już ten mechanizm to jest jakaś opcja aby wymienić sam zębaty księżyc ??
przez ten sworzeń klinowało mi szybę i zerwało pare zębów >
Mam elektryke czy manual podejdzie ??
pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.